כאשר מדברים על שיווק והבאת לקוחות איכותיים לאולמות אירועים, ישנם מספר גישות שיכולות לעזור להגיע לקהל ממוקד ותוך כדי כך להגביר את ההתעניינות של לקוחות פוטנציאליים בשירותים שמציע אולם האירועים. הנה כמה שיטות ייעודיות להבאת לקוחות לאולמות אירועים.
1. שיווק ופרסום באינטרנט
שימוש בערוצים דיגיטליים כמו אתר אינטרנט, מדיות חברתיות וקמפיינים שונים (וידאו\חיפוש\פיד) כדי להביא לידים. פיתוח אתר אינטרנט מקצועי, מושקע ומותאם לנייד יכול לעזור לעסק להציג את האולם או גן האירועים, להראות וידאו מאירועים קודמים ולהפיץ מידע על אפשרויות ושירותים נוספים המתווספים לאירוע. כמובן ששווה להשקיע במדיות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם (לידים יקרים יחסית) ולעשות קמפיינים לצפיות בסרטוני תדמית של האולם, חוות דעת של אנשים שעשו בו אירועים ואנשי מקצוע.
באתר מומלץ מאד להוסיף המלצות וביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים ולהציג אותן בצורה בולטת באתר ובפלטפורמות המדיה החברתית. שווה מאד להשקיע בלעודד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות באתרי ביקורות פופולריים או ב Google My business.
חלק מאולמות האירועים מפתחים סיורים וירטואליים עבור המשתמשים, במיוחד היום כאשר תעשיית ה AI יכולה לתרום בנושא. סיור וירטואלי יאפשר ללקוחות פוטנציאליים להכיר את האולם מהבית עוד לפני שהגיעו. אפשר כמובן לשתף את הסיור הווירטואלי במדיה החברתית ובקמפיינים שיווקיים בדוא"ל.
2. שיתוף פעולה עם ספקים ושותפים
כדאי לחקור את התעשייה ולבנות רשת מקצועית של קשרים עם ספקים מובילים בתחום האירועים והחתונות, כמו צלמים, בעלי בר משקאות, סידורי פרחים, דיג'יי וכו'. שיתוף פעולה כזה יוביל לפרסום האולם בדרך עקיפה ללקוחות רלוונטיים על ידי הספקים ופרסום באמצעות מערכות הרשמה לאירועים או דפי מדיה חברתית
3. קידום באמצעות אירועי השקה
רוצים לבדל את עצמכם מהמתחרים? יכולים להוציא כסף על אירוע השקה או הזמנה חינמית לזוגות שמתכוונים להתחתן? תוכלו להציע תכנים ייחודיים או חוויות מיוחדות באירוע ולקדם אותו עם משפיעני רשת או אנשים מוכרים.
4. קידום באירועים מקומיים ותערוכות מקצועיות
חשוב להשתתף באירועים או תערוכות מקצועיות הקשורות לאירועים. באמצעות השתתפות באירועים מהסוג הזה, ניתן להגיע לקהל ממוקד שיש לו עניין בתחום האירועים ולהתחיל שיח עם לקוחות פוטנציאליים ושותפים מקומיים. בכלל זה מדובר על השתתפות בתערוכות כלות ותערוכות מזון לאירועים, הקמת דוכנים או מתן חסות לאירועים בתערוכות מהסוג הזה,הפצת חוברות וחומרי קידום מכירות, הנחות ומתנות בלעדיות לאולם או לגן האירועים אותו מקדמים על מנת לייצר קשרים שיביאו ללידים איכותיים.
5. בחירת אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיה שיווקית באולמות אירועים היא קריטית: בחירת מילים מתאימות, תקשורת אפקטיבית, כדאי לבחון את המילים ואופן ההתייחסות למוצר ולוודא שהן מתאימות לקהל היעד. רצוי לבחון את הדרכים בהן העסק מתקשר עם הלקוחות ולהבטיח שהן מתקבלות בצורה חיובית ומעוררות עניין. ניתן להשתמש בקמפיינים ממומנים, פוסטים במדיות חברתיות, ניוזלטרים ועוד כדי להפיץ את המסר בצורה אפקטיבית ומרשימה.
בנוסף, חשוב לבנות רשת מקצועית של קשרים וקהל יעד, לשתף פעולה עם מומחים בתחום ולהיות זמינים ונגישים ללקוחות פוטנציאליים, תוך כדי מדידה וניתוח של תוצאות השיווק כדי להבין אילו אספקטים עובדים ואילו יש לשפר, ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם
6. בניית תדמית והמלצות
לקוחות מרוצים יכולים להביא להמלצות חיוביות. איך משיגים את זה? על ידי עבודה קשה ומקצועית, שימור איכות גבוהה של שירות וקידום התדמית של האולם. חשוב לספק שירות איכותי, להקשיב לצרכי הלקוחות ולהתחייב לאיכות גבוהה בכל שלב של תהליך האירוע. ככל שתצליחו לתת מענה טוב יותר לצרכים של הלקוחות ולהפוך את האירועים לחוויה מוצלחת ומרגשת, כך תגבירו את הסיכוי לקבל המלצות על האולם ולהביא לך לידים איכותיים נוספים.
