פרסום בקבוצת פייסבוק
ישנם יתרונות רבים לקבוצות בפייסבוק. קבוצות פייסבוק הן קהילות של משתמשים בעלי עניין ומעורבות גדולה היות ורובן סובבות סביב נושא או רעיון מאד ספציפי.
אתם יכולים למצוא קבוצות פייסבוק של בוגרי פקולטה באוניברסיטה, או קבוצות של אימהות להוטות שרוצות את הטוב ביותר עבור התינוק. עם מעט מאמץ מצדכם, תוכלו למקד לקבוצות האלה את המודעות שתרצו ואולי להכניס את המשתמשים שלהם למאגר הלקוחות שלכם.
נכון, פייסבוק לא נותנת לפרסם לקבוצות אלא לפי תחומי עניין ו\או הגדרות מדויקות של פייסבוק לקהל, אבל עם קצת יוזמה ויציאה מהקופסא אפשר לפרסם גם לקבוצה. זה נכון, הרבה בעלי קבוצות לא יאהבו את זה, אבל זו דרך מצוינת למשווקים להתחקות אחרי קהל ששווה לבדוק אותו.

שלב א: בחירת קבוצת פייסבוק ומיקוד הפרסום לקבוצה
לפני שנתחיל, עליכם לבחור את הקבוצות שאליהן ברצונכם למקד את הפרסום.
חשוב מאד להבין: מהם נושאי הדיון העיקריים בקבוצה? מה מחפשים החברים בקבוצה? שימו לב לנושא הכללי של הקבוצה וכיצד המשתמשים מתקשרים זה עם זה? התשובות לשאלות האלה יתנו לכן מושג ורעיונות לתוכן מעניין שתוכלו ליצור ולשתף עם הקבוצות אלה, כמו גם לסוג האינטראקציה הקיים בקבוצה מול תוכן. מי מאשר תוכן? איזה תוכן מותר? כל כמה זמן שווה להעלות תוכן?
שלב ב: הצטרפות לקבוצת פייסבוק.
היות וכמעט לכל משווק יש פרופיל בפייסבוק שהוא פחות משתמש בו (גיבויי חשבונות מודעות וכו’), אפשר להצטרף לקבוצות פייסבוק שאליהן מעוניינים לפרסם מפרופיל זה. השיטה הטובה ביותר היא להיות משתתף פעיל בקבוצות שאליהן אתה ממקדים פרסום לפני שתנסה להשיג מעורבות. זאת על מנת שתוכלו לזכות בתשומת לב ובאמון חברי הקבוצה. קיראו בעיון את תנאי ההצטרפות לקבוצה, להרבה קבוצות יש לעיתים יותר ממנהל אחד וחשוב לקרוא את תנאי הפרסום בקבוצה כדי להימנע מיציאה משפילה מיד לאחר הקבוצה. לכן חשוב בראשית להיות צופה לא פעיל ולרכוש את אמון המנהלים עד לשלב מסוים שבו אם תעלו פוסט של סרטון או קישור לא תפרו מדיניות הקבוצה.
אנו נלמד כאן שתי שיטות למיקוד קהל, אם כי יש עוד הרבה דברים שניתן לעשות כדי “לצאת מהקופסא” במונחים של צביעת קהל לפרסום מקבוצות פייסבוק.
פרסום סרטון בקבוצת פייסבוק
שלב 1: יצירת הסרטון
הדבר הראשון שתצטרכו הוא סרטון טוב שאתם חושבים שיספק תוכן, עניין וערך ללקוחות שלכם. אנו ממליצים ליצור סרטון אינפוגרפיקה ולא סרטון על המותג עצמו (שכמובן שיכול טוב לדף העסקי שלכם אבל יפסל ברגע שיעלה לקבוצה שאתם לא המנהלים בה). התוכן בסרטון צריך להיות רלוונטי לקהל שלכם, ולהוסיף ממד שישכנע את הצופים להקדיש זמן לצפייה בסרטון. ככל שהסרטונים איכותיים יותר, כך גדלים הסיכויים לבנות יחסי אמון עם הקהל ולהגדיל את ההמרות לאחר מכן בפרסום בקבוצה.
שלב 2: פרסום הסרטון בדף העסקי
אם שיתפתם את הסרטון שבחרתם בדף העסקי שלכם בעבר זה בסדר כי אתם יכולים לשתף אותו שוב מבלי לדאוג לתוכן כפול כי אתם הולכים להסתיר אותו מציר הזמן לטובת הפרסום בקבוצה אליה הצטרפתם.
אם הסרטון היה קיים, עליכם להעתיק את הקישור אליו ולשמור.

שלב 3: הסתרת הסרטון מהדף העסקי
אם הסרטון ישן וכבר עבור בפיד הברה סרטונים, סביר להניח שאנשים לא יצפו בו, בעבר ניתן היה ללחוץ על כפתור “הסתרה מציר הזמן” בפיד בפייסבוק. ניתן גם לקבוע תפוגה לסרטון ובכך לדאוג שהוא לא יעלה בדף.
אם אתם תוהים מדוע הסתרנו את הסרטון מהציבור בעמוד הפייסבוק שלכם, זה בגלל שאנחנו רוצים למקד רק למשתמשים שנמצאים בקבוצות הספציפיות. אחרת, הנתונים לא יהיו מדויקים לקראת ה remarketing.

