איך לכתוב תוכן שייתן פייט למתחרים?

איך לכתוב תוכן שייתן פייט למתחרים?

כמה פעמים קורה לכם שאתם כותבים פוסט או כתבה עם תוכן טוב, עושים לו הגהה, משפרים אותו, שמים תמונות מצוינות, קטעי וידאו, שמים תגים מתאימים לחיפוש ואז מפרסמים ומקבלים מעט ביקורים או מעורבות דלה, בעוד שהמתחרים שלכם הביאו כותב בעלות נמוכה שכותב פוסט או כתבה בינונית שזוכה להרבה תשומת לב, מעורבות וביקורים בדף.

בעולם אידיאלי ושפוי – הכתבה שלכם הרבה יותר טובה ומושקעת, אבל אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי, אנו חיים בעולם שיכול להיות ממש לא הוגן וזה נכון גם לגבי שיווק תוכן. האמת שתוכן בין מתחרים זה סדרת קרבות שבהם לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים. מציאת חומרים ונושאים ליצירת תוכן טוב זה לא קשה. יצירת התוכן היא עבודה קשה ואין קיצורי דרך.

אבל מה קורה אם המתחרים שלנו הם מותגים מבוססים עם רשימת מנויי ניוזלטר של 50000 איש ומותג שרשתות חברתיות גדולות עוקבות אחריו? מה קורה אם מקדמי התוכן של המותג הם ידוענים ושגרירים טובים? זה נראה כמעט חסר סיכוי לנצח תחרות כזו. אז איך אפשר לנצח תחרות כזו אם בכלל?

ראשית, אסור להרים ידיים וכמובן שאפשר לעשות דברים מופלאים כדי לעניין ולכתוב תוכן מעולה, גם את המתחרים שלכם הם מותג. אז מה עושים?

בחירת נושא לכתיבה

כאשר יש מתחרים גדולים וחזקים בתוכן, החוכמה היא לבחור את ה”קרב” על המשתמש ולהתחיל בזירות קטנות. יש הרבה נושאים שהמתחרים שלכם לא כיסו? התחילו לחזק אותם אצלכם. למשל: אתם חנות של מוצרי מזון לכלבים? בחרו בקפדנות תוכן שלא נידון והתחילו לכתוב עליו, זה יכול להיות המלצות על אוכל לכלבים, מה המזון הכי מומלץ, מחקרים על מזון לכלבים וכו’. בצורה זו תתחילו להרגיל את הקהל שאתם אוטוריטות בתחום ולהביא משם את הלקוחות.

שימוש בחולשות המתחרים

דעו את חולשות המתחרים ואת נקודות החוזק שלכם ומנפו זאת. אם אתם חזקים יותר בוידאו- התחילו להפיק וידאו איכותי שיזכה לחשיפות רבות בפייסבוק ויוטיוב, אם אתם טובים בלהוציא תוכן מצוין במהירות, נצלו זאת ופרסמו תוכן איכותי כל פרק זמן מסוים. יודעים ליצור תוכן שיביא למעורבות רבה (אפילו תוכן שנוי במחלקות)? נצלו זאת והעלו פוסטים שיגבירו מעורבות. בד בבד פתחו אסטרטגיה לקידום תוכן שתהיה טובה עבורכם, זה ייקח זמן, אך עם הזמן תשיגו משתמשים מעורבים וזה המפתח להצלחה שלכם עם התוכן.

 

תוכן רב תכליתי

כבר השקעתם זמן בכתיבה נכונה מבחינת SEO? מחקר מילים? מנפו את ההשקעה הזו על ידי יצירת תוכן דומה.

  • מאמרי תמיכה בתוכן.
  • פודקאסטים עם אורחים.
  • פוסטים של אורחים.
  • שליחת אנשים מהאפליקציה לתוכן.

תוכן עם ערך

המטרה היא לתת תוכן בעל ערך למשתמשים. ודאו שהתוכן מכיל את כוונת החיפוש שלהם. נסו לחשוב כמו המבקרים הפוטנציאליים שלכם באתר או בדף הפייסבוק. נסו להבין כיצד תוכלו לספק בצורה הטובה ביותר את כוונת החיפוש או השאלות שלהם.
כשאנשים מחפשים שאילתות סביב נושא מסוים, לעתים קרובות הם ירצו לראות גם סרטון, ביקורות, מחירים ודעות של אנשים שכבר השתמשו במוצר או בשירות.

 

הדרך הטובה ביותר לתת תוכן בעל ערך וייחודי היא אם אחרי שהפצתם את התוכן אתם אומרים בלב “לא הייתי צריך לתת את זה, זה הרי סוד, חבל שנתתי” – לא חבל בכלל, זה ערך ללקוחות שלכם ואפילו אם זה ידע מתקדם שאף אחד לא נותן זה מצוין כי:

  1. זה ממצב אתכם טוב בעיני המשתמשים וגורם לכם להראות טוב.
  2. זה מביא עבודה בטווח הארוך – קל לעשות מבחינת ROI את הקפיצה מהתוכן המעולה למכירה.

ניתן ליצור תוכן קשור סביב תוכן הליבה שמושך את המבקרים פנימה ואז לעודד אנשים לקרוא על התוכן הזה עוד.

יצירת תוכן ליבה ייחודי

אם תוכן הליבה כבר עובד טוב ואתם רוצים לקבל יותר ביקורים בראש המשפך, המשיכו לייצר נושאים סביב אותו תוכן ולעבות אותו. אם לכן תוכן כזה, התחילו לייצר אותו כדי למשוך לקוחות ויחסי ציבור.

חפשו נושאים שקשורים לבעיות שקהל היעד חווה ושהעסק או המוצר שלכם עוזרים לפתור או לספק

בעת קביעת נושאי תוכן חדשים, שיקלו אותם בקפידה, אם תרצו הצלחה מיידית, השקיעו בתוכן קרוב מאד למוצר או השירות.

תוכן ליבה שיווק דיגיטלי

שליטה והגנה על התוכן

 חשוב לשים לב היכן לפרסם את התוכן. נסו להבין היכן חי ומתקיים קהל היעד שלכם ופרסמו שם, יש פלטפורמות שהקהל שלכם לא נמצא בהם וחבל להוציא שם כסף. לעיתים תוציאו כסף רב על התוכן (וידאו איכותי, השקעה בעריכת תמונות) ולכן תמיד חשוב לזכור ROI ולהשקיע נכון. חשוב להשקיע לא בפלטפורמות חולפות או שידרשו כסף מהמנויים אלא בפלטפורמות יציבות (גוגל, פייסבוק, לינקדאין). כיצד תהנו מפרסום ארוך ללקוחות?

  • פרסמו בפלטפורמות שיתנו לכם להביא רישומים לניוזלטר לפרסום עתידי.
  • פרסמו קמפיינים שיביאו לכם קהל לאתר כדי שתוכלו לצבוע אותו לפרסום עתידי.
  • פתחו קבוצת פייסבוק סגורה לקהל ההדוק.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

חדשות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצה להתייעץ איתנו?