טיפים לקידום ערוץ עסקי ב- YouTube

טיפים לקידום ערוץ עסקי ב- YouTube

אז קראתם את המאמרים שלנו  בנושא "טיפים להפקת סרטון תדמית" ואולי גם את "טיפים לצילום וידאו מקצועי" והכנתם סדרה של סרטונים לערוץ ה- YouTube  שלכם. בנוסף, דאגתם גם לעבור על הפוסט שלנו בנושא "קידום של סרטון עסקי ב YouTube". כעת יש לכם ערוץ בסיסי שמכיל מספר סרטונים. אז מה עושים מכאן כדי לקחת את הערוץ שלכם עוד צעד אחד קדימה ?  קחו כמה טיפים טובים לקידום ערוץ עסקי ב- Youtube

שימוש בסרטונים כמגנטי לידים

יש לכם ערוץ עם סרטונים ? תוכלו  להשתמש בסרטונים כ"מגנטים" להבאת לידים לעסק או השירות שלכם. אתם יכולים לעלות אותם ליוטיוב כך שיופיעו כסרטון "פרטי" ולא ציבורי". סרטון פרטי הוא סרטון שרק מי שיש לו את הקישור אליו יוכל לצפות בו והוא אינו מופיע בחיפוש ב YouTube. צופים שירצו לצפות בסרטונים שלכם, יוכלו לקבל אותם "בתמורה" להרשמה בדף נחיתה שהכנתם או הרשמה לערוץ היוטיוב שלכם. בנוסף, תוכל לשלוח אותם למנויים קיימים בערוץ שלכם, כך שתמיד תהיה לכם תועלת להגדיל את  המנויים בערוץ.

סרטונים קצרים

מחקרים מראים שקטעי וידאו קצרים יותר נוטים לקבל מעורבות גבוהה יותר ומוצגים יותר בתוצאות החיפוש של YouTube. הקפידו לייצר סרטונים שלא עולים על 2-3 דקות. אם יש לכם הרבה חומר לצילום, זה מצוין. חלקו אותו למנות קטנות (שבו עם דף ועט וכתבו נושאים לחלוקת הסרטון). YouTube אוהב ערוץ עם הרבה סרטונים כי מבחינתו זה כמו חומר כתוב והוא מתייחס אליו מבחינת SEO   כמו אתר תוכן טוב. מה גם שכמות סרטונים גדולה יכולה לשמש עבורכם מצע טוב עבור שתילה וחיזוק של מילות מפתח עבור העסק שלכם.

קידום ערוץ עסקי

עיצוב הערוץ

ערוץ ה- YouTube  העסקי שלכם הוא השער של הצופים שלכם לווידאו שלכם. השקיעו בעיצוב שלו. תוכלו אפילו להשתמש באיש מקצוע (או לבד אם אתם יודעים פוטושופ) כדי לעצב לוגו ושער מושקע. שוב, חשוב לשקול היכן ייראה התוכן שלכם מלבד דף הערוץ שלכם משום  שיהיו לכם צופים שיצפו בתוכן ממחשבים, טאבלטים, מחשבים ניידים, טלפונים, טלוויזיות וכל פורמט חדש שיוצא כל חודש. זה אומר שאתם צריכים לייעל את תמונת השער שלכם להיראות נהדר על כל פלטפורמה, כיום YouTube ממליצה תמונה של לפחות 2560X1440 פיקסלים. עיצוב הערוץ הוא מיתוג שיווקי נטו, לכן יש לכם הזדמנות להפוך את העיצוב להרחבה של המותג שלכם וזהו המפתח מאחורי הפיכת עיצוב הערוץ שלכם לכלי שתומך במותג שלכם, מתקשר עם המבקרים שלכם ומביא לכם לקוחות.

עיצוב הערוץ | תבניות YouTube

אין לכם כח לטרוח על עיצוב הבאנר שלכם מאפס או להשתמש בתמונה קיימת שיש לכם ? אתם תמיד יכול לעשות שימוש  בתבנית מוכנה. תבניות הן גרפיקה מעוצבת מראש עבור הערוץ שלכם ואתם עדיין יכולים לעשות צעד אחד קטן ולהוסיף לוגו כדי להקים עיצוב ראשוני שנראה סביר. היופי עם התבניות הוא WYSIWYG (מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל), זאת אומרת, אין לך צורך לעשות התאמות של גדלים וצבעים, לכן התבנית שתבחר- כך בדיוק יראה עיצוב הערוץ שלך.

עיצוב הערוץ | אייקון

העלו אייקון איכותי לערוץ. המפתח כאן הוא לבחור משהו שייראה טוב ברזולוציות קטנות מאוד. זה לא כמו בחירת תמונה שלכם לפייסבוק או לטוויטר.  ראשית, מדובר במיתוג. לצופים שלכם לא אכפת כל כך אם התמונה היא שלכם או לא. בעידן שלנו שבו תשומת לב הופכת קצרה, לוגו יפה הוא אחד למשוך צופים לדף הערוץ שלכם.

עיצוב הערוץ | דגש על מיתוג

בעוד שהגרפיקה בערוץ שלכם כוללת עיצוב ויצירתיות, היא בעיקר כלי שיווקי שיעזור לערוץ שלכם לקבל יותר צפיות ולצבור קהל גדול יותר. יש לכם הרבה פוטנציאל שעומד לרשותכם בערוץ YouTube שלכם ואם אתם משחררים סרטונים בעקביות, יש לכם פוטנציאל להפוך את הערוץ שלך למקור קבוע של תנועה לאתר שלכם. תנועה רבה יותר פירושה יותר מכירות, לכן הגרפיקה שלכם חייבת להיות מוכוונת מיתוג.

