בעולם הדיגיטל, תוכן הווידאו חווה תמיד עלייה בפופולריות ככלי שיווקי. בעצם, וידאו הוא הרכיב החשוב ביותר לצרכן בעולם ה Rapid.  טקסט, אסטרטגיות SEO, ספרים אלקטרוניים, תוכן איכותי ובלוגים חשובים מאד במדיה החדשה, אם כי לא בכמות ובאימפקט שיוצר וידאו. מעט נתונים מעניינים לגבי שיווק בוידאו: האתר Invodo מדווח על מחקר שבו 52% מהצרכנים מעידים כי צפייה בסרטוני מוצר הופכת אותם בטוחים יותר בהחלטות לגבי רכישות מקוונות. 70% מהצרכנים אומרים שהם שיתפו סרטון של מותג. 72% מהעסקים דיווחו כי שיווק בוידאו שיפר את יחס ההמרה שלהם (יחס המרה הוא היחס בין מתעניינים פוטנציאלים לרוכשים בפועל). עם מספרים כאלה כבר, משווקים רבים מתחילים להבין ששיווק בוידאו אינו בועה, אלא כלי הכרחי בשיווק שישאר ויוביל שיווק דיגיטלי עוד זמן רב.

שיווק באמצעות תוכן וידאו והפקת סרטוני תדמית מהווה דרך מצוינת עבור המותגים המייצרים את התוכן כדי להעלות את המודעות למוצר במנועי החיפוש, ברשתות החברתיות ובקמפיינים הממומנים והאורגנים השונים. הסרטונים מועלים בדרך כלל ל-YouTube או לרשת חברתית, אם כי ניתן גם להפיק וידאו עבור סמינרים מקוונים, קורסים או וידאו בשידור חי.

כשמפיקים סרטון תדמית ראוי, הוא יכול להיות דרך רבת עוצמה להפצת מסר עבור מותג בצורה נגישה וקלה לקהל גדול, וזה עובד מצוין עם אסטרטגיות תוכן  B2C ו B2B כאחד. היתרון בשיווק תוכן בווידאו הוא שהוא הופך להיות קל לביצוע ויעיל. מספר האפשרויות שיש למשווקים ללא כישורי הפקת וידאו או עריכה מסורתיים הוא עצום.

שיווק תוכן בוידאו

אופי השימוש בוידאו

למשווקים יש הרבה אפשרויות בכל הנוגע לאופן השימוש בתוכן וידאו. המשמעות היא שקל למצוא שיטה שתתאים ליעדי השיווק של העסק. בעוד ש-YouTube הוא המקום המובן מאליו להתחיל בו בעת יצירת סרטונים, רוב פלטפורמות המדיה החברתית כולל Snapchat, Facebook, Instagram ו-YouTube מאפשרות לפרסם סרטונים בפוסטים או בסטורי, המהירות, ללא עלות וישירות לקהל היעד. כדי שהסיפורים יהיו אפקטיביים צריך רק לטרגט קהל במדיה החברתית.

היכולת לעשות וידאו בשידור חי בפלטפורמות ענק דוגמת פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם יכולה בהחלט להועיל. פייסבוק אפילו מפרסמת ששידורי וידאו חי מקבלים פי שישה יותר אינטראקציות מסרטונים רגילים.

קשר עם לקוחות

הפקות וידאו של מוצרים הם דרך מצוינת להשתמש בוידאו כדי ליצור אינטראקציה ישירה עם הלקוחות הפוטנציאליים, הם יכולים לשמש כדי לענות על שאלות ספציפיות שעשויות להיות ללקוחות לגבי המוצר, או כדי ללמד את הקהל משהו על תהליך ובכך לבסס את העסק כסמכות.

מוניטיזציה

וידאו איכותי יכול לשמש כמקור הכנסה אם מחליטים להפיק סמינרים מקוונים או יחידות מידע לקורסים ולאחר מכן להעלות אותם לפלטפורמות ייחודיות המעניקות אפשרות לדרוש כסף עבור צפיות. יוטיוב משלמת כסף למפרסמים שיודעים להכין תוכן וידאו איכותי ולהביא בעקבותיו צפיות רבות, קמפיינים ממומנים רבים בפייסבוק נשענים על מדדים של קהלים שצפו בסרטון למשך X שניות, נצבעו ואז טורגטו לרימרקטינג. מוכח כי הבאת לידים מסרטון בפייסבוק היא דרך יעילה בהרבה מתמונה.

מודעות וידאו

למה סרטוני תדמית ותוכן וידאו עובדים?

האלמנט הוויזואלי

סרטונים הם דרך מצוינת להסביר על המוצר או השירות, תוכן וידאו הוא כלי שימושי בעזרה לקונים פוטנציאליים ללמוד על מוצר, הלקוחות החכמים בדיגיטל יקנו את המוצר רק כשהם מבינים מה הוא עושה ואיך הוא יעזור להם ולכן זה לא מפתיע שתוכן וידאו מצליח כל כך, שכן האלמנט הוויזואלי עוזר לעסקים להסביר בבירור איך דברים עובדים.

החזר השקעה

ההחזר על ההשקעה שנקבל מסרטון תדמית או מכל תוכן וידאו, תלוי במספר מרכיבים כמו: כמה טוב הוידאו משרת את אסטרטגיית התוכן, איכות הסרטונים, מגדר וגיל קהל המטרה ועוד. רוב המשווקים שעושים שימוש בסרטוני תדמית או בתוכן וידאו לקמפיינים אומרים שהווידאו נותן להם החזר טוב על ההשקעה.

פלטפורמות ליצירת וידאו

נהוג לחשוב על וידאו כיקר וגוזל זמן להפקה, אבל יש הרבה טכנולוגיה שמאפשרת ליצור וידאו טוב במהירות וללא תקציב גדול. לא רק שלרובנו יש "מכשירי וידאו" באיכות גבוהה (סמארטפונים) , אלא שפתרונות תוכנה רבים מקלים על יצירת סרטוני הסבר וסרטוני תדמית מרתקים בעלות נמוכה. הוצאה פחותה בעת הפקת הסרטונים פירושה שקל יותר להשיג החזר השקעה.

סרטוני תדמית

תחילת הפעילות של קליקינג הייתה מומחיות ביצירת מקור מכירה בעסק על  ידי וידאו, לפיכך אנחנו יודעים לפתור פתרונות קצה ושירותים עבור כל הקשור בשיווק דיגיטלי בוידאו. צילום, תכנון ועריכה של סרטוני תדמית, הכנת Storyboard לתסרוט סרטוני תדמית, שמירת על איכות סאונד וקריינות ברמה גבוהה. שידורים חיים בכל המדיות החברתיות והגשות הוידאו, הכנת סרטוני אינפוגרפיקה לעסקים, הכנת סרטוני שיווק ל YouTube, הקמה ותחזוקה של ערוצי YouTube ועוד.

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן