אם נצא מנקודת ההנחה שווידאו אמור להיות חלק דומיננטי בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, נשאלת השאלה האם בעידן שבו הצרכים של הקהלים משתנים, טווחי הקשב של הצרכנים הולכים ומתקצרים והצורה בה אנשים מחפשים מידע צריכים להשפיע לנו על האסטרטגיה או על הדרך בה אנחנו כעסקים אמורים להגיש ווידאו?

התשובה לשאלה הזו אינה חד ערכית והיא נסמכת על הרבה "זה ראה ונסה" ופחות על "זה ראה וקדש", למה? כי צריכת התוכן בווידאו שונה בתכלית בין קהלים שונים, עסקים שונים ופלטפורמות שונות. אם עד לפני עשור וחצי יוטיוב שלטה בצריכת התוכן בווידאו, הרי שנכנסה פייסבוק ושינתה מעט את כללי המשחק בכך שקידמה והעדיפה Native Video שהועלה לפלטפורמה אל מול ווידאו שהוביל ליוטיוב כדי לגרום למשתמשים להישאר בפייסבוק ולא "לזפזפ", בעוד שהיא נותנת גם (בשונה מבעבר) אפשרות להעלות קבצים ארוכים של עד 240 דקות לפיד ומעודדת סאונד וכתוביות. כל זה גם גרם למשתמשים להתחיל להעלות קבצים ארוכים לפייסבוק ולהתחיל לשווק ממומן בפייסבוק בצורה אגרסיבית. ואז באה TikTok וטרפה את הקלפים. היא הוכיחה שדור הנפילים החדש מתעניין בקצר וקולע והוא מצביע בידיים. 10-20 שניות ראשונות יקבעו אם הסרטון יהיה להיט או כישלון, עד דקה של חסד יתנו ל 40% מהסרטונים ואבוי למי שלא יביא פאנצ' בסוף. הוא ייענש, ע"י המשתמשים וע"י הפלטפורמה.

אז למזלם של בעלי העסקים, המצב לא עד כדי כך גרוע, כי עם כל הכיף והרגש לראות סרטון קצר, חשוב לזכור שיש לסרטון ארוך הרבה יתרונות: הוא נסרק ומקודם טוב יותר על ידי מנועי חיפוש והוא מקור מצוין להבאת קהל לעסק במונחים של הבלטת מקצועיות, קשר עם לקוחות, הדרכות על מוצרים וחיזוק מותג.

חיזוק מודעות יוטיוב

אז באסטרטגיה מומלץ להתרכז סביב הפקת תוכן וידאו ארוך עבור YouTube ולאחר מכן לערוך מחדש כתוכן קצר עבור מדיה חברתית כמו LinkedIn, Instagram, TikTok. למרות ההבדלים בין הפלטפורמות וטווחי הקשב השונים, הן יכולות לשרת אחת את השנייה. בואו ננסה לסווג את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה. בנקודה זו נציין את העבודה המצוינת שעושים סרטונים ביוטיוב שורטס (YouTube Shorts).

אנשים בד"כ צופים בסרטונים ביוטיוב כאשר הם חיפשו במנועי החיפוש (אורגני) או המשיכו לצפות במודעה שעניינה אותם (ממומן) וכך הגיעו לסרטון. אין להם בעיה לצפות בסרטונים ארוכים בתנאי שהם מרתקים אותם, או כאשר הם חייבים הדרכה על נושא ספציפי הזה. פה חייבים להעיר ולהאיר שזה המקום לבעלי עסקים לעשות עבודה בבניית מותג ושידור מקצועיות. בעל עסק שיכול בLive או בסרטון "להחזיק" קהל למשך 20 או 30 דקות, מגביר באופן ניכר את האמון בו ובמותג, הופך להיות אוטוריטה וגורם למשתמשים לרצות לראות עוד סרטונים שלו, לעבוד אתו ולהמליץ עליו.

וכאן נכנסת התמיכה של , Instagram, TikTok כשוברי שוויון, למה?

כי בעריכה מקוצרת של הסרטון והפצה נכונה ומדויקת בפלטפורמות החברתיות- אפשר להצליח להביא לקוחות לעסק. הצלחת האסטרטגיה הזו תלויה במידה רבה בסוג התוכן שיוצרים, עד כמה התוכן והעריכות מרתקות ומה עושים עם התוכן והבנת הקהל שצורך את התוכן (איזה סוג תוכן הוא אוהב, היכן הוא נמצא).

