מגמות בשיווק וידאו 2019

מגמות בשיווק וידאו ב- 2019

בשנתיים האחרונות, תוכן הווידאו חווה עלייה חסרת תקדים בפופולריות ככלי שיווקי. מאז שתחום השיווק בוידאו עשה את דרכו לעולם השיווק הדיגיטלי, היה ברור שהשיווק בוידאו נכנס כדי להישאר לזמן רב. מגמות שונות כגון: טקסט, אסטרטגיות SEO, ספרים אלקטרוניים ובלוגים לא ממש עמדו במבחן הזמן – שיווק בוידאו כן. ראשית, מעט נתונים מעניינים לגבי שיווק בוידאו: האתר Invodo מדווח על מחקר שבו 52% מהצרכנים מעידים כי צפייה בסרטוני מוצר הופכת אותם בטוחים יותר בהחלטות לגבי רכישות מקוונות. 70% מהצרכנים אומרים שהם שיתפו סרטון של מותג. 72% מהעסקים דיווחו כי שיווק בוידאו שיפר את יחס ההמרה שלהם (יחס המרה הוא היחס בין מתעניינים פוטנציאלים לרוכשים בפועל). עם מספרים כאלה כבר, משווקים רבים מתחילים להבין ששיווק בוידאו אינו בועה, אלא כלי הכרחי בשיווק שישאר ויוביל שיווק דיגיטלי עוד זמן רב. אז מה יהיו הטרנדים של שיווק בוידאו לשנת 2019 ?

מגמת שיווק וידאו # 2: שימוש בסמארטפונים

זהו בעצם המשך ישיר למגמה מסעיף 1 ולאור הקלות של צילום וידאו חי עם סמארטפונים, משווקים מגלים את הערך הרב של הטיפול בלקוח על ידי תקשורת המבוססת וידאו. האם אתם מכירים מישהו ללא טלפון חכם או טאבלט?. מצלמות Smartphone הן כמו זוג נוסף של עיניים עבור הלקוחות. כל זאת הודות ליכולות מדהימות של המצלמות היום,  יצירת תמונות ווידאו באיכות כזו בה הצופים באינטרנט יכולים להרגיש שהם אתכם: מטפסים על ההר, גולשים בקניון ואוכלים יחד אתכם.

בנוסף לכך, נוספת היכולת להשתמש בסמארטפונים לא רק בוידאו חי או צילום תמונות אלא ככלי לתקשורת עם הלקוחות, העוקבים או המתעניינים במוצר שלכם. שליחת הודעות וידאו מותאמות אישית ללקוח במקום טלפון או שליחת דוא”ל. שימוש בסמארטפונים כדי לייצר וידאו בצורה קלה ומהירה, ללא כל ידע מוקדם ושימוש בפלטפורמות להפצת וידאו יכול לעשות עבור המשווק עבודת חקירה מצוינת, להציע תכנים, לתת תמיכה ללקוחות או פשוט להביע תודה. תוכן וידאו ב -360 מעלות מאפשרת לצופים לשלוט בפרספקטיבה שלהם לחוויה אינטראקטיבית עמוקה יותר. זו הסיבה שקטעי וידאו 360 מעלות נמצאים במגמת עלייה, לצד פלטפורמות וכלים העוסקים במציאות ווירטואלית (VR). אחרי עשרות שנים של תיירים המתלוננים “זה לא כמו שזה היה בחוברת”, עכשיו הם יכולים לקבל את התמונה המלאה.

הקפידו שהסרטונים שלכם יהיו קצרים. אנשים רוצים את הפרטים על המוצר במהירות, 36% מהציבור מעדיפים קטעי וידאו של 1-3 דקות אורך, בנוסף,  וידאו קצר יכול לעודד שיתוף. כמו כן, זכרו ש”זמן צפייה “משפיע על דירוג תוצאות החיפוש ב- YouTube.

מגמת שיווק וידאו # 3: שיפור חיפוש וידאו

בשונה ממה שהתרגלנו בעבר (ובצדק) בו האינטרנט היה טקסטואלי ומוכוון מילים ומשפטים כתובים, ענקיות החיפוש הבינו שהוידאו תופס חלק נכבד מאד במשחק הזה שנקרא “שיווק בוידאו” ולכן הוידאו כיום הפך ידידותי לחיפוש. אנחנו כבר לא מדברים על כותרות ותגים בשנת 2019 שבוודאי יעלו בתוצאות החיפוש, אנו מדברים על היכולת של פלטפורמות לתמלל את רצועות אודיו של וידאו עם זיהוי קול כדי להפוך את החיפוש בוידאו לנגיש יותר. גוגל מתייחסת בכבוד רב לתצוגות מקדימות של וידאו בקרוסלת הווידאו המופיעה בתוצאות החיפוש. פלטפורמות אחרות יודעות לנתח את האודיו בקובץ, לשלוף ממנו מילים בולטות החוזרות על עצמן ולשתף אותן כמילות חיפוש.

קידום סרטון ביוטיוב

מגמת שיווק וידאו # 1: שידור חי באינטרנט

שירותי הזרמת וידאו חי צומחים בפופולריות בפלטפורמות כגון: FaceBook, Instagram, וערוצי מדיה חברתית פופולריים אחרים. מחקרים מצביעים כי שידור חי של וידאו מעודד מעורבות רבה יותר של הקהל ושומרת על הצופים זמן רב יותר מאשר סרטונים מוקלטים מראש. כן, זה אולי נראה קצת מרתיע, אבל אם העסק שלכם הוא לשמור על קשר עם העוקבים\מתענינים\לקוחות, זה משהו שאתם חייבים לשקול. ב-  Facebook  למשל הוכפל השימוש בשידור חי משנה לשנה מאז השקתו בשנת 2016. שירות ה Live Streaming  של Instagram  ו Snapchat סוחף אחריו מעל 200 מיליון משתמשים והיד נטויה.

אין ספק שהתשוקה לתוכן חי גוברת. למעשה, למעלה מ 13% של תעבורת וידאו באינטרנט מגיע מתוך קטעי וידאו חי. כיצד יתכן ששידור חי של וידאו תפס תאוצה ?

חסכון

שידור חי מוריד את ההשקעה שהייתה  בעבר בשימוש בהקלטה, בימוי ועריכה. יתרה מכך, הסרטון נשאר על הפלטפורמה המשדרת, מוכן לשיתוף, למחיקה או לשידור מחדש בקלות.

אותנטיות

קהלים היעד של הלקוחות שלכם נוטה יותר לסמוך על שידור חי. הם יודעים שאוטנטיות היא הדרך הטובה ביותר לרכוש מוצר. משתמשים מקדישים פי שלושה יותר לצפייה בסרטונים בשידור חי באינטרנט לעומת סרטונים הנערכים מראש. הספונטניות והסיכון הנתפס המעורבים בשידור חי משכנעים מאוד את הלקוחות והמתעניינים הפוטנציאלים

מגמת שיווק וידאו # 4: אחד למיליון

צריך רק משתמש אחד טוב כדי להפיץ את המסר שלך למיליוני צרכנים ברחבי העולם. רק אחד. זהו הפוטנציאל העצום של השיווק בוידאו, המדיה החברתית תעשה את השאר. ולמרות שהתחרות על קליקים היא מטורפת, למרות שנדרשת יצירתיות, מיומנות וידע של הפסיכולוגיה האנושית, עדיין הייצור של וידאו כיום נגיש יותר מתמיד וניתן בקלות לעשות קמפיין וידאו מוצלח בקלות.

מגמת שיווק וידאו # 5: E-Learning

בעולם מלא של חדשות מזויפות, פרסומות, אוטומציה ו Chatbot כשירות לקוחות, לא פלא שאנשים משתוקקים לאינטראקציה אנושית ואותנטיות של וידאו. וידאו הוא אמצעי התקשורת הפופולרי והחזק ביותר בעולם, מאז המצאתו. אז למה זה עכשיו E-Learning הופך יותר זמין ? מכיוון שפלטפורמות סינכרוניות, סמארטפונים ומדיה חברתית הפכו את כל הסרטונים לזולים להפליא וקלים לגישה וליצירה.

סרטוני וידאו  לא אמורים להתמקד רק במכירה וקידום כדי ליצור רווחים, וידאו יכול להעביר הרבה יותר מאשר מילים. עבור לקוחות, e-learning (למידה מרחוק) היא  אפשרות נגישה וגמישה עבור אלה עם אורח חיים עסוק המבקשים ללמוד מיומנויות חדשות, תוכלו כבעלי עסק אפילו לשלב תוכן הדרכה ושיווק על ידי הצעת קורס הדרכה על המוצר כתגמול עבור משתמשים שהסכימו לשתף את הנתונים שלהם או ביקורת שלהם על המוצר. השתמשו במשוב של הלקוחות כדי לפתח וליצור סרטונים שמתאימים לצרכים שלהם. ביקורות, שאלות תמיכה בלקוחות ומדיה חברתית הם מקומות שאתם יכולים לאסוף מידע בעל ערך כזה.

מאמרים נוספים בקליקינג

טיפים להפקת סרטון תדמית לעסקים
איך לבנות סרט או מצגת לכל אירוע
טיפים לצילום וידאו מקצועי
טיפים ליצירת קהילה וקידום ערוץ YouTube
קידום סרטוני תדמית וסרטונים בפייסבוק
טיפים לצילום וידאו ממצלמת סמארטפון
טיפים לקידום ערוץ עסקי ב Youtube
טיפים לצילום על גבי מסך ירוק
מגמות בשיווק וידאו ב 2019
טיפים לקידום סרטון עסקי ב Youtube
טיפים להפקה וקידום של סרטון תדמית
שידור חי בוידאו ברשתות חברתיות
טיפים ורעיונות למצגת יום הולדת