טיפים להפקת וקידום סרטון תדמית

7 טיפים שחייבים לדעת בשיווק בוידאו וקידום סרטון תדמית

שיווק בוידאו והפקת סרטון תדמית היא מטלה Must כאשר דנים בשיווק. שיווק וקידום של וידאו מתחיל עם תכנון זהיר וקפדני מראש. בצעו את הצעדים הפשוטים הבאים כדי לשקול כל היבט חשוב לפני יצירת סרטון תדמית לפני שתגיעו למסקנה לגבי אופי הסרטון אותו תרצו להפיק.

טיפ 1# - תכננו בקפידה את מטרת סרטון התדמית

לפני שתיגשו לפרטי הפקת ועריכת סרטון תדמית, עליכם לקבוע מהי המטרה העיקרית וכיצד היא קשורה לתוך מטרות השיווק שלכם. לדוגמה, אם תרצו להראות מומחיות של קונדיטור, סרטו תדמית טוב יכול להסביר עוגות פשוטות ולהסביר מתי זה הזמן לערב קונדיטור או לשמוע לעצת מומחה בתחום העוגות. כתבו ושתפו את מטרת סרטון התדמית עם צוות הקריאטיב או אנשי הדיגיטל שלכם כדי לבדוק אם אתם "יורים" לאותו כיוון. זכרו להיות קריאטיביים ולדעת כי לא תמיד "לגשת לעניין" היא המטרה. לעיתים כדאי להשקיע בוידאו המראה שאלות ותשובות של טיפים שלכם כדי לקרב ולעניין את הצופים, לתת להם לטעום מהמומחיות שלכם כמה סרטוני תדמית כדי לשווק להם וידאו תדמיתי או וידאו עסקי לאחר שהם יהיו "שבויים" שלכם מבחינת תוכן.

טיפ 3# - צילומי סרטון תדמית - מי ?מה ? מתי ?

מי: עליכם לקבוע מי יהיה הצלם, מי יערוך, מי יהיה אחראי על הפרסום וקידום סרטון התדמית. אם אתם מצלמים יותר מסרטון אחד ביום עם אותם אנשים, כדאי שתביא להם חולצה נוספת או שתיים שיראה כאילו לא צולמו באותו יום. רצוי לעשות מספר צילומים ממספר זוויות כדי לערוך בצורה מקצועית, רצוי לבצע הקלטת סאונד בנפרד או על מספר ערוצים כדי להשאיר פתח לכל בעיה או distortion שנוצרו במהלך הצילום.

מה: זוהי תוכנית העבודה עבור הסרטון תדמית שלכם, כולל גרפיקה, סקריפט ופוסט-פרודקשן, אפקטים מיוחדים וכיוון אמנותי. בוידאו עסקי בתקציב נמוך כל שצריך הוא פסקה או שניים, אבל גם הן צריכות להיות כתובות בצורה רהוטה ומושכת כדי להעניק לוידאו משמעות עסקית.

היכן ומתי: תכננו את הזמן והמקום הטובים ביותר עבור התאורה בכל צילום, כמו גם תאריכי חורף לצילומים קודרים או צילומים בטמפרטורה נוחה יותר. שיווק קטעי וידאו נעשים לעתים קרובות בתוך המשרד שלכם, כך שתאורה הופכת להיות מרכיב חשוב שדורש תשומת לב.

כתבנו 2 פוסטים בנושא צילום מקצועי ממצלמות וידאו וצילום על ידי סמארטפונים. רצוי מאד לקרוא אותם לפני שניגשים לצילום.

שלב ההתחשבות consideration

הקונה שלכם עסוק בחקר פתרונות ושוקל אפשרויות לפתרון הבעיה שלו. זה הזמן להציג את הפתרונות שלכם, להסביר מדוע הם הבחירה טובה ולבנות את מערכת היחסים שלו עם המותג שלכם.

תבנית קצרה או ארוכה (2 – 10 דקות)

אינפורמטיבי ומבדר

הדגמות מוצרים

עדויות של לקוחות שקנו את המוצר

חקר מקרה (לקוח או לקוחה)

קריאות לפעולה שמובילות לתוכן מבוסס החלטות

 

טיפ 5# - תכננו את השלב הבא בקריאה לפעולה

הגיע הזמן לקבוע מה הפעולה שאתם רוצים שהצופים שלכם יעשו אחרי הצפייה בסרטון. האם עליהם לבקר באתר האינטרנט שלכם? לקבלת מידע נוסף? להירשם להודעות אימייל שבועיות? לבקש ייעוץ חינם? להוריד שובר? הקריאה לפעולה  (וכל סרטון שיווקי או סרטון תדמית תמיד צריך לכלול לפחות אחת כזו) תלויה באמת בעסק שלכם, מטרת הסרטון שלכם והיכן הוידאו השיווקי יתאים למסע של הקונה.

