פרסום בגוגל לעסקים בתחום הבניה והנדל"ן דורש הכרה לעומק של גוגל אדס. שימוש מושכל במודעות תשלום לפי קליק (PPC) של גוגל יכול להניע את חברת הבנייה לגבהים חדשים, ולהציב אותה בראש תוצאות החיפוש ללקוחות פוטנציאליים. חשוב מאד לדעת איך לשווק שירותי בניה בגוגל וכדאי מאד להוועץ בחברה לשיווק דיגיטלי כדי לקבל תוצאות איכותיות.
גוגל מציעה סוגים שונים קמפיינים לחברות בניה, הפופולרי שבהם הוא קמפיין חיפוש בתשלום. חיפוש בתשלום מאפשר לבעל העסק לבחור מילות מפתח ולהציע הצעות לתשלום מקסימלי שבו העסק ירצה להופיע בתוצאות. ככל שבעל העסק מוכן יהיה לשלם יותר על כל קליק, כך הוא יופיע גבוה יותר בתוצאות.
הקידום הממומן בגוגל לקבלנים ובעלי חברות בניה שונה מחיפוש אורגני מכיוון שבעל העסק משלם כדי להופיע בתוצאות החיפוש של מילות מפתח. בחיפוש אורגני, לעומת זאת, העסק מופיע בתוצאות חיפוש של מילות מפתח (בלי לשלם) מכיוון שהאתר של העסק רלוונטי יותר למה שמחפשים בהשוואה לאתרים אחרים. תוצאות החיפוש האורגניות מדורגות בהתאם לאיכותן ולרלוונטיות שלהן באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
בגדול, תוצאות חיפוש בתשלום הן סוג של פרסומות. כמפרסם, אפשר להציע ערך קליק בהתחשב במילת המפתח שלו, הפלטפורמה, סוג הקהל שממנו הוא מגיע ועוד. גוגל מציעה דרכים נוספות להגיע לקהל היעד באמצעות קניות בגוגל, Gmail, מודעות ברשת המדיה ויוטיוב. למרות שכל אחד מהם שונה במובנים רבים, כולם מאפשרים למפרסם להגדיר את התקציב ולשלם רק כאשר המטרה שלך מושגת.
היתרונות של פרסום בגוגל לעסקים בתחום הבניה והנדל"ן
הפרסום הממומן בגוגל לחברות בניה מכיל יתרונות רבים עבור חברות קבלנים ומשפצים המעוניינים להתבלט ולהשיג יתרון תחרותי בשוק הבניה.
יעילות פרסום
אחד היתרונות הגדולים ביותר של פרסום בגוגל הוא היכולת להגיע לקהל ממוקד ומקומי. באמצעות מילות מפתח ומיקוד גיאוגרפי, ניתן להגיע לאנשים בתחום שמחפשים בדיוק את מה שיש לבעל העסק להציע. מיקוד מדויק זה (טרגוט) מגדיל את הסבירות להמיר קליקים ללקוחות מבלי לבזבז הרבה.
תוצאות מהירות
ברגע שקמפיין של חברת בניה ונדל"ן עולה לאוויר, המודעות מופיעות בתוצאות החיפוש, ומובילות תנועה ולקוחות פוטנציאליים לאתר או לדף הנחיתה. בנוסף, ניתן למדוד את התוצאות תוך זמן קצר ולעקוב אחרי מדדים החל ממספר הקליקים וההופעות שהמודעה הוצגה ועד ההחזר הכולל שלה על ההשקעה.
הגדלת הנראות
יתרון נוסף הוא היכולת של הפרסום בגוגל להגביר את הנראות והאמינות של חברת בניה ונדל"ן. גם אם קהל היעד לא לוחץ על המודעה בפעם הראשונה, עצם העובדה שמשתמש רואה את שם החברה במיקום גבוה בתוצאות החיפוש, יכול להגביר אצל המשתמש המודעות לעסק ולהתחיל לבנות אמון.
1. בחירת היעד הנכון עבור הקמפיין
בעת יצירת קמפיין בגוגל אדס, המערכת מבקשת לבחור יעד. מכיוון שלכל קמפיין יכולה להיות מטרה אחת בלבד, על בעל העסק לחשוב מה הוא רוצה שהמודעה תשיג: מכירות, הפניות ליצירת קשר או הגדלת תנועה לאתר. ב99.9% מהמקרים, היעד "מכירות" לא תקף לחברות בניה ונדל"ן משום שאף אחד לא קונה דירה באינטרנט. אבל, קמפיין מסוג לידים שיביא אנשים לשמוע הצעה על דירה או ייעוץ חינם על שיפוץ או עיצוב פנים יכול להביא פניות. בכל אופן, מטרת הקמפיין משפיעה ישירות על כיצד הכסף מושקע בקמפיין כדי להגיע למטרה זו. כך למשל, אם מטרת הקמפיין היא להביא תנועה לאתר-הכסף יושקע כך שכל קליק יביא את המטרה (הגעה לאתר).
שני היעדים העיקריים שבעלי חברות בניה צריכים להתמקד בהם הם: תנועה לאתר ולידים (טופס\טלפון)
תנועה לאתר
למרות שהמטרה הסופית של חברות בניה ונדל"ן היא מכירות, זה לא אומר בהכרח שיעד הקמפיין יהיה מכירות בגלל הסיבה שהזכרנו לעיל. כאשר מישהו מחפש לבנות או לקנות בית, לשפץ את המטבח או להרחיב חדר – ההחלטה הזו דורשת כסף, זמן, מחקר והרבה אמון בחברה הקבלנית. על מנת לבנות את האמון הזה, קמפיין שיוביל משתמשים לאתר (בהנחה שבאתר בנוי נכון) יכול להיות אידיאלי. למה? כי בעל החברה בעצם מקדם את תיק העבודות שלו על ידי הצגת תמונות על פרויקטים שעשה, מאמר על הטרנד האחרון בעיצוב מטבחים או המלצות של אנשים שקנו ממנו דירה או שיפצו אצלו חדר. המטרה צריכה להיות הגעה לכמה שיותר קונים פוטנציאליים שנמצאים בתחילת דרכם בחיפוש, תוך בניית אמון לאורך הדרך. ייתכן שהם עדיין לא מוכנים למלא טופס ליצירת הקשר וזה בסדר, כי על ידי הגעה לאתר הם נחשפים לעסק, ממש בדומה לאדם שנכנס לחנות ומתרשם. הם צעד אחד ממש לפני החלטה אם ליצור קשר או לא.
ויותר מזה, על ידי ביקור באתר, ניתנת עכשיו ההזדמנות "לצבוע" את הקהל הזה ולפרסם לו באופן ישיר יותר באמצעות קמפיין רימרקטינג.
לידים
אם המטרה העיקרית היא לקבל לידים חדשים, ניתן ליצור קמפיין שהיעד שלו הוא הפניה לדף נחיתה. קמפיין זה נועד להגיע לאלה שנמצאים בתהליך של ראיונות עם קבלנים וכנראה מחפשים הצעת מחיר הוגנת. מילות המפתח והטקסט במודעה אמורים לתת מענה לצורך זה. הדף והמודעה צריכים להיות מפתים, ברורים ותמציתיים. מחקרים אחרונים מראים שלפחות לגבי גלישה בנייד, כל המידע אמור להיות פרוס לפני המשתמש עוד לפני שהוא אפילו גולל בנייד- הכל בדף ראשון ומול העיניים. דרך טובה להשיג לידים היא להציע לדוגמא סיור חינם בפרויקט או הטבה לרוכשים.
יש לבצע אופטימיזציה לדף הנחיתה עם כותרת שמושכות את העין, קריאה ברורה לפעולה ומינימום הסחות דעת. דף נחיתה טוב מציע מידע בעל ערך שמתייחס לפתרון של בעיה אצל הלקוח הפוטנציאלי ומשכנע אותו לעשות את הצעד הבא. גם כאן קמפיין רימרקטינג הוא דרך יעילה ליצירת קשר מחודש עם אלה שביקרו באתר אך לא המירו ללידים.
2. בחירת מילות המפתח הנכונות
חשוב לקבלן או בעל חברת בניה להפוך את העסק לגלוי בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים. מיקוד למילות המפתח הנכונות הוא הגורם הקריטי ביותר ביצירת קמפיין מוצלח. כדאי להשקיע במחקר ובבחירת מילות מפתח כדי לבנות מודעות אפקטיביות בגוגל.
זיהוי מילות מפתח רלוונטיות
יש לוודא שהמודעות מגיעות ללקוחות פוטנציאליים המחפשים באופן פעיל שירותי בניה או נדל"ן או שיפוצים. דרך אחת היא לחשוב "מה אנחנו היינו מחפשים". לאחר שתהיה רשימה של מילות מפתח, רצוי להשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל כדי לראות לאילו מילים או ביטויים יש את נפח החיפוש הגבוה ביותר. אפשר גם לנסות ולראות את המודעות של המתחרים בתחום כדי להבין מה מילות המפתח שהם השתמשו בהן. על ידי זיהוי מילות מפתח אלו, אפשר ליצור מודעות ממוקדות יותר שסביר להניח שילחצו עליהן ויקבלו שיעור המרות גבוה יותר.
באמצעות כלי SEO ניתן לקבוע לאילו מילות מפתח כדאי למקד ולאיזה לא. הם גם יכולים לעזור לך לגלות מילות מפתח עם זנב ארוך שיתכן שיהיו ספציפיות יותר עבור בעל העסק ובעלות פחות תחרות, עובדה שתקל על דירוג המודעות של העסק. לדוגמה, במקום למקד ל"בית חמישה חדרים למכירה", ניתן למקד ל"בית חמישה חדרים חדש למכירה בבת ים".
3. יצירת מודעה משכנעת
המודעה שעונה לחיפוש היא נקודת המגע הראשונה של העסק עם לקוחות פוטנציאליים. בסופו של דבר זה משפיע על ההחלטה של הלקוחות אם הם לוחצים על המודעה או לא. יצירת מודעה שובה לב ומשכנעת מניבה המרות, מגבירה את שיעורי הקליקים וממקסמת את החזר ההשקעה על המודעה.
כיצד קבלנים ובעלי חברות בניה ונדל"ן יכולים ליצור כותרות מושכות?
כותרות
- כותרות הן המפגש הראשון של המשתמש עם העסק. לכן חיוני להפוך אותן לקליטות ואינפורמטיביות. יש לזכור כמה דברים חשובים:
- כל מודעה מציגה יותר מכותרת אחת.
- כל כותרת מכילה עד 30 תווים.
מאחר ומספר התווים במודעה מוגבל, רצוי ליצור כותרות תמציתית תוך הצגת ההצעות ואת מה שמבדל את העסק מהמתחרים. למשל: "דירת 5 חדרים מדהימה במחיר של 4".(מחיר משתלם ואיכות) תוך הישארות מתחת למגבלת 30 התווים. רצוי מאד לעשות שימוש במילים חזקות כמו "במחיר מעולה", "איכותי", "אמין".
קריאה לפעולה
עוד אסטרטגיה היא להדגיש את היתרונות הייחודיים של העסק ומדוע אנשים צריכים לבחור בו על פני מתחרים. לדוגמה, אם הקבלן מתמחה בשיפוץ בית ידידותי לסביבה, הוא צריך לציין זאת במודעה כדי למשוך לקוחות שמודעים לסביבה.
קריאה לפעולה היא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית פרסום, המנחה את המשתמשים לבצע את הפעולה הרצויה – בין אם זה מילוי טופס יצירת קשר, התקשרות לעסק או ביקור באתר.
חשוב לכלול קריאה לפעולה במודעות עצמן שאומרות ללקוחות פוטנציאליים מה עליהם לעשות הלאה. קריאה לפעולה כתובה היטב צריכה להיות מוכוונת פעולה, משכנעת וקלה להבנה. לדוגמה: "הזמינו ייעוץ חינם לעיצוב הבית היום" מתקשר לפעולה מתבקשת (התקשרות או לחיצה), תועלת משכנעת (ייעוץ חינם לעיצוב הבית) ותחושת דחיפות (היום).קריאה לפעולה היא המפתח לשיפור שיעור הקליקים של המודעה ולהגדלת ההמרות.
4. עיצוב דפי נחיתה יעילים
כדי לקבל את התוצאות המקסימליות מהקמפיין, רצוי מאד להשקיע בדפי נחיתה המכתבים באותה שפה עם המודעות. רצוי גם לבצע אופטימיזציה של דפי הנחיתה על ידי שימוש בשפה שקהל היעד מדבר והפעלת קריאות ברורות לפעולה.
המפתח הוא ליצור נושא ייעודי לכל קבוצת מודעות, לשמור על העברת מסרים עקביים בין המודעה לדף הנחיתה, ולדאוג שדף הנחיתה יהיה ידידותי למשתמש.
הדרך הטובה ביותר ליצור דפי נחיתה ייעודיים לכל קמפיין מתחילה בהכרת קהל היעד. דף נחיתה שממיר מתמקד בהצעה (יעד ההמרה), לכן חשוב לוודא שההצעה מדברת אל הקהל שאליו ממקד הקמפיין ושהדף מכיל סרטונים או תמונות ברורות שמציגות את התוכן במודעה (שאליו הגיע המשתמש ממילת חיפוש).
רצוי להשתמש בעיצוב מינימלי בדף הנחיתה ולהקל על הניווט. דף הנחיתה צריך להיות מותאם גם לנייד ולהתאים לעיצוב המודעה.
רצוי לקיים את הבטחת מסרים ולשמור על עקביות בין המודעה לדף הנחיתה.עקביות היא חיונית כשמדובר בבניית דפי נחיתה שממירים. המסרים צריכים להיות זהים, ממילות המפתח במודעה ועד לכותרת בדף הנחיתה. עקביות עוזרת לחזק את המסר ולגרום ללקוחות פוטנציאליים לדעת שהם במקום הנכון.
חשוב לשמור על "זרימה הגיונית". אם המודעה מקדמת שירות מסוים, דף הנחיתה שבו נוחתים אמור לספק מידע נוסף על שירות זה. זה יעזור למבקרים לקבל החלטות מושכלות ולהגדיל את הסיכויים שלהם להמיר.
העיצוב של דף הנחיתה שלך ממלא תפקיד חיוני בהמרת מבקרים ללידים, לכן חשוב לוודא שדף הנחיתה ידידותי למשתמש ומכיל קריאה ברורה לפעולה. להלן מספר טיפים ליצירת דפי נחיתה יעילים:
- שימוש בשטח לבן כדי להעניק לדף הנחיתה מראה נקי ולא עמוס.
- שימוש בכותרת ברורה ותמציתית המעבירה את הצעת הערך הבסיסית לשירות.
- הצבת הקריאה לפעולה במקום בולט בדף הנחיתה כדי להפוך אותו למוקד העיקרי.
- שמירה על דף נחיתה פשוט. הימנעות מהוספת אלמנטים רבים מדי, שעלולים לגרום לבלבול ולמנוע מהמבקרים לפעול.








