כיצד לכתוב תוכן SEO מנצח?

כיצד לכתוב תוכן SEO מנצח?

התוכן בבלוגים או בכל פלטפורמה לשיווק תוכן אמור להשיג שתי מטרות: לפנות למשתמש הקצה (לקוחות פוטנציאליים, קוראים וכו’) ולפתור בעיה מסוימת. אבל, איך יוצרים תוכן העומד ביעדים אלה? איך יוצרים תוכן שמדורג היטב בגוגל וגם מניע גולשים לפעולה? מה אתם צריכים לעשות כדי להיות כותבי תוכן טובים? באמת אף אחד לא יכול ללמד כיצד לכתוב תוכן SEO מנצח כי האלגוריתם של גוגל תמיד משתנה, אבל החוקיות במונחים של תוכן איכותי, חדשני ומעניין, שמירה על כללי הSEO ובמיוחד על חווית משתמש יכולה להביא לתוצאות אורגניות מצוינות.

קופירייטינג או כתיבת תוכן היא אמנות לכל דבר ועניין. יצירת תוכן איכותי ונכון יכול לגרום למשתמש הקצה לקנות מוצר, להירשם לרשימה, לערוך נסיעת מבחן או לנקוט בפעולה אחרת שאתם רואים בה המרה או הצלחה מבחינת העסק.

איש תוכן טוב מבין אנשים, יודע מה הקהל שלו אוהב ובוחר במילים שימשכו אותם. הכותרת, המילים, הביטויים, המשפטים והפסקאות המשמשים בתוכן צריכים לשכנע ולגרום לקוראים לנקוט בפעולה ספציפית. אנשי תוכן שמבינים SEO יודעים גם כיצד האלגוריתם של גוגל יקבל מילים וביטויים.

תוכן SEO

1. כישורי כתיבה מגוונים

מיומנות הליבה הראשונה לה נדרש כותב תוכן SEO היא היכולת לשלוט בסגנונות כתיבה ורסטיליים. עולמם של כותבי התוכן מוזר בקטע הזה. איש תוכן יכול לכתוב על מכוניות ספורט בשעה הראשונה שלו בעבודה, להמשיך לכתוב על חיות מחמד, לעבור לכתוב על שוק הדיור ולסיים במסיבות טרנס באיביזה. התוכן באמת פחות משנה, מה שמביא גולשים לכתבה הוא הטון הכתיבה והעניין.

יש דבר כזה, טון כתיבה. כמה פעמים קראתם הודעת ווטסאפ ודמיינתם בראש את הכותב מדבר? טון כתיבה עד כמה שישמע מצחיק מורכב מצליל. טון הכתיבה למודעת גיוס המוני לאדם שחווה טרגדיה הוא אחר מאשר טון הכתיבה של פרסום הנחה לנעליים או בית מלון. בעוד שהראשון מדבר על רצינות ורגש אנושי, השני מצריך כתיבה יותר כיפית, מצחיקה וקלילה.

כותב תוכן SEO טוב חייב לדעת באיזה סוג טון להשתמש וכיצד להשתמש בטון הזה כדי לרתק את הקוראים.

 

2. כתיבה איכותית לפי נושא ולא לפי מונחי חיפוש בלבד

בעבר כותבי תוכן היו מכוונים מילות מפתח משום שגוגל העניקה חשיבות רבה יותר למילות המפתח. הזמנים האלה השתנו כי דרך התפיסה של גוגל ובעקבותיה המדדים החדשים והאלגוריתם של גוגל השתנו. מדדים כמו זמן באתר, אחוז יציאה מדף, זמן בעמוד נחיתה ועוד עשרות מדדים נועדו כדי לגרום למנוע החיפוש להבין איזה אתר נותן מלבד מידע מצוין לגולש, גם חווית גלישה איכותית ולכן כותבים צריכים לעשות כמיטב יכולתם להפוך את התוכן למקורי ורלוונטי לשאילתה המקורית מבלי לחזור השאילתא יותר מדי (מהלך שאגב מוריד דירוג בגוגל). לא רק שחווית המשתמש נהרסת (כמה פעמים אפשר לכתוב בכתבה “מדיח כלים מומלץ”?) אלא גם התוכן הופך להיות לא קריא בעליל.

כתיבת תוכן SEO

3. הבנת מונחי החיפוש

כותבי התוכן לא צריכים להיות אנשי SEO כדי להיות תותחים בתחום. אבל, הם חייבים לשלוט בשיטות לכתיבת תוכן מונחה חיפוש. מה הכוונה?

כדי לרתק גולשים, כותבים חייבים לייצר את התוכן שמשתמשים מקוונים אוהבים ורוצים לקרוא וכאן צריך ניסיון גדול יחד עם בדיקת מדדים של כניסה וקריאה של כתבות התוכן: זמני שהייה באתר, יציאה מדפים, מעבר לדפים אחרים. בקיצור, הם חייבים להכיר כלים דוגמת SEMrush, BuzzSumo , google analytics ברמה סבירה ולאו דווקא כדי להשתמש בהם, אלא כדי ללמוד דרכם לכתוב תוכן טוב יותר עבור הקוראים. כיצד?

שליטה בהבנה של ניווט משתמשים לתוכן והבנת הצורך של המשתמשים בסוגי התוכן השונים, יכול למקד איש תוכן טוב בכתיבה מדויקת לצורך אותו משרת התוכן. כותב תוכן חייב לסגל לעצמו גישות כתיבה שונות המתאימות למטרת או כוונת החיפוש.

מהי כוונת חיפוש?

גולשים בד”כ מתמקדים בכמה סוגי תוכן.

תוכן הסברתי – כשגולשים רוצים לקבל הסבר על נושא כלשהוא.

תוכן מכירתי – כשגולשים רוצים לקנות מוצר או שירות.

תוכן חקירה מכרתית – כשגולשים חוקרים מוצרים שהם מעוניינים לקנות.

בכל שלב של מסע הלקוח או הגולש בתוכן, איש תוכן צריך להתאים את המצב התודעתי של הגולש לתוכן. אם ניקח לדוגמא גולש שמתעניין במוצר, לעיתים הגולש לא יודע בעצמו באיזה מוצר קצה הוא מתעניין ולכן הכתיבה שמגישה לו את המוצר בפעם הראשונה (כתיבה הסברתית) שונה לגמרי מהכתיבה שאפשר לחשוף אותו אליה במודעה (כתיבה שיווקית) או כתיבה שמנסה לגרום לו להבין שהוא בחר במוצר הנכון (כתיבה חקירתית או עריכת תגובות למוצר). לדוגמה, מונח חיפוש מידע יכול להיות “מותגי הכיריים הטובים ביותר” בעוד חיפוש מכירתי יכול להיות “כיריים למכירה”. זה מצריך כמובן מאנשי התוכן לעשות מחקר מילות מפתח או לקבל אותן מאנשי ה- SEO.

גוגל קובעת את הרלוונטיות של הדף שלך על ידי ניתוח התוכן שלו על סמך מספר גורמים, כולל היכן ובאיזו תדירות אתם משתמש במילים מסוימות באותה תוכן, גוגל גם מודדת איכות של דף אינטרנט לפי מספר הקישורים המפנים לאותו דף וכמה אמינים קישורים אלה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

חדשות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתייעץ איתנו?