שלב 4: שתפו את הסרטון בקבוצה אליה הצטרפתם
כעת, לאחר שהסרטון פורסם והוסתר, תוכלו לשתף את הסרטון בקבוצות שאליהן תרצו למקד את הפרסום.
שימו לב! שתפו את הסרטון מהפרופיל האישי שלכם, פייסבוק לא נותנת לשתף מהדף העסקי שלכם בקבוצות.
הפרסום בקבוצות אלה זו הסיבה שחשוב להשתמש בסרטון אחר מאשר על המותג שלכם. קידום עצמי אסור בהרבה קבוצות, לכן רצוי מאד ליצור ולשתף רק סרטון שיעזור בפועל לחברים שאליהם ברצונכם למקד.
שלב 5: בניית מעורבות ופרסום
לאחר שיצרנו והעלינו סרטון שעל פניו נראה לא שיווקי ובעל ערך לחברי הקבוצה, הגיע הזמן לשבת, להירגע ולראות את הלייקים והתגובות על הסרטון. כמובן כמות המעורבות שתהיה על הסרטון נגזרת מכמה יצירתיים הייתם בסרטון וכמה ערך הבאתם לחברי הקבוצה.
שלב 6: יצירת קהל מותאם אישית
עכשיו החלק המעניין ביותר, הגיע הזמן ליצור קהל מותאם אישית במנהל המודעות על סמך מעורבות הווידאו. זו הסיבה שהיה כל כך חשוב לתת למעורבות להצטבר לפני שמתחילים קמפיין remarketing.
כעת אתם יכולים ליצור קהל מותאם אישית באזור הקהלים בפייסבוק.
צרו קהל מוצאם אישית לפי מעורבות בסרטון

בחרו את הסרטון והגדירו את התנאי לצביעת הקהל (לאחר כמה אחוז מהסרטון הקהל יצבע)

תנו שם לקהל שיצרתם ושמרו את ההגדרות

כעת במנהל המודעות תחת סדרת המודעות תוכלו להגדיר את הקהל שיצרתם לקמפיין

פרסום קישור לדף נחיתה באתר בקבוצת פייסבוק
השיטה הבאה יכולה לעבוד לכם מצוין בתנאי שיש לכם קוד פיקסל של פייסבוק באתר.
קוד פיקסל באתר בעצם צובע מראש את כל מי שנכנס אליכם לדף, על ידי שימוש בתגי utm source ו utm medium תוכלו לצבוע קהל מאד ספציפי שלחץ על הקישור שלכם.
גם כאן, אתם צריכים לפרסם מאד בזהירות את הקישור בקבוצה, זה חייב להיות קישור לדף לא מכירתי או דף שלא עוסק במוצר שלכם על מנת שלא תיזרקו מהקבוצה. דף עם תוכן איכותי בעל ערך רלוונטי יכול גם לעזור לכם מאד להבין לעומק מי באמת זקוק למוצר או התעניין בתוכן. צרו מודעה עם אינפוגרפיקה טובה שתוביל לדף נחיתה באתר, מצגת שקופיות או סרטון קצר עם קישור לאתר.
בשלב ראשון אפשר לפרסם קישור עם קישור מותאם. כלי פשוט שעושה נהדר את העבודה הוא הכלי של גוגל google url bulider
הקפידו לתת שם שתוכלו לזהות אותו לאחר מכן ב google analytics לשימושים מתקדמים יותר.

כעת תוכלו לצבוע את הקהל תחת קהלים לפי הקישור הספציפי שיצרתם ולטרגט אותו בקמפיין.


אם אתם רוצים צביעה איכותית יותר של קהל, תוכלו לצבוע קהל על ידי שימוש ב google tag manager של אנשים שגללו אחוז מסוים בדף הנחיתה שלכם, בהנחה שאנשים שגללו יותר אחוזים בדף והיו X זמן באתר יהיו קהל שמתעניין בתוכן שלכם או המוצר שלכם יותר.
תוכלו לקרוא על כך בכתבה יצירת קהלים מאתר בפייסבוק
הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

טיפים ליצירת מעורבות אורגנית לעסק באינסטגרם באמצעות מדריכים
טיפים ליצירת מעורבות אורגנית לעסק באינסטגרם באמצעות מדריכים מדריכי אינסטגרם הם דרך טובה ופשוטה לקבלת שיתופים, תגובות וקליקים נוספים על תוכן באינסטגרם, בנוסף זו דרך

המדריך למדידת ביצועים (KPI) בשיווק דיגיטלי בשלבי המשפך השיווקי
המדריך למדידת ביצועים (KPI) בשיווק דיגיטלי בשלבי המשפך השיווקי משפך שיווקי הוא האלמנט השיווקי הראשי בשיווק דיגיטלי להמרות והגדלת המכירות של המותג או המוצר. המשפך

הדפים באתר שחייבים לקבל דגש על אסתטיקה ותוכן
הדפים באתר שחייבים לקבל דגש על אסתטיקה ותוכן בשיווק דיגיטלי, כל דף באתר של עסק הוא חשוב. למעשה, מבחינת SEO צריך להתייחס לכל דף שנסרק

טיפים לשיווק אפקטיבי באינפוגרפיקה ועזרים חזותיים
טיפים לשיווק אפקטיבי באינפוגרפיקה ועזרים חזותיים אנו רואים את החשיבות ההולכת וגוברת של שיווק אפקטיבי בשימוש עם נתונים בשנת 2021 בעיקר בגלל כמויות הנתונים שעולם

משמעות הצבעים בשיווק דיגיטלי ופרסום
משמעות הצבעים בשיווק דיגיטלי ופרסום משווקים שלא מתייעצים עם אנשי גרפיקה ועיצוב, יכולים לטעות בבחירת צבעים נכונה שתשמש אותם בנכסים הדיגיטליים: אתר, לוגו, מודעות ממומנות,

המדריך לפרסום ממומן בפייסבוק
המדריך לפרסום ממומן בפייסבוק דף העסקי בפייסבוק בדרך כלל מכיל פוסטים שנועדו לשרת את מטרות העסק: סיקור וחוות דעת על מוצרים, פרסום דיגיטלי על מוצרים