אז מה כדאי לעשות כדי שזה יצליח?

בחירת התוכן

איך אפשר לדעת על איזה תוכן לעשות וידאו? זהו שלב חשוב שאסור לדלג עליו ואם עושים אותו נכון מסתמכים פחות על הרגשה, חוסכים זמן הפקה ועריכה וכסף. כאשר המטרה היא לגרום לאנשים לצפות בסרטונים ולשייך אותם לעסק כנושא עליו רוצים להתפרסם- צריכים לדייק.

וכיצד מדייקים?

יש לכם דף פייסבוק עסקי עם פוסטים וסרטונים? בדקו על איזה תוכן היו הכי הרבה תגובות, לייקים, שיח, עניין ורשמו בצד.

עשיתם קידום ממומן בפייסבוק- רשמו על אילו טקסטים\גרפיקות ונושאים המרתם הכי טוב.

יש לכם אתר המחובר לגוגל אנליטיקס? ראו באילו דפים ביקרו הכי הרבה ובאיזה מהם אחוז הנטישה היה הכי נמוך- רשמו את הנושאים שיש בדפים האלה.

מקדמים חיפושים למילות מפתח ב- Google Ads? בדקו באנליטיקס או באדס על אילו ביטויים המרתם ללידים או עליתם גבוה בחשיפה ורשמו את הביטויים.

המשיכו לבדוק לעומק את מילות המפתח והמונחים הרחבים יותר, זה ישמש אתכם לבניית כותרות לסרטונים עליהם תרצו לעלות במקומות ראשונים.

עשו סיעור מוחות לגבי הנושאים מול הקהל- מי קהל היעד? מה השאלות ששואל קהל היעד? מה הוא מחפש ביוטיוב או בגוגל? מה סוג המידע שהוא צריך? מהן הכותרות הקריאטיביות שהוא יגיב להן? כמובן שצריך כאן להכניס Meta data  ו description שנידונו בכתבות אחרות בקליקינג.

טיפים לקידום ערוץ עסקי ביוטיוב

טיפים לקידום סרטון עסקי ביוטיוב

טיפים ליצירת קהילה וקידום ערוץ יוטיוב

המדריך המלא להבאת נרשמים ליוטיוב

ברמה העקרונית לאחר ביצוע שלב זה, התוכן יהיה רחב, אבל עדיין מבוסס על נתונים ועדיין קשור לשירותים או למוצרים, אם כי יותר בשלב המודעות במשפך השיווקי. מכאן ואילך, כאשר משתמשים יחשפו לעסק, ניתן יהיה להעביר אותם הלאה במשפך עם יותר מדריכים ספציפיים למוצר או לשירות, הדגמות, שאלות ותשובות ותוכן דומה שמתחיל לרתום את הקהל לעוקבים ומעוקבים ללקוחות משלמים וממליצים.

העלאת התוכן ל- YouTube

העלאת התוכן המלא ליוטיוב צריכה להיות שלב יותר קל מהשלב בו עורכים את התוכן לרשתות חברתיות, אבל עדיין אם רוצים לקדם ערוץ יוטיוב שיביא צפיות ויהיה הולם את העסק, כדאי להשקיע בכמה מהפוסטים שלנו לגבי הפקת סרטוני וידאו וקידום ערוץ יוטיוב..

המטרה הראשונית היא שהתוכן הארוך יוצג ב-YouTube כמה שיותר מהר כדי שיוכל להיווסף לאינדקס של Google ולהציג אותו בתוצאות החיפוש של מילת המפתח שעליה מבוסס הסרטון.

אין כלל אצבע לגבי אורך סרטונים ב- YouTube, חלק מהמשווקים סוברים שהאורך האידיאלי הוא בין 8 ל-30 דקות. אם נביא בחשבון את המטרה לגזור לאחר מכן נתוני צפייה על הסרטון למטרות רימרקטינג, הרי שזמנים אלו בהחלט ולידיים כדי לייחס להם משקל בפרסום לפי מדדי המרות\עניין\זמן בדף וכו'.

טיפ נוסף לגבי יצירת סרטונים ב- YouTube הוא לחלק סרטון ארוך שמדבר פחות או יותר על אותו רעיון, למקטעים שווים של עד 5 דקות ולתת כותרות תואמות כך ש:

  1. הצופה יסתקרן וילחץ על כל סרטון כדי לראות את המשך הסרטון.
  2. הצופה יוכל לסמן לעצמו או לדלג מהו השלב בתהליך הו הוא רוצה לצפות.

 

אם ניקח לדוגמא עסק בו רוצים ללמד כיצד למכור בטלפון, אפשר ליצור 5 סרטונים בצורה עם כותרות כאלה שמצד אחד יעניינו משתמש שנחת על אחד הסרטונים בסדרה ומצד שני יביאו אותו בדיוק לחלק בו הוא מעוניין. כמובן שרצוי לשים את כל סדרת הסרטונים הקשורים לאותו נושא ב Playlist. דוגמא לכותרות לסרטונים של עסק כזה:

מכירות בטלפון | חלק 1 |  תסריט שיחה  

מכירות בטלפון | חלק 2 |  יצירת הקשר הראשוני

מכירות בטלפון | חלק 3 |  טיפול בהתנגדויות

מכירות בטלפון | חלק 4 |  שלה המכירה

מכירות בטלפון | חלק 5|  שלב סגירת עסקה ומעקב

 

מנועי חיפוש יכולים לסרוק טקסט, אבל הם לא יכולים לצפות בסרטונים. רצוי לשים כיתובים המכילים את מילות המפתח הרלוונטיות שמציינות על מה הסרטון, כך שגוגל תוכל לסרוק את התוכן ולדרג בהתאם.

YouTube מתמללת אוטומטית סרטונים כדי לספק כתוביות אוטומטיות. עם זאת, הכתוביות האוטומטיות של YouTube מדויקות רק ב-70%, מה שגורם לכיתובים לא מובנים ולעתים מביכים. כדי להילחם בהשפעות המזיקות של כתוביות אוטומטיות (הורדה בדירוג), רצוי להוסיף כתוביות מדויקות ע"י העלאת קובץ SRT לסרטונים. סרטוני YouTube עם כתוביות מגבירים את מעורבות המשתמש, זוכים ליותר לייקים, שיתופים ותגובות מאשר סרטונים ללא כתוביות. המעורבות הגבוהה מעוררת את גורמי דירוג חיפוש הווידאו, מה שמתורגם ליותר צפיות. בנוסף, מעורבות גבוהה יותר מובילה להגדלת זמן הצפייה, מדד קריטי לקביעת דירוג החיפוש ביוטיוב.

תוכן ביוטיוב

שימוש מחדש בתוכן YouTube לסרטון קצר עבור פלטפורמות אחרות

זהו השלב בו בוחרים את התוכן שרוצים לקדם ברשתות החברתיות או להפוך לטיזר עבור הצפייה המלאה ביוטיוב. לאחר יצירת כל הסרטונים הקצרים יותר מהסרטון המלא ב- YouTube שלך, מומלץ לבנות מעין "יומן תוכן" ולהעלות סרטונים בפוסטים מתוזמנים לרשתות החברתיות. כאשר מעלים את הסרטון הקצר לאינסטגרם, טיקטוק, או לינקדאין, אפשר ורצוי להוסיף לו קריאה לפעולה שתזמין מתעניינים קרים או קהלי רימרקטינג לצפות בסרטון המלא ביוטיוב.

חשוב לא לנסות להעביר את הצופה ליוטיוב כי לצפות בתוכן שיווקי נטו ו"לעצבן" את הצופה. יצירת סרטונים יוצרת ערך וחווית צפייה לקהל היעד והוא אמור לרצות ללמוד יותר על העסק. אסטרטגיה אחת שהוכחה כעובדת היא לתת לקהל את התוכן הבידורי והחינוכי שהוא מחפש, ולהשתמש בתיאור הסרטון כדי להוסיף קריאה לפעולה לצפייה באתר או בדף נחיתה ממיר.

וכמובן, אם נרד עוד צעד במשפך השיווקי, ברגע שגולש מגיע לדף הנחיתה ויצטרף לרשימת הדוא"ל , ניתן יהיה לטפח ולמכור לו דרך רשימת הדוא"ל.

לסיכום, אם התוכן שלכם ב-YouTube מעניין מספיק כדי למשוך קהל ובעל ערך כדי לגרום לאנשים לגלול מטה בתיאור ולצרוך תוכן נוסף, אזי קישור אחד בתיאור בסרטון YouTube יכול להספיק כדי להפוך גולש קר לעוקב, מתעניין או רוכש . ובגלל אופי הסרטונים והחיזוק האורגני של התגים והביטויים על ידי האלגוריתם, סרטון אחד יכול להמשיך לייצר לידים במשך זמן רב.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן