טיפים ליצירת מעורבות אורגנית לעסק באינסטגרם באמצעות מדריכים

טיפים ליצירת מעורבות אורגנית לעסק באינסטגרם באמצעות מדריכים

מדריכי אינסטגרם הם דרך טובה ופשוטה לקבלת שיתופים, תגובות וקליקים נוספים על תוכן באינסטגרם, בנוסף זו דרך מצוינת לענות ללקוחות העסק על שאלות במהירות ובמקצועיות ולשתף אותם במוצרים ושירותים חדשים. זה נכון שלא הרבה משתמשים בפיצ'ר הזה, שהרי רק בסוף 2020 פתחה פייסבוק את השימוש בו לכל המשתמשים, ללא קשר לפעילות או לגודל חשבון האינסטגרם. אינסטגרם מציעה שלושה מדריכים שניתן לעשות בקלות באפליקציה: מקומות, מוצרים ופוסטים.

 

איך זה עובד אורגנית?

לאחר פרסום מדריך אינסטגרם, המשתמשים בפלטפורמה יכולים לגלות את המדריכים שיצרתם על ידי:

הפרופיל באינסטגרם

כל מי שגולש בעמוד האינסטגרם יכול לאתר את כל המדריכים לצד הפוסטים.

הכרטיסייה חקור

משתמשי אינסטגרם המחפשים תוכן חדש יכולים לגלות את המדריכים בכרטיסייה חקור, שם הם משולבים בפוסטים או    Reels.

חנויות אינסטגרם

בכרטיסייה ייעודית למדריכים הממוקדים במוצרים בפורטל הקניות.

Stories

ניתן לשתף את המדריכים של המותג או המוצר באמצעות Story באינסטגרם.

הודעות ישירות

משתמשי אינסטגרם יכולים לשתף את המדריכים בהודעות ישירות (למשל: לספק מידע או להמשיך בשיחה עם ליד חם).

קישורים חיצוניים

ניתן לשתף או לפרסם את כתובת ה- URL של המדריך בעוד פלטפורמות כמו: סרטונים ביוטיוב, בלוגים, אתרים, דוא"ל ועוד כדי להרחיב את טווח ההגעה.

יצירת מעורבות אורגנית לעסק באינסטגרם

אז איך עושים את זה? זה פשוט.

פותחים את אפליקציית Instagram בנייד ומנווטים לדף הפרופיל האישי. לוחצים על סימן הפלוס (+) בפינה השמאלית העליונה ובוחרים "מדריך".

בתפריט הנפתח צריך לבחור את אחד משלושת הפורמטים למדריך שהכי מתאים לעסק או למוצר אותו מפרסמים.

מדריכי מקומות באינסטגרם

מדריכי מקומו נועדו לקדם אורגנית שיתוף פעולה עם הקהילה הרלוונטית לפרופיל, לעסק או למוצר באינסטגרם ולחלוק מקומות ופעילות רלוונטית לפרסום.

הפעולות ליצירת מדריך מקומות באינסטגרם:

  • חיפוש (הקלדה) של מיקום מדויק או רחב ובחירת המיקום.
  • צרוף של עד 5 תמונות וסרטונים לתיוג המיקום.
  • הוספת עוד מיקומים אם רוצים (כפתור "הבא") והצמדה של עד חמש תמונות או סרטונים לכל אחד מהם עד או סרטונים.
  • הוספת כותרת ותיאור למדריך יחד עם אזכור רלוונטי עבור כל מיקום.
הוספת מדריך באינסטגרם
הוספת מדריך באינסטגרם
הרשאה למיקום באינסטגרם
הרשאה למיקום באינסטגרם
בחירת מיקום משני באינסטגרם
בחירת מיקום משני באינסטגרם
בחירת מיקום ותמונות באינסטגרם
בחירת מיקום ותמונות באינסטגרם

מדריכי מוצרים באינסטגרם

מדריכי מוצרים הם כלי לפרסום מוצרים מקוונים לחנויות ולדפי אינסטגרם שמפרסמים מחירים ומוצרים בפלטפורמה. זה יכול כל מוצר מדף של המפרסם או מכל דף אחר בחיפוש.

הפעולות ליצירת מדריך מוצרים מחנות אינסטגרם:

  • חיפוש מותג בסרגל החיפוש (רלוונטי רק להצגת מוצרים הזמינים בחנויות אינסטגרם).
  • בחירת המוצר שרוצים לפרסם. אפשר לפרסם מוצרים שונים מחנויות שונות.
  • בחירת התמונות או הסרטונים עבור המדריך.
  • ניתן להוסיף מספר מוצרים ועד חמש תמונות או סרטונים לכל מוצר.
  • התאמת הכותרת, תמונת השער והתיאורים.
חיפוש חנות באינסטגרם
חיפוש חנות באינסטגרם
בחירת מוצר מחנות באינסטגרם
בחירת מוצר מחנות באינסטגרם

מדריכי פוסטים באינסטגרם

היכולת לחבר מספר פוסטים באינסטגרם למדריך אחד יכול להועיל לעסקים שרוצים לחבר פוסטים על מוצרים דומים, תגובות שונות למוצר יחיד או הוראות שונות לשימוש במוצר.

הפעולות ליצירת מדריך מוצרים מחנות אינסטגרם:

  • בחירת הפוסטים באינסטגרם (ניתן לבחור פוסטים מהפרופיל או כל פוסט שמור של מותגים אחרים).
  • התאמת הכותרת, תמונת השער והתיאורים.

היתרון במדריכים באינסטגרם הוא שניתן לערוך אותם בכל עת ולפיכך להיות רלוונטיים תמיד (במיוחד במדריכים הקשורים למוצרים). פשוט בוחרים במדריך שרוצים לשנות על ידי לחיצה על התפריט בפינה השמאלית העליונה ובחירת "ערוך מדריך" מהתפריט שנפתח. מדריכי פוסטים באינסטגרם תומכים בעד 30 פוסטים. ניתן גם לעדכן את הכותרות והכיתובים או לסדר מחדש את הפריטים לפי הצורך.

יצירת מעורבות אורגנית למדריכים באינסטגרם

גם לאנשים שיש להם קהל נאמן ומפרסמים תכנים מצוינים ובקביעות יש קושי לקדם אורגנית פוסטים ומדריכים. שיעור המעורבות הממוצע באינסטגרם נמדד לאחרונה הוא קצת מעל 1%.עם זאת, ניתן לקדם  מדריכי אינסטגרם אורגנית ולעודד מעורבות של הקהל הרלוונטי עם התוכן שלכם בדרכים חדשות ועם קצת "יציאה מהקופסה".

סיפור המותג

היות ולכל מותג או חברה יש סיפור ובסופו של דבר האינסטגרם היא פלטפורמה שבה משחקים אנשים, הרגש עושה כאן עבודה וסיפור מרגש או סיפור משמעותי יכול לתת boost אורגני למדריך, לעודד שיתופים ולעניין עוקבים חדשים.

למשל:

  • לספר כיצד עלה הרעיון למותג ומה עומד מאחוריו במדריך פוסטים.
  • להראות כברת דרך שעבר המוצר מיום ההשקה ועד היום ע"י פרסום מדריך תמונות או סרטונים של המוצר על ציר הזמן.
  • לראות אנשים שעובדים בחברה בפוסטים.
  • להראות תגובות או פוסטים של ממליצים על המוצר.
  • לתעד נסיעות בעולם בעקבות המוצר או מקומות אליהם הגיע המוצר ע"י מדריך מיקום.
  • לשלב פוסטים יפים של יוצרים אחרים כדי לעניין את הקהל.

טיפ חשוב- ניתן ורצוי לעדכן בכל פעם את המדריך כדי שיהיה רלוונטי. היות והאלגוריתם של אינסטגרם ניזון מתגובות, עדכונים ומעורבות בתוכן, כל שינוי שיביא להתייחסות מחדש לתוכן יגרה את האלגוריתם להציג אותו בפני עוד משתמשים בפלטפורמה.

סיפור המותג באינסטגרם

קידום שירות או מוצר חדש

עסקים המשיקים בקביעות מוצרים ושירותים חדשים, יכולים ליצור מדריכים ממוקדים להשקה של מוצרים חדשים על ידי בחירת פוסטים או מוצרים שידרבנו את הקהל להגיב. לאחר מכן רצוי להוסיף קריאה לפעולה בתיאור הראשי ושתף את המדריכים ב Story כדי ליצור יותר עניין ומעורבות.

קידום שירות או מוצר חדש באינסטגרם

קידום מדריכי הוראות לביצוע

ניתן ליצור מדריכי הוראות לעסקים שהמוצר שהם מפרסמים מכיל הוראות הפעלה או מדריכי שימוש בעזרת מדריכי פוסטים. הוראות אלה יהיו בדרך כלל סרטוני או כל תוכן אחר שיכול להועיל לקהל המשתמש או מתעניין במוצר להגיב.

ניתן ליצור מדריך שלבים והוראות במספר צעדים ופעולות:

  • מיפוי הצעדים החיוניים שיש לכלול בכל סרטון.
  • זיהוי תוכן קיים שקשור לכל שלב בשימוש במוצר והשלמה של צעדים חסרים.
  • הגדרת המדריך באמצעות הוראות בשלבים שיקבלו ביטוי גם בכותרות ובטקסט.
  • שיתוף URL של המדריך לפלטפורמות מחוץ לאינסטגרם: דוא"ל, יוטיוב, פייסבוק ועוד.
קידום מדריכי הוראות לביצוע באינסטגרם

מענה על שאלות נפוצות

רצוי ליצור פוסטים, Story או Reels באינסטגרם המשתפים מדריכי אינסטגרם המכילים שאלות נפוצות על המוצר או השירות.

