השימוש החיפוש בגוגל הוא כלי רב עוצמה וניתן להשתמש בו כדי למצוא כל דבר, אבל לא כולם מכירים את האופרטורים ופקודות החיפוש המתקדמות של גוגל שיכולות לעזור בקידום האתר ולספק תובנות רבות עוצמה לבדיקת אסטרטגיית התוכן, מחקר מילות מפתח ועוד. במדריך זה נחשוף מספר אופרטורים מתקדמים לחיפוש של גוגל שיכולים לעזור מבחינת תובנות וקידום האתר.

אופרטורים לחיפוש בגוגל הם פקודות ותווים מיוחדים המרחיבים את היכולות של חיפושי טקסט רגילים. הדרך להשתמש באופרטורים בחיפוש היא להזין אותם ישירות בתיבת החיפוש של גוגל בדומה לחיפוש טקסט.

למה להשתמש באופרטורים?

אופרטורים מתקדמים בחיפוש יספקו תוצאות הרבה יותר ספציפיות. נניח שמחפשים "PPC" בגוגל. בחיפוש רגיל נקבל 16 מיליון תוצאות, מה שאין כן אם נחפש לדוגמא כותרות שבהן יש את המילה PPC על ידי שימוש באופרטור  allintitle (יוסבר בהמשך) ואז נקבל "רק" 1.5 מיליון תוצאות שיכוונו אותנו לתוצאות שבהן יש כותרת עם המילה PPC בדף.

אופרטורים מתקדמים בחיפוש יכולים בהחלט להבין מי המתחרים ולעזור לעסק:

  • למצוא מחקרים וסטטיסטיקות לשיפור התוכן.
  • למצוא בעיות קידום אתרים, כגון שגיאות אינדקס.
  • לטרגט מילות מפתח תחרותיות שיש להן "זנב ארוך" (לדוגמא: נעליים לבנות לבר מצווה).
  • למצוא הזדמנויות לבניית קישורים ותוכן.

חשוב לדעת שכדי להשתמש נכון באופרטורים, צריך לדעת את סימני הפיסוק של גוגל. אם סימני פיסוק אינם חלק מאופרטור החיפוש, גוגל בדרך כלל תתעלם ממנו, כמו למשל הימנעות מרווחים בין מילת הפקודה של האופרטור לבין מונח החיפוש.

מדריך פקודות חיפוש ואופרטורים בגוגל שיספקו לכם תובנות SEO וקידום תוכן

1. אופרטור מטמון (cache)

אופרטור המטמון מאפשר למשתמש לאתר את הגרסה העדכנית ביותר של דף אינטרנט ספציפי. אם בוצע עדכון תוכן או שינוי עיצובי בדף מסוים, פקודה זו תראה אם ומתי Google סרקה את השינויים החדשים.

מבנה הפקודה:

Cache:clicking.co.il

2. אופרטור אתר (site)

אופטור אתר נועד לחפש תוכן בדומיין מסוים. ישנם מקרי שימוש רבים עבור הפקודה הספציפית הזו. אולי הנפוץ ביותר הוא לקבל מידע על מספר הדפים שגוגל אינדקסה עבור דומיין מסוים.

מבנה הפקודה:

Site:clicking.co.il

שימושים מתקדמים לאופרטור site:

חיפוש כל אלה שיש להם אלפי עוקבים באינסטגרם

site:instagram.com "k followers"

חיפוש מקצוע Vp medical  בלינקדאין

Site:linkedin.com:"vp medical"

חיפוש הטקסט "מסי" באתר one

Site:one.co.il:"מסי"

חיפוש כותרות של דפים המכילים את המילה "שיווק" באתר clicking

Site:clicking.co.il:"שיווק"

אופרטור SITE

3. אופרטור אתרים קשורים (related)

אופטור אתר נועד למצוא אתרים הקשורים לאתר המדובר, כאשר מדובר באתרים גדולים בלבד. הערך בשימוש הוא ניתוח תחרותי והבנה מי הם המתחרים ולהבין כיצד גוגל מחלקת את אתר המטרה אל מול המתחרים.

מבנה הפקודה:

 related:ynet.co.il

אופרטור related

4. אופרטור כותרת (intitle)

אופרטור זה מאפשר לאתר תוצאות ממוקדות יותר עבור מילות חיפוש או ביטויים מסוימים.

האופרטור מאפשר איתור הזדמנויות לפרסום ולבדיקת תחרות על מילות מפתח (בהתבסס על מספר התוצאות שהוחזרו עבור המילה).

מבנה הפקודה:

intitle:מילת_מפתח

אופרטור intitle

5. אופרטור עוגן (inanchor)

אופרטור זה מאפשר לבצע מחקר עבור דפים הכוללים את כל המילים בטקסט העוגן הנכנס.

מבנה הפקודה:

Inanchor:מילת_מפתח

6. אופרטור חיפוש מילה באתר או דף (inurl)

אופרטור זה מאפשר למצוא דף באתר אינטרנט הכולל מילה (או מילים) ספציפיות בכתובת האתר עצמה. משמש בעיקר באבחון בעיות אינדקס, בדיקת תוכן פני נושאים נחקרים וזיהוי הזדמנויות לפרסום אורח.

מבנה הפקודה:

Inurl: מילת_מפתח

7. אופרטור חיפוש טקסט (intext)

אופרטור לחיפוש מילה או ביטוי ספציפיים איפשהו בתוכן. האופרטור intext: מאפשר לאתר מונחים המופיעים בכל חלק של דף אתר, החל מכותרת העמוד ועד לתוכן העמוד. משמש לרוב כדי למצוא הזדמנויות לבניית קישורים.

מבנה הפקודה:

intext:מילת_מפתח

8. אופרטור סוג קובץ (filetype)

השימוש באופרטור filetype: בשילוב עם מילת מפתח יגביל את התוצאות המוחזרות לסוגי קבצים מסוימים הכוללים את מילת המפתח. סוגי קבצים אלה כוללים גם קבצי PDF, DOC, XLS, RTF, JAVA, XML ועוד רבים אחרים. התוצאות בעצם יהיו מקורות להורדה של קבצים שיש בהם את מילת החיפוש.

מבנה הפקודה:

Filetype:pdf מילת_מפתח, לדוגמא: markting filetype:ppt

9. אופרטור לשילוב חיפוש (OR)

אופרטורי החיפוש שעוזר לשלב חיפושים, פשוט מוסיפים את ה-OR באותיות גדולות בין מונחי החיפוש שלך (מילת מפתח1 או מילת מפתח2). Google תציג תוצאות העונות על מונח החיפוש הראשון או השני. שימושי למחקר שבו צריך מידע על יותר מפריט אחד אבל לא בהכרח מחפש תוצאות הכוללות הפניות לשניהם.

מבנה הפקודה:

מילת_מפתח OR מילת_מפתח

אופרטור OR

10. אופרטור דיוק במילת מפתח ("keyword")

השימוש במרכאות בחיפוש בגוגל מגביל את תוצאת החיפוש לביטוי ההתאמה המדויק.

Google תחזיר כל דף אינטרנט עם הביטוי הספציפי בגוף הטקסט, הכותרת או התיאור שלו. בנוסף לחידוד התוצאות המוחזרות עבור שאילתה, החיפוש " " הוא אחת הדרכים היעילות לאיתור מקרים שבהם תוכן מאתר הועתק או שוכפל. ניתן להעתיק אפילו פסקה שלמה מהתוכן, להדביק במרכאות ולגלות אם מישהו העתיק תוכן.

מבנה הפקודה:

"מילת_מפתח"

11. אופרטור החרגת מילת מפתח (keyword-)

סימן המינוס (-) הוא כלי שבו ניתן להשתמש אם רוצים להוציא מונח חיפוש/נושא מסוים מהתוצאות. לדוגמא: אם נרצה לקבל תוצאות על מחקר שלא קשור בבינה מלאכותית, נקליד:

research -ai

הפקודה אינה מוגבלת לאי הכללה אחת. אפשר להוסיף עוד אי הכללות כדי לסנן עד לתוצאות הספציפיות שרוצים. מועיל במקרי חיפוש שיש יותר ממשמעות אחת ונדרש לכוון למשמעות ספציפית.

מבנה הפקודה:

Keyword -keyword

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק בפינטק

שיווק בתחום הפינטק

פינטק (Fintech) הוא מושג המשלב טכנולוגיה ופיננסים. אם נדייק, האפשרות לקיום פעילויות פיננסיות ומתן שירות פיננסים באמצעים טכנולוגיים-דיגיטליים. באופן כללי, מוצרי פינטק כוללים שירותים פיננסיים

קרא עוד »
שיווק אאוטבריין

פרסום ושיווק באאוטבריין

Outbrain (אאוטבריין) מאפשרת לעסקים להגיע לקהל היעד שלהם ולהניע מעורבות משמעותית על ידי מודעות באתרי שותפים. זאת על ידי פרסום תוכן רלוונטי לקהלים על פני

קרא עוד »

שיווק באינסטגרם רילס

מאז השקת רילס Reels בשנת 2020, אינסטגרם הכפיפה את עולם השיווק במדיה בחברתית לעשות שימוש בסרטונים אנכיים קצרים. מאז, אינסטגרם רילס (Instagram reels)  מציעים פלטפורמה

קרא עוד »

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן