טיפים לקידום סרטון עסקי ב- YouTube

טיפים לקידום סרטון עסקי ב- YouTube

קידום סרטון עסקי ב YouTube הוא משימה חשובה למדי היות וערוצי YouTube מציעים תוכן מרתק לצופים. ברוב המקרים, הם מלמדים את הצופה משהו מעניין, אינפורמטיבי  או חינוכי. חלק מאנשים המחפשים תוכן ב- YouTube או במנועי החיפוש מחפשים סרטוני למידה או וידאו על פתרונות של בעיות שהם נתקלנו בהם. קידום סרטון עסקי ב YouTube  הוא משימה קלה יחסית כל עוד זוכרים מספר עקרונות בסיסיים ודואגים להעלות תוכן לערוץ. קידום ערוץ ה YouTube של העסק שלכם יכול להגדיל את מספר מנויים, הצפיות והחשיפה למוצר או לשירות שלכם. אז יצרתם סרטון עסקי  – מה עכשיו ?

קידום סרטון ביוטיוב

קידום סרטון עסקי | טיפים לשימוש בכותרת הסרטון

  • כותרות וידאו הן הדבר הראשון שאנשים ומנועי החיפוש יראו. מלבד תוכן הווידאו עצמו, זהו החלק החשוב ביותר בהעלאת הסרטונים שלך ל- YouTube.
  • כבר דיברנו על מילות מפתח בפוסטים אחרים שלנו, אך זכרו שאינכם יכולים לבחור כל מילת מפתח הקשורה לסרטון שלכם. במקום זאת,כדי לבצע קידום סרטון עסקי ב YouTube, דאגו להתמקד במילות מפתח שהצופים שלכם מחפשים. בצעו מחקר מילות מפתח. השתמש בכלי כמו Google AdWords כדי לתכנן ולהבין מה אנשים מחפשים בתחום התוכן שאתם מציעים. שימוש במילות מפתח נכונות יגרום לדירוג ווידאו גבוה יחסית בתוצאות החיפוש. מצד שני, שימו לב שאתם לא נותנים כותרת עם מילת מפתח שיש עליה נפח חיפוש גבוה אך הסרטון שלכם לא קשור אליה, גם הצופים וגם Google אינם סלחניים לגבי הטעיה מכוונת.
  • סקרנות מעוררת השראה יכולה להפוך את הסרטונים שלך למושכים יותר. הכותרת שאתם נותנים לסרטונים שלכם חייבים לכלול את מילת או מילות המפתח שלכם בצורה מסקרנת כדי לתפוס את תשומת לב הצופים. למשל: אם מילת המפתח היא “צילום לילה”, אז בפשטות אפשר לכתוב בכותרת: “כיצד מצלמים צילום לילה ?” או אפשר מעט לעניין “10 טיפים מקסימים ומוכחים לצילום לילה”.
  • אל תתנו כותרות ארוכות מדי, YouTube מאנדקס כותרות של סרטונים עד 50 תווים בערך (זה משתנה תכופות), ולכן כל דבר מעבר לזה לא רלוונטי בתוצאות החיפוש.
  • אם עשיתם מספר סרטונים (הדרכה למשל) והסרטונים שלכם כוללים רשימה של טיפים או שלבים, זה מצוין כי כך תוכלו לשחק עם מילה או מספר מילות מפתח בכותרות ולחזק את הערוץ שלכם על אותן מילות מפתח.
  • בדקו אם זה אפשרי לשנות את נוסח הכותרת כך שמילת המפתח תופיע בתחילת הכותרת, פעולה זו תכוון את מנוע החיפוש להבין שמילת המפתח חשובה מאד ולכן מופיעה ראשונה במשפט המהווה את הכותרת.
  • אם יצרתם פלייליסט ובתוכו סרטונים, הקפידו (ככל שניתן עם מספר התווים המקסימלי) לייחס את כותרת הסרטון לפלייליסט ממנו הוא הגיע. לדוגמא, נניח שיצרתם פלייליסט ששמו “יום עיון: רפואת שיניים מונעת” ובתוכו מספר סרטונים מאותו אירוע. תוכלו לדוגמא לסרטון המדבר על צחצוח שיניים לקרוא “צחצוח שיניים”, אך עדיף שכותרת הסרטון תהיה “צחצוח שיניים | מתוך: “יום עיון: רפואת שיניים מונעת” (מבלי להיכנס כרגע לכותרת “סקסית”). אפשר בקלות לשים לב שהרווחנו על ידי כך חזרה על מילת המפתח “שיניים” מבלי להוריד מאיכות הכותרת.
  • הוסיפו את השנה הנוכחית אם אתם יכולים (למשל: טיפים הטוב ביותר עבור 2018).
  • השתמשו במילים המבטאות עניין בכותרת (למשל: הטוב ביותר, היחיד, המדהים, לא ייאמן, מגניב).
  • השתמשו במילים מרגשות (למשל: השמח ביותר, הבודד, חושני).
קידום סרטון ב YouTube