עיצוב הערוץ | טריילר לערוץ

ברגע שהמבקרים נוחתים בדף שלכם, אתם רוצים לקשר אותם לערוץ שלכם. טריילר ערוץ הוא דרך מצוינת לעשות זאת. השקיעו בטריילר קצר של דקה מקסימום שיתפוס תשומת לב תוך כדי כך שיציג את  תוכן שאתם מפרסמים. אל תגידו לצופים מה אתה עושים – תראו להם.

אם אין לכם את היכולת ליצור טריילר מושקע לבד, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע. גם אתר Fiver.com  יכול להיות אופציה טובה להשגת טריילר במחיר זול.

קידום ערוץ עסקי

רמת התחייבות

ערוץ YouTube לא שונה מאתר אינטרנט או בלוג במובן של הערות או פידבקים שתקבלו מהצופים שלכם. הקפידו לקרוא את ההערות ולנסות לענות במידת האפשר. רמות מעורבות גבוהה יכולות לשפר את קידום הערוץ שלכם, לרתום לקוחות פוטנציאלים ולהביא תנועה לאתר שלכם. כמו כן, ודאו שהסרטונים שלכם מופיעים בקטגוריות רלוונטיות ב- YouTube. אחרת, Google (ואנשים) יניחו שמדובר במשהו שאינו רלוונטי לנושא.

יצירת פלייליסטים

יש לכם מספיק סרטונים או יותר מסרטון אחד באותו נושא ? למשל: " 10 טיפים לאיפור עיניים קבוע " , "10 טיפים לאיפור שפתיים קבוע". פיתחו פלייליסט (לא לשכוח ליצוק תוכן רלוונטי על הפלייליסט עצמו תחת לשונית "מידע" כולל מילות חיפוש נכונות ורלוונטיות). שם הפלייליסט הוא כמו כותרת SEO טובה באתר. אם כל סרטון פונה למילות מפתח נכונות, הרי שפלייליסט כזה יכול להועיל מאד מבחינת SEO .

דרך אחרת לשימוש בפלייליסט היא "מגנט לידים". צופים שירצו לצפות בסרטונים שלכם, יוכלו לקבל אותם "בתמורה" להרשמה בדף נחיתה שהכנתם או הרשמה לערוץ היוטיוב שלכם. הציעו פלייליסטים מיוחדים כמגנט לידים.

קריאות לפעולה

חלק מבעלי העסקים שיש להם ערוץ YouTube,  מניחים כי הקריאות שלהם לפעולה (קישורים בגוף הסרט, בהתחלה, בסוף, בתיאור הסרטון) צריכות תמיד להוביל לדף נחיתה או מכירה. זה לא נכון ב 100%. אתם רוצים לשלוח אנשים לדף הקנייה בעסק שלכם או בדף הנחיתה המרשים שהכנתם, אבל רק כאשר הם "מבושלים" לקנות. אם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עדיין בשלב קבלת ההחלטות, אתם רוצים להביא אותם למשאבים דיגיטליים שלכם המסייעים לבסס את האמינות שלכם בעיניהם, לכן לא צריך למהר להפנות קישורים רק לדפי מכירה. חתכן לפעמים שעדיף לשלוח את הלקוח לדף מידע באתר שלכם (שבו יהיה גם טופס נרשמה) או לסרטון נוסף על המוצר (שבו יש קישור בסוף לדף נחיתה). זאת אומרת, עדיף לרכך את הלקוח ולהשקיע עוד קצת בדרך לקניית המוצר, זה אמין בהרבה מסתם לשלוח אותו לדף מכירה שאומר "האמת שאני רוצה שתקנה ולא תראה כיצד המוצר באמת יכול לעזור לך". במילים אחרות, אתם רוצים לפרסם קישורים שיתנו ערך אמיתי לצופים, אחרת, אתם פשוט תעצבנו לקוחות פוטנציאליים.

עיצוב הערוץ | מינימליזם

העיצוב באינטרנט מבוסס על מינימליזם,  היכולת ליצור פחות עמוס עבור הצופה. כך גם הגרפיקה בערוץ ה YouTube שלכם. מינימליזם פירושו שהצופים שלכם לא יוסחו על ידי אלמנטים לא רלוונטיים היכולים להסיח את דעתם. תוכלו לדמיין כמה רע זה יהיה עבור המיתוג שלכם אם הלוגו או שורת התגים שלכם אינם מופיעים במכשיר מסוים בשל תמונה מורכבת מדי או עיצוב לא נכון ? טעות כזו יכולה בקלות לעלות לנו באיבוד המרה או לקוח. היזהרו במקום שבו אתה מציב שמות ארגונים, סמלים ואנשים. חיתוך חלק מאחד הדברים האלה בערוץ YouTube שלכם יפריע ליעדי המיתוג והשיווק שלך.

קידום ערוץ עסקי

מאמרים נוספים בקליקינג

טיפים להפקת סרטון תדמית לעסקים
איך לבנות סרט או מצגת לכל אירוע
טיפים לצילום וידאו מקצועי
טיפים ליצירת קהילה וקידום ערוץ YouTube
קידום סרטוני תדמית וסרטונים בפייסבוק
טיפים לצילום וידאו ממצלמת סמארטפון
טיפים לקידום ערוץ עסקי ב Youtube
טיפים לצילום על גבי מסך ירוק
מגמות בשיווק וידאו ב 2019
טיפים לקידום סרטון עסקי ב Youtube
טיפים להפקה וקידום של סרטון תדמית
שידור חי בוידאו ברשתות חברתיות
טיפים ורעיונות למצגת יום הולדת