אם הלקוחות הפוטנציאליים או הלקוחות ה"שבויים" של העסק שלכם נמצאים באינסטגרם ואתם רוצים לבנות נוכחות שמושכת את הקהל הנכון אליכם, המאמר הזה הוא בשבילכם. במאמר נסקור בהרחבה את הבולטות מבחינת תוכן (בחירת התוכן הנכון שעובד עבור המותג ומעביר את המסר שרוצים לייצר). כדי לבנות מותג בולט באינסטגרם, נדרשות לא מעט פעולות יום יומיות הקשורות להבנת הקהל וסוג התוכן והאינטראקציה שהוא מקיים עם החשבון.

איך לבנות מותג בולט באינסטגרם

עיצוב מותג שיודגש בתוכן

כדי ליצור תוכן שלקוחות ועוקבים יכולים לזהות ולהזדהות איתו בקלות באינסטגרם, ניתן לבדוק מדריכי עיצוב סגנונות שונים על מנת לאחד את כל האלמנטים היצירתיים שמגדירים את המותג מבחינה חזותית ומבחינת ה"שפה" בה המותג משתמש. מי שלא יודע לעצב או רוצה רעיונות מדהימים למיתוג יכול להשתמש ב-Canva עליה יורחב מעט בהמשך.

בתוך כך צריך לשים דגש על המרכיבים הויזואליים הבאים:

  • אישיות המותג: האם הוא נועז? פשוט? מועיל? אינפורמטיבי?
  • צבעים המשקפים את המותג: מהי פלטת הצבעים שבה התוכן והעיצוב יתפתח? האם זה יילקח מהלוגו או מערכת צבעים מיוחדת עבור מדיה חברתית?
  • אסתטיקה שתופסת את המותג: האם לתוכן שלך יש מראה טכני ללקוחות B2B? מראה רציני לאנשי עסקים? מראה חמוד להורים ולילדים צעירים?משהו באמצע?
  • גופנים שהמותג משתמש בהם: מגרפיקת פוסטים ועד שכבות על בסלילים וסיפורים, אילו גופנים משקפים בצורה הטובה ביותר את זהות המותג? לדוגמה, Canva מציעה ערכת מותג ששומרת צבעים, גופנים וסמלי לוגו כך שתוכל להחיל בקלות על תוכן מדיה חברתית. עם גרסאות חינמיות או בתשלום של אפליקציית העיצוב, ניתן גם ליצור תבניות פוסטים, סיפורים וסליל הניתנים לשימוש חוזר שתופסות את סגנון המותג.
  • קול וטון מותג: איך המותג נשמע כשהוא מדובר בפי הלקוחות? האם זה נשמע ידידותי? חצוף? חינוכי, פשטני?
  • שימוש באמוג'י: האם העסק משתמש באמוג'י? אם כן, אילו אימוג'ים בדרך כלל נכנסים לתוכן? האם יש אימוג'ים שאסור להכניס?
  • בניית טקסט: האם ההעדפה במותג היא כיתוב קצר ותמציתי או כיתוב ארוך, גדוש סיפורים ומידע?

דוגמא לעיצובים ב- Canva:

שימוש ב-Canva לעיצוב אינסטגרם

הגדרת פרופיל האינסטגרם לזיהוי מותג ומעורבות

רבים נוטים להתעלם מפרופיל האינסטגרם של המותג ולגשת ישירות ליצירת תוכן טוב, אבל בניית מותג מוכר באינסטגרם מתחילה בהקמת פרופיל יוצא דופן מבחינה ויזואלית\תופסת עין. רצוי  להתמקד בשני מרכיבים מרכזיים:

  • הצגת העסק.
  • הדגשת המשאבים שמשתמשים צריכים להיחשף אליהם כדי להפוך ללקוחות או לעוקבים אחרי מותג.

איך עושים את זה?

  • ביוגרפיה תמציתית באינסטגרם שתופסת את העסק כמותג. בתוך כך ניתן להדגיש מוצרים, בידול עסקי, מוצרי דגל והאשטגים ממותגים שיגרמו ללקוחות החדשים ולעוקבים להכיר את המותג ולהתחבר אליו. קישורים בביוגרפיה באינסטגרם צריכים להיבחר בקפידה, במיוחד אם לפרופיל אין גישה לאפשרות ריבוי הקישורים בפלטפורמה. הוספת כתובת אתר לדף נחיתה מותאם לנייד עבור משתמשי אינסטגרם עם קישורים למוצרים ושירותים, פוסטים בבלוג, מבצעים או תוכן מומלצים ויוזמות אחרות. טיפ! כדאי מאד לעודד בביוגרפיה את הלקוחות לתייג את המותג בתוכן רלוונטי.
  • אם העסק מוכר מוצרים פיזיים, ניתן גם להגדיר את הביוגרפיה להצגת חנות אינסטגרם, כך שלקוחות יכולים להקיש על כפתור View Shop כדי לעיין במלאי בחנות ולהקיש בקלות כדי לרכוש באתר המסחר האלקטרוני המקושר.
  • הצגת התוכן המבטא את המותג המותג או מציג את הקמפיינים הנוכחיים של העסק. אינסטגרם נותנת לך שתי דרכים לעשות זאת:

