קידום דף פייסבוק על ידי מעורבות בפוסטים

קידום דף פייסבוק על ידי מעורבות בפוסטים

האלגוריתם של פייסבוק הוא מורכב וטכני, אבל דבר אחד ידוע: שככל שפוסט מסוים מקבל יותר מעורבות, כך קידום האורגני של דף הפייסבוק יגדל. פייסבוק תציג את הפוסט והתכנים הבאים בדף ליותר משתמשים. כמו כן, ככל שיותר אנשים רואים את התוכן שמציע האלגוריתם, כך גדל הסיכוי שהם יהיו מעורבים, לכן יש למעורבות יתרונות גם לגבי פוסטים עתידיים.

המטרה העסקית של פייסבוק בתוך יצירת התוכן בפלטפורמה היא להביא חוויה מצוינת באפליקציה כדי להבין לאיזה תוכן כל משתמש מגיב בכדי להציג לו יותר תוכן כזה שישאיר אותו יותר זמן באפליקציה. כשמשתמש מקבל הערות, שיתופים ותגובות על התוכן, זה מאותת לאלגוריתם שהתוכן הזה טוב ולפיכך זוכה ליותר תפוצה בפלטפורמה. אפשר לפרסם פוסט שיצור תנועה אורגנית ואז ליצור עוד פוסט עם קישור, מתוך הנחה שעל ידי בניית מעורבות מראש, פייסבוק תתפוס את הדף כבעל ערך ולכן גם הפוסט השני יזכה לחשיפה כי האלגוריתם מחשיב כבר את הפוסטים כיוצרי מעורבות וכך ניתן לקדם את דף הפייסבוק. יצירת תוכן המגדיל מעורבות גורם להגיע אורגנית ליותר אנשים ולהשיג תוצאות נהדרות מבלי לבזבז כסף על מודעות.

חלק נכבד מהפרסום בפייסבוק הוא הקידום האורגני של הדף על ידי תגובות על פוסטים, שיתופים, לייקים או בעצם כל פעולה שנחשבת למעורבות של קהל היעד עם הפוסט. משתמשי פייסבוק יכולים להגיב לתוכן בדרכים שונות בפלטפורמה ולכל אחד מהם יתרונות ייחודיים לדפים עסקיים. בנוסף, מעורבות מכל סוג שהוא בתוכן מסוים בדף מעבירה מסר לאלגוריתם של פייסבוק כי התוכן טוב ועשוי להיות מעניין לאחרים וזה ה א-ב של קידום בפייסבוק.

כבר כתבנו בפוסטים קודמים שפייסבוק מעוניינת שמשתמשים יישארו על הפלטפורמה, כך שאם איש שיווק דיגיטלי רוצה להעביר תנועה משתמשים לאתר העסק, הדרך הבטוחה היא לפרסם תוכן בעל ערך שמקבל מעורבות בפוסט עצמו או בפוסטים קודמים ואחריו.

כתבה קידום דף פייסבוק עסקי

סוגי המעורבות בפייסבוק שעליהם נתמקד הם: צפיות בסרטונים, תגובות, שיתופים וקליקים. כל אחד מהם שימושי לדף העסקי בפייסבוק בפני עצמו, אך התוצאות הטובות ביותר מגיעות כאשר ניתן לקבל מגוון סוגי מעורבות על התוכן.

אז מה עושים כדי לקבל מעורבות בדף פייסבוק עסקי או רגיל?

פוסטים של שאלות או משפטים היוצרים מעורבות

היתרון בפוסט המציג שאלות הוא שמלבד מעורבות, הפוסט יכול להביא ליצירת קשר עם האנשים הנכונים לעסק שרוצים לקדם ולהסיט את האנשים שלא באמת מתקשרים לתחום העסק או המוצר עליו בו הדף עוסק. אם המטרה של הפוסט היא לקבל תגובות בפייסבוק, צריך לתת לאנשים סיבה להתעניין בתוכן וסוג של “להתחיל להכניס להם מילים לפה (או במקרה הזה לדף).

אחת הדרכים לעשות זאת היא לשאול שאלות. בדרך כלל כאשר משתמש נשאל שאלה, הוא מתחיל אוטומטית לגבש תשובה בראש, בדף פייסבוק המשתמשים גם נוטים לבדוק את ההערות האחרות בפוסט כדי לראות מה אנשים אחרים אומרים והאם יש להם דעות דומות או מנוגדות.

הנה דוגמא:

 

קידום דף פייסבוק בעזרת פוסט

דרך נוספת לעודד אנשים להגיב לפוסטים היא להמשיך משפט או לסיים משפט שהפוסט התחיל. זה יכול להיות מניע מצוין כדי ללמוד מה הקהל אוהב ורוצה (הקהל יגיב לפוסטים כאלה שהוא מתחבר אליהם ויכול להפיק מהם משהו או להתחבר רגשית עם מה שכתוב ולהשלים). הנה 2 דוגמאות:

קידום דף פייסבוק תזונה
קידום דף פייסבוק מפגש

פוסטים לאירועים או תאריכים מיוחדים

יצירת תוכן סביב חג או אירוע עכשווי היא דרך קלה להשיג מעורבות בפייסבוק כי ניתן לגרום לקהל להגיע רגש סביב זה. עדיף לעצב פוסט שיהיה זמין לפייסבוק ואינסטגרם כאחד כדי לקבל יותר שיתופים סביב הפוסט. אנו ממליצים על 1080 פיקסלים על 1080. אפשרות מצוינת תהיה “לרוץ” על תוכן בציר הזמן של הדף ולראות מה עבד טוב בחגים או מאורעות קודמים. אם רוצים לא לשכוח את המאורע או החג כמובן שרצוי להכין פוסט מתוזמן.

דרך נוספת לייצר מעורבות רבה היא להציף אירוע שקשור בעזרה או תרומות או להזכיר מועד ידוע או יום מיוחד בשנה שבו ניתן לעזור לקשישים\חולים\מעוטי יכולת\ניצולי שואה על ידי פוסט תמונה או סיפור אישי המלווה בתמונה (בסיפור אישי לא לפחד לפרסם פוסט ארוך). פוסטים כאלה בד”כ יוצרים אמפתיה וגוררים הרבה רגש לפיד של פייסבוק.

קידום דף פייסבוק מרגש
קידום דף פייסבוק יום האהבה

פוסטים בפייסבוק לשימור או שיתוף

יצירת תוכן שתוכנן במיוחד עבור הקהל בדף העסקי או הפרטי לשיתוף או שמירה יכול להניע מעורבות לא רק מאותו קהל, אלא גם מהחברים של הקהל. התוכן יכול בנוסף להופיע מדי שנה בזיכרונות הפייסבוק בקרב החברים ולהמשיך להביא מעורבות. איזה פוסטים יביאו משתמשים לשתף או לתייג אנשים בתגובות?

  • מתכונים שינחיתו באתר או סרטונים (המתכון לשמירה על דיאטה, מתכון עוף בקארי עם לימון וכו’).
  • מדריכים שינחיתו באתר או סרטונים (פעילות יומית לעיצוב הגוף, שאלות ותשובות על תזונה נכונה וכו’).
  • קורסים שנתיים.
קידום דף פייסבוק פוסט לשמירה

פוסטים לקירוב קהל

במדיה חברתית, אנשים בדרך כלל מפרסמים תוכן שמציג אותם בצורה חיובית. לכן משתמשים נוהגים לעשות שימוש במסננים, בוחרים בקפידה מה להראות ותמיד שואפים להיות טובים כמו האנשים שהם עוקבים אחריהם.

מתוקף כך, הם גם בררנים לגבי מה שהם מגיבים או משתפים ברשתות החברתיות מכיוון שזה עשוי להשפיע על מה שאנשים אחרים עשויים לחשוב עליהם. המסקנה: אם תוכן שמעלים משתמשים יגרום להם להיראות טוב בעיני אחרים, הם יקפידו להיות מעורבים בתוכן הזה.

קידום דף פייסבוק הומור

פוסטים עם הומור

פייסבוק כפלטפורמה עובדת יפה כאזור “בידורי” – זאת אומרת מלבד הרצינות של נושאים כבדים וברומו של עולם, הרבה פעמים אנחנו שואבים ממנה רגעי צחוק של סרטונים או תמונות שמעלות חיוך על השפתיים. שילוב של הומור בתוכן בפייסבוק יכול להביא למעורבות רבה אם יודעים לעשות את זה.

קידום דף פייסבוק בדיחה

פוסטים על מאחורי הקלעים בעסק

אנשים בפייסבוק סקרנים ואוהבים לראות מה אחרים עושים בחיי היומיום ובעסק שלהם. יצירת תוכן המראה את התנהלות העסק מאחורי הקלעים מגביר מעורבות משום שהוא נותן לקהל שלך תובנה עמוקה יותר לגבי העסק וגם נותן לקהל הרגשת קרבה ושייכות לעסק. הפוסטים האלה יכולים גם לתת מידע ולשתף תוכן אודות בעל העסק ברמה האישית, הערכים של בעל העסק והעסק, חוויות ותחושות אישיות וזאת על מנת ליצור קשר ומעורבות אישית עם הלקוחות.

קידום דף פייסבוק שאלה

פוסטים בשידור חי

בפוסטים אחרים דיברנו על כך שסרטוני וידאו (לא רק חי) מקודמים יותר על ידי האלגוריתם של פייסבוק וזוכים ליותר מעורבות על ידי משתמשי פיסבוק. אבל וידאו בשידור חי נותן את מה שסרטון רגיל לא נותן- מעורבות חיה וישירה עם הצופים. וידאו חי מאפשר לדבר עם הקהל בזמן אמת ולעודד אותם ליצור מעורבות עם התוכן בתגובות או בשיתופים על ידי הזמנת החברים של בעוקבים לדף לצפייה.

חייבים על כן להבין ולהפנים שתוכן חי חייב להיות תוכן שימושי או מעניין על מנת שפייסבוק תציג אותו לעוקבים נוספים ותודיע להם על שידור החי.

כמה טיפים למקצוענים בשידור חי שיגבירו מעורבות:

  1. פרסמו הכנה לשידור החי (אירוע) שייצור באז סביבו עם כותרת מגניבה ותוכן איכותי ובעל ערך שיביא צופים להתעניין בשידור מבעוד מועד.
  2. השתמשו בכלים איכותיים בשידור: מצלמה אם סאונד איכותי, שימוש בתוכנות ניתוב אם אפשר (OBS למשל) שמסוגלות להעביר מספר מקורות צילום במקביל – זה יכול להיות וידאו, כיתוב, רקע, חיתוך של בד ירוק, צג של המחשב ועוד.
  3. הגיבו בשידור חי לכל שאלה או פנייה מהמשתמשים בשידור. תוכלו ללמוד עוד על סרטונים בפייסבוק בפוסט הזה.כמו כן תחוכלו ללמוד עוד על שידור חי ברשתות חברתיות בפוסט הזה.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

רוצה להתייעץ איתנו?