יוצרי תוכן ובעלי עסק המעוניינים להגדיל את החשיפה והמעורבות במותג, חייבים לקחת בחשבון את יוטיוב שורטס YouTube Shorts כפלטפורמה מצוינת לפרסום, במיוחד כאשר יש אסטרטגיה נכונה כדי לתמוך ביעדים של המותג או המוצר. יצירת אסטרטגיה אפקטיבית של YouTube Shorts בסופו שדבר אמורה להביא יותר צפיות ולמשוך את קהל היעד הנכון לכל פעולה רצויה, בין אם היא חשיפה למותג, העברה לדף נחיתה או כל פעולה אחרת שתקדם את המטרה האסטרטגית לשמה הקמפיין נבנה. רוצים לדעת לעשות קמפיין ביוטיוב שורטס? לחצו כאן.
שלב 1: חקירת נישה וקהל
לפני שמתחילים להפיק קטעי תוכן תוכן עבור YouTube Shorts, המשווקים צריכים להבין את סוג הקהל ואת התוכן בנישה הספציפית שכבר מניב תוצאות בפלטפורמות אחרות. דרך מצוינת להתחלי את החיפוש היא לחפש יוצרים ומותגים באותה תעשייה ולבדוק לעומק מונחים ומילות חיפוש הקשורים לתחומים בהם עוסק המותג או המוצר. על ידי מענה על שאלות ספציפיות, אפשר להתחיל לפתח תוכן בווידאו שהקהל יאהב ויגיב לו.
השאלות העיקריות בשלב זה צריכות להיות:
- באיזה סוג של YouTube Shorts קהל היעד צופה?
- מהם סרטוני ה-Shorts הפופולריים ביותר באותו תחום?
- למה הסרטונים האלה זוכים למעורבות עם קהל היעד?
- כיצד ניתן להפיק סרטונים ייחודיים מהמתחרים ב-YouTube Shorts שיגרמו לקהל המטרה להיות מעורבים?
שלב 2: מעקב אחר תוכן דומה
האלגוריתם של יוטיוב שורטס אינו שונה בתכליתו מטיק טוק או פייסבוק. האלגוריתם שלYouTube Shorts עוקב אחר היסטוריית הצפייה של המשתמש וממליץ על תוכן דומה מתוך הנחה שזה מה שמעניין את המשתמש והוא ימשיך לצפות בסוג הסרטונים האלה או בסוג המפרסם.
שלב 3: יצירת תוכן שמכיל את הקרס השיווקי
ניתן לשער איזה תוכן YouTube מגיש לקהל היעד ואיזה סגנון תוכן ליצור כדי להגיע לקהל. בסרטוני יוטיוב שורטס צריך להגיע מהר לנקודה אותה רוצים להעביר. זה בעצם הקרס השיווקי (Hook) כדי "לתפוס" את הקשב של המשתמש ולגרום להמרה נבחרת. ללא סיבה להמשיך לצפות, המשתמש פשוט יגלול לסרטון הבא ומדדי המעורבות ירדו. זה ישפיע על טווח ההגעה. אם האלגוריתם של YouTube רואה אחוז גבוה של משתמשים שנוטשים את הצפייה בסרטון, הסרטון לא יגיע להמלצות בפידים.
רוצים לכתוב משהו שישאיר את הצופה בסרטון?
- הציעו לפתור בעיה ברורה שקהל היעד מתמודד איתה.
- שאלו שאלות שמעוררות את המשתמשים להמשיך לצפות.
- שתפו עובדה מסקרנת שממצבת אתכם כמובילי דעה בתחום.
- דאגו בסרטון לעורר רגש חזק או זעזוע בכדי להפתיע את הצופים.
- שלבו מעט צחוק בסרטון כדי ליצור קירבה עם המשתמשים.
- הכניסו טיזר בכיתוב על ידי הפניית משתמשים ללחוץ על הכיתוב כדי ללמוד עוד.
הנה כמה רעיונות לתוכן של YouTube Shorts שיכולים להיות בעלי ערך רב עבור קהל:
- טיזרים למוצרים.
- סרטוני מאחורי הקלעים.
- הדרכות והנחיות למוצרים.
- המלצות של לקוחות.
- מכירות ומבצעים חדשים.
- טיפים מהירים על נושא מסוים.
- אירועים והשקות.
- אתגרים מגמתיים.
- מפגשי שאלות נפוצות.
- סיפורי מותגים.
שלב 4: ביצוע מחקר מילות מפתח
מלבד היכולות של מחקר מילות מפתח לקדם אורגנית פוסטים, YouTube סורקים סרטונים, יוצרים סקריפט, מתמללים אותם ומחפש בהם מילות מפתח. זו הסיבה שאפשר לעשות עבודה טובה עם מילות מפתח חשובות בתאור הסרטון ביוטיוב, בכותרת ובכתוביות כדי לגרום לווידאו לעלות בתוצאות החיפוש של גוגל.
איך למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר עבור YouTube Shorts?
- הקלדת ביטוי מפתח בלשונית החיפוש. מיד עם התחלת ההקלדה, ניתן לראות אילו ביטויים מופיעים ברשימה הנפתחת. אלו בדיוק המילים והמונחים הקשורים שאנשים מחפשים.
