טיפים לשיווק אפקטיבי באינפוגרפיקה ועזרים חזותיים

טיפים לשיווק אפקטיבי באינפוגרפיקה ועזרים חזותיים

אנו רואים את החשיבות ההולכת וגוברת של שיווק אפקטיבי בשימוש עם נתונים בשנת 2021 בעיקר בגלל כמויות הנתונים שעולם השיווק הדיגיטלי נחשף אליו בכל התחומים. בכלל, ידוע כי הצגת נתונים משפיעה על תהליכי רכישה בכל שלב במשפך השיווקי. הרבה משווקים שעושים מיקרוקופי נהדר ועיצובים יפים לעיתים לוקים בדרך לשווק, להראות כיצד הנתונים יכולים להסתדר ללקוח בראש, לגרום לו להגיב, להתייחס, לחשוב, או לעצור לרגע ולהתבונן במודעה או בפוסט. הצגה של נתונים מלווה בשילוב של גרפיקה ונרטיבים לעיתים קרובות כדי לנסות ולפשט נתונים מורכבים.

לשיווק אפקטיבי באינפוגרפיקה

מדוע חשוב לספר סיפורים עם נתונים?

  1. שימוש בסטטיסטיקה של נתונים מספקת ניתוח מעמיק ותובנה רבה יותר. הודעת טקסט או דו"ח יכולים לעשות את אותה עבודה, אך יידרש מאמץ רב יותר מהקורא או הגולש – מה שמגדיל את הסיכוי שיעזוב את הדף שלך לתוכן אחר קריא יותר. גרפיקה, לעומת זאת, מספרת לקורא את אותו סיפור בזמן קצר בהרבה כדי לשפר את שיעורי המעורבות והמרות. עזרים חזותיים יכולים גם להעביר דפוסים המאפשרים לקורא לנתח מידע במהירות על ידי קישור מהיר ויזואלי של המידע.
  2. שימוש בנתונים כמקדם פתרון בעיות. בשימוש בשיווק דיגיטלי או ככלי ניהול, מקבלי ההחלטות ולקוחות לא צריכים לקרוא גוונים של טקסט או לנפות מידע בעצמם – הגרפיקה עושה את העבודה עבורם ומזרזת את פתרון הבעיות.
  3. הצגת נתונים באמצעים חזותיים מרתקת קהלים. שיווק בתוכן מכוון למעורבות – ולכן עזרים חזותיים חזקים שתופסים את העין כל כך חשובים. כשגולשים או לקוחאת רואים תמונה המכילה מספרים, אחוזים, יחסים וקשרים, הם בד"כ מפסיקים לגלול ומסתכלים על הגרפיקה. כתוצאה מכך, אפשר להגדיל את התנועה והצפיות בתוכן ובאתר, תוך השארת רושם חיובי על המותג.
  4. הצגת נתונים משפרת את יכולות הדיווח- דיווחים הם חלק גדול מהשקיפות של העסק. הצגת נתונים היא המפתח לניתוח איכותי ואלגנטי (למשל תמונה אינפוגרפית טובה). כאשר כל כך הרבה נתונים מעורבים ביצירת דוחות, אם הם יתבטאו באמצעות מספרים וטבלאות, יתכן והקהל לא יגיב מחוסר עניין, חוסר הבנה או שעמום.
  5. נתונים המוצגים נכון יכולים להגיע לטווח הגעה רחב- ניתן להטמיע גרפיקה כמעט בכל ערוץ דיגיטלי ובכל פלטפורמה חברתית: טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, גוגל, טאבולה. כל הפלטפורמות האלה מוצפות במידע והפצה של עזרים חזותיים בהן יכולה להביא הרבה תגובות, לייקים, שיתופים ובקיצור: תשומת לב. נתונים ויזואליים מספקים תוכן מעולה עבור ערוצים חברתיים, עלוני מידע, פוסטים בבלוג או דפי נחיתה באתר וכאשר הגרפיקה נהדרת ויכולה פוטנציאלית להפוך לוויראלית, טווח ההגעה של התוכן גדל משמעותית. עזרים גרפיים הם גם קלים לקליטה וניתנים לשיתוף.
  6. שיווק מבוסס נתונים עושה את הסיפור מאחורי השיווק אמין ומרתק- מוכח שכאשר גולשים רואים תמונה עם מספרים, אחוזים או תמונה המציגה כל מידע- הם עוצרים לרגע. למה? כי הצגת נתונים (ברמה הבסיסית, מבלי להכנס לחקירה של ממש) מעוררת הגיון ואמינות. אף אחד לא באמת רץ לבדוק אם משחק השיניים של X מורידה את אחוז החיידקים אבל כשזה מוסבר ע"י גרף – זה נראה אמין.
  7. הייצוג החזותי של נתונים יכול להראות לקוראים דפוסים וקשרים שאולי לא יכולים היו להסיק לבד.
סיפורים עם נתונים

אז כיצד ניתן "לספר סיפור" עם נתונים בצורה שתעורר את הגולשים?

הבנת הנושא וקהל היעד

כדי שהנתונים יספרו את הסיפור הנכון שיעסיק את הקוראים אתם חייבים לשלוט בתוכן מצד אחד ולהבין את הקהל שלכם מצד שני. מי הפרסונה הרלוונטי לעסק? היכן הקהל שלכם נמצא?

היררכיות חזותיות 

היררכיות נחוצות לאנשים לקרוא ולפרש את הנתונים. היררכיות חזותיות הן מרכיב מרכזי בסיפורי נתונים מכיוון שהם עוזרים לקוראים ליצור הקשרים ודפוסים. מספר טיפים בנושא זה:

  • צבעים משתנים
  • אלמנטים מקובצים
  • מיקום אלמנטים מלמעלה למטה
  • סגנונות חזותיים מגוונים
  • הגדלת גודל הגופנים
  • תרשימים וגרפים המתאימים לנתונים של העסק
  • שימוש בכל הנתונים הרלוונטיים בוויזואלית מבלי להשאיר נתונים חשובים בחוץ.
  • שימוש באלמנטים חזותיים בגודל דומה, כמו סמלים, שניתן לשנותם בגרף.

שמירה על ויז'ואל פשוט 

ויזואליזציות צריכות להיות פשוטות וקלות להבנה גם מבחינה עיצובית. בעוד שוויז'ואל מורכב עשוי להראות מתוחכם ומעניין, אם הקהל נחשף אליו יותר מדי זמן בלי להבין, הוא יוותר וימשיך הלאה.

שימוש מינימלי בטקסט

אם סיפור הנתונים זקוק ליותר טקסט כדי להבין אותו, הוויז'ואל אינו מעוצב היטב. אמנם צריך להיות טקסט בגרפיקה, אך הוא לא אמור לשלוט בתמונה. עדיף להשתמש באלמנטים גרפיים כמו אייקונים וצורות.

שימוש בצבעים בוויז'ואל

לצבעים יש הרבה קשר לחשיבות של סיפורי ויזואליזציה של נתונים – בעזרתם ניתן להדגיש מידע מפתח בגרפיקה ולהעביר את ההרדשה הנכונה לגבי הנתונים. צריך להבין גם שיותר מדי צבעים יכולים להציף את הקהל. עדיף כמובן להשתמש בצבעי המותג של העסק ולתגבר אותם בעוד צבע. נסו לא לחרוג מחמישה צבעים או מחמישה גוונים של צבע יחיד.

הכתבה הזו בקליקינג יכולה מאד לעזור לכם בבחירת הצבעים.

ישנם כלים חזותיים רבים הזמינים לעיצוב מופשט של נתונים, בניהם:

  • אינפוגרפיקה
  • תרשימי בועות
  • תרשימי קו
  • מפות
  • גרפי עמודות
  • היסטוגרמות
  • תרשימי עוגה (פאי)

כל טכניקת הצגת נתונים משרתת מטרה משלה: תרשימי עמודות אידיאליים ליצירת השוואות, תרשימי קווים מציגים קשרים ליניאריים, מפות מציגות נתונים גיאוגרפיים תרשימי עוגה מציגים נתונים לפי קטגוריות מוגדרות וכו'.

להלן מספר עיצובים וטכניקות להצגת נתונים מסוגים שונים:

השוואה באינפוגרפיקה
שינוי באינפוגרפיקה
סידור באינפוגרפיקה
הקשרים ויחסים באינפוגרפיקה
תהליך באינפוגרפיקה
נתון יחיד באינפוגרפיקה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?