באמצע 2022 החלה Meta להרחיב את טווח ההגעה של תוכן בדף או פרופיל לחשיפה למשתמשים שאינם עוקבים ישירים. מחקרים מראים שטווח הגעה אורגני בפייסבוק ירד במשך שנים. בשנת 2022, טווח ההגעה האורגני הממוצע לפוסט בדף פייסבוק הוא רק 5.2%, ירידה מ-7.7% ב-2018. ברוב המקרים, טווח הגעה בפייסבוק הוא רק חלק מהמטרות של אנשי דיגיטל. לפיכך, פעולות כמו לייקים, הערות, שיתופים, הודעות והקלקות הן בעלות ערך רב מהסיבה שהן יכולות להגדיל את טווח ההגעה של פייסבוק ולהוביל להמרות.
בעדכון האחרון משתמשים עלולים לראות תוכן מדפים עסקיים ופרופילים ציבוריים שאין להם שום קשר לדף הפרטים או העסקי, אך יכולים לעורר בהם עניין לפי המדדים של Meta. תוכן המוצע על ידי פייסבוק עשוי להיות: תוכן בפיד החדשות של המשתמש, תמונה, סרטון, קישור וטקסט ש- Meta חושבת שיעניין את המשתמש בעקבות תווית (#) או תיוג (@) רלוונטיים. Reels לדוגמא מוצגים בפאנל ייעודי בחלק העליון של העדכונים של המשתמשים ובפאנלים של Reels המופיעים באקראי לאורך העדכונים של המשתמשים. במקרים מסוימים, משתמשים עשויים להישאל על ידי המערכת אם הם רוצים לראות עוד תוכן כמו הפוסט המוצע או לחילופין להנחות את האלגוריתם מה לראות (שלוש הנקודות בפינה השמאלית העליונה של הפוסט וללחוץ על "הצג יותר" או "הצג פחות").

פרסום תוכן מקורי
בהמשך לכתבה על קידום סף פייסבוק על ידי מעורבות בפוסטים
Meta מדווחת שהדרך היעילה ביותר לשפר את טווח ההגעה היא ליצור תוכן מקורי. אם המדדים של Meta קובעים שהדף מפרסם תוכן במה שהפלטפורמה מכנה "מקוריות מוגבלת", הפלטפורמה תפחית אוטומטית את טווח ההגעה של פוסטים בדף.
בכלל כך עדיף להימנע מ:
- העלאת תוכן מאפליקציות אחרות (כמו TikTok) ללא שינוי של התוכן (הוספה\עריכה של מרכיבים).
- פרסום מחדש של אותו תוכן בדף שוב ושוב מבלי לבצע שינויים.
- העלאת תוכן גנרי (בעיקר תמונות) שניתן למצוא באתרים שונים או בפלטפורמות אחרות.
איך ניתן לוודא ככל שניתן שמפרסמים תוכן מקורי? הימנעות משימוש בתמונות מלאי או קריאייטיב גנרי בתוכן, אלא יצירת תוכן חדש. לדוגמה: צילומים אותנטיים של מוצרים ושירותים, צילום חברי הצוות של העסק מאחורי הקלעים, או ליצור תוכן בשפה חדשה המאפיינת את העסק.
פרסום תוכן המעודד מעורבות ללא ניסיון מכירה
בכל תוכן שנבחר לפרסום העסק ולהעלאת פוסטים (תמונה\וידאו), פרסום תוכן שמקבל הרבה מעורבות (לייקים, שיתופים, תגובות) מגביר בהכרח את טווח ההגעה האורגני. תוכן טוב הוא תוכן שמשתמשים רוצים לשתף מבלי שיותר התוכן יגיד להם לשתף, תוכן מעניין\מצחיק\רלוונטי\מעורר שאלות ברמה שמשתמשים ישתפו כי הם מוצאים בזה ערך לחברים שלהם בפלטפורמה. אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור מעורבות אמיתית היא להיות אותנטי.
כדי לעודד את הקהל לקיים אינטראקציה מבלי ללתת לזה להראות כסוג של פיתוי, היא לשאול שאלות מרתקות. לדוגמה: האם תשתתפו באירוע X? מה אתם מתכננים לקראת יום ה-X? האם אתם מעדיפים את מוצר X או מוצר Y? האם מישהו ניסה את מוצר Z?
הדרך הטובה ביותר ליצור תוכן אותנטי שיגרור שיתופים, היא להכיר את הקהל של העסק.
אחת הדרכים הטובות היא לעשות שימוש בנתונים דמוגרפיים בסיסיים (גיל, מגדר, מיקום עוקבים) על ידי בדיקת תובנות הקהל של הדף ב-Business Suite.