שילוב וידאו לתוך אסטרטגיית SEO שלכם הוא חסר טעם, אלא אם כן קטעי הוידאו שלכם ניתנים לחיפוש על ידי מנועי החיפוש, לפיכך הצעד הבא שלכם נועד כדי להבטיח שגוגל ומנועי חיפוש אחרים יכולים לאנדקס את קטעי הווידאו שלכם כראוי.

ישנם שלושה אלמנטים בסיסיים של אופטימיזציה למנועי חיפוש וידאו לשילוב עם תוכן וידאו באיכות גבוהה: כותרת וידאו, תיאור ומטה תגים. מותגים יכולים ליצור את הסרטונים הכי מרשימים באינטרנט, אבל אם שלושת האלמנטים הבסיסיים האלה לא מוטמעים – אף אחד לא יגלה את התוכן.

הכותרת של הסרטון שלכם לא צריכה להיות רק קליטה, אלא גם תיאורית על מנת שהצופים ומנועי החיפוש יבינו על מה מדבר הוידאו. כותרת כגון "סקירה כללית על המוצר" עשויה להיות הגיונית בהקשר של סקירה רחבה יותר או לאחר שיודעים מהו המוצר, אך האם היא תהיה יעילה בפני עצמה? איזה מוצר זה? מהו המוצר? במקום זאת, "כתבו" לצופים פוטנציאליים על מה הסרטון עם כותרת שנותנת למנועי החיפוש את ההקשר הדרוש כדי להתחיל באינדוקס של הסרטון כהלכה ("סקירה כללית על תכשיר להסרת איפור מבית CK").

השלב הבא הוא לעצב תיאור המשלים את התמונה. תיאורי וידאו הם קריטיים על מנת לעשות SEO לוידאו. תיאור וידאו צריך להיות כתוב כדי למשוך את תשומת הלב של מנועי החיפוש והצרכנים. כתבו את התיאור שלך כמו טריילר לסרט, תנו מידע מפתה על התוכן מבלי לקלקל את ההפתעה. ביטויים כמו "אתם לא תאמינו מה קורה אחר" אולי נשמעים קלישאתיים, אבל הם פועלים כדי לעודד רצון עז ולחץ על הצרכן. שילוב מילות מפתח לאורך תיאור הסרטון, או הוספת מטא תגים לסרטון, יסייע לאלגוריתמים של מנועי החיפוש להעריך את תוכן הסרטון.

אל תמהרו בבחירת מילות המפתח הנכונות עבור הווידאו שלכם. קחו את הזמן כדי לוודא שיש לכם את המילים הנכונות עם הכותרת הנכונה. זה לא אומר שאתה מקבלים בYouTube למלא את החלל עם כל מילות המפתח שניתן להעלות על הדעת, אבל בהחלט תוכלו להשתמש במילות החיפוש המשמעותיות ביותר עבור הסרטון שאתה מעלים. אם תוכלו להוסיף תעתיק של הסרטון שלכם לתיאור או ככתוביות – זה מצוין ועוזר לSEO  של הסרטון, מה עוד שזה נראה שדאגתם גם למוגבלים בשמיעה וזה דבר יפה לכשעצמו. כתבנו פוסט מקיף על קידום סרטון עסקי בYouTube, מומלץ מאד לעיין בו.

טיפ 6# - אופטימיזציה של כותרות, תיאורים ומטא תגים

תמונות ממוזערות

כאשר מישהו מחפש סרטון, סביר להניח שהוא יחפש את הסרטון שלכם בין ים של סרטונים אחרים ותמונות ממוזערות של סרטונים, לכן עליכם לוודא שהסרטון שלכם יבלוט מכל השאר. ואין מה לעשות, תמונות מפתות יותר מטקסט או כותרת, לכן השקיעו 5 דקות בעבודה עם פוטושופ כדי ליצור תמונה ממוזערת ייחודית. תמונות ממוזערות יכולות להיות גם צילומי מסך מתוכן הווידאו. אם התמונה הממוזערת שלכם משעממת, ריקה או שקשה להבחין בה, אנשים לא ירצו ללחוץ על הסרטון שלכם. כל אתרי שיתוף הסרטונים, כולל YouTube, מאפשרים לכם לבחור מתוך מספר תמונות ממוזערות שונות מהסרטון שלכם. בעוד ברירת המחדל עשויה לפעמים להיות מושלמת, זה לעתים קרובות רחוק מלהיות מושלם. קחו רגע כדי לשקול את כל האפשרויות שלכם ולבחור תמונה המייצגת את הווידאו שלכם הכי טוב.