7. הצעות אטרקטיביות
בשל התחרות הגדולה בשיווק אולמות אירועים, בסופו של דבר מה שיסגור את רוב העסקאות התחום הזה הוא הצעה אטרקטיבית.
חבילת חתונה: ניתן לקדם חבילת חתונה מקיפה הכוללת השכרת אולם אירועים, שירותי קייטרינג, קישוטי חתונה, סידורי פרחים, שירותי צילום וידאו. ניתן להציע מספר אפשרויות בהתאמה אישית כדי לספק מענה לתקציבים שונים של הלקוחות.
חבילת אירועי חברה: חבילה המותאמת במיוחד לאירועי חברה, כנסים, סמינרים או השקות מוצרים. בחבילה זו ניתן לכלול את השכרת אולם האירועים, שימוש בציוד אורקולי, שירותי קייטרינג, הפסקות קפה ואפילו איש קשר שיהיה אחראי על תכנון האירוע והלוגיסטיקה.
חבילת אירוע קטנים על מנת שהאולם יעבוד תמיד (ולא תמיד יש אירועים) אפשר להשכיר אותו או חלק ממנו לאירועים חברתיים כמו ימי הולדת, ימי נישואין ומסיבות סיום. באירועים מהסוג הזה אפשר להציע חבילה הכוללת את אולם האירועים, קישוטים בהתאמה אישית, עזרה בהפקת האירוע ( DJ, להקה, מופע בידור, הנחייה), שירותי קייטרינג ועוד.
מבחינת חבילות מיוחדות, אפשר תמיד לחשוב מחוץ לקופסא ולהמציא חבילות בהתאם ליכולת ולזמינות של האולם:
חבילת הכל כלול: חבילת הכל כלול מכסה את כל ההיבטים של האירוע, השכרת אולם אירועים, שירותי קייטרינג, קישוטים, DJ, תכנון האירוע וכל שירות נוסף הנדרש. חבילה זו מספקת חוויה ללא טרחה ללקוחות, וחוסכת להם זמן ומאמץ.
חבילת סוף שבוע או חג מבצעי חבילה מיוחדים לאירועים המתקיימים בסופי שבוע או בחגים. ניתן כאן לתת תעריפים מוזלים יחסית (שהרי סופ"ש מאד מבוקש לאירועים), או שירותים נוספים כמו השכרת האולם לשעות מאוחרות בלילה או שדרוגים חינם כדי למשוך לקוחות. בכלל זה נכנסות גם חבילות עונתיות (למשל: 20% הנחת חורף).
חבילת לקוח חוזר: חבילות המוצעות בד"כ לעסקים חוזרים המזמינים מספר אירועים או תאריכים מרובים במסגרת זמן מסוימת. כאן אפשר לתת הנחות יפות והטבות בלעדיות.
טיפים לבניית תדמית לאולמות וגני אירועים
- איכות השירות: השירות המעולה הוא המפתח להשארת לקוחות מרוצים. בתוך כך חובה לגייס צוות עובדים מקצועי, אדיב ובעל יכולת לספק שירות אישי ומותאם אישית לכל לקוח. מתן תשומת לב לצרכי הלקוחות, נענה מהיר על שאלותיהם ופתרונות לבעיות שיכולות להתעורר.
- תקשורת יעילה: תקשורת טובה עם הלקוחות היא מרכיב מרכזי בשמירה על שביעות רצון. שמירה על קו תקשורת פתוח וידידותי כלפי הלקוחות, עדכון שוטף ושינויים בתוכניות האירועים, מסירת מידע רלוונטי בצורה ברורה ובזמן, שמירה על תקשורת לאחר האירוע על מנת לבדוק את השביעות רצון של הלקוחות והתייעצות איתם במקרה הצורך.
- מתן חווית אירוע ייחודית ואישית לקוח, התעסקות בפרטים הקטנים והאישיים של כל לקוח, כך שהוא ירגיש שהאירוע תוכנן במיוחד עבורו.
- איכות האוכל והשתייה: אחד מהמרכיבים החשובים ביותר של אירוע הוא האוכל והשתייה. הצעת מגוון רחב של אוכל ושתייה, ברמה גבוהה ובאיכות מעולה. נכון לספק אפשרויות טבעוניות ומזון מיוחד הקשור באלרגיות. בנוסף, התייחסות לפרטי האוכל והשתייה עם תשומת לב לפרטים כמו הצורה, העיצוב והמגע.
- משוב: צריך לשתף פעולה ולקחת בחשבון כל פרט שנכתב או נאמר במשוב, גם אם מדובר בביקורת. אפשר להפוך את המשוב להזדמנות לשפר ולהתקדם.
- תחזוקת האולם: בכלל כך לוודא שהאולם והמתקנים מתוחזקים ברמה גבוהה תיקון תקלות טכניות במהירות, שמירה על ניקיון וסדר במקומות הציבוריים, אווירה נעימה ואיכותית באולם, תחזוקה של עיצוב האירוע וההעדפות הטכנולוגיות של הלקוח.









