העדכונים החדשים של גוגל שיעזרו לכם לשווק טוב יותר

העדכונים החדשים של גוגל שיעזרו לכם לשווק טוב יותר

רכישות לא מקוונות

נושא שמעט נשכח עם תרבות הקניות אונליין זה הקניות בחנות.לפי גוגל, 30% מהשאילתות לנייד הן חיפושים מקומיים ו 75% מהמשתמשים שביצעו חיפוש והגיעו לחנות ילכו לחנות תוך 24 שעות.

הגרסה החדשה של הקמפיינים המקומיים של Google Ads מציגה קמפיינים מקומיים המשתמשים ב- GPS וב- Wifi כדי לזהות את מיקום המשתמש. גוגל תציג מודעות הקשורות לנוכחות פרסום עסקי סביב המיקום הנוכחי של המשתמש.

כדי להצליח להביא להמרות לא מקוונות, יהיה עליכם להגדיר מעקב בכל ערוץ המשלב אלמנטים לא מקוונים. משם תוכלו למדוד סוגים שונים של המרה. חשוב ליצור קבוצה של פעולות המרה עבור כל קמפיין:

ביקורים בחנות: גוגל עוקבת אוטומטית אחר תעבורת הכניסה ממיקום המשתמש שנלקחת מהאפליקציות ומערכת ההפעלה שלהם ולכן חשוב כאן תוסף מיקום עם כתובת מדויקת.

רכישה לא מקוונת דרך ממשק ה- API להמרות.

עדכוני גוגל

הפעלת קמפיין להמרת לקוחות חדשים

למרות שנאמנות היא חשובה בשיווק דיגיטלי ועלינו לדאוג ללקוחות קיימים, אך לרכישה באתר מלקוח חדש יש ערך רב יותר מזו של חוזר. החלוקה זה לצד זה של השקעה בלקוחות חדשים והשקעה בנאמנות היא הדרך הטובה ביותר למקסם את ערך חיי הלקוח. ברגע שיודעים כמה כסף נכניס ממשתמש בטווח הארוך, נוכל להתאים את הסכום שאנחנו מוכנים לשלם עבור לקוח חדש לעומת ישן.

 

ב- Google Shopping תוכלו כעת לקחת בחשבון את ערך החיים. היכנס ליעדי ההמרה על ידי לחיצה על “הגדרות” בניווט השמאלי של מסע הפרסום > “רכישת לקוחות חדשים”> הגדרת מחיר מצטבר שמוכנים לשלם לכל המרה עבור לקוח מסוג זה לעומת חוזר. לדוגמה, אם המחיר להמרה הוא 60 ₪ והגדרתם את שווי הלקוח החדש ל 40 ₪,  זה יאפשר לקמפיין לשלם עד 100 ₪ עבור לקוחות חדשים ו- 60 ₪ עבור לקוחות קיימים.

טיפ:

  1. חייבים לוודא שחשבון Google Ads וחשבון Google Analytics מחוברים, כדי שהאלגוריתם יהיה מודע לכל המכירות שבוצעו באתר גם אם הן הגיעו מערוץ אחר.
  2. חייבים להגדיר תגים שונים ללקוחות חדשים וישנים ולהגדיר בפלטפורמת המסחר האלקטרוני (וורדפס או כל אתר אחר) או להגדיר במנהל התגים.
  3. עדיף להתמקד בבחירת המוצרים בכדי להגביר את המוצרים שמביאים הכי הרבה לקוחות.

שלמו רק על מכירות בGDN וב- YouTube

קמפיינים מסוג GDN ווידאו ב Youtube אינם ממירים כמו google search, אלא נועדו יותר עבור brand awareness.

לגוגל יש כל כך הרבה נתונים על הפרופילים של המשתמשים ועל כוונותיהם עד שלפי גוגל האלגוריתם יכול לחזות אילו משתמשים ימירו (בדומה לפייסבוק שיודעת על המשתמשים מהרגלי הגלישה והשיתוף שלהם). גוגל מכירה את המשתמשים משאילתות חיפוש, המדיה שהם צורכים על הפלטפורמה שלה (סרטונים,דפי AMP), ורכישות בעבר בזכות קבלות שהתקבלו בג’ימייל.

לפיכך גוגל מציעה עכשיו תשלום לפי המרות על מודעות GDN ווידאו מתוך הנחה שהמודעה תעשה המרה וגוגל תקבל הכנסה גבוהה יותר לדף על ידי הצגת מודעות למשתמשים הממירים. פרוש הדבר עבור המפרסם- טווח הגעה נמוך יותר ממחיר לאלף הופעות או מקמפיין Trueview אבל המרות מצטברות תוך כדי שליטה על התקציב.

הבעיה כאן יכולה להיות בעובדה שהאלגוריתם יחליט להציג את המודעה או לא על סמך כמה כסף המודעה תייצר עבור גוגל. אם המוצר יקבל הרבה קליקים ובסופן המרות- זה win-win. אם לא, ייתכן שהקמפיין לא יזוז.

 

מה עושים?

השתמשו בבידינג של אסטרטגיית הצעת מחיר tCPA  כדי לשמור על היתרונות של Smart Display מבלי לאבד שליטה על תקציב  והגדירו תקציב להמרה.

גוגל אדס

הרשמו בחינם ל- Google Shopping

גוגל עשתה צעד לא אתי והעיפה את רוב אתרי השוואת המחירים האחרים מתוצאות החיפוש עד כדי כך שהנציבות האירופית קנסה אותם ב- 2.42 מיליארד אירו על הפרת כללי ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי על “יתרון לא חוקי למוצר של גוגל”. אולי בשל כך ולמרות שקמפיינים של גוגל שופינג מוגדרים כערוצי PPC בתשלום, אפשר גם להנות מסריקה חינמית של אתרי איקומרס.

איך עושים את זה?

פותחים חשבון ב Google Merchant Center (אפשרי גם דרך קמפיין שופינג ב google ads ואז להגיע למוצרים).

כמובן שבפתיחת החשבון צריך לאמת בעלות על האתר כמו בכל מוצר של גוגל (דרך תג מנג’ר או קוד באתר).

לאחר מכן אחת האפשרויות נקראת “כרטיסי מוצרים חינמיים” ושם אחת האופציות היא לתת לגוגל לסרוק את האתר איקומרס (זה לוקח 24 שעות בערך) ולהציג לכם את המוצרים עליהם תרצו לעשות קמפיין ממומן.

google murchant1

אפשר גם להעלות קובץ CSV של מוצרים הכוללים מק”ט, מחיר וכו’ ומשם לפרסם.

כך יראו הנתונים על מוצרים בסיום התהליך:

google murchant2
google murchant3
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

חדשות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתייעץ איתנו?