טיפים לקידום סרטוני תדמית וסרטונים בפייסבוק

כיצד לקדם סרטוני תדמית וסרטונים בפייסבוק

מדוע חשוב לקדם סרטוני תדמית בפייסבוק ? נתונים משנת 2017 מראים כי מעל 9 מיליארד סרטונים או 150 מיליון שעות של סרטונים נצפים בפייסבוק מדי יום. ניתן רק לדמיין בכמה גדלו המספרים כיום ומדוע וכיצד כדאי לנו להשתמש בקטעי וידאו או סרטוני תדמית בפייסבוק כדי לצבור יותר אוהדים ולקוחות בפלטפורמה הזו. וידאו וסרטוני תדמית בפייסבוק הפכו להיות בראש סדר העדיפויות של משווקים בשנת 2017 והמגמה הזו רק עולה. עם ההתפתחות של פייסבוק ותכונות החדשות, אסטרטגיות שיווק הווידאו וסרטוני התדמית שלכם צריכות להתפתח גם. קחו מאתנו מעט טיפים  שיעזרו לכם ליצור סרטוני תדמית שיביאו לכם קהל ויגרמו לקהל שלכם הנוכחי לשתף את הסרטונים שלכם.

קטעי וידאו "מרובעים"

 נמצא במחקרים שהסרטונים המרובעים עלו על הביצועים של סרטוני נוף, במונחים של מעורבות, צפיות וטווח הגעה ממוצע, במיוחד בניידים, משתי סיבות פשוטות:

יותר מ -92% ממשתמשי פייסבוק משתמשים בפייסבוק בטלפון הנייד שלהם וקל יותר לראות בנייד סרטונים מרובעים מאשר סרטוני ארוכים ב 16:9 לרוחב.

פייסבוק “דואגת” להזרים בגישה מהנייד 78% יותר וידאו מאשר בכניסה דרך מחשב נייח.

ארוך זה טוב ?

השקיעו במחשבה בהפקת 4-10 שניות ראשונות של סרטון התדמית שאתם רוצים לעלות לפייסבוק  . היו יצירתיים, השתמשו בהומור או שתפו בדיחה מצחיקה, הקפידו להציג משהו מעניין בשניות הפתיחה של הסרטון כדי לשמור על הצופים שלכם, יש לכם בעצם 10 שניות לספר להם סיפור. השתמשו ברגשות כדי להתחבר לקהל שלכם.

קטעי הווידאו הפופולריים ביותר הם די קצרים. מחקרים שונים מראים ש פחות או יותר אחרי דקה אחת, 45% מהצופים מפסיקים לצפות. המסקנה כל היא שהמסר שנרצה להעביר לצופים חייב לעבור בדקה הראשונה של סרטון התדמית. מדוע ? כי ככל שאתה אומרים פחות, כך גדל הסיכוי שאנשים יזכרו יותר. המסר חייב לעבור בצורה חדה וברורה תוך זמן קצר.

תוכן

הפיקו סרטוני תדמית בעלי תוכן ייחודי. מבחינת תוכן, הקפידו להפיק סרטוני תדמית בעלי סגנון המתאים למותג ויוצרים זיקה או רגש למותג או השירות שאתם מפרסמים. במקום לדבר על מוצרים או שירותים בצורה טכנית, ספרו לאנשים איך המוצר או השירות שלכם ישפרו את החיים שלהם

למשל:

הפקת סרטון תדמית שבו מוצגים לקוחות המדברים על המוצר או העסק שלכם ויוצרים מגע אישי. אם זה נעשה תוך כדי צפייה בעסק או בשירות שלכם זה יכול להיות משכנע.

חלק מהאנשים מגיבים טוב לסרטוני תדמית הנעשים באנימציה. אנשים נוטים פחות לנטוש סרטונים המראים  דמות אנימציה מרתקת. חלקנו מתחברים רגשית עם איורים מונפשים כי הם מחזירים אותנו חזרה לילדות.

יצרו תנועה בסרטון תדמית, אנשים, מכוניות דברים זזים. סרטון תדמית עם תנועה יכול להיות שימושי במיוחד עבור מוצרים מוחשיים.

העלו תמונות ממוזערות מותאמות אישית עם הרבה קריאייטיב כדי ללכוד את תשומת לבם של האנשים בזמן שהם גולשים בפיד שלהם בפייסבוק. כיצד להעלות תמונה ממוזערת מותאמת אישית ? כאשר אתם מעלים סרטון תדמית, תוכלו לבחור תמונה ממוזערת או להוסיף תמונה ממוזערת מותאמת אישית עבור הסרטון שלכם. בחרו את התמונה המבוקשת. אם לא העליתם תמונה ממוזערת מותאמת אישית עבור הסרטונים הקיימים שלכם תוכלו לבחור באפשרות “ערוך פוסט” מהתפריט ותקבלו תפריט דומה.

העלאה סרטוני תדמית ישירות לפייסבוק

סרטוני תדמית שמועלים אל פייסבוק מקודמים הרבה יותר ברשת החברתית וגם נראים אחרת בתצורת ההצגה למשתמש. כמובן שעדיף לשים קישורים ל- YouTube או לפלטפורמות וידאו דומות. מחקרים הראו ששיעור האינטראקציה עם סרטונים שהועלו לפייסבוק הייתה גבוהה ב -109.67% בהשוואה לסרטוני YouTube ששותפו ברשת החברתית, הם שותפו ב 477.76% יותר לעומת קטעי וידאו ב- YouTube שהועלו כקישור.

סרטונים בפייסבוק

פוסט כמקדם תוכן לווידאו

העלו פוסט בעל משמעות בהעלאת הסרטון תדמית שיצרתם.  לעתים, תוכלו לספק מידע על הסרטון שלכם כדי לאפשר לאנשים להחליט במהירות אם כדאי להם לצפות בסרטון שלכם. פייסבוק ממליצה לשלוף ציטוט מפתח או רגע מתוך הווידאו ולשים אותו בתוכן הטקסט של הפוסט שלכם, כדי להגדיר את הציפיות של מה יהיה ניתן לראות בווידאו, מעין עותק אינפורמטיבי על הסרטון. בצירוף תמונה ממוזערת רלוונטית, תוכלו לקבל  נוסחה נהדרת למשיכת תשומת לב של אנשים בזמן שהם גולשים בפיד החדשות שלהם.

תיוג

תכונה נוספת שבה תוכלו להשתמש כדי לנסות ולהפיץ את הסרטון שלכם בפייסבוק היא תיוג של דפים אחרים שתרמו לסרטון או שברצונם ליצור מודעות לסרטון. חשוב לשמור על תיוג רלוונטי ולתייג אנשים שתרמו ישירות לסרטון, אנשים המוזכרים בסרטון, אנשים שהניעו אתכם ליצור את הסרטון, אנשים שקשורים לסרטון או שאתם מעוניינים שיצפו בסרטון.

כדי לתייג מישהו בפייסבוק, פשוט הקלידו את הסימן “@” לפני הכותרת של הדף או האדם שאתם רוצים לתייג, ותוכלו לבחור מבין אפשרויות שתקבלו.

נתונים ומדדים על סרטונים בפייסבוק

פייסבוק מספקת מספר רב של מדדים, נתונים וערכים שצריכים להיות מאד מעניינים עבור מפרסמים סרטוני תדמית דוגמת דקות שנצפו, צפיות בסרטון וזמן צפייה ממוצע. כל אלה יכולים לספק תובנות רבות לגבי סרטוני התדמית שיצרו את המעורבות הרבה ביותר עם הצופים שלכם .תוכלו לראות ערכים אלה על ידי לחיצה על סרטונים בכרטיסייה ‘סרטונים’ של התובנות שלכם בדף הפייסבוק. התרשים יראה לכם את הנקודה שבה הקהל הפסיק לצפות. אם תבחנו את הנקודה הזו בסרטון, תוכלו להבין מה גרם לאנשים להפסיק לצפות וזה יביא אתכם  ליצור תוכן טוב יותר.

שידור חי בפייסבוק

כאשר פייסבוק השיקה את Facebook Live, היא שינתה את האלגוריתם שלה לדירוג סרטונים בשידור חי באופן חיובי יותר, שכן סרטונים חיים המשיכו לעסוק באנשים. אם אתם רוצים שאנשים נוספים יראו את הסרטונים שלכם פשוט תתחילו לשדר חי. שידור חי מקבל יותר חשיפה בפיד מסתם סרטון תדמית או סרטון מוצר. פייסבוק מקליטה  אוטומטית את הווידאו החי שלכם ומפרסמת אותו בדף שלכם בפייסבוק או בפרופיל לאחר שהשידור מסתיים.

סרטונים בפייסבוק

תפוס אותי ב-3 שניות

סרטוני וידאו בפייסבוק מנוגנים אוטומטית כדי ללכוד את תשומת הלב של המשתמשים ולשכנע אותם לצפות יותר בסרטונים. זו בדיוק הסיבה שבגינה סרטון הוידאו שלכם בפייסבוק שלך צריך להיות מעניין ושובה לב ב 3 השניות הראשונות שלו. לפעמים גם הכותרת של הווידאו עצמו משכנעת וקורצת למשתמש, אך באופן כללי מספר השניות הראשונות בסרטון אמורות לעורר עניין.

