רבים נוטים לחשוב שקופירייטינג ושיווק תוכן הם בעצם אותו דבר. זה לא מדויק. קופירייטינג ושיווק תוכן משלימים זה את זה, ובו בזמן מקיימים מטרות ברורות. קופי בהגדרה המסורתית, משמש כדי לבצע את המכירה. התוכן עושה את כל השאר. תוכן טוב יודע למשוך קהל, תשומת הלב, מראה את היכולת של העסק לפתור את בעיות שלהם, מראה את השליטה של העסק בתחום וסולל את הדרך לרכישה בסופו. למשווקי תוכן חכמים יש את היכולת לשווק תוכן על ידי שימוש במוטיבים מהקופירייטינג המסורתי. מדוע? משום שקופירייטרים מסורתיים טובים ידעו בעבר לשכנע ולמכור. אותם אלמנטים מהאסכולה הישנה של קופירייטינג יכולים לשכנע גם בתוכן ולעבוד טוב יותר.

ישנן כמה אסטרטגיות קופירייטינג מצוינות שרצוי לקחת לעולם התוכן.

1. כותרות

כותרות ידועות כמשפיעות על המשך הקריאה הן בעולם התוכן והן בעולם הקופירייטינג. כותרת חלשה או מעורפלת, סתומה או לא ברורה לא תזכה להרבה כניסות או קליקים אפילו אם בגוף התוכן תהיה הכתבה בטובה ביותר בתחום. עסקים צריכים להפנים שגם אם יש להם קהל עצום, הם עדיין צריכים לשכנע אותו מדי יום לצרוך תוכן איכותי ולהמשיך לתת לו תשומת הלב.

אך הדבר נכון גם מהצד השני. הכותרות הטובות בעולם לא יחזיקו הרבה עם תוכן דק וחלש באופן עקבי. כותרות טובות יגבירו את מעורבות הקהל במונחים של שיתופים וקישורים בתנאי שתוכן איכותי.

תוכן ללידים בחינוך

2. שילוב בין רצינות ומשחקי מילים בקופירייטינג

משחקי מילים, משחקי לשון ובדיחות הם התענוג של כל יוצר תוכן והם תורמים לתוכן. לעיתים הם פחות מענגים את הקהל. מצד שני, חשיבה מדוקדקת על כל מילה בשפה תהפוך את התוכן לבהיר וחזק, אבל קופירייטרים יודעים שלעתים קרובות יותר מדי רצינות ופיקחות יבלבלו את הקהל. רצוי מאד לעשות שימוש בשפה פשוטה שהקהל יבין. פיקחות ומילים גבוהות יכולים להוסיף מעט תיבול לתוכן, אך בשימוש במשורה ולעולם לא בכותרות.

3. פיתוח אסטרטגיות קופירייטינג סביב רעיון

משווקי תוכן יכולים לכתוב המון על מידע עובדתי יבש שרק עונה על שאלות. קופירייטרים כותבים מידע שגם מבדר וגם מחנך את הקורא במסגרת של רעיון גדול. בכדי לכתוב קופירייטינג טוב, צריך לדחוס תוכן לרעיון מתומצת שמייצר תקשורת מיידית מצד אחד ומביא את התועלת הרצויה מצד שני. אסטרטגיות קופירייטינג עשויות לעזור להרחיב את הקהל, לקבל יותר מינויים בדוא"ל, לחנך את השוק לגבי מוצר עתידי, ולמרות שיש הרבה יעדים שניתן להשיג בעזרת תוכן, אסור שהרעיון העיקרי יהיה מפוספס.

סמינר מקוון חינם

4. מחקר תוכן

הקופירייטרים הטובים הם אלה שחוקרים לעומק תוכן וחופרים בו כדי לתמצת או לסכם אותו בצורה פשוטה לכדי רעיון מובן לכל אדם. כמו שאדם הכותב פוסט טוב בבלוג, כותב זאת מנבחי ליבו ו מהכרתו את התחום, כך קופירייטרים צריכים ללמוד את התחום עליו כותבים ולהתחבר אליו. הרעיונות הגדולים לאסטרטגיות קופירייטינג הגיעו ממחקר מעמיק, בשילוב יצירתיות וזמן שהושקע לחשוב היטב על הבעיה שהמוצר או השירות פותרים.

5. קהל

אחד מטובי הקופירייטרים נהג לומר שהמפתח למסעדה מצליחה אינו מיקום, אוכל נהדר או מחירים נמוכים אלא הקירבה של המסעדה לקהל רעב שצריך ורצה את מה שיש למסעדה להציע.

אם נשליך את זה על עסקים, המטרה של משווקים היא לחפש תמיד קהל "רעב" לתוכן המשווק. אם נקביל את ה"קהל הרעב" של המסעדה, הרי זהו הקהל הרעב למה שיש לעסק או למשווק להגיד, בדרך שהוא אומר את זה. מה שיפה בשיווק הדיגיטלי הוא שניתן לגלות הכל על הרעב של הקהל כלפי תוכן: מי הקהל, לאיזה תוכן הוא רעב, עד כמה הוא רעב ועוד הרבה. כיצד? על ידי תגובות של קהל ברשתות חברתיות, באתרים ובפורומים וכן על ידי בדיקת מדדים שונים בכל הפרטפורמות הדיגיטליות שמצביעות של מעורבות, למשל: כמה זמן אנשים היו בדף, אחוזי נטישה, אחוזי חזרה לדף, מפות חום על תוכן, הקלקות וכו'.

לאחר שיודעים מה הקהל רוצה, ניתן ליצור את המוצר או השירות המושלמים כדי לענות על הצורך הזה. אם נוסיף ליכולת לדעת מה הקהל רוצה גם שיווק נכון וכישורי שכנוע, הרי שיש כאן נוסחה להצלחה.

6. יצירת עניין

יש משפט שאומר "תגיד את האמת, אבל הפוך את האמת למרתקת". זה נכון לגמרי לגבי קופירייטינג. אסור לשעמם אנשים בשיווק למוצר, אלא לחנך אותם למוצר תוך כדי יצירת עניין מרתק על ידי מתן אישיות למוצר, דימויים, פרסום הרעיון הגדול של המוצר, לעצב באופן ידידותי את התוכן, המודעות והדפים, להשתמש במעט הומור ברמה שתהפוך את העצות הטובות והתוכן השימושי  למעניינים וקריאים יותר.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן