עדיף לקרוא את הכתבה הזו אחרי שכבר למדתם כיצד ליצור קידום עבור סרטון ב YouTube ולאחר שלמדתם כיצד לקדם את ערוץ ה YouTube שלכם. כעת נלמד כיצד לקדם את הערוץ מחוץ ליוטיוב.
בדיוק כמו FaceBook, ל- YouTube יש קהילה משלה סביב מוצר, עסק או ערוץ . היא מורכבת מאנשים שעושים סרטונים (בעל העסק) ואנשים שנהנים לצפות בווידאו של העסק. אם אינכם מעורבים בקהילה כזו, פחות אנשים יצפו בתוכן שלכם, לא ישמעו על הערוץ שלכם ולא יזהו את שמכם או את שם העסק שלכם כשהם יראו אותו. הגיבו על סרטונים של אנשים אחרים ותנו ערך לקהילה. המעורבות הזו תגרום לאנשים לחפש אתכם. זיכרו – קידום ערוץ ה- YouTube שלכם לא תמיד צריך להתחיל בערוץ שלכם.

- אפשרו ועודדו אנשים לשלב את הסרטונים שלכם בפייסבוק של אנשים אחרים, אתרים ובלוגים. זה נכון שהסרטונים שאתם יוצרים בעמל רב הם הנכס האישי שלכם ואתם לא רוצה שמישהו יגנוב אותם, אך הטמעה שלהם אינה נחשבת גניבה ואסור לומר "לא" לתנועה הפוטנציאלית והפניות מהאתרים שישתפו אותם. עודדו שיתוף, הזמינו את הצופים והעוקבים שלכם להטמיע את הסרטונים שלכם בכל רחבי האינטרנט. אתם צפויים לחשיפה רבה כתוצאה מפעולה זו.
- דרך מצוינת לקדם את ערוץ YouTube שלכם היא לתת לו קצת אבק כוכבים. שיקלו לראיין מישהו בר סמכא, משפיע או מומחה בתחום התוכן שלכם. אותו מומחה צפוי לקדם את הריאיון אתכם בערוץ שלו, כך תוכלו לקבל צפיות מתוך ההכרה במומחה. אתם יכולים לנהל את הריאיון באולפן או על ידי כל תוכנה המשתפת מסכים בשיחת אינטרנט (Google Hangout למשל).
- עשו שידורים חיים בעזרת YouTube Live . הרשת מזמן צועדת לעבר וידאו חי. כולם עושים את זה בימים אלה, בין אם זה ב- YouTube, Facebook או Instagram. שידור חי מאפשר לכם לקיים אינטראקציה עם הקהל שלכם בזמן אמת. במקום לצפות בסרטון מוקלט מראש, העוקבים שלכם יכולים לראות אתכם מדברים אליהם בהווה, הם יכולים גם לשאול אתכם שאלות או להשאיר הערות. זה יכול להראות מפחיד בהתחלה, אבל זה יהיה קל יותר עם תרגול. בנוסף, לא תצטערו כאשר ההרשמות, הקליקים והכניסות יתחילו לעלות.
- נסו לעשות קידום ממומן של ערוץ YouTube שלכם בעזרת Google Ads לבחירת התוכן האיכותי ביותר לקידום מכירות., זה יכול לתת לכם דחיפה אדירה בחשיפה. עם זאת, אל תשתגעו עם עלויות הפרסום. בקידום ממומן, תוכלו למקד את הקהל שלכם, לבחור קהל מותאם אישית שייהנה מהסרטון שלכם, להפיק את המרב ממודעות ממומנות של Google, לבדוק החזר השקעה על מודעות ולקבל מידע מדויק ורלוונטי על הסרטונים שלכם (מספר צפיות, עד איזו שניה צפן בסרטון, אחוזי נטישה ועוד הרבה מידע רלוונטי). חשוב בקידום ממומן ליצור מודעות שימשכו קליקים, רצוי מאד להתייעץ עם משווק בעל ניסיון לגבי קריאייטיב של מודעות ב Google.
- קראו מאמרים של אנשים שהצליחו לקדם את ערוצי YouTube שלהם באמצעות פרסום ופשוט העתיקו ללא בושה את האסטרטגיה אם תוכלו.
- העלו את אותו סרטון ששמתם ב YouTube ל Facebook בהעלאת סרטון ולא בשיתוף. Facebook מציגה טוב יותר, מקדמת ומתייחסת לסרטונים שהועלו בפלטפורמה עצמה ולא לסרטונים המקשרים ל YouTube או Vimeo.

אז מה עושים כדי שערוץ ה YouTube ינצנץ ?
- ישנן דרכים רבות להמשיך באינטראקציה עם הלקוחות והעוקבים שלכם באינטרנט. אחת הדרכים היא לאסוף שאלות מהלקוחות שלכם, ולאחר מכן לענות עליהן במהלך סרטון YouTube יחיד. זה יותר אישי מאשר קטע כללי של שאלות נפוצות. בנוסף, סרטון YouTube יחיד מעביר את האשליה של שיחה אחד על אחד עם הלקוח, ובכיכול יוצר דיאלוג עם כל צופה בנפרד משום שלמרות שאחד שואל שאלה, אחרים כנראה גם רוצים לדעת את התשובה. מאוחר יותר, תוכלו להפנות אנשים לסרטון זה כאשר הם שואלים שאלות דומות.
- תוכלו להפעיל תחרויות עבור המנויים והצופים שלכם ב- YouTube. לדוגמה, שאלו שאלות המתייחסים לקטעים המצוינים בהערות של אחד הסרטונים שלכם ב YouTube. התשובה הטובה ביותר תזכה את הצופה בפרס, למשל: גישה לקורס האחרון שלכם.
- קדמו את העסק שלכם באתר או בבלוג שלכם כדי להגביר את טווח ההגעה של ערוץ YouTube שלכם. תוכלו לכלול קישורים סטטיים בסרגל הצד של האתר או הבלוג שלכם, אנו ממליצים ככלל גם להטמיע את הסרטונים שלך בפוסטים בבלוג כאשר הם רלוונטיים לנושא שעליו מדבר הפוסט, לחשוף אנשים לסרטונים שלכם לעתים קרובות ככל שניתן.
- קדמו את ערוץ YouTube שלך בדוא"ל. איך ? הכי פשוט, שימו בחתימת הדוא"ל שלך קישורים לערוץ היוטיוב שלכם כדי שהנמענים יוכלו להיחשף לערוץ שלכם על ידי לחיצה.
- זכרו ש YouTube היא פלטפורמת מדיה חברתית בסיסית, בדיוק כמו Facebook, Instagram ו- Twitter. עם זאת, יש לה את המגבלות שלה בנושא של רשת חברתית ו Google כרגע עדיין לא מצליחה להשתוות ל Facebook כרשת חברתית. זו הסיבה שבגללה העבודה שלכם צריכה להיעשות גם ברשתות החברתיות. אל תחמיצו הזדמנויות לקדם את ערוץ YouTube שלכם ברשתות חברתיות אחרות. כך תוכלו להרחיב את הקהל שלכם באופן משמעותי. ייתכן שיש לכם עוקבים ב- Instagram, למשל, שאינם משתמשים ב- YouTube. אם תקפידו ב- Instagram להודיע להם שאתם יוצרים תוכן מקורי ב YouTube, הם עשויים לבדוק זאת.
- בצד הממומן, חייבים להזכיר כאן את הפרסום ביוטיוב שורטס שעושה עבודה טובה לעסק במונחים של הבאת עוקבים ונרשמים, חשיפה ברשתות גוגל וביוטיוב וכן מודעות רבה למותג.