ככלל, אין חובה ליצור תוכן חדש לגמרי עבור כל פוסט בפייסבוק, כדי להפיק את המקסימום בשיווק אורגני בפייסבוק, ניתן גם לערוך מחדש קליפים ותמונות קיימים ולהקפיד לשנות אותם או להוסיף רכיבים חדשים. הוספת גרפיקה חדשה או אלמנטים יצירתיים לתוכן קיים אינה נחשבת ליצירת תוכן מקורי. לעומת זאת פייסבוק מתייחסת לקריינות, שכבות וידאו ומידע חדש כתוכן חדש ומשפרת משמעותית את טווח ההגעה שלו.
פרסום תוכן שמעניין את העוקבים בדף
בהמשך לשני הסעיפים הקודמים, כדאי לשקוד על יצירת יותר מהתוכן שהקהל העוקב אחר העסק מגיב לו. כדי למצוא את התוכן המתאים ביותר עבור הקהל, תובנות התוכן של Business Suite הם המקום להתחיל בו. ניתן למיין לפי מדדי המפתח בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על טווח הגעה, או לעקוב אחר טווח ההגעה של פייסבוק כמדד למידת ההצלחה של התוכן.

בנוסף, Creator Studio מועיל מאד למדידת מדדי פייסבוק הקושרים ל- Reels והוא גם עוזר לך לכמת הפצת תוכן. כדי לבדוק מדדי תוכן ב-Creator Studio, ניתן לפתוח את החלונית Published ולסמן את הכרטיסייה "הכל" כדי לסקור ניתוחים עבור כל התוכן, או להתמקד בסוג תוכן כמוReels .

עבור כל פוסט, Creator Studio מציג מדד הפצה המציין את טווח הפוסט ועוד מדדים רלוונטיים בדרך כלל נחפש את המדדים הירוקים, המעידים על מגמות התפלגות חיוביות ונקדם תוכן מהסוג הזה יותר. מעבר עכבר על גבי ה-"i" שלצד מדד ההפצה, יראה מדוע פוסט מסוים הגיע ליותר אנשים.
פרסום מוצלב של פוסטים בין פייסבוק לאינסטגרם
עסקים המנהלים חשבון אינסטגרם יכולים להשתמש באינסטגרם כדי להצליב את התוכן ולהגביר את הנראות בפייסבוק. כאשר אתה הולך לפרסם תוכן באינסטגרם, הקש על האפשרות להמליץ בפייסבוק על הקליפים באיסטגרם Reels. אפשר להגדיר את ההגדרה עבור פוסטים וReels בודדים או לשנות את ההגדרות כך שכל התוכן באינסטגרם יהיה כשיר אוטומטית להמלצה בפייסבוק. למרות פרסום התוכן באינסטגרם, פייסבוק עדיין תחשיב את התוכן כמקורי כשמשתמשים באפשרות זו. זה אומר שלעסק הקצר בזמן או בתקציב, פרסום צולב בין פייסבוק לאינסטגרם יכול לחסוך את שניהם.


פרסום תוכן באופן עקבי
כדי לשפר את טווח ההגעה, Meta ממליצה גם לפרסם תוכן איכותי בתדירות גבוהה ובאופן עקבי. באיזו תדירות כדאי לפרסם בדף העסקי? ככלל, עסקים ברוב הענפים צריכים לפרסם לפחות כמה פעמים בשבוע. ניתן להיעזר בלשונית הפוסטים ב-Business Suite כדי למצוא את הזמנים הטובים ביותר לפרסום. Business Suite ממליצה רק על זמנים לכמה ימים מרגע יצירת התוכן. אם נדרש לתכנן עוד זמן, ניתן להכנס לתובנות כדי למצוא זמנים טובים או לנסות כמה זמנים חדשים כדי למצוא מה עובד הכי טוב.
בניית קהילה מעורבת
עסקים המסתמכים על פייסבוק כפלטפורמה שיווקית, יכולים לעשות שימוש במעורבות שהעסק מקבל. על ידי תגובה למעורבות בפייסבוק, ניתן ליצור שיח ולהגביר את המודעות למותג. עם הזמן, ניתן גם לבנות קהילה מעורבת שניתן לעקוב אחריה, לשתף בה אנשים ולקדם אותה באופן יזום.
הכלי העיקרי למטרה זו הוא Business Suite שבו ניתן לעקוב אחר הערות והודעות ולוודא שלא פוספסה הזדמנות עסקית. ל-Business Suite יש כמה כלי אוטומציה מועילים המאפשרים לעסק להגיב מהר יותר.
בתיבת דואר נכנס למשל, ניתן בלחצן אוטומציות (בפינה השמאלית העליונה) להגדיר תשובות מיידיות כדי ליצור שיח עם הקהל שנחשף לראשונה לעסק או ליצור תשובות לשאלות נפוצות.

ניתן גם להשתמש בכלי הקצאת שיחות לניתוב שיחות ממסנג'ר או אינסטגרם לאנשים ספציפיים הקשורים לנושאים מסוימים או שיותר זמינים למענה.

ניתן לעשות שימוש בתשובות לפי מילות מפתח בהתאמה אישית ששולח באופן אוטומטי הודעה ישירה בתגובה להערות ספציפיות. ניתן לבחור את התגים להפעלת אוטומציה ולהפעיל תגובות אוטומטיות עבור כל hashtag.

במקרים מסוימים, ייתכן שהאנשים שמגיבים על התוכן בדף כבר עוקבים אחר הדף או אוהבים אותו. אבל ככל שטווח ההגעה של הדף גדלה, יש סיכוי גבוה יותר לקבל מעורבות מאנשים שעדיין לא עוקבים אחר הדף. ניתן להזמין אותם לעקוב מכרטיסיית ה"התראות" או מהכרטיסייה "קהל" בחלונית התובנות.
פרסום Facebook Reels
הפקת תמונות מקוריות ושיתוף פוסטים חדשים בטקסט עם קישורים יכולים לעזור לטווח ההגעה של דף הפייסבוק להתרחב מעבר לקהל בדף. אבל כאשר רוצים למקסם את טווח ההגעה של פייסבוק, סוג התוכן הטוב ביותר להפקה הוא הפורמט ש Meta מקדמת הוא Reels.
כדי להפיק את המרב מהReels של הדף, רצוי מאד להימנע מייצוא הסרטונים הקצרים הנוצרים עבור אינסטגרם, יוטיוב או TikTok ולהעלות אותם לפייסבוק. שיתוף תוכן עם watermark של אפליקציות אחרות עשוי להפעיל את דגל המקוריות המוגבלת של פייסבוק ולהקטין משמעותית את טווח ההגעה. כפועל יוצא, יצירת תוכן חדש באמצעות הכלים של פייסבוק תקבל עדיפות של תוכן חדש מקורי וטווח ההגעה יגדל.
אם כבר הופק תוכן וידאו של 9:16 שצריך לפרסם בתור Reel, ניתן להשתמש ב- Creator Studio כדי ליצור Reels. ב-Creator Studio, לוחצים על הלחצן Create New ובוחרים Create Reel. מעלים סרטון אנכי ומוסיפים כיתוב. עם כל המוגבלות של כלי העריכה של Creator Studio, הם עדיין מאפשרים לחתוך את הסרטון כדי להפוך אותו למעניין יותר. ניתן גם להשתמש בכלי שינוי גודל כדי לוודא שהסרטון שלך מוצג ביחס הגובה המתאים.
Creator Studio גם מאפשר רמיקס. מכיוון שכלי הרמיקס של פייסבוק מאפשר לאחרים להשתמש בסרטון בתוכן המקורי בצורת תקציר (תוך כדי זיכוי לדף המקור), זו דרך מצוינת לעודד גילוי ולהכיר את המותג לאנשים חדשים. האפליקציה של פייסבוק כוללת כלים מתקדמים יותר: שכבות טקסט, מדבקות אינטראקטיביות, הוספת מוסיקה או קריינות ועוד.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

13 דרכים להשיג יותר צפיות בטיקטוק
חלק מבניית אסטרטגיית שיווק של TikTok היא לנסות דרכים חדשות להשגת צפיות. צפיות ב-TikTok נספרות לאחר שמישהו צופה לפחות שנייה אחת בסרטון. גם אם המשתמש

איך ליצור דפי נחיתה ממירים בשנת 2025? כולל דוגמאות
דף נחיתה בעל המרות גבוהות הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, מטרתו להפוך מבקרים ללידים או ללקוחות. הצלחת דף נחיתה נמדדת בשיעור ההמרה שלו,

כיצד להצליח בשיווק עסק ב- TikTok בשנת 2025?
שימוש ב- TikTok לעסקים יכול לשפר את אסטרטגיית השיווק של כל עסק.כיום, רק 30% מהמשווקים משתמשים ב-TikTok. בהתחשב במספר המשתמשים האדיר ובשיעורי המעורבות שהפלטפורמה מציעה,

6 שלבי הקסם שיהפכו סרטון לויראלי
מדוע משווקים צריכים ליצור סרטונים ויראליים? חשבו על סרטונים אורגניים ויראליים כמו שלטי חוצות למותג שלכם. יותר נראות מובילה ליותר מודעות, מה שמוביל ליותר לידים

4 הדרכים הטובות להגדלת שביעות הרצון של הלקוחות והמכירות
אם העסק או המוצר שלכם פעילים במדיה החברתית ואתם רוצים להפוך ליותר רווחיים, לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ולגייס עוד לקוחות באמצעות פלטפורמות חברתיות

3 הקסמים שמשפיעים על התוצאות בדפי נחיתה
קבלו את המדריך שיעזור לכם להפוך דפי נחיתה רגילים למכונות שמייצרות לידים והמרות. איך גורמים למבקרים לעצור, לקרוא, ולבצע פעולה? בואו לגלות איך ליצור כותרות