טיפ 2# - בחרו את פורמט הוידאו שלכם

החלטתם שאתם עושים סרטון תדמית שיווקי עבור העסק שלכם ? מצוין. עכשיו עליכם להחליט מי מבין שלושת הפורמטים ישרת אתכם בצורה המקסימלית עבור המטרה. ישנם שלושה פורמטים עיקריים  שכל אחד מהם מגיע עם מגבלות שונות: פורמטים חיים (וידאו בשידור חי), קצרים וארוכים. מאחר שכולם משרתים מטרה אחרת, נסו להשתמש בשילוב של כל השלושה באסטרטגיות השיווק שלכם, או אפילו בתוך מסע פרסום אחד, כדי לקבוע מה עובד הכי טוב עבור העסק שלכם.

סרטון קצר

אתגר גדול עבור משווקי וידאו ליצור סרטי תדמית לעסקים או סרטי תדמית לחברות היות ואנחנו בדרך כלל עסוקים ולרוב לא קשובים או יודעים שמנסים למכור לנו לפרסם לנו, טווחי תשומת לב שלנו קצרים ויש יותר מדי תוכן באינטרנט ובסלולארי. לא משנה מה הסיבה, סרטון תדמית קצר הוא בעל סיכוי גדול יותר לקבלת מעורבות רבה משום שלוקח לצרכנים 10 שניות ראשונות כדי להחליט אם לשתף ולהמשיך לראות או לא.

סרטי תדמית קצרים מאפשרים לכם להדגיש נושא בעסק שלכם, ממש כמו פרסומת. אם אתה לא מסגולים "לספר" את כל מה שאתה צריכים על העסק כדי לספק ללקוח ערך, תובנה או לעזור לו לפתור בעיה, חלקו את הוידאו שלכם לקטעי וידאו קצרים כמו טיזרים עבור תוכן כתוב או גרפי שאתם רוצים להעביר ללקוחות.

סרטון ארוך

ניתן להשתמש בסרטון תדמית ארוך בדרך כלל כדי לבנות מסע פרסום ודף נחיתה סביבו על מנת להגדיל את ההמרות שלכם ולעמוד ביעדי שיווק. סרטוני תדמית ארוכים קשים מאד לעריכה מפני שהם דורשים מידה רבה של יצירתיות, עריכה מקצועית, שינויי סאונד תכופים וכל זאת כדי להשאיר את הלקוח בסרטון. זכרו: הלקוח מבין שהוא בא לראות סרטון ולא "סרט" בקולנוע ולכן מראש התפיסה היא אחרת, לחוצה יותר מבחינתו.

רכזנו עבורכם בקצרה את היתרונות והחסרונות שבכל הפקת וידאו עסקי.

שיווק בוידאו

טיפ 4# - התאימו את הוידאו השיווקי ל"מסע הקונה"

נושא הפקת סרטי תדמית לעסקים הוא מאד ממוקד. כמו כל תוכן, שיווק הווידאו שלכם צריך תמיד למקד אישיות של לקוח או פרופיל לקוח. לאחר שבחרתם את הפרופיל, עליכם לוודא שהסרטון שלכם מתמקד גם בשלב הנכון במסע של הקונה. אתם תמיד צריך לנסות לעזור לקונים להשיג את המטרות שלהם, או לפתור את הבעיות שלהם, בהתאם לשלב שבו הם נמצאים ב"מסע הקנייה". אם הלקוחות שלכם או המוצר שלכם משווק גם מחוץ לארץ, מומלץ מאד להכין סרטון תדמית באנגלית. תוכלו להיעזר בטבלה הבאה כדי להבין את "מסע הקנייה" של הלקוח:

שיווק בוידאו
סרטון תדמית סרטי תדמית שיווק בוידאו

השתמשו בהנחיות ובכללים הבאים כדי לוודא שאתם יוצרים את תוכן הווידאו הנכון בזמן הנכון עבור הקונים שלכם.