קידום סרטון עסקי | טיפים לשימוש בתמונות

התמונה הממוזערת (Thumbnail)  של YouTube חשובה מאד להבאת צופים לסרטון. אתם ממש לא רוצים ש- YouTube יבחר ממוזערת אקראית מהסרטון שלכם, מפני שהיא עלולה לא למשוך את תשומת לבם של הצופים. התמונות הזעירות האלה הן תצוגה מקדימה של הווידאו המופיע כתמונת ברירת המחדל בכל מקום שבו היא מוטמעת. הנה כמה טיפים מועילים לגבי העלאת תמונת סרטון:

נסו להפוך את התמונה הממוזערת לתיאורית ככל האפשר. אם הסרטון שלכם מציג אתכם, למשל, נסה לתפוס את תקריב הפנים שלכם, יוצרים קשר עין עם הצופה.

ודאו שהתמונה הממוזערת היא גדולה וברורה (באיכות גבוהה) ככל האפשר. היא חייבת גם לייצג במדויק את התוכן של הוידאו ומתקשרת בקלות למותג או המוצר שלכם.

עלו תמונות בפורמט.JPG, .GIF, .BMP או .PNG

עשו שימוש בשכבות של טקסט, רקע צבעוני ניגודיות וקווי מתאר (סביב אנשים או חפצים) כדי ליצרו עניין.

שימו לוגו בפינה העליונית השמאלית כדי למתג את הסרטון.

עלו תמונה של עד 2MB.

נסה להשתמש בתמונה ביחס גובה-רוחב של 16:9 – יחס זה משמש בכל התצוגות המקדימות של YouTube.

קידום סרטון ביוטיוב

קידום סרטון עסקי | טיפים לקידום תוכן וטקסט ב YouTube

קידום סרטון עסקי ב YouTube מתחיל בראש ובראשונה עם ההבנה של קידום טקסט ב YouTube. אם לא שמעתם כבעלי עסקים המתפעלים אתר אינטרנט (או שאתם משלמים למישהו לתפעל את האתר שלכם) על המושג SEO (אופטימיזציה של תוכן במנועי החיפוש) – כדאי שתתחילו להבין בזה, כי אחרי הכל SEO היא הדרך האורגנית והבלתי תלויה של גוגל “לאהוב” את העסק שלכם. אנחנו לא מדברים רק על תוכן טקסטואלי שכן גוגל לא יכולה “לקרוא” וידאו, אבל המגמה של גוגל בשנים האחרונות היא להציג סרטוני YouTube בדפי תוצאות מנוע החיפוש (SERP) במקומות ראשונים ובולטים לעין בחיפוש, כלומר, יש לסרטונים האלה ערך SEO שלא יסולא בפז. זו גם הסיבה שבגינה קיימת קטגוריית “וידאו” בחיפוש Google. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חשובה לפרופיל, לערוץ ולסרטונים האישיים שלכם ב- YouTube וזה אחד המרכיבים הקריטיים שיגרמו לתוכן שלכם להיסרק ולהתאנדקס בתוצאות החיפוש. האלגוריתם של YouTube לוקח בחשבון פריטים מרובים בעת משיכת סרטונים לתוצאות חיפוש, לכן חשוב להוסיף מידע רב ככל האפשר, להכיר אילו מילות מפתח ברצונכם לדרג ולכלול אותן בכותרות וידאו, שמות קבצים, תיאורים, תגים, הערות ושדות רלוונטיים בפרופיל שלכם.

קידום סרטון ביוטיוב

קידום סרטון עסקי | טיפים לשימוש בתיאור הסרטון

  • תחשבו על קופירייטינג שאתם עושים עבור דפי הנחיתה שלכם. הטמיעו את אותן אסטרטגיות על תיאורי הסרטונים שלכם: הציגו את הסרטון, הסבירו כיצד הצופה ייהנה מהסרטון, שאלו שאלות תובנה, השתמשו בבולטים כדי לשבור את הטקסט ולהדגיש נקודות חשובות.
  • הקפידו לכלול את מילת המפתח העיקרית שלכם בתיאור הסרטון.
  • ספקו רקע כלשהו על הסרטון כך שמנועי החיפוש והצופים יוכלו להבין טוב יותר מה הם הולכים לראות בסרטון.
  • אם אתם יכולים לעלות קובץ תמלול, זה מצוין ויכול לעזור לקדם את מילות המפתח משום שקבצי תמלול (SRT) מספקים גרסת טקסט של הסרטון שלכם, כך שאנשים (ומנועי חיפוש) יכולים לקרוא אם הם לא רוצים לצפות ולהקשיב.
  • אם אתם יוצרים פלייליסט, השתמשו תמיד במילות מפתח, זה ייתן ל- YouTube מידע מעמיק יותר על נושא הסרטונים שלכם, או כפי ש YouTube מנסחת “תוכן מבוסס טקסט נוסף שווה צפיות נוספות”.
  • השתמשו בתגים בהעלאת בזמן העלאת\עריכת הסרטון כראוי. תיוג קטעי וידאו שלכם יגרום להנגשת הסרטונים עבור מנועי החיפוש. תגים מציינים לצופים ול- Google את מילות המפתח או הנושא שבו עוסק הסרטון שלכם. התחילו על ידי הוספת תגים ספציפיים למותג, כגון שם העסק שלכם. תוכלו גם להשתמש בתגים שמזהים את הנושא (השם שלכם לדוגמא), את התוכן (“צילום”. “חינוך”), ואת המונחים הארוכים של מילות המפתח (כגון “כיצד לבצע צילום לילה בהרים”).

קידום סרטון עסקי | טיפים לשימוש בקישורים

YouTube מציעה מגוון רחב של אפשרויות לקשר מהערוץ שלכם לאתר העסק.

תוכלו לכלול קישורים בסרטון עצמו וכן בתיאור. וודאו שכל קישור משרת מטרה מסוימת, למשל: קישור לדף נחיתה שמתאים להשארת פרטים, קישור למוצר, קישור לסרטון אחר בערוץ שלכם באותו נושא, קישור לאתר שלכם.

ניתן להכניס קישורים שניתן ללחוץ עליהם כדי לשלוח לכם ישירות דוא”ל( Kajabi למשל היא פלטפורמה שנועדה לכך).

YouTube מספקת קישורים במהלך הצפייה בסרטון בצורה של הרשמה או “לקריאה נוספת”. השתמשו והטמיעו את הקישורים בתוכן הווידאו. לדוגמה, אם אתה מדברים על ללמוד על התעשייה שלכם או הנישה שלכם, אתם יכול לקשר את האתר שלכם בכפתור ההרשמה ש YouTube  מספק במהלך הסרטון היכן שתחפצו ולהזמין את הצופים לאתר או לדף המוצר.

הקפידו להשתמש באפשרויות הקישורים של Youtube כהנעות לפעולה (הרשמה\לעיון נוסף) רק כאשר כבר חשפתם ללקוח את התחלת הסרטון או מתי שאתם חושבים שיש סיכוי שעד למקום זה הוא יצפה. קישורים אלה יוציאו את הצופה מ YouTube ויקחו אותו לאתר שלכם או לכל דף שאליו אתם מכוונים אותו – עדיף תמיד שהקישורים האלה יוצגו בסוף הסרטון או ממקום שבו לדעתכם הצופים\הלקוחות הבינו את המסר. תמיד תוכלו על ידי קישור חוזר בדף הנחיתה או באתר להחזיר אותו חזרה לYouTube על ידי קישור לסרטון אחר בנושא או חזרה לערוץ שלכם.

קידום סרטון עסקי | טיפים לשימוש בתגים

  • השתמשו בתגים ממותגים ייחודים כדי שהסרטונים שלכם יוצגו בסרטונים קשורים. דוגמה: השתמשו בשם המותג שלכם בכל הסרטונים.
  • השתמשו במילות המפתח העיקריות שלכם כתגיות הווידאו.
  • השתמשו בגרסה של מילת המפתח שלכם כתג (אתם יכולים להיעזר באפשרות ‘הצעה אוטומטית של YouTube’).
  • מצאו את התגים המשמשים ב Google כבעלי דירוג גבוה והשתמשו בהם בסרטונים שלכם. תוכלו להשתמש בתוסף המגניב של דפדפן  Google Chrome הנקרא TubeBuddy כדי לעזור לך למצוא תגים המשמשים אחרים.

עכשיו, לאחר שיש לכם מספר של סרטונים המכוונים בצורה נכונה עבור קידום ב YouTube, אתם מוכנים לקראת הצעד הבא והוא: קידום הערוץ העסקי שלכם ב YouTube.

מאמרים נוספים בקליקינג

טיפים להפקת סרטון תדמית לעסקים
איך לבנות סרט או מצגת לכל אירוע
טיפים לצילום וידאו מקצועי
טיפים ליצירת קהילה וקידום ערוץ YouTube
קידום סרטוני תדמית וסרטונים בפייסבוק
טיפים לצילום וידאו ממצלמת סמארטפון
טיפים לקידום ערוץ עסקי ב Youtube
טיפים לצילום על גבי מסך ירוק
מגמות בשיווק וידאו ב 2019
טיפים לקידום סרטון עסקי ב Youtube
טיפים להפקה וקידום של סרטון תדמית
שידור חי בוידאו ברשתות חברתיות
טיפים ורעיונות למצגת יום הולדת