הדפים באתר שחייבים לקבל דגש על אסתטיקה ותוכן

הדפים באתר שחייבים לקבל דגש על אסתטיקה ותוכן

בשיווק דיגיטלי, כל דף באתר של עסק הוא חשוב. למעשה, מבחינת SEO צריך להתייחס לכל דף שנסרק ע"י מנועי החיפוש ונכנס לאינדקס כאל דף נחיתה בפני עצמו. למה? כי לעולם אין לדעת על איזו עמוד בחיפוש ילחץ הגולש ולאן לאחר מכן יגלוש באתר. זה נכון שבד"כ אנשים שנוחתים על עמוד שאינו דף בית, ירצו מתישהוא לבקר בדף הבית, אבל מיותר לציין שאם כל דף יקבל ציון טוב מבחינת תוכן, אסתטיקה במונחים של ממשק משתמש בשיווק דיגיטלי וחווית משתמש – כל האתר יעלה בדרוג.

אם כן מה הופך לדף נחיתה טוב? אין כאן תשובה חד משמעית, אבל בדרך כלל זה דף שבא "להוציא" מהגולש את המטרה לשמה הוא הוקם. אם דף נחיתה קלאסי מביא לידים, הוא בעצם מצדיק את המטרה לשמה הוא נוצר. אם דף אחר נועד כדי לספק מידע והוא עושה זאת בצורה טובה (כמובן שכל אינטראקציה עם המשתמש מדידה ב google analytics ) ואם נוסיף לזה גם ממשק משתמש וחוויה איכותית – הרי הדף עשה את המטרה לשמה הוא נוצר. יש דפים שלא נרצה שמנועי חיפוש יסרקו או יעבירו לאינדקס (דפי תודה למשל) ולכן צריך להקפיד לחסום את האפשרות לסרוק ולאנקדס את הדף.

דף נחיתה איכותי יכול לתפוס את תשומת לב הגולשים, לתת מענה לצרכים, דרישות ורצונות, לענות על שאלות חשובות, לגרום להם להשאיר פרטים או להתקשר לעסק, לפתות אותם שהמוצר או השירות המוצע הוא הפתרון שאותו הם מחפשים.

אך לא כל הדפים נוצרים שווים משום שכל דף בא לשרת מטרה ייחודית, למשוך קהלים שונים, להניע מבקרים למטרות שונות. התפקיד של אנשי ה- SEO הוא לקבוע אילו דפים מציגים את הערך הרב ביותר עבור העסק וההזדמנויות הגדולות ביותר לרווח בכל זמן נתון בקמפיין השיווקי הדיגיטלי.

וכן… אם דף מסוים באתר רלוונטי למבקר, הוא מאד רלוונטי ל SEO.

לכן, צריך לשים דגש על דפים מסוימים באתר באופן חריג כי אלה בדרך כלל הדפים החשובים ביותר ושבעל עסק צריך לבצע עליהם אופטימיזציה מתמדת.

דף הבית

דף הבית הוא בדרך כלל הדף עם הכי הרבה ביקורים באתר ולעתים קרובות העמוד הראשון אותו המבקר באתר רואה. אך בין אם מבקר נוחת בדף הבית תחילה או גולש לשם מדף פנימי, יש לו ציפיות מסוימות לגבי הדף הזה. על דף הבית לספק תצוגת תכלית של מה שהאתר מציע. זה אמור לתת למבקרים את "התמונה הגדולה" של המוצרים והשירותים המוצעים ובו בזמן לשדר את הסיבה שדווקא בעסק הזה הם רוצים לקנות מוצר או שירות. אם העסק מתבסס על מוצר או שירות יחידי- דף הבית הוא המקום לפרסם אותו ולדבר עליו, אבל ברגע שמציעים עוד הרבה מוצרים או קטגוריות, אופטימיזציה לדף הבית הופכת להיות ללא רלוונטית כי הקטגוריות והמוצרים מתחלקים בדפים שונים באתר. האסטרטגיה הטובה לאופטימיזציה של דף הבית היא להתמקד בשם המותג או העסק.

זה הופך את האופטימיזציה של דף הבית לקלה מכיוון שכאשר גולש מקליד את שם החברה, כל מה שצריך זה שדף הבית של אותו עסק יהיה רלוונטי לחיפוש ויעלה ראשון על שם העסק. אבל לא רק באופטימיזציה עסקינן. דף הבית צריך גם להניע גולשים לפעולה, לייצר קליקים ומעורבות. היום גוגל סורק ב google my business תמונות, פוסטים, מבצעים ולכן דף הבית צריך לבטא את מה שרואים בתוצאות החיפוש, להניע גולשים להכנס לאתר מתוצאות החיפוש, לאחר שמשתמש נכנס לאתר, להציג מסר נקודתי שממנו המשתמש יגלוש לעוד דפים באתר, להשאיר את המשתמש מספיק זמן בדף אם צריך.

שיווק דיגיטלי של אתרים

דף אודות

מחקרים בשיווק דיגיטלי הוכיחו כי דף אודות הוא דף חשוב בתהליך ההמרה ורצוי מאד להביא אליו תנועה. מבקרים שראו את דף אודות באתר נוטים יותר לבצע המרה מאשר אלו שלא. זה יכול להיות בגלל שמבקרים שקרובים להמרה בדקו את אודות האתר לפני שהם מתחייבים, או בגלל שמבקרים בדף אודות מגיבים לתוכן בחיוביות וממירים בו במקום במקרה והדף מספק את מה שרצו מהמוצר או העסק.

ישנן מילות מפתח מיוחדות בשיווק דיגיטלי המותאמות אישית לדפי אודות: כל מילות המפתח הקשורות לתעשייה או למוצרים שמתחברות עם חברה, עסק, סוכנות, משרד, לשכה וכו'.

דף אודות שיווק דיגיטלי של אתרים

דף צור קשר

מבקר באתר ינווט לדף צור קשר זה כדי לקבל את פרטי הקשר של העסק. אבל האם הוא באמת יצור קשר? זה ניחוש. אולי הוא ישלח דוא"ל, אולי הוא אכן יתקשר, או אולי הוא רק רוצה לדעת איפה העסק ממוקם. האופטימיזציה לדף הזה מאד מורכבת.

אנו נוטים להאמין בשיווק דיגיטלי שאנשים רוצים לעשות עסקים עם עסקים קרובים אליהם גאוגרפית. מעט חפירה בנתונים של גוגל אנליטיקס יכולה לאשר את ההנחה הזו. לכן רצוי מאד לעשות קצת שיעורי בית ולנסות לשווק לאנשים הקרובים לבית העסק. כיצד?

אפשר לבדוק בכלים שונים באילו מילות מפתח מחפשים משתמשים הרלוונטיים ביותר לאזור של העסק ולפרסם לפי המילים האלה.

אפשר לשלב מפות בדף יצירת הקשר באתר.

אפשר לעשות שימוש בסכמה בכתובת ובמספר הטלפון של העסק.

אפשר להקל על מבקרים ליצור קשר – אם יש הרבה מבקרים לדף צור קשר ואין מיילים או טלפונים, יתכן שהדף לא מספיק מזמין ומניע ליצירת קשר, דורש יותר מדי מידע לפני הפעולה או לא מספק את אפשרויות הקשר הנכונות.

דף צור קשר

דפי קטגוריות ותתי קטגוריות של מוצרים

קטגוריות ותתי קטגוריות של מוצרים מספקות הזדמנויות רבות של אופטימיזציה מבחינת SEO.

במשפך השיווק, דפים אלו משרתים לרוב את מי שנמצא בשלב הקנייה. פירוש הדבר הוא שלמבקרים יש מושג טוב מה הם רוצים, אך הם מחפשים ללמוד עוד על האפשרויות העומדות בפניהם.

מטרת הדף היא לתת למבקרים גישה לאפשרויות אלו (שלרוב הן דפי מוצרים), אם יש דפי קטגוריות עצמאיים, אלו רק דפי מעבר לקראת ההגעה למוצר הנדרש. ברמת SEO, דפים אלה הם טובים וראויים לאופטימיזציה. מילות המפתח שעמודים אלה מכסים בדרך כלל צרות יחסית ולכן לא מאבדות ערך קידומי ופרסומי. מצד שני הן לא ספציפיות מדי מכדי לאבד חיפושים.

הקושי בקידום הדפים האלה הוא התוכן. בעוד שדף צריך תוכן כדי להיות מותאם לחיפוש, המבקרים לא רוצים תוכן בדפים האלה אלא מוצרים, לכן מצד אחד אסור שתוכן ידחק מוצרים שלשמם הגולש הגיע לדף, מצד שני התוכן נדרש לשם הגעה לדף והמרה. אין כאן תמהיל נכון או לא נכון וכל ניסיון לפתח דף כזה דורש בדיקה של אנליטיקס. אפשר להוסיף תוכן לדפים מבלי להסתיר אותו או את המוצרים בדף. איך עושים את זה נכון מאד תלוי במעצב הדף ובאנשי התוכן של העסק – החוק היחיד כאן הוא לתת לגולש את מה שהוא צריך בדף הקטגוריות, הן מבחינת תוכן והן מבחינת מוצרים.

דפי קטגוריות ותתי מוצרים

דפי מוצר

באתרי איקומרס, כאשר מבקר נמצא כבר בחנות באתר, הוא צפוי לבקר במספר דפי מוצר.

בדרך כלל מבקרים שעוברים לשלב הרכישה מיד לאחר הביקור במוצר הראשון שראו, אספו מספיק מידע כדי לדעת בדיוק מה הם רוצים, כעת הם בוחנים את הפרטים ובוחרים צבע, סביר להניח שהם גם עשו סקר מחירים לפני זה ולכן פונים ישר לעגלת הקניות.

מחקר מילות מפתח לא רלוונטי באופטימיזציה של דפי מוצרים, משום שיש כל כך הרבה משתנים שלא ניתן למקד עליהם את התוכן והם יחסית זניחים ולא רלוונטים טקסטואלית למוצר זה או בכלל לתחום התוכן, אם כי מחקר מילות המפתח הופך להיות בעל ערך לא למילים הספציפיות אלא לסוגי המידע. אם לקוחות מחפשים צבעים, מידות או מספרי מוצרים ודאו שהמידע מופיע בדף.

מוזר, אבל זה בעצם מקל על אופטימיזציה של העמודים הללו כי כעת נשאר "רק" לעבוד על בניית התוכן והעיצוב של דף המוצר. אז כמו בכל עמוד, רצוי מאד לבצע אופטימיזציה של התגים: כותרת, תיאור, alt וכו '. אך בעוד ברוב הדפים האחרים נדרשת גישה מותאמת אישית, ניתן לבצע אופטימיזציה של דפי מוצרים בקלות באמצעות הכנסת מילות מפתח דינמיות (צבע מוצר, בצבעים שונים, במחיר הזול ביותר וכו'), אפשר גם פשוט להכניס את שם המוצר בכל התגים.

מבחינת עיצוב, ראוי תמיד להציע בעדינות מוצרים נלווים למוצר אותו בחר הלקוח ליד המוצר או בתחתית הדף ולעשות את הבחירה גם כאן ברמת חווית משתמש קלה ונעימה.

גם מבחינת SEO יש כאן חלוקה מוזרה אבל בהחלט לטובת העסק. ככל שיש יותר קישורים לדפי המוצר, יורדת סמכות הקישורים למוצר מדפים אחרים באתר. עם זאת, המשמעות היא שדפי המוצר מקבלים יותר סמכות קישורים ולכן ההמרה יכולה להיות גבוהה יותר. מדוע? כי אם נניח משתמש היה מגיע מגוגל לדף הבית > קטגוריות > מוצר > רכישה, כעת המשפך קצר יותר כי הדף קיבל מספיק סריקה וסמכות בגוגל שהדרך קצרה יותר: גוגל > דף מוצר > רכישה. ז"א דרוג נמוך יותר בקטגוריה ודרוג גבוה בדף מוצר.

פוסטים בבלוג

מומחים בשיווק דיגיטלי חלוקים לגבי מספר הדפים שניתן להוסיף לבלוג לפני שהוא מבולגן יתר על המידה ומתחיל להפריע לתהליך ההמרה ובגלל שאין הגבלה על מספר הנושאים הרלוונטיים שאליהם ניתן לבצע אופטימיזציה, הרבה משווקים נעזרים בפוסטים בבלוג. בעצם כל נושא יכול להיות מושא לפוסט או מספר פוסטים בבלוג בתנאי שהוא לא לוקח את מירב תשומת לב מצד ה SEO למוצר. אם קרה והוא אכן לוקח, אפשר לנתב את זה ולמקד את הפוסט בבלוג לקהל ספציפי ולהשתמש בו כדי להוביל תנועה רלוונטית למוצר שעליו מדבר הפוסט. לפיכך חשוב לוודא שהפוסטים בבלוג מכילים קריאות לפעולה לאתר הראשי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?