מעקב אחר שיחות מהאתר בעזרת Google ads ו Google tag manager

מעקב אחר שיחות מהאתר בעזרת Google ads ו Google tag manager

אם אתם עסק שלקוחותיו מגיעים מטלפונים וחשוב לכם לעקוב אחר מספר הלקוחות המגיעים אליכם דרך הטלפון, תוכלו לעקוב בשימוש ב Google Ads אחר הטלפונים שאתם מקבלים. זה נכון שאם אתם מחפשים מעקב מלא אחר שיחות מרובות ערוצים, הפתרון הטוב ביותר יהיה שירות מעקב שיחות ייעודי, אבל אנחנו נעשה שימוש בכלים חינמיים של google.

בין האפשרויות למעקב אחר טלפונים, יש שיחות מהמודעות עצמן אותן תוכלו לראות לפי מודעות ב google ads,

שיחות למספר טלפון מהאתר שלכם (בזה נעסוק מיד) או ייבוא ​​ידני של שיחות באמצעות העלאת גיליונות אלקטרוניים על ידי שליחת פרמטר בשם GCLID.

אנו נשתמש גם במנהל התגים של גוגל לצורך מעקב אחר טלפונים והטמעת התג משום שמנהל בתגים לא דורש פיתוח מורכב.

 

כיצד פועל מעקב שיחות של Google Ads?

מעקב השיחות של Google Ads עובד על ידי החלפה דינמית של מספר הטלפון באתר שלכם במספר העברה של Google. המספר הדימני נוצר באופן אוטומטי כאשר גולש מבקר באתר שלכם לאחר שלחץ על אחת מהמודעות שפירסמתם. מכיוון שמספרים אלה נוצרים באופן ייחודי לכל קליק על מודעה, ניתן לייחס אותם לקמפיין ספציפי.

יצירת פעולת ההמרה

השלב הראשון הוא ליצור פעולת המרת שיחות בתוך Google Ads.

  • נווטו אל כלים והגדרות> המרות ולחץ על סמל הכחול ‘פלוס’ המוצג למטה.
  • בחרו ‘שיחות טלפון’ ואז בחרו באפשרות השנייה ‘שיחות למספר טלפון באתר שלך’.
המרה מסוג שיחת טלפון

לאחר לחיצה על ‘המשך’, תוכלו להתחיל בתצורה של הגדרות פעולות ההמרה השונות שאתם מכירים מהגדרת המרות אחרות של Google Ads. ההבדל הבולט היחיד הוא אפשרות להגדיר את ‘אורך השיחה’. זה יקבע משך מינימלי לספירת השיחה כהמרה. כברירת מחדל, ספירת שיחה היא 60 שניות, אך יש לשנותו בהתאם להגדרה הספציפית שלכם.

הקלידו את מספר הטלפון שלכם (שימו לב, יש 2 מקומות למלא מספר טלפון. פעם אחת לאיזה מספר יתבצע החיוג ופעם אחת מה המספר המופיע אצלכם באתר כדי שגוגל יחליף את המספר במספר דינמי).

משך שיחה בגוגל

לחצו על ‘צור והמשך’.

פה ניתנות מספר שיטות להטמעת תג המעקב באתר.

בחרו בכרטיסייה השלישית “באמצעות Google Tag manager” ורשמו בצד את מזהה ההמרה הייחודי ותווית ההמרה.

שמירת המרת טלפון

הוספת תג המרה לאתר שלכם באמצעות מנהל התגים של גוגל

לפני שתצרו את התג החדש, עליכם לרשום גם את אופן הצגת מספר הטלפון שלך באתר האינטרנט שלכם, כולל אזורי חיוג ורווחים. זה מאפשר לתג לאתר באופן אוטומטי מקרים של מספר הטלפון באתר שלכם ולהחליף אותם במספר ההעברה של Google.

לאחר שברשותכם מספר הטלפון, מזהה ההמרה ותווית ההמרה שלך, צרו תג חדש ובחר בסוג התג המובנה Google Ads Calls form Website Conversions. לאחר מכן תוכלו להגדיר את התג על ידי אכלוס שלושת התיבות עם הערכים המתאימים. לבסוף, הגדירו כך שהתג יפעל בכל האתרים שבהם יש כפתור או כל רכיב אחר שיפעיל חיוג של מספר טלפון.

הגדרת טלפון בתג מנגר

בדיקה

כדי לבדוק את התג, העבירו מנהל התגים למצב תצוגה מקדימה. זה יאפשר לכם להפעיל את התג החדש למעקב אחר שיחות באופן מקומי מבלי שתצטרכו לפרסם את השינוי לפני שאתם בטוחים שהוא עובד.

במצב תצוגה מקדימה, נווטו לדף באתר שלכם שמכיל את מספר הטלפון והוסיפו את הקוד הבא ל URL בדף:

 google-wcc-debug

לדוגמה,

 www.clicking.co.il/#google-wcc-debug.

הפעולה תכניס את תג מעקב השיחות למצב בדיקה ותציג חלון בדיקה בפינה השמאלית התחתונה של הדפדפן.

אם הגדרתם נכון את התג, אתם אמורים לראות מספר שונה ממה שהכנסתם, זה המספר של גוגל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...