שלב המודעות Awareness

הקונה שלכם רוצה לפתור בעיה, למצוא פתרון או למלא  צורך. הדבר החשוב בשלב זה הוא לעזור להם לזהות את מה שהם מחפשים על ידי מתן תשובות מועילות, בעלות תובנה המעידות על מומחיות בנושא.

פורמט קצר (30-90 שניות)

תוכן קצר המעיד על הבעיה ופתרונה.

תוכן מעורר השראה, מוטיבציה

קריאות לפעולה שמובילות לתוכן מעמיק יותר הנעול בטפסים של דפי נחיתה

 

שיווק בוידאו
סרטון תדמית

שלב ההחלטה decision

לבסוף, הקונה שלכם מוכן לבצע רכישה. הוא מחליט מה לרכוש וממי. התפקיד שלכם הוא להראות לו שהבחירה בכם הייתה נכונה והמושכלת ביותר על ידי סרטון המציג פרטים, ביקורות ללא דעות מוקדמות, מדריכים והנחות.

פורמט קצר או ארוך של כל אורך

שאלות נפוצות

עדויות, ביקורות ו unboxing של הפריט

מדריך תכונות מוצר או הוראות מעמיקות

קריאות לפעולה עבור מבצעים והנחות הקשורים לרכישה

שלב הפוסט רכישה

זה השלב האחרון של מתודולוגית השיווק אליו נכנס הלקוח, זהו אינו שלב של במסע של הקונה כי מבחינה טכנית, שלב זה קורה לאחר הרכישה. עם זאת, זוהי הזדמנות מדהימה עבור שיווק וידאו. המטרה כאן היא להפוך את הלקוחות הנוכחיים שלכם לכל כך שמחים שהם יהפכו להיות מקדמי המותג. סרטוני וידאו בשלב הזה צריכים להיות קצת יצירתיים וקלילים עם הרבה כיף,  יש לכם הרבה פחות מה להפסיד כאן מאשר בכל שלב אחר.

סרטוני תודה

וידאו קצר על תמיכת לקוחות או שאלות הצצות לאחר הרכישה

הדגמות עדכון מוצר או מוצר חדש

טיפים וטריקים הקשורים למוצר

קריאות לפעולה הקשורות למוצר

טיפ 7# - מדידת תוצאות של סרטון תדמית

בדיוק כמו כל אסטרטגיית אופטימיזציה למנועי חיפוש, חשוב למדוד את התוצאות של תוכן הווידאו שלכם. השתמשו ב- Google Analytics כדי לראות כיצד האתר שלכם מדורג עם Google ועקוב אחר תצוגות הווידאו שלכם.

אם פיתחתם דף נחיתה ספציפי לתוכן וידאו, יהיה קל לקבוע אם תוכן הסרטון תדמית יעיל ביצירת פעילות באתר. בהתחשב בעובדה כי דפי נחיתה עם וידאו ידועים ביצירת מעורבות ושיעור תגובה גבוה, אתם צריכים לראות שינוי משמעותי בכניסות לדף.

בדקו את חשבונות המדיה החברתית שלכם כדי לראות באיזו תדירות סרטוני התדמית שותפו באמצעות Facebook Twitter או YouTube. צפו במגמות, כולל שעות וימים בהם נצפו הסרטונים כדי לדעת יותר טוב מתי לפרסם.

שמרו תיעוד של סרטונים שונים והתגובה שכל אחד מהם גרף כדי לעזור לכם להבין אילו סוגים של סרטונים ותוכן קהל היעד שלכם הכי אוהב.

מאמרים נוספים בקליקינג

טיפים להפקת סרטון תדמית לעסקים
איך לבנות סרט או מצגת לכל אירוע
טיפים לצילום וידאו מקצועי
טיפים ליצירת קהילה וקידום ערוץ YouTube
קידום סרטוני תדמית וסרטונים בפייסבוק
טיפים לצילום וידאו ממצלמת סמארטפון
טיפים לקידום ערוץ עסקי ב Youtube
טיפים לצילום על גבי מסך ירוק
מגמות בשיווק וידאו ב 2019
טיפים לקידום סרטון עסקי ב Youtube
טיפים להפקה וקידום סרטון תדמית
שידור חי בוידאו ברשתות חברתיות
טיפים ורעיונות למצגת יום הולדת