    1. הצמדה של עד שלושה פוסטים או סלילים של עדכון אינסטגרם לרשת האינסטגרם. פוסטים אלה באינסטגרם מופיעים בחלק העליון של הפיד ויכולים להציג מוצר חדש, ביקורת לקוח מעולה או מגנט לידים.
    2. הדגשת סיפורים באוספים מסודרים. הדגשים בסיפורים האלה מופיעים ממש לפני הפיד ויכולים לעזור ללקוחות להבין את המוצרים והשירותים, למצוא משאבים ולהדגיש תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC).
חשבון אינסטגרם מעוצב

תכנון הפצת תוכן באינסטגרם

כדי לגרום למותג לבלוט באינסטגרם, רצוי לבוא עם תוכנית לתוכן ולו"ז פרסום עקבי שיעזור למותג להתקדם באופן קבוע. רצוי להתמקד בנושאים האלה כשעוסקים בתוכן:

  • נושאים ובמושגים המספקים את הערך הרב ביותר ללקוחות הפוטנציאליים והעוקבים, לדוגמה: הדגמות מוצר, משוב על שאלות לקוחות. תוכן בעל ערך נצרב טוב יותר בראש של המשתמשים ומביא בקלות לבניית אמון במותג.
  • חשוב להבין לאיזה תוכן העוקבים של המותג מגיבים ומה האלגוריתם של אינסטגרם "אוהב". שני המדדים האלה משתנים עם הזמן, לכן חשוב לבדוק את התובנות של אינסטגרם באופן קבוע (מדי שבוע) כדי לראות מה עובד עבור המותג בזמן נתון.
  • סקירה כללית של תובנות החשבון היא מקום מצוין להתחיל בו: אם מזהים תקופה שבה החשבון הגיע לטווח גבוה מהרגיל או המעורבות הייתה מעל הממוצע, אפשר ורצוי לאחר מכן למצוא את התוכן שפורסם באותה תקופה ולזהות מה מייחד אותו כדי לחזור על הפעולה.
  • ניתן להתעמק בתובנות באינסטגרם כדי למצוא מה מניע טווח הגעה ומעורבות. בחלונית הסקירה הכללית, מציגים חשבונות שאליהם הגיע המותג או חשבונות מעורבים. לאחר מכן גוללים כדי לראות את הפורמטים של התוכן ואת הפוסטים, הכתבות והסלילים המובילים עבור החשבון.
נתוני שימוש אינסטגרם
תובנות רילס אינסטגרם
  • יצירת תוכן מקורי ומרתק יכול לעזור למותג להגיע לאנשים מחוץ לבסיס העוקבים הנוכחי. כחלק ממערכת ההפצה, אינסטגרם משתמשת באותות כמו מעורבות בתוכן, פופולריות חשבון והעדפות משתמשים כדי למקם פוסטים מוצעים בעדכוני המשתמשים.
  • התמקדות באיסוף משובים ומינוף. ניתן לשתף ביקורות של לקוחות עם הקהל באינסטגרם ולאפשר ללקוחות "לדבר במילים שלהם". המלצות וסקירות מספקות גם הוכחה חברתית, שיכולה לגרום ללקוחות פוטנציאליים לעקוב ולהפוך לרוכשים. שיתוף סוג זה של תוכן שנוצר על ידי לקוחות יכול להיות נהדר ליצירת עניין רב יותר בעסק ולהמרה של לקוחות פוטנציאליים נוספים.
  • ניתן להפוך את תהליך השיח עם לקוחות לאוטומטי באמצעות תוספי סקירה המיועדים למסחר אלקטרוני או לשלוח DM ללקוחות לאחר שביצעו רכישה. אפשר לעודד אותם לשאול על חווית הקנייה, איכות המוצר ולהדגיש עד כמה הביקורות שלהם עוזרות לעסק. חשוב לפני השיתוף בחשבון האינסטגרם לקבל אישור לפרסם ביקורות והמלצות. ביקורות יכולות לומר הרבה על המותג, אבל UGC מראה לקהל היעד איך המוצרים נראים ואיך הם עובדים. מכיוון ש-UGC מגיע מלקוחות ולא מצוות העסק, הוא נראה אותנטי יותר ופחות מנוכר, מה שיכול לעזור למשיכת לקוחות חדשים. במילים אחרות, UGC יכול להיות שימושי במיוחד לשיתוף הוכחות חברתיות ויצירת באזז סביב המותג. הדרך הקלה ליצור UGC כוללת יצירת האשטאג ממותג למעריצים ובקשת הקהל של העסק לתייג את החשבון. לאחר מכן ניתן לאסוף UGC על ידי בדיקת האזכורים באינסטגרם וכרטיסיית הפוסטים המתויגים.כדי למצוא אזכורים ותגים ביעילות, ניתן להשתמש בכלי סינון ההתראות של אינסטגרם.
  • שימוש בהאשטגים – פרסום תוכן מהסוג הנכון בזמן הנכון חיוני לבניית מותג באינסטגרם. על ידי הוספת האשטאגים רלוונטיים לתוכן, למותג יש פוטנציאל להשפיע על קהל רחב. האשטגים אכן נותנים לתוכן הזדמנויות נוספות להגיע למשתמשים. אם התוכן מניב ביצועים טובים, סביר יותר שהוא יופיע בדף החקירה ובעדכוני האשטאג. לפיכך, אם נוסיף את ההאשטאגים הנכונים לתוכן באיכות גבוהה, אינסטגרם עשויה לתעדף להציג אותם למשתמשים שעוקבים אחר התגים הללו או עוסקים בהם. האם זה אומר שצריך להוסיף כמה שיותר האשטאגים אקראיים לתוכן? לא בהכרח. יצירת תוכן איכותי עבור העוקבים צריכה תמיד להיות בראש סדר העדיפויות לבניית מותג. אבל הוספת האשטאגים ממותגים רלוונטיים יכולה לעזור לשפר את המודעות תוך מיקסום הזדמנויות לגילוי. דרך קלה לעקוב אחר תוצאות האשטאג ולקבוע כיצד אנשים מוצאים את התוכן של העסק היא להשתמש בתובנות הפוסטים באינסטגרם. בוחרים פוסט מסוים שפורסם וגוללים מטה כדי לראות את תובנות טווח ההגעה. כאן, ניתן לראות כמה אנשים מצאו את התוכן באמצעות האשטג.
  • בפרסום Reels , מועיל להשתמש בתכונת הנושא של אינסטגרם ולהוסיף עד שלושה נושאים לכל Reel. על ידי הוספת הקשר לסרטונים הקצרים, אינסטגרם תדע להפיץ את התוכן למשתמשים רלוונטיים.