מיקוד, מיקוד, מיקוד

אם אתם רוצים לעשות סרטוני תדמית לשיתוף, נסו להתמקד בנקודה אחת קלה להבנה. כיצד תדעו אם עשיתם סרטון תדמית שעונה על המטרה ? נסו לשאול את עצמכם שאלה: האם אפשר לסכם את המטרה של סרטון התדמית שלכם במשפט אחד ? אם כן, אז הלקוחות שלכם יבינו בקלות ובצורה משכנעת את סרטון התדמית ואף ישתפו. אם אתם לא יכולים לסכם את הסרטון במשפט אחד, אזי צריך להסביר את הסרטון וזה בסדר כי יתכן ואתם צריכים להפיק כמה סרטוני תדמית שבכל אחד מהם יוסבר חלק אחר. אם סרטון התדמית שלכם קל להבנה, סביר להניח שהצופים ישתפו אותו או לפחות יגיבו עליו, שכן קל להם להסביר במשפט (תגובה או שיתוף) מה טוב בסרטון. מפיקי סרטוני תדמית מנסים לחשוב מנקודת מבט של הקהל עוד בכתיבת הסקריפט על הסיבה שבגינה שהקהל ירצה לשתף סרטון תדמית או סרטון מוצר. וזו שאלה מצוינת. מדוע שאנשים ישתפו סרטוני תדמית שלכם ? אז ישנן כמה סיבות:

  • כדי להיות חברתיים.
  • כדי להביע את האופן שבו הם מרגישים לגבי נושא מסוים.
  • כדי להוכיח שהם היו הראשונים למצוא משהו שחברים ועמיתים שלהם יצחקו ממנו או ייהנו ממנו.

    חישבו טוב. האם הסרטונים שלך עוזרים לקהל שלכם להשיג אף אחד מאלו?

מה עם כתוביות לסרטוני הוידאו ?

85%  מסרטוני הוידאו בפייסבוק נצפים ללא קול. למרות שפייסבוק מנגנת אוטומטית קטעי וידאו, לא ברור כמה אנשים אוהבים שפתאום קופצים להם רעשים וצלילים. במאמר משנת 2018 נמצא כי רוב משתמשי פייסבוק נוטים  להשבית את התכונה Auto-Play-with-sound, ולכן סרטונים יופעלו אוטומטית ללא קול אם הטלפון הנייד נמצא במצב שקט או שהופעלה הפונקציה הזו.

אם הצופים לא יוכלו להבין את הסרטון שלכם ללא הצליל, סביר להניח שתאבד את הצופים ואת ההזדמנות להעביר להם את המסר שלכם .כדי למנוע זאת, תוכל להוסיף כיתובים לסרטונים שלכם באמצעות Facebook. כאשר אתה מעלים את הסרטון שלכם לפייסבוק, יש אפשרות להעלות קובץ SRT של הכיתוביות של הסרטון. תוכלו גם להוסיף כתוביות לסרטונים קיימים של Facebook על ידי עריכת הסרטון. לחלופין, תוכלו גם להוסיף שכבת על טקסט לסרטונים שלכם באמצעות כלי עריכת וידאו  או שכבות על טקסט היכולות להפוך את הוידאו שלכם ליותר מושך ומרתק.

כותרות לסרטוני תדמית

אם אתם נוכחים במספר פלטפורמות מדיה חברתית, ייתכן שתרצו  לשתף את הסרטון שלכם במספר פלטפורמות. התהליך הטוב ביותר הוא להתאים את הוידאו שלכם עבור כל פלטפורמת במדיה החברתית לפי אופי המדיה.

לדוגמא: בפוסטים בפייסבוק תוכלו להקליד עד 63,206 (אם כי Facebook תקצץ את הפוסט שלך בכ -400 תווים). זה נותן לכם את הגמישות להתנסות עם הפוסט ולראות מה עובד יותר: עותק הקצר (שהוא טוב יותר עבור קליקים) או עותק ארוך (שהוא  טוב יותר ליצירת מעורבות).

בסרטון המגביר מעורבות, ניתן להקליד בערך 8,000 תווים עבור תגובה בפייסבוק. עובדה זו עושה בשבילכם עבודה נהדרת בהזמנת הקהל שלכם לשתף מחשבות ולבטים על הסרטון שלכם.

 

חברת  Airbnb בצעד שמהווה דוגמא טובה לאיך עושים את זה נכון, עודדה את הקהל שלה לחלוק את סיפור החג האהוב על אמא שלהם בסרטון ליום האם. בשל העובדה שמגבלת התווים היא גבוהה, הקהל של Airbnb יכול שיתף הרבה יותר בפוסטים שלהם שיצרו באז בפייסבוק.

הנה חמישה רעיונות ליצירת פוסט וידאו טוב לפייסבוק:

התנסו עם פוסטים ארוכים ןוקצרים

שאלו שאלה בפוסט

השתמשו ברשימה בפוסט

הוסיפו ציטוט טוב מהתוכן המוצג בוידאו שלכם

בדקו אם אמוג’י או שניים יעשו עבודה טובה יותר

הנעה לפעולה

קריאה לפעולה (CTA) בסרטון שלכם היא דרך מצוינת לעודד מעורבות, להעביר תנועה אל האתר שלכם ואף להמיר צופים ללקוחות. קריאה לפעולה יכולה להיות לחצן לטופס ההרשמה או לאתר. אבל קריאה לפעולה יכולה להיות משפט הקורא לפעולה, כגון “קרא את הבלוג המלא” או “שתף”. בעוד שפייסבוק הסירה את הפונקציונליות של קריאה לפעולה עבור סרטונים, עדיין קיימות מספר דרכים ללא תשלום להוספת קריאה לפעולה לסרטון שלכם בפייסבוק.

בפוסט שלכם, תוכלו לכלול קישור לבלוג או לאתר שלכם ולהזמין את הצופים לגלות מידע נוסף על ידי לחיצה על הקישור. כמו כן, תוכלו לבקש מהקהל שלכם לשתף את מחשבותיו כתגובות. במהלך הסרטון, תוכל שוב לקרוא לפעולות על ידי שכבות טקסט כפי שהוזכר לפני כן.

בחירת קהל

בחרו את הקהל מועדף עבור הסרטונים שלכם. רלוונטיות היא גורם מפתח שהאלגוריתם של פייסבוק שוקל בעת דירוג פוסטים בפיד החדשות של החברים והמשתמשים. אותו אלגוריתם מקצה לכל סיפור ציון רלוונטיות מותאם אישית שונה עבור כל אדם שרואה אותו, ומכניס תחילה את הסיפורים הרלוונטיים ביותר. לאחר שהעליתם את הסרטון שלכם לפייסבוק ולפני שתפרסמו אותו, תוכלו לבחור באפשרות להגדיר את הקהל המועדף עבור סרטון זה (בפינה השמאלית התחתונה). כאשר תלחצו עליו, יופיע חלון  שבו תוכל להגדיר את האפשרויות הבאות:

קהל מועדף – מאפשר לכם להגדיר את האנשים שאליהם תרצו להגיע בהתאם לאינטרסים שלהם ולדפים שאהבו. לדוגמה, קמעונאי תבלינים יכול לבחור תחומי עניין כגון “מאכלים” או “מאכלי עדות” עבור וידאו על בישול בסיר לחץ.

הגבלות על אנשים – מאפשר לכם להגביל מי יכול לראות את הווידאו שלכם. רק אנשים בקבוצת הקהל שבחרתם יכולים לראות את הסרטון שלכם בכל מקום בפייסבוק. לדוגמה, קמעונאי אופנה באנגליה יכול להגדיר את ההגבלות כך שרק אנשים בגילאי 25-35 באנגליה יוכלו לראות את הסרטון.

על ידי הגדרת הקהל המועדף שלכם והגבלות הצפייה בסרטון שלכם, הסרטון שלכם יוצג בפני הקהל הרלוונטי ביותר, שסביר להניח שיצפה בסרטון שלך ויבצע אינטראקציה עם הפוסט שלכם במידה והגדרת את המיקוד הנכון.

שיתוף

תוכלו להטמיע את סרטוני התדמית שלכם בפוסטים בבלוג שלכם כדי להגיע לאנשים רבים יותר. כדי לקבל את קוד ההטמעה, עברו אל הסרטון שברצונכם להטמיע, לחצו על התפריט הנפתח בפינה השמאלית העליונה של ההודעה ובחר “הטמע”. העתיקו והדביקו את הקוד שבו תרצה שהסרטון יופיע באתר שלכם. תוכל גם לבחור אם ברצונכם לכלול את העותק של הפוסט כולו או רק הסרטון.

מודעות בפייסבוק

הנתונים המעמיקים של פייסבוק על המשתמשים שלה הופכים אותה לפלטפורמה מצוינת להפעלת מודעות כדי להגיע לקהל גדול יותר. תוכלו להפעיל מודעות פייסבוק על הסרטון שלכם ולהשתמש במודעות פייסבוק כדי לקדם את הסרטונים שלכם לקהל יעד מסוים. עוד יתרון בעד שימוש במודעות וידאו בפייסבוק הוא שתוכלו להוסיף לחצן של קריאה לפעולה בפוסט הווידאו שלכם. לשם כך, עליכם לסמן את התיבה “הוסף כתובת אתר אינטרנט” ולמלא את השדות. מצד ימין תוכלו להראות בתצוגה המקדימה כיצד תיראה מודעת הווידאו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

רוצה להתייעץ איתנו?