איך לעשות שימוש מיוחד בשיווק דיגיטלי?

איך לעשות שימוש מיוחד בשיווק דיגיטלי?

בשיווק דיגיטלי, חלק מהמטרות הן לתת למשתמש תוכן שימושי ומועיל שמיישר קו עם הרגלי המשתמש, העדפות וצרכי חיפוש. התוכן תמיד משתפר (כמו גם הפלטפורמות בתשלום או בחינם שמפרסמות אותו) משום שבעידן הדיגיטלי הנוכחי התוכן חייב להיות מונגש ומוגש בצורה חכמה יותר, לאחר חקירה ולמידה של קהל היעד, סוג התוכן והפלטפורמה שמפרסמת אותו. שיווק באמצעות תוכן אינו עוד סוג של ניסוי שיווקי, אלא אסטרטגיה מוכחת שיכולה לעבוד עבור כל מותג.

ניתוח משפך מכירות

דגש על מומחיות, מסכות ואמינות.

גוגל פרסמה בבלוג ב- Webmaster Central תזכורים לגבי עדכוני הליבה וכיצד להפיק מהם את המיטב. הבלוג המליץ על פעולות קריאה והבנה של הנחיות דירוג איכות החיפוש במונחים של מומחיות, סמכותיות ואמינות.

הכלל הזה חל בעצם על הפלטפורמות המשויכות למוצר או לעסק ועל כל מי שבעצם אמון על  כתיבת התוכן באתר או בפלטפורמות השונות המייצגות את העסק או המוצר.

איך מוכיחים מומחיות, מסכות ואמינות?

  • קבלת קישורים או אזכורים מאתרים אחרים.
  • מידע רלוונטי באתר ובדף הפייסבוק למשל (ביוגרפיה, תאריכים, מיקום וכו’).
  • קישור למקורות סמכותיים לתמיכה בסטטיסטיקה, נתונים ועובדות בתוכן.
  • עדכון האתר והתוכן באופן קבוע במידע רלוונטי, מדויק ועדכני.
  • תוכן יוצא דופן, תכליתי, בעל מבנה טוב, מועיל למשתמש.

תוכן מוכוון ואיכותי לאחר למידת הצרכים של העסק והמשתמשים

משווקים נותנים עדיפות לאיכות ולצרכי המידע של הלקוח עם התמקדות בבניית אמון וסמכות עם אותנטיות, ולא טריקים מכירתיים.

 

  • הבנה טובה יותר של מה קהל היעד צריך מתוצאות החיפוש של מילת מפתח נתונה.
  • כתיבה טובה יותר המותאמת לקהלים, עם עקביות לטון וסגנון המותג.
  • מחקר טוב יותר, כולל נתונים סטטיסטיים עדכניים יותר ונתונים ממקורות מכובדים.
  • עומק נוסף וחקירה מעמיקה של הנושאים.
  • חזותיות איכותית: תמונות ממותגות, אינפוגרפיקה ותמונות מותאמות אישית.

תוכן וידאו וסיפורים חזותיים

עם הפופולריות של וידאו ב YouTube ובאינסטגרם, תמונות דינמיות ו- AR, תוכן וידאו וסיפורים חזותיים אמורים להמשיך ולהוביל תוכן חזותי.

מחקר גדול הראה ששיעור הגלילה בפיד כאשר משתמשים רואים תמונה גבוה ב -5.65% מאשר בסרטונים. זה אומר שיותר משתמשים מתעכבים וצופים בסרטוני וידאו. הדבר דומה גם לווידאו בשיווק: מחקר נוסף מצא ש 84% מהאנשים שוכנעו לקנות מוצר או שירות באמצעות צפייה בסרטון. 79% נוספים אמרו שצפייה בסרטון גרמה להם להוריד אפליקציה או תוכנה. מאותו סקר, 69% אמרו כי יעדיפו לצפות בסרטון קצר כדי ללמוד על מוצר או שירות, כאשר רק 18% יעדיפו לקרוא מאמר טקסטואלי. בקרב למעלה מ -3,000 צרכנים, 56% מבני 25-34 ו -54% מבני 35-44 רוצים לראות יותר תוכן וידאו ממותגים שהם תומכים בהם.

מכיוון שהרגלי הצרכנים והעדפותיהם עוברים לתוכן וידאו. למה וידאו עובר בצורה כזו טובה? כי הוא עוסק באנשים ולא רק במוצר והוא דרך מצוינת להעביר סיפור.

הדור הבא של תוכן חזותי

בכל עסק או מוצר דיגיטלי, משווקים חייבים ליישר קו עם תמונות דינמיות, תוכן וידאו איכותי ומשחקים אינטראקטיביים כדי להמיר מתעניינים ללקוחות, להציג עדכונים של מוצר, להביא עוקבים לדף ועוד הרבה פעולות שבשיווק דיגיטלי עושות שירות טוב לעסק.

פלטפורמות שמציעות תוכן חזותי איכותי ומתקדם טרנדיות גם בעתיד. בקרב הדור הבא, המדיה החברתית הוויזואלית תמשיך כנראה לשלוט בשיווק הדיגיטלי: אינסטגרם, טיקטוק, סנאפצ’אט, פייסבוק ודומיהן הן הפלטפורמות הפופולריות ביותר בהן בני נוער מבלים וכנראה שימשיכו לבלות. זה נכון, הדור הנוכחי אינו נאמן למותג יחיד או לפלטפורמה, אך בקצב הגידול של הפלטפורמות הגדולות ובהשקעה הכספית שנעשית שם מבחינת פיתוח, שיווק והצגת תוכן – אין באופק פלטפורמות מתחרות שיכולות להביס אותן לאורך זמן.

עבור מבוגרים יותר, יוטיוב ופייסבוק הן הפלטפורמה השימושית, כך שתוכן חזותי הולך גם בשנים הבאות לעניין ולמשוך את המשתמשים.

Snapchat למשל מציעה מסננים מדהימים למציאות רבודה (AR), אותם מסנני AR קיימים גם באינסטגרם לסטורי ועושים עבודה נהדרת. אתרים ופלטפורמות אחרות יודעות להציע פתרונות תומכי תוכן שאפשר להשתמש בהם גם בפלטפורמות הגדולות. קחו למשל את Giphy שנועדה ליצור קבצי GIF מסרטוני וידיאו או תמונות ולהעלות לפייסבוק למשל כווידאו. האפשרויות אינסופיות. פייסבוק גם השיקה את spark AR שנועדה לתת פלטפורמה להכלת AR על גבי ווידאו, כך שכעת ובעתיד נראה יותר משווקים העושים שימוש בתמונות דינמיות מותאמות אישית וממותגות לתוכן של הלקוחות שלהם.