- השתמשו בכלי שונים למחקר מילות מפתח שייתנו לכם מידע נוסף לגבי נפחי חיפוש וקושי בדירוג.
איך משתמשים במילות מפתח בסרטונים?
1. בוחרים מילת מפתח עיקרית.
2. שמים את מילת המפתח העיקרית בכותרת, בכיתוב, בתיאור ובהאשטגים.
3. משלבים את מילות המפתח ועוד מילים או ביטויים הקשורים בסרטון בדרך הכי טבעית שאפשר (שימוש יתר במילת המפתח במקומות שמרגישים לא טבעיים יוריד דירוג).
להלן שני הסוגים העיקריים של מילות מפתח:
- מילות מפתח עם זנב קצר: אלו הם ביטויים קצרים (מילה אחת עד שלוש) שהם רחבים, כלליים אך בעלות נפח חיפוש גבוה, כלומר הם תחרותיים יותר לדירוג.
דוגמה: "תזונה בריאה"
- מילות מפתח עם זנב ארוך: אלו הם ביטויים ארוכים יותר (5 מילים ויותר) שמתעמקים בנושא נישה. בעוד שנפח החיפוש נמוך יותר, מילות מפתח אלו פחות תחרותיות לדירוג ועוזרות למקד לקבוצת קהל נישתית יותר.
דוגמה: "רעיונות לארוחת בוקר בריאה ב- 15 דקות"
מחקר מילות מפתח מאפשר להבין את קהל היעד ומה הוא מחפש. כלי מחקר למילות מפתח כמו Keyword Analytics עבור YouTube, מאפשרות לראות כמה חיפושים מקבלים מילות מפתח מסוימות ועד כמה הן תחרותיות.
שלב 5: יצירת כותרות לשורטס
בעת יצירת שורטס, כדאי לחשוב על כותרות כעל הרושם הראשוני שיהיה לקהל מהמותג או העסק. זו ההזדמנות הראשונה שיש לעסק למשוך את תשומת הלב של הקהל ולעצור אותו בפיד. כמה טיפים ליצירת כותרות קליטות למשתמשים ולאלגוריתם.
- שימוש באימוג'י כדי להוסיף עניין ויזואלי.
- הגבלת מספר התווים ל-50-70 תווים
- הוספת מילת המפתח העיקרית בכותרת.
- תיאור מדויק במה עוסק הסרטון.
- הוספת hashtags לכותרת לשיפור נראות החיפוש.
שלב 6: יצירת תמונות ממוזערות מותאמות אישית Thumbnails
כל סרטון שורטס איכותי צריך להכיל תמונה ממוזערת ראויה. זה בעצם הדבר הראשון שתופס את העין בסרטון. בכדי ליצור תמונה ממוזערת מותאמת אישית אפשר לבחור את אחת מהפעולות הבאות.
- לבחור תמונה ספציפית מהסרטון עצמו במהלך תהליך ההעלאה באפליקציית YouTube.
- השיטה המועדפת יותר היא להשתמש בפוטושופ או ב-Canva, לבחור את התבנית המוצעת של יוטיוב שורטס ( 1080 על 1920 לאורך), להוסיף גרפיקה ואלמנטים חזותיים מושכים את העין כדי להבליט את התמונה.
שלב 7: תזמון הפרסום
תזמון חשוב מאד ברשתות החברתיות, בין אם הפרסום הוא ב-YouTube Shorts או בפלטפורמות וידאו אחרות. מקסום הצפיות במהלך השעות הראשונות בפרסום הוא המפתח לשימוש נכון באלגוריתם ולהשגת יותר צפיות בתוכן.
כדי למצוא את הזמן הטוב ביותר לפרסום, אפשר לגלול לאזור Analytics ולראות את הזמנים שבהם סביר להניח שהקהל יגלול ב-YouTube ויתקל במודעה. ככל שמפרסמים יותר, יש יותר תוכן שצריך לנתח, אבל בד בבד מקבלים מושג לגבי באילו זמנים הכי כדאי לפרסם.
שלב 8: ניתוח מתקדם של הפרסום
השלב האחרון ביצירת אסטרטגיה מנצחת של YouTube Shorts הוא לנתח את התוצאות של פרסום התוכן. ברגע שיש מספר סרטונים קצרים שמתחילים להביא צפיות, חשוב לעקוב אחר מדדי הביצועים העיקריים (KPI). אם מבינים נכון את הנתונים, אפשר להשתמש בנתונים האלה כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי איזה תוכן מניב ביצועים טובים ומה כדאי לפרסם הלאה. לדוגמה, אם סרטון אחד מתחיל לצבור צפיות בצורה יוצאת מן הכלל, כדאי לשאול מדוע. האם זה הנושא? הסגנון של הסרטון? אולי ההצעה שיש בו?
לאחר שמזהים מה נעשה טוב, אפשר לשכפל את הבסיס לסרטונים עתידיים וליהנות מאותם תוצאות.
מוכנים לפרסם את הקמפיין הראשון שלכם ביוטיוב שורטס? לחצו כאן.









