תעשיית החינוך בישראל (תארים, קורסים) בתחומים מסוימים יכולה להיות מאד תחרותית ולכן חשוב להשקיע ברעיונות ובאסטרטגיות שיווקיות להבאת לידים טובים להמרה. הנה מספר אסטרטגיות שיווק שיכולות לייצר תהליך לקבלת לידים איכותיים. רוצים ללמוד גם על יצירת משפך שיווקי איכותי לתחום החינוך והלימודים?

1. פיתוח תוכן ממוקד

המטרה היא ליצור שמדבר ישירות לתחומי העניין והצרכים של קהל היעד של באותו התחום: פוסטים בבלוגים, ספרים אלקטרוניים וכו'. בתוך התוכן ניתן לשלב הצעה בעלת ערך ורלוונטיות וכך למשוך לידים פוטנציאליים לאתר הקורס או התואר. השימוש ב- Taboola\Outbrain נועד בדיוק על מנת לספק צורך כזה. בתשלום נמוך יחסית ניתן לחשוף את הכתבה לשכבה העליונה במשפך השיווקי ומשם לעניין לקוחות. על ידי יצירת תוכן בעל ערך ורלוונטיות, ניתן למשוך לידים פוטנציאליים לאתר ולבסס את המותג כמוביל בתעשייה. כך ניתן לבנות אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים, מה שיוביל להוביל להמרות לאורך זמן.

כדי ליישם אסטרטגיה זו, עדיף לערוך מחקר על תחומי העניין ונקודות הכאב של קהל היעד. לאחר מכן ניתן ליצור תוכן שמתייחס לנושאים אלה בצורה ברורה ומרתקת. יחד עם פעילות זאת חייבים לבצע אופטימיזציה של התוכן באתר למנועי חיפוש (כתבות איכותיות, מילות מפתח לחיפוש בתוכן וכו'), כדי לעזור לאתר להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ולמשוך אליו יותר תנועה.

חשוב לציין שפיתוח תוכן ממוקד הוא תהליך מתמשך. צריך באופן תמידי ליצור ולשתף תוכן חדש על בסיס קבוע כדי לשמור על מעורבות הקהל ולמשוך לידים חדשים לאורך זמן.

תוכן ללידים בחינוך

2. שימוש במדיה חברתית

השימוש בפלטפורמות מדיה חברתית כגון פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם וכו' קריטית כדי להתחבר לקהל היעד ולחשוף בפניו את התוכן של המוסד. רצוי גם להשתמש בקידום ממומן כדי להגיע לקהל גדול יותר. מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה ליצירת לידים בתעשיית החינוך, מכיוון שלקוחות פוטנציאליים רבים פעילים בפלטפורמות הללו ומשתמשים בהם כדי לחקור הזדמנויות בתעשייה זו.

כדי ליישם אסטרטגיה זו, רצוי ליצור פרופילים מדיה חברתית עבור המותג ולפרסם עדכונים ותוכן קבועים. ניתן גם להשתמש בפרסום ברשתות חברתיות כדי להגיע לקהל גדול יותר ולמקד לדמוגרפיה או תחומי עניין ספציפיים. על ידי מעורבות עם הקהל במדיה החברתית, ניתן לבנות מערכות יחסים ולבסס את המותג כמשאב מהימן בתעשיית החינוך.

חשוב לזכור שמדיה חברתית היא שיחה דו כיוונית. לא מספיק רק לשתף את התוכן, אלא גם ליצור מעורבות עם הקהל על ידי תגובה לתגובות והודעות, ושיתוף תוכן רלוונטי ממקורות אחרים. כך אפשר לבנות קהילה סביב המותג ולהגדיל את הסבירות ליצירת לידים לאורך זמן.

שימוש במדיה חברתית

3. סמינרים מקוונים

אם יש לכם אנשי תוכן ש"עוברים מסך" בנושאים הקשורים לתחומי הלימוד שאתם מציעים, זה יכול לעזור למשוך לידים פוