קידום דף עסקי בפייסבוק בעזרת קבוצה

קידום דף עסקי בפייסבוק בעזרת קבוצה

קבוצת פייסבוק נבדלת מפרופילים ודפים בפייסבוק בכך שהיא דומה יותר לפורום למשתמשים שבו יוצרים, משתפים ודנים בתוכן סביב תחומי עניין משותפים, תחביבים, ספורט, מטרות, אירועים וכדומה. יש קבוצות פייסבוק כמעט לכל עניין.קידום עסק בפייסבוק וקידום הדף העסקי הם הבסיס להגעה ללקוחות פוטנציאלים חדשים וקידום אורגני שף הדף.

לאחר שהדף העסקי צובר תאוצה, השלב הבא בפרסום בפייסבוק הוא ליצור קבוצה מעורבת ורלוונטית המשרתת את היעדים העסקיים שלכם.

רוב האנשים מקימים קבוצות סביב:

  • המותג/העסק שלהם
  • המוצרים / שירותים שלהם – קבוצה ספציפית למוצר נועדה לעזור ללקוחות להפיק את המרב ממוצר או משירות שאתם מציעים.
  • אורח חיים ספציפי למשל: נושאי כושר, קבוצת מאכלים בריאים.

שלבים ביצירת קבוצה

בפיד הימני בפייסבוק תחת “קבוצות” תוכלו למצוא את הכפתור ליצירת קבוצה חדשה.

אתם יכולים לשנות את שם הקבוצה שלכם כל 28 יום, אז קחו את הזמן להחליט על שם טוב. מה זה שם טוב?

שם שילך בד בבד עם המיתוג של הדף העסקי שלכם או העסק שלכם.

שם שיהיה קליט ואינטואיבי לחיפוש. אם אתם מותג ידוע, אנשים כבר מחפשים אתכם. אם הקבוצה שלכם עוסקת יותר בקשר עם הקהל שלכם בעקבות מיקום, נושא או נישה, מומלץ לכלול את מילות המפתח. חשוב  לבחון היטב מה אנשים מחפשים כאשר אתה רוצים שימצאו ויצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלכם. הקפידו על שם פשוט. לפייסבוק אין כרגע מגבלת תווים לשמות קבוצות פייסבוק. עם זאת, זה לא אומר שצריכים להיות יותר מדי מילוליים. מומלץ על שם פשוט, ברור וקצר ככל שיהיה.

הימנעו מתווים מיוחדים, אלא אם כן תו מיוחד הוא חלק משם המותג הקבוע שלכם, אל תשתמש בתווים כמו סימני קריאה, סימני דולר וכו ‘. אם כי מותר, הם לא יוסיפו שום דבר ליכולת החיפוש שלכם ועלולים לגרום לשם הקבוצה להיראות כמו ספאם.

צרו תיאור

תיאור הקבוצה חייב להיות משכנע כמו שם הקבוצה, תיאור הקבוצה חשוב גם לחיפוש וגם למשוך חברים להצטרף. חשוב להשתמש במונחי חיפוש מרכזיים בתיאור כדי לעלות על מילות המפתח האלה בחיפוש.

טיפ למקצוענים: הצמידו את הודעת הכללים שלכם בראש העדכון הקבוצתי כדי להנחות חברים חדשים לפעול כראוי.

כמו כן, הגדירו את הגדרות הפרטיות של הקבוצה שלכם כראוי.

הזמינו חברים להצטרף והגדירו את הפרטיות

לגבי פְּרָטִיוּת – בחרו קבוצה ציבורית שכל אחד יכול להצטרף אליה, קבוצה סגורה הנראית בחיפוש אך דורשת מחברים אפשריים לבקש להצטרף, או קבוצה סודית שרק החברים יודעים עליה. אם המטרה שלכם היא לצמוח, בחרו קבוצה פתוחה (כל אחד יכול לראות את הקבוצה, את חבריה ואת הפוסטים שלה) או סגורה (כל אחד יכול למצוא את הקבוצה ולראות מי נמצא בה. רק חברים יכולים לראות פוסטים) ולא סודית (רק חברים יכולים למצוא את הקבוצה ולראות פוסטים). קבוצה סגורה נודעה לגרום לחברים להרגיש בטוחים יותר בפרסום בסביבה מבוקרת. ניתן לשנות את סוג הקבוצה כל 28 יום. כמו כן, ברגע שהקבוצה הסגורה או הסודית שלכם תגיע ליותר מ -5,000 חברים, לא תוכלו לעבור לקבוצה ציבורית.

 

שיקול נוסף כאן הוא כיצד חברים מתווספים לקבוצות על סמך רמת הפרטיות. שוב, היסודות הם: לכל סוגי הקבוצות – ציבוריות, סגורות וסודיות – חברי הקבוצה יכולים להוסיף את חבריהם. אנשים אחרים יכולים לבקש להצטרף לקבוצה ציבורית או סגורה ולאשר אותם על ידי מנהל הקבוצה. תוכלו להזמין אנשים שאינכם חברים להצטרף לקבוצה על ידי לחיצה על ‘הזמן בדוא”ל’ בפינה השמאלית העליונה של הקבוצה שלך.

רוצים שיחת ייעוץ חינם לשיווק העסק שלכם?

הגדירו היטב את הקבוצה

  • מקום – האם תרצו לקהל גלובלי או ספציפי למיקום? אם תגבילו את המיקום, תופיעו יותר בתוצאות החיפוש עבור אותו אזור.
  • תגים – על ידי בחירת תגים רלוונטיים לקהל האידיאלי שלכם, אתה מקלים על האלגוריתם של פייססוק להביא לכם חברים פוטנציאליים.
  • אפליקציות- עשו שימוש באפליקציות לחיסכון בזמן כדי ליצור ולתזמן תכנים קבועים לקבוצה. עדיין תצטרכו לנהל תגובות. שלא כמו עמודים, פייסבוק עדיין לא מאפשרת ניהול צד ג ‘של תכונות אלה בקבוצות. אבל זה עדיין עושה הבדל גדול ביכולת לראות את כל התוכן במקום אחד.
  • דפים מקושרים – אם יש לך דף עסקי בפייסבוק, אתם יכול לקשר אותו גם לקבוצה שלכם. זה יכול לעזור להרחיב את הקבוצה שלכם ואת הדף כשאנשים המחוברים לאחד מודעים לאחר. אתם יכולים גם לפרסם בקבוצה מחשבון הדף העסקי ולא מהחשבון האישי.
  • צֶבַע – איזה צבע עובד בשבילכם הכי טוב? אפשרויות הצבע נותנות לך אפשרות לבחור בין מספר צבעים שונים לנושא הקבוצה שלכם. זו דרך נוספת בה תוכלו לשפר את המיתוג של הקבוצה.
  • כתובת אתר אינטרנט- כתובת אתר ייחודית לקבוצת הפייסבוק תקל על הקידום. זה המקום שבו תוכלו להתאים אישית את כתובת האתר שתתאים למותג שלכם.
  • אודות- בצד ימין של דף הקבוצה נמצא קטע שנקרא ‘אודות’. זו ההזדמנות שלכם לספר לעולם (אם בכל זאת הקבוצה היא קבוצה פתוחה או סגורה) מדוע הקבוצה שלך כל כך מדהימה, במה מדובר ואיזו חוויה הם יכולים לצפות אם הם יצטרפו (מוגבל ל-3000 תווים). מומלץ מאד להזכיר גם מתי הקבוצה הוקמה, מי הקים אותה ומי הם המנהלים הנוכחיים, רק לשם שקיפות. עליכם לכסות גם את כל תנאי הקבלה של החברים שיש לכם כדי שיהיה ברור ולא יהיה צורך בביטולים מביכים.

טיפים להבאת חברים לקבוצת פייסבוק

  • פרסמו אירוע השקה חי לפתיחת הקבוצה על ידי הגדרת טופס דוא”ל או קישור ישיר כדי להתריע לחברים\מוזמנים.
  • הציעו מתנת קבלת פנים לחברים חדשים. זה יכול להיות קוד קופון, ספר אלקטרוני או כל דבר שקשור לעסק שלכם.
  • הציעו מתנה למי שמצליח לצרף חברים חדשים לקבוצה.
  • שיקלו לתת לחברים פעילים בקבוצות שלכם סטטוס מנהל/מפרסם כדי שיעזרו בטיפוח הקבוצה.

    בעוד שקיים תמיד מרכיב של מתינות בקבוצות פייסבוק, הרוב נוטים לפעול בצורה הטובה ביותר תחת ניהול “דיקטטורה מתונה”. המשמעות היא שיש מנהיג חזק (או אולי צוות מנהיגים) שקובע הנחיות ברורות כיצד הקבוצה תתנהל, אוכף את הכללים הללו בצורה הוגנת, צודקת ועקבית וגם מעדכן בחום קבלות (עם תהליך ברור לאישור קבלה) כדי לעזור. הקפידו על התאמה טובה לתרבות הקבוצתית שאתם מנסים ליצור.

    כשתתחילו, בדרך כלל תוכלו לנהל קבוצת פייסבוק לבד. ככל שמספר החברים גדל זה הופך להיות קשה יותר. לעולם אל תמעיט בערך הזמן הפוטנציאלי שקובץ קבוצת פייסבוק. זה לא יוצא דופן לבזבז שעה + ליום על ניהול קבוצת פייסבוק, אפילו קטנה יחסית.

    בשלב מסוים, ככל הנראה תזדקק לתמיכה נוספת במנהלים ואם לא תגדיר זאת בהתחלה, תוכל לצפות בקבוצה שלך מקרוב ואז לבחור מתוך החברות הקיימת (בהנחה שהם כמובן מסכימים להיות מנהל). בחרו מנהלים על פי קריטריונים ספציפיים. הם צריכים להיות זמינים בתדירות גבוהה למדי ולהיות משתתפים פעילים בקבוצה.

  • צרו אתגרים עבור חברי הקבוצה.
  • צרו אסטרטגיית תוכן עבור הקבוצה שלכם, זה יכול לכלול יצירת נושאי תוכן שנוצר על ידי משתמשים. תוכן שנוצר על ידי משתמשים מניע למעשה מעורבות גבוהה פי 7 מתוכן שנוצר על ידי מותג.
  • הזמינו אנשים למפגשי אימון חי, שאלות ותשובות, מפגשי משוב, סיפורים אישיים על יישום המוצר ועוד.

זכרו! פעילות בקבוצות דורשות מכם להתחייב מבחינת זמן ולכן עליכם לעבוד קשה כדי לקבל חברים חדשים ולעודד דיונים. ככל שקבוצות גדלות, המעורבות פוחתת. בשלב זה, כדאי לשקול לפלח קבוצות גדולות יותר לקבוצות קטנות וממוקדות יותר. יש אנשים שמפרקים לחלוטין קבוצות עם עשרות אלפי חברים בגלל מעורבות לקויה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

רוצה להתייעץ איתנו?