חלק מבניית אסטרטגיית שיווק של TikTok היא לנסות דרכים חדשות להשגת צפיות. צפיות ב-TikTok נספרות לאחר שמישהו צופה לפחות שנייה אחת בסרטון. גם אם המשתמש גולל מיד לאחר מכן, זה עדיין נחשב כצפייה. ליוצרים שמייצרים רווח מהסרטונים דרך TikTok Creator Fund, הצפיות נספרות רק כאשר מישהו צפה בסרטון במשך חמש שניות או יותר.

צפיות הן מדד חשוב ב-TikTok, הן מדגישות כמה פעמים אנשים ראו את הסרטונים ומצביעים על התעניינות בתוכן. ככל שמקבלים יותר צפיות, הסרטונים מקבלים יותר מעורבות, מוצעים ומשותפים יותר.

אלה הדרכים בהן ניתן למקסם צפיות בטיקטוק.

1. הוספת hashtags לתוכן

Hashtags קיימים כמעט בכל פלטפורמת מדיה חברתית כדרך לסווג, לתייג ולחפש תוכן.

TikTok אינו שונה במובן הזה. שימוש בהאשטאגים של TikTok מעולה עבור טרנדים ואתגרים. שימוש בהאשטאגים בכתוביות של TikTok יכול לעזור ליותר משתמשים לגלות את התוכן של העסק ולהעלות את מספר הצפיות.

עם זאת, שימוש בהאשטאג חייב להיות מושכל. רצוי לודא שעושים שימוש בהאשטאגים שהם גם רלוונטיים לתוכן וגם פופולריים, כדי להבטיח שהסרטונים יצברו טווח הגעה מקסימלי.

כמה דרכים מרכזיות לכתוב את ההאשטאגים הנכונים שיביאו למקסימום צפיות ב-TikTok:

  • להשתמש בהאשטאגים שהמתחרים משתמשים בהם
  • להשתמש בכלי של צד שלישי כמו TikTok Hashtags כדי למצוא תגים פופולריים.
  • לנצל את תכונות ההשלמה האוטומטית של TikTok כדי למצוא hashtags.
  • לעיין ב- For you כדי לגלות האשטאגים פופולריים.
  • לחפש במרכז הקריאייטיב של TikTok כדי למצוא תגים הקשורים למוצר בענף של העסק.

כדי לעזור לאלגוריתם של TikTok להבין את נושא הפרסום ולהציג את התוכן בפני הקהל הנכון, רצוי לצרף 2-4 האשטאגים כדי להגיע לטווח רלוונטי, לנסות עם תגים שונים ובעקביות.

2. יצירת סדרת סרטונים

יש לכם סרטון ארוך שידוע שהוא מעניין וטוב? רצוי להפוך אותו לסדרת סרטונים.

יש לכם סרטון קצר שמניב ביצועים טובים? רצוי לעשות סרטונים בעלי אופי דומה.

TikTok מאפשרת למשתמשים ליצור רשימות השמעה בהרכבת סדרת סרטונים. ניתן להוסיף את כל החלקים של כל סדרה לרשימה, מה שמקל על המשתמשים לצפות בכל הסרטונים הדומים בתוך עדכון אחד.

כמה רעיונות לפלייליסטים ונושאי תוכן שונים שיכולים לחנך וגם לבדר את הצופים:

  • המלצות של לקוחות.
  • הדגמות מוצרים והנחיות.
  • סרטוני תגובה.
  • סרטוני שאלות ותשובות שמוצגים מהקהל.
  • סרטוני "טיפ השבוע".

3. הוספת אודיו פופולרי לסרטונים

רצוי מאד להשתמש במוזיקה פופולרית וקטעי קול בווידאו. משתמש שאוהב קטע אודיו יכול ללחוץ על האלבום המסתובב בפינה השמאלית התחתונה כדי לצפות בעוד סרטונים שמשתמשים בו, מה שעלול להוביל אותו לגלות את התוכן שבו השתמשנו.

TikTok מקל כעת על חיפוש אחר אודיו פופולרי עבור הסרטונים, כולל שירים ללא תמלוגים ואודיו שמנוקים לשימוש מסחרי. עם מעט יצירתיות ניתן לשלב סאונד טרנדי בסרטונים ולקבל יותר צפיות ב-TikTok.

4. שימוש בטרנדים ויראליים של TikTok

המהות של TikTok היא טרנדים ויראליים וזוהי דרך מצוינת להגיע ליותר משתמשים. ישנם סוגים רבים ושונים של טרנדים לבחירה, כמו ריקודים, אתגרים ועוד. אחת הדרכים הטובות ביותר להבין מגמות ויראליות ב-TikTok היא להשקיע מעט זמן בצריכת תוכן בפלטפורמה.

חשוב לעקוב אחר מתחרים וחשבונות מותג אחרים, או פשוט לגלול קצת מדי פעם כדי לוודא שהעסק נשאר מעודכן ברעיונות תוכן חדשים של TikTok. מאחר ותוכן ומגמות משתנים במהירות רבה ב-TikTok, כדי לקבל יותר צפיות צריך לפעול מהר מאד ולנהל יומן מסודר של פרסומים כמה ימים קדימה.

5. הכרת קהל היעד

בשלב זה רצוי להבין מי קהל היעד ואיזה תוכן הוא רוצה לראות ב-TikTok. כאשר יוצרים תוכן שקהל היעד נהנה ממנו, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יצפה בו, ישתף אותו עם החברים ויעקוב אחרי החשבון.

לשם כך, התחילו בבניית פסונה (דמות לקוח), הרכיבו פרופיל של האנשים אליהם תרצו להגיע – במיוחד אם יש לכם נתוני משתמשים במדיה חברתית אחרת, זה יכול לתת הבנה בסיסית של אילו סוגי תוכן כל פרסונה תהיה מעוניינת לצרוך.

לדוגמה, האם הלקוחות מסתכלים על ביקורות? האם הם מחפשים תשובות לשאלות או נקודות כאב ספציפיות? מחקר הקשור למילות מפתח של TikTok יכול להיות רלוונטי במיוחד כשהפלטפורמה נשענת על תכונות החיפוש.

עוד דוגמא היא ההשלמה האוטומטית של ביטוי המפתח של TikTok שיכולה לתת רעיונות הקשורים לתעשייה ולנקודות כאב של לקוחות כדי ליצור תוכן שלא רק מקבל צפיות אלא גם מדורג עבור מילות מפתח.

לאחר מכן, חשוב לנתח את המתחרים. מה הם מפרסמים? איזה מהפוסטים שלהם מקבל את מירב הצפיות והמעורבות? איך אפשר לשלב אסטרטגיות דומות עם הקהלים של העסק שרוצים לקדם?

6. מציאת הזמנים האופטימליים לפרסום ב-TikTok

פרסום זמנים נכונים יכול להבטיח סיכויים טובים יותר שהקהל יראה את התוכן. הפרסום תלוי מאד במיקום הגיאוגרפי, בענף ובמותג. למרות שעל פי הנתונים הזמנים השעות הטובות ביותר לפרסום ב- TikTok הן בין 9.00-11.00 בבוקר או 16:00-18:00 אחה"צ וערב.

כדי למצוא את הזמנים הטובים ביותר לפרסום, אפשר לנתח את הצפיות ב-TikTok ולהבין בקלות מתי הזמנים שבהם הקהל יותר מקוון ופעיל ולתזמן את הפוסטים בהתאם.

7. קידום סרטונים בפלטפורמות נוספות

רצוי לשתף את סרטוני ה-TikTok בפלטפורמות נוספות כדי להגיע ליותר קהלים. אפשר לשתף אותם  ב-Instagram Stories, או להשתמש מחדש בסרטוני TikTok כ-Instagram Reels או YouTube Shorts. מי שפעיל ב X יכול גם שם לשתף קישורים לסרטוני ה-TikTok. מעבר לכך, אפשר לקדם ב-TikTok בערוצים נוספים, כמו אימיילים שיווקיים, חתימות דואר, דפי מוצר, אתר וכו'

8. יצירת סרטונים מהערות

בפוסט או קמפיין שבו המשתמשים מתבקשים לענות על שאלה, ניתן להשיב לו כהערת טקסט או להגיב בסרטון TikTok חדש, כך נוצר קישור מהסרטון החדש לישן. משתמשים שיהיו מעוניינים לראות את מקור ההערה יצפו בסרטון המקורי וכך הוא יקבל יותר צפיות.

ניתן לשלב אסטרטגיה זו עם טקטיקות אחרות כדי לקבל יותר צפיות ב-TikTok. לדוגמה, אפשר ליצור סדרת סרטונים שבה משיבים ללקוחות או עונים על שאלות באופן קבוע. הבונוס בשימוש בהערות כתוכן הוא שהוא מניע באופן טבעי דיון ומביא יותר מעורבות ואינטראקציות, מה שמוביל לצפיות.

9. עבודה עם משפיענים ויוצרי UGC

שותפות יוצרים היא חלק מאסטרטגיית השיווק של משפיענים ויכולה להיות דרך מצוינת להגיע לקהל רחב עוד יותר ב-TikTok. העבודה בטיקטוק מאד דומה לעבודה עם משפיענים באינסטגרם. כשמשתמשים רואים פנים מוכרות, כמו משפיעני רשת, ספורטאים או כל סלבריטי, סביר להניח שהם ימשיכו לצפות, ישתפו ויעקבו אחר התוכן. בדומה לזה, אם התוכן של העסק מפורסם בערוץ של משפיען מסוים, הצופים שלו יכולים להגיע לפרופיל של העסק ולצפות בסרטונים.

דרך מצוינת להרחבת המעורבות והצפיות היא על ידי תיוג יוצרים בתוכן.

10. אתגרי TikTok

ישנם סוגים רבים ושונים של אתגרי TikTok, אך שני הסוגים העיקריים הם אתגרים ממותגים ואתגרי קהילה. אתגרים ממותגים הם אתגרים הקשורים למוצר או לשירות שמותג יכול ליצור כדי למשוך קהל. אתגרי הקהילה נשלחים על ידי יוצרים ומשתמשי TikTok.

ניתן ליצור אתגר ממותג ייחודי עבור הקהל של העסק כדי לבדוק את טווח ההגעה. אפשר גם להשתתף באתגרים קהילתיים רלנווטיים למותג.

11. תוכן, תוכן ועוד תוכן

אם רוצים לשמור על מומנטום ולהגדיל את החשבון של העסק, מומלץ לשתף כמה שיותר תוכן לעתים קרובות ככל שניתן. ההמלצה של TikTok היא לפרסם 1-4 פעמים ביום.

כשמצלמים, רצוי לצלם הרבה כדי שהצילום יספיק לשיתוף במשך שבוע או שבועיים. לאחר מכן לחתוך ולערוך את החומרים כך שיתקבל תוכן רב. שימוש ביומן תוכן של מדיה חברתית יכול לעזור לתכנן את פרסום התוכן מראש. בעוד שחלק מהסרטונים צריכים להיות מתוכננים בקפידה, לא את כולם צריך לתכנן.

12. יצירת קהילה באמצעות תגובות ושידורים חיים

TikTok נשענת על תכונות הסטרימינג. צילום TikTok Live הוא לא דבר של מה בכך ודורש הרבה עבודת הכנה כדי ליצור תוכן איכותי. שידור חי יכול ליצור קשרים וקרבה עם הקהל ולכן זו פעילות מומלצת. ניתן להשתמש בהערות כדי למשוך אנשים. מותגים שמגיבים לעתים קרובות ליוצרים יכולים לעודד מעורבות וכתוצאה מכך לקבל יותר צפיות.

13. ניסויים עם פורמטים וסגנונות וידאו חדשים

בשל שינויים תכופים באלגוריתם והדירוגים ב For you, חייבים לנסות פורמטים שונים ב-TikTok, אי אפשר לפרסם את אותם סוגי תוכן בדיוק שוב ושוב ולצפות ליותר צפיות. בכלל זה יש הרבה "משחקים" בסרטוני וידאו באמצעותם אפשר למדוד מה עובד הכי טוב.

  • אורכים שונים של סרטון (מתחת ל-15 שניות,30 שניות, מעל דקה).
  • קריינות לעומת ללא קריינות.
  • מוזיקה מול אודיו מגמתי.
  • תוכן המציג לקוחות לעומת סרטונים שנוצרו על ידי מותגים.
  • תוכן גולמי מול תוכן ערוך.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן