שיווק אפקטיבי מתחיל באסטרטגיית שיווק שקולה ומושכלת. אסטרטגיית שיווק טובה עוזרת לעסק להגדיר יעדי שיווק ברורים, מציאותיים ומדידים עבור אפיקי השיווק ובהתאם להוצאות השיווק. האסטרטגיה השיווקית משפיעה על הדרך בה העסק מנוהל, ולכן יש לתכנן ולפתח אותה בהתייעצות עם צוות מתאים.

התכנון אסטרטגי חייב להיות מדויק ומקיף ולכלול פרטים כמו: תיאור העסק, המוצרים והשירותים שהוא מספק, התפקיד של המוצרים והשירותים של העסק בשוק, מיקום העסק, פרופיל הלקוחות שלך והמתחרים וטקטיקות השיווק שבהן ייעשה שימוש.

אסטרטגיה שיווקית קובעת את הכיוון והיעדים הכוללים לשיווק ולפיכך היא שונה מתוכנית שיווקית, המתארת ​​את הפעולות הספציפיות שינקטו כדי ליישם את האסטרטגיה. ניתן לפתח את האסטרטגיה השיווקית לזמן עתידי ארוך, בעוד שתוכנית השיווק מתארת ​​בדרך כלל טקטיקות שיש להשיג בזמן הקצר. פיתוח אסטרטגיית שיווק הכוללת את הרכיבים המפורטים להלן עוזרים להפיק את המרב מההשקעה בשיווק, לשמור על מיקוד בשיווק ולמדוד ולשפר את תוצאות המכירות.

אסטרטגיה שיווקית 1

הגדרת יעדי שיווק

הגדרת קבוצה של יעדי שיווק ספציפיים על סמך היעדים העסקיים. מטרות אלו יניעו את הצוות בעסק ויאפשרו להם לעקוב אחרי התוצאות. דוגמאות למטרות שיווקיות כוללות: חדירה מוגברת לשוק (מכירת יותר מוצרים קיימים ללקוחות קיימים) או הגדלת נתח שוק (מכירת מוצרים קיימים לשווקי יעד חדשים). יעדי שיווק אלו עשויים להיות ארוכי טווח ומתוקף כך הם צריכים להיות ברורים וניתנים למדידה ובעל מסגרות זמן להישגים.

כמו כן, האסטרטגיות הכוללות צריכות להיות מעשיות וניתנות למדידה. אסטרטגיית שיווק טובה לא תשתנה תכופות, אלא תוגדר מחדש כאשר האסטרטגיות הושגו או יעדי השיווק הושגו. ייתכן שנצטרך לתקן את האסטרטגיה אם השוק החיצוני השתנה עקב מתחרה חדש או טכנולוגיה חדשה, או אם המוצרים משתנים באופן מהותי.

חקירת שוק

מחקר הוא חלק מהותי מאסטרטגיית השיווק. המטרה היא לאסוף מידע רלוונטי על השוק: גודל השוק, צמיחה, מגמות חברתיות ודמוגרפיה (סטטיסטיקות אוכלוסייה כגון גיל, מגדר ותרבות).חשוב שתהיה מודעות לכל שינוי לאורך זמן, כך שהאסטרטגיה תישאר רלוונטית וממוקדת.

אסטרטגיה שיווקית

בדיקת רעיונות

כחלק מהטקטיקה השיווקית יש צורך לבצע מחקר מקוון, לבדוק כמה רעיונות חדשים לקוחות קיימים כדי לדעת מה עובד יותר ומה פחות.

קידום וניהול דף פייסבוק עסקי

זיהוי היעדים העסקיים

המטרה היא להתאים את האסטרטגיה השיווקית ליעדים העסקיים המפורטים בתוכנית העסקית. לאחר מכן ניתן להגדיר קבוצה של יעדים שיווקיים כדי לתמוך בהם.  דוגמא ליעדים עסקיים:

  • הגברת המודעות למוצרים ולשירותים.
  • מכירת מוצרים נוספים מספק מסוים.
  • הגעה לפלח לקוחות חדש.

בעת הגדרת יעדים, חובה להיות ממוקדים ככל האפשר כדי למדוד ביעילות את התוצאות מול המטרות. קריטריון פשוט להגדרת יעדים הוא שיטת SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound).

 

Specific – ציון ברור ומוחלט של מה נרצה להשיג.

Measurable – הגדרת מדדים מוחשיים למדידת התוצאות.

Achievable – הגדרת יעדים שהם במסגרת היכולת והתקציב של העסק.

Relevant – הגדרת יעדים שיעזרו לשפר היבטים מסוימים של העסק.

Time-bound – הגדרת יעדים שניתן להשיג בזמן מסוים.

אסטרטגיה שיווקית

פרופיל קהל

מחקרי השוק יכולים להוביל לפיתוח או הגדרה של פרופיל הלקוחות שאליהם נכוון ולזהות את הצרכים שלהם. הפרופיל חושף דפוסי הקנייה, מיקומי קנייה וידיעה ברורה מה הקהל קונה. לשוב לא פחות בזמן שעושים מאמץ למצוא לקוחות חדשים, לוודא שהאסטרטגיה השיווקית מאפשרת לשמור על קשרים עם הלקוחות הקיימים.

פרופיל מתחרים

באופן דומה, כחלק מאסטרטגיית השיווק חובה לפתח פרופיל של המתחרים על ידי זיהוי המוצרים, שרשראות האספקה, התמחור וטקטיקות השיווק שלהם. חקירה כזו יכולה להביא יתרונות רבים בזיהוי היתרון התחרותי, בידול של העסק מהמתחרים, זיהוי חוזקות וחולשות מול המתחרים והתחלת פעילות פנימית שתעזור לשפר את הביצועים בהשוואה למתחרים.

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן