קידום דף עסקי בפייסבוק

קידום דף עסקי בפייסבוק

אם אתם בעלי עסק, ודאי יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים לשמר על תנועה לעמוד העסקי ולקדם אותו (כן, גם אם זה לפעמים עבודה סזיפית ותובענית). קידום דף עסקי בפייסבוק כולל מספר פעולות הקשורות ביכולות חברתיות מצד אחד, מצד שני מספר תהליכים שצריך לחזור אחריהם בכל X זמן. אז איך תקדמו את דף הפייסבוק שלכם בהצלחה בדיגיטל? כיצד תשפרו את הנראות של דף הפייסבוק שלכם? אספנו לכם כמה שיטות מוכחות לקידום דף פייסבוק ברשת החברתית ומחוצה לה. בכתבה על קידום דף פייסבוק על ידי מעורבות בדף (לייקים, תגובות, סרטונים וכו') יש דוגמאות מצוינות לכיצד לעשות זה בפועל.

פרסום בפייסבוק הוא אחד מאפיקי השיווק הדיגיטלי החשובים היום,  עם למעלה מ -2.5 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש (100 אלף לפה, מאה לשם אבל מי סופר?), קידום דף פייסבוק משפיע מאד על קידום עסק בפייסבוק והוא חייב להעשות על ידי אנשי שיווק דיגיטלי (חברת פרסום דיגיטלי) ואניש תוכן איכותיים. כדי להתבלט בפלטפורמה לצד מיליוני עסקים (וכל המתחרים שלכם בניהם) צריך להפשיל שרוולים ולקדם את דף הפייסבוק בדרכים מסורתיות וידועות, אבל גם קצת "לצאת מהקופסא" ולהתחיל לעשות דברים שהם לא בבחינת more of the same.

כשעוסקים בקידום עסק בפייסבוק, חייבים להתייחס לטווח הגעה אורגני. ידוע שטווח ההגעה האורגני של פייסבוק יורד בגלל שתי סיבות עיקריות:

  1. יותר מדי תוכן מתפרסם מכפי שיהיה מקום להציג בפיד החדשות של המשתמשים. בכל דקה מעלים לפייסבוק יותר מ -510,000 תגובות ו -293,000 סטטוסים.
  2. עדכוני חדשות בהתאמה אישית. פייסבוק מספקת את התוכן הרלוונטי ביותר לכל משתמש. כדי להגביר את המעורבות ולייעל את חוויית המשתמש, התוכן מותאם לתחומי העניין האישיים של כל משתמש.

למה טווח הגעה אורגני חשוב לקידום דף עסקי בפייסבוק?

ראשית, טווח אורגני תורם ישירות להבאת לידים והמרות אורגניות חינמיות. המטרה שלכם היא תמיד למשוך קונים פוטנציאליים ולהעביר אותם למשפך המכירות שלכם. כשתעשו זאת באופן אורגני, זה יחסוך לכם הרבה מאמץ וכסף בקידום הממומן.

למה?

כי לתוצאות של קמפיין אורגני יש קשר עקיף לקמפיין הממומן. המשמעות היא שכאשר יותר אנשים עוסקים בתוכן שלכם, האלגוריתם חושף קשר ישיר לקמפיינים הממומנים שלכם. ככל שטווח ההגעה האורגני שלכם גדל, כך ההפניות ומשפכי ההמרה יעבדו טוב יותר. ברגע שמשפכי ההמרה עובדים טוב, העלות לקליק של קמפיינים בתשלום פוחתת ואפשרויות מיקוד הקהל גדלות. כדי להגביר את יעילות המודעות שלכם ולמקסם את הפרסום, טווח ההגעה האורגני הוא קריטי.

סיבה נוספת לקידום דף עסקי בצורה אורגנית בפייסבוק היא שפייסבוק מוציאים המון תכונות חדשות (שאינן מנוצלות). בעבר, האפשרויות שלכם בפייסבוק היו מוגבלות לפוסטים, סרטונים ומודעות. כיום יש סטורי בפייסבוק, שעון, קבוצות פייסבוק, פייסבוק לייב, אירועים וכו'. עסקים רבים לא ממצים את המיטב מהתכונות הללו – מה שיוצר הזדמנות למלא את הפער הזה על ידי תנועה אורגנית.

נבין רגע כיצד פועל אלגוריתם העדכונים של פייסבוק על מנת להעלות תוכן.

פייסבוק משתמשת במאות אלפי גורמים כדי להחליט אילו פוסטים יופיעו בעדכון החדשות של המשתמש. עם מי אתם מתקשרים, סוג המדיה והפופולריות של הפוסט משמשים כמדדי דירוג. פייסבוק נותנת עדיפות לפוסטים שמעוררים "אינטראקציות משמעותיות" ופוסטים של חברים ובני משפחה, כאשר המטרה של פייסבוק היא לשפר ללא הרף את החוויה של המשתמשים עם תוכן איכותי ורלוונטי.

עם זאת, ישנן עוד נתונים שנכנסים לתמונה:

  • מתי פורסם הפוסט.
  • באיזו תדירות הדף\משתמש מפרסם תוכן.
  • מספר הלייקים, התגובות והשיתופים בפוסט.
  • באיזו תדירות המשתמש התקשר עם הדף שמפרסם את העדכון.
  • אינטראקציה של משתמשים בעבר עם אותו סוג פוסט.
  • משוב שלילי על הפוסט.
  • עד כמה הפוסט שימושי

תוכן פרסומי מוגזם מדי לא מסתדר טוב עם המשתמשים ולכן פייסבוק מורידה פוסטים כאלה. ליתר דיוק, פייסבוק מצמצמת את התנועה ממפרסמים לטובת תוכן שנוצר על ידי משתמשים. אז איך אתם יכולים להניע תנועה מפייסבוק כאשר שינויים אלגוריתמיים אלה מקטינים את טווח ההגעה שלכם?

אז כיצד תגדילו את טווח ההגעה של הדף העסקי באופן אורגני?

1. הזמנת חברים לעשות לייק ושיתוף לדף הפייסבוק שלכם.

קידום דף פייסבוק מתחיל בהזמנת חברים דרך תפריט הנקודות בדף, בגרסת הדפים החדשים ממש ליד החיפוש והכפתור "הצג כמבקר" ומשם להזמין חברים קרובים וכמובן לבקש מהם לשתף הלאה.

2. פרסום תוכן מקורי בדף הפייסבוק.

יש לכם כמות מכובדת של עוקבים ואתם ממשיכים לעבוד על תנועה אורגנית וממומנת של עוקבים? זה הזמן לפרסם תוכן מקורי, מרתק ואיכותי שהוא קריטי לקידום דף פייסבוק. בכללות אם תרצו לקדם את הדף העסקי, העלו פוסטים עם:

  • קישורים לתוכן הבלוג באתר שלכם.
  • אינפוגרפיקה וסקרים.
  • קישורים לכתבות תוכן מעניינות מחוץ לאתר שלכם (כולל דפי פייסבוק אחרים).
  • פרסמו facebook live על כל נושא בתחום התוכן של העסק. פייסבוק ממליצה מאד לקראת 2021 לעשות שימוש בעדכונים\שידורים חיים.
  • זכרו תמיד! תוכן עקבי ואותנטי ימשוך לייקים, שיתופים ותגובות, המתורגמים לקידום בחינם עבור דף הפייסבוק שלכם.

יש לכם אתר איקומרס? פרסמו בדף

  • עדכוני מותגים חדשים.
  • הפעלת קופונים ומבצעים היא רעיון נהדר להגדלת המעורבות שלכם, הגדלת טווח ההגעה של המותג ועוד. עם זאת, פייסבוק דורשת ממך לכלול שני חלקי מידע חיוניים עבור הקהל שלך בכל קידום מכירות:
  • הערה המודיעה לכל המשתתפים כי כניסתם לקידום שלכם משחררת גם את פייסבוק מכל אחריות או אחריות.
  • הערה שמכירה בפייסבוק אין שום קשר לקידום שלך.

        הנחיה זו מוודאת כי משתתפי המבצע יודעים כי לקידום שלכם אין לפייסבוק והיא משמשת רק כפלטפורמה בה אתם מארחים את המבצע. כל שעליכם לעשות הוא לכלול הערה קטנה בהתאם לחוקים והנחיות הקידום שלכם.

קו מנחה בסיסי נוסף לפרסום מבצעים בפייסבוק: אל תשתמשו בלוחות זמנים אישיים כדי לעשות זאת, ואל תדרשו מהנכנסים להשתמש בקשרים של חברים כדי להיכנס למבצע.

מה זה אומר? אל תדרשו מהמשתתפים לתייג חבר כדי להיכנס למבצע, למכירה או לזכות באפשרויות השתתפות נוספות. אל תשתפו את המבצע לקבלת רשומות לציר הזמן של חבר או על ציר זמן אישי. אתם עדיין יכולים לעודד את המשתתפים לשתף את המבצע שלכם בדרכים אחרות, יותר אורגניות וטבעיות.

  • חדשות ומידע אחר שיעניינו את הקהל שלכם.
  • המלצות של קונים אמיתיים (כמובן שקודם עליכם לבקש אישור מהם).

מנהלים דף של אישיות ציבורית או ידוען מתחום תוכן?

  • בקשו רשות לפרסם פרטים קצרים על המשפחה (תמונות או פייסבוק לייב)
  • שתפו פעילות מאחורי הקלעים של האישיות אותה אתם פרסמים.
  • שתפו נוכחות של האישיות באירועים שונים ותייגו את כל הנוכחים שידוע שיש להם עוקבים רבים ויכולים לשתף את הפוסט על מנת שיהיה ויראלי ויגיע מהדף שלכם.

רוצים שיחת ייעוץ חינם לשיווק העסק שלכם?

3. אינטראקציה עם דפים אחרים ומשתמשי פייסבוק

דרך מצוינת לקידום דף פייסבוק היא ליצור קשר עם משתמשים אחרים.

  • פתחו שיחות ידידותיות, דיונים, שאלות והשערות כדי ליצור חברים וקשרים חדשים בפייסבוק שיכולים להביא עוקבים ושיתופים לדף.
  • הגיבו ושתפו פוסטים של אחרים. פייסבוק מכירה היטב בטבעם של אנשים "להחזיר" לייק, אימוגי או שיתוף למי שמגיב להם בפוסטים. לייק חוזר של אדם שהגבתם לו, יכול להראות על ידי חברים או קשרים רחוקים יותר ולהביא הזדמנויות לשיתופים, לייקים בדף וכמובן לעסקאות.
  • בתגובות ובשיתופים הראו כוונה אמיתי להתחבר ולא לקדם (גם אם בפועל אתם ממש צריכים את התגובה או השיתוף), כך תרוויחו באופן טבעי יותר עוקבים ומגיבים לעמוד העסקי שלכם.

4. פייסבוק היא פלטפורמה חברתית ולכן המותג שלכם צריך להיות בעל מגע אנושי. אל תפרסמו רק את קישורי הבלוג ועדכוני המוצר האחרונים שלך.

  • פרסמו את תמונות הצוות שלכם.
  • הראו מעט מהצד המצחיק או היצירתי שלכם בפוסטים.
  • שתפו גרפיקה מעוררת השראה.
  • אל תנסו לרמות את המערכת האקולוגית של פייסבוק. אל תקנו קליקים כדי להפציץ את העוקבים שלכם תוך שעה בעשרה עדכונים באיכות ירודה. לא רק זאת, טקטיקות מניפולטיביות אלה אינן מוסיפות ערך ממשי לדף העסקי, למעשה הם עשויים לפגוע בו. בניסוי בתשלום שנערך באחת החברות בארה"ב, פורסם סרטון זהה בשלושה מהדפים העיסקיים. לאחר מכן החברה שילמה כדי לקנות לייקים. התוצאה הצפויה הייתה שבשני העמודים בהם קנו לייקים נראו אפס מעורבויות, גם לאחר שפייסבוק מחקה אוטומטית את הלייקים ששולמו עליהם.

5. בנו קהל יעד ממוקד. מספר הלייקים שיש לדף שלכם לא נותן שום אינדיקציה לגבי ביצועי התוכן של הדף העסקי ולכן המטרה היא להניע את הקהל שלכם לפעולה ולהיות חשופים לתוכן שלכם.

מה תוכלו לעשות כדי לבנות קהל יעד ממוקד שיעזור לכם לקדם את הדף העסקי?

  • דאגו שהמותג שלכם יצרב במוחו ובליבו של הקהל שלכם.
  • חזקו כל הזמן את המסרים שלכם בדף העסקי, דאגו שהתוכן יהיה עקבי.
  • השתמשו בתובנות קהל כדי לבנות פרסונה יעודית ספציפית לדף העסקי שלכם בפייסבוק. (קישור לעמוד תובנות). מין, גיל, רקע, מיקום ועיסוק הם נתונים שתוכלו לאסוף בקלות.
  • גלו מידע מהותי יותר לגבי הקהל שלכם כמו:

מהן נקודות הכאב שלהם?

מהם האינטרסים שלהם?

מה העמדות והאמונות שלהם כלפי העסק או התעשייה?

מה ההתנגדויות שלהם ואיך תתייחסו אליהן?

מקדו דמוגרפיה כאשר אתם משפרים או מקדמים את הפוסטים.

תוכלו ליצור קהל מותאם אישית על פי הפרסונה. כאשר תקדמו פוסט, יש סיכוי גבוה יותר שתגיע לאותם אנשים.

יש כמה דרכים בהן אתם יכולים למשוך את סוג האנשים שאכפת להם מהמותג שלכם:

מלבד הפעלת קמפיינים כמו בקהל היעד שלכם, אתם יכולים להזמין אנשים שאהבו את הפוסטים האישיים שלכם לעשות לייק לדף העסקי שלכם בפייסבוק.

ראשית, חפשו את הדף שלכם בסרגל החיפוש:

בחרו אחת מהפוסטים שלכם ולחצו על קבוצת האנשים שאהבו את זה והזמינו אותם לאהוב את הדף.

6. הוסיפו אינטגרציות והתאמות אישיות לדף

שלבו את עמוד הפייסבוק שלכם ביישומים, כלים ופלטפורמות אחרות כדי להגביר את השימושיות של הדף העסקי שלכם.

ההתאמות האישיות שתוכלו לכלול:

  • כרטיסיות מותאמות אישית.
  • טפסים לקבלת דוא"ל של משתמשים.
  • פודקאסטים.
  • סרטוני וידיאו.
  • חידונים.
  • סקרים.
  • דפי נחיתה.
  • אפליקציות להפעלת תחרויות.
  • יישומי לוח זמנים לפגישות.
  • עדכוני בלוג ו- RSS.
  • כרטיסיות מסחר אלקטרוני.

כמו כן תוכלו:

  • להשאיר קישור לדף הפייסבוק העסקי שלכם בביוגרפיות של החשבונות החברתיים האחרים שלכם.
  • להציב סמלים חברתיים הניתנים ללחיצה על תמונות השער שלכם.
  • לשדר לרשתות האחרות שלכם על עמוד הפייסבוק העסקי ולבקש מהם לעסוק בו.

טיפים שיבטיחו לכם שהקהל יתחבר את התוכן שלכם:

7. השתמשו במיקוד פוסט אורגני

המיקוד אינו מוגבל למודעות פייסבוק. תוכלו למקד את הפוסטים האורגניים שלך כדי לוודא שהם מגיעים לאנשים הנכונים. כאן תוכלו להגיש את הפוסט שלכם ללקוחות רלוונטיים על פי חיתוכים דוגמת גיל ומיקום.

להלן השלבים להתחלת המיקוד:

  • הפעילו את תכונת המיקוד בדף העסקי

עיברו אל הגדרות כלליות כדי לאפשר מיקוד מתוך הגדרות הדף העסקי.

  • צרו את ההודעה שלכם והתאימו אישית את אפשרויות המיקוד.

חפרו בתובנות פייסבוק לקבלת נתונים אודות הקהל שלכם ובחרו פרמטרי מיקוד על סמך היעדים שלכם.

כשאתם יוצרים פוסט, לחצו על ההגדרה "ציבורית" מתחת לשם הדף שלכם, ותראו את האפשרות להגדיר "קהל מוגבל".

בחרו "קהל מוגבל" והגדירו את הגיל והמיקום שאליו ברצונכם להגיע. זה שימושי במיוחד לעסקים מקומיים או לבעלי קהלי יעד מרובים.

  • הפעילו מספר פוסטים ממוקדים באמצעות פרמטרים שונים כדי לבדוק את ביצועי התוכן שלכם עבור קהלים שונים.
  • בדקו את התוצאות בתובנות פייסבוק. בדקו האם ההודעה הממוקדת האורגנית הביאה תוצאות טובות יותר, השווה את תוצאות השיווק הללו ברשתות החברתיות לשיעור המעורבות הממוצע שלכם. בנוסף, בדקו את פרמטר המיקוד שהניב ביצועים טובים יותר.
  • "פרסמו כאשר המתחרים שלכם ישנים"

מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק? אין תשובה קלה, מחקרים מציינים את השעות 13:00, 15:00 ו- 09:00 כזמנים האופטימליים לקליקים, תגובות ושיתופים, אבל כדי לענות על כך עליכם לשקול פרמטרים כמו:

  • המיקום שלכם ושל הקהל שלכם
  • פרופיל הקהל שלכם (גיל, תחומי עניין, מקצוע וכו ')
  • סוג התוכן שאתם יוצרים

אנחנו בקליקינג עושים שימוש בכלי תזמון הפוסטים של פייסבוק כדי לפרסם אוטומטית לכל עסק בנפרד ולהבין מתי הקהל שלו הכי "ערני" ומגיב לתוכן שלו (לייקים, שיתופים וכו) ולפי המחקר אנו יודעים מתי הכי טוב לפרסם לאותו עסק.

8. שימוש לא עקבי במותג או הצגת ערכים לא עקביים של המותג.

עסקים קטנים רבים מזניחים את החשיבות של מראה עמוד הפייסבוק והעובדה שהוא חייב לעלות בקנה אחד עם החזון והיעדים העסקיים שלהם. העמוד הוא חלק מהחברה, ולכן עליו להציג את אותה "אישיות" כמו העסק עצמו.

9. שמירה על אזור נוחות

עם כל כך הרבה עסקים קטנים שמתחרים על מקום בפיד החדשות של משתמשי פייסבוק, אולי תרצו "לשחק על בטוח", כלומר: להיצמד לסוג תוכן אחד ולזנוח את שאר אסטרטגיית התוכן. מעבר לסכנה של הפיכת עמוד הפייסבוק שלכם לעמוד רפאים, אם לא תתנסו בדף העסקי בסוגים שונים של פוסטים, תתקשו לתפוס את תשומת לב הקהל שלכם. סוגים מסוימים של תוכן עשויים להפוך לוויראליים, דבר שיגביר מאוד את טווח ההגעה האורגני, יאפשרו לכם להבטיח שתקבל מעורבות עקבית, כולל שיתופים, לייקים ותגובות ומתוקף כך יעזור בקידום דף פייסבוק.

10. חסכון בכלים חיצוניים

עסקים קטנים מסתמכים בעיקר על הכלים שמגיעים out of the box   בפייסבוק, המגביל את התכונות בהן הם יכולים להשתמש כדי לייעל את הקמפיינים שלהם. ישנם מספר כלים של חברות צד שלישי המשתלבות עם פייסבוק כדי להציע תכונות וכלים שהופכים את ניהול וקידום הדף שלך לרוח חיה, או שיכולים לעזור לכם ליצור תוכן איכותי יותר שיעניין את הקהל שלכם.

בכלל כלים אלה תוכלו למצוא למשל את:

AdEspresso המאפשר לכם להריץ מספר רב של קמפיינים ולפצל את הבדיקה באופן אוטומטי ולייעל אותם לצורך ביצועים גבוהים יותר, ShortStack המאפשר לכם לאתר להזדמנויות חזקות לייצור לידים ולקידום הדף, Hootsuite העוזר לכם לנהל מדיה בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק ולתזמן פוסטים ו Snappa – ספרייה גדולה של צילומי סטוק בחינם לשימוש מסחרי, יחד עם כלי עיצוב לשיפור איכות הגרפיקה.

אחד הכלים המומלצים והוא דווקא חלק מניהול הדף העסקי הוא הכלי לתובנות של פייסבוק, שממנו תוכלו לבצע ניתוח איכותי למצב הדף העסקי.

11. משחק האינטראקציה

אנשים בפייסבוק אוהבים לקיים אינטראקציה עם מה שאחרים מפרסמים, משום שהם יכולים להראות את הסכמתם, להביע את דעתם ולאשר דברים לגבי עצמם. צרו גירוי והזדמנויות לעוקבים שלכם בפייסבוק לקיים אינטראקציה עם הדף שלכם על ידי פתיחת תחרויות, קריאה להגשות, הצגת תמונות של לקוחות ומענה לשאלות משתמשי פייסבוק. אינטראקציות אישיות עם לקוחות מטפחות אמון במותג שלכם ומתגמלות את משתמשי פייסבוק על מעורבות בדף שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?