ניתן ליצור מדריך שאלות ותשובות במספר צעדים ופעולות:

  • עריכת רשימה של השאלות הרלוונטיות שצריך להתייחס אליהן.
  • חשיבה האם להשתמש במדריכי פוסטים, מוצרים או מקומות, שיענו על השאלות.
  • הטמעת כיתוב איכותי ומובן במדריך, אפשר לכתוב את השאלות או התשובות בשדות הכותרת ולהוסיף הקשרים נוסים בכיתובים.
  • שיתוף המדריך בכל פעם שליד חם פונה או ללקוחות שיש להם שאלה על המוצר או השירות במייל.

מדריך ליצירת קהלים

גם אם העסק לא פעיל הרבה באינסטגרם ולא יוצר תוכן, מדריכי אינסטגרם יכולים לתרום לעסק לא בצד של יצירת קליקים ומכירות, אלא בבניית קהילה או קבוצה שבעתיד תוכל להיות קהל לקוחות של העסק. כמו כן, שיתוף משאבים חיוניים הוא הכרח למנהל ימותג ממוקד קהילה, כך שניתן בעזרת מדריכי אינסטגרם להקל על איסוף המלצות לעזרה ותמיכה

ניתן ליצור מדריך שיצור רשת חברים עבור העסק במספר צעדים ופעולות:

  • יצירת רשימה של ארגונים או עסקים דומים.
  • פרסום העסקים האלה בפוסטים או בסרטונים של העסק באינסטגרם.
  • בחירת פוסטים להדגשה ופרסום.
  • שיתוף הפוסטים ותיוג שותפים במדריך באמצעות Story כדי ליצור קהילה ולהגביר את המעורבות בה.

קישור מוצרים לנושא

מפרסמים עסק המציע מספר פתרונות לנושא יחיד? עסק שיכול להעניק תמיכה כוללת לאירוע מסוים? על ידי יצירת מדריך מקיף ניתן לאסוף את הפוסטים המובילים או לשתף פעולה עם משפיען כדי לפרסם תוכן שישיג למעורבות.

ניתן ליצור מדריך מוצרים במספר צעדים ופעולות:

  • החלטה וחשיבה על מה נושא המדריך.
  • ניסוח רשימה של המוצרים שיוצגו (מוצרים יכולים להיות מוצרים אמתיים או רכיבים של תמונות או סרטונים שיהיו במדריך).
  • שיתוף המדריך על ידי סיפורים המערבים רגש כדי להניע למעורבות מרבית בזמן קצר.

פרסום תוכן אקטואלי

פרסום תוכן ממוקד ומקצועי יכול לבסס את המותג או השירות כסמכות בתחום אותו רוצים לפרסם.

ניתן ליצור מדריך תוכן במספר צעדים ופעולות:

  • קיבוץ מספר פוסטים למדריך אחד תמציתי מסוכם. כעת משתמשים שרוצים ללמוד עוד על תחום ההתמחות של המותג יכולים ללחוץ על הפוסטים כדי ללמוד על המוצרים או ללחוץ המוצרים המקושרים כדי לקנות.
  • פרסום מדריך שאלות ותשובות תומך מוצרים שניתן לשלוח ללקוחות או לשתף כדי לספק מענה מהיר ואיכותי.
פרסום תוכן אקטואלי באינסטגרם

מדריך לתכנון טיולים

מנהלי סוכנויות נסיעות או מותגי תיירות יכולים בקלות לשלב מדריכים ממוקדי מקום בדף האינסטגרם, סטורי וREELS לקבלת למעורבות. עם קצת יצירתיות ו"יציאה מהקופסא".

ניתן ליצור מדריך טיולים במספר צעדים ופעולות:

  • צרוף של תמונות מצילומים של ערים בעולם או מקומות אקזוטיים לפי נושא או לפי אזור, למשל: "המקומות הרומנטיים שיעשו לכם את חג האהבה", "בואו לגלות את אפריקה ב 20 יום" .
  • יצירת סיפור רגשי ושזירת כיתוב מזמין לפעולה כדי ליצור מדריך מושלם שיביא לקוחות לעסק. למשל: "הוא תמיד רצה לראות את מקסיקו – הגשמתי לו חלום".
  • בדיקת מדריך הנסיעות כל X זמן ושיפור קבוע בכדי לעדכן את הגולשים, להוסיף השראה חדשה ותמונות חדשות.
  • שיתוף URL ברשתות חברתיות ובתגובות באתרי תיירות.
מדריך לתכנון טיולים באינסטגרם

מדריך המציע מבצע או מתנה

כאשר המכירות הן בראש סדר העדיפויות של העסק, מדריך מתנות יכול להוות פיתרון יצירתי בהחלט.

ניתן ליצור מדריך מבצעים או מתנות במספר צעדים ופעולות:

  • בחירת מוצרים שניתן להרכיב מהם חבילה למדריך יחיד. למשל חבילת מוצרים שהעסק רוצה לפרסם כמארז למתנה בחג האהבה.
  • הוספת כיתוב וכותרות מעניינות לכבוד האירוע וכן על המבצע או המתנה.
  • שיתוף המדריך ועידוד העוקבים לכנס לחנות אינסטגרם של העסק לקבלת המבצע או המתנה.
מדריך המציע מבצע או מתנה באינסטגרם
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?