שותפות עם מותגים ומשפיענים

היות ולמותגים אין כל שליטה על התוכן וסחר להם מקורות לתכנים ולשיתופי פעולה, רצוי להתחבר עם משפיענים או מותגים אחרים שיש להם קהלים חופפים או מתמחים באותה הנישה. כדי למצוא משפיענים, צריך לנתח את הקהל העוקב. אם חלק מהעוקבים מגיבים על כל מה שהמותג מפרסם ויש להם דברים חיוביים לומר על המותג, אפשר לגייס אותם לעזור למותג. ניתן גם להשתמש בחיפוש ההאשטאג באינסטגרם כדי למצוא שותפי מותג רלוונטיים. ניתן לעבוד עם שותפי המותג כדי לתייג פוסטים באמצעות כלי שיתוף הפעולה המובנים של אינסטגרם.

לעוד טיפים לעבודה עם משפיענים.

קידום חשבון האינסטגרם בערוצים אחרים

כדי להרחיב את טווח ההגעה עוד יותר ולמשוך קהל מחוץ לאינסטגרם, ניתן להשתמש בכלי השיתוף המובנים של הפלטפורמה ולהגיע לעוד משתמשים במדיה חברתית אחרת שבה המותג נמצא. עם הכלים האלה, ניתן למשל ליצור קישורים או קודי QR עבור כמעט כל סוג של תוכן, כולל פוסטים, סלילים, הדגשות סיפור והפרופיל.

 

לדוגמה, אפשר לשתף קוד QR עבור reel פופולרי עם לקוחות בחנות כדי לתת להם רעיונות נהדרים לשימוש במוצרים, אפשר לשתף קודי QR באירועים אישיים כדי להגדיל את הקהל או לשתף תוכן ישירות לפרופילים החברתיים האחרים של המותג.

 

כדי לקבל קישורים או קודי QR לפוסטים, סלילים, סיפורים ו- highlights, מקישים על שלוש הנקודות כדי לפתוח את תפריט התוכן. בוחרים קוד QR או קישור כדי לקבל קישור או לשתף באופן מיידי לערוץ חברתי אחר. כדי לקבל קוד QR עבור החשבון, פתח את הגדרות החשבון ובוחרים קוד QR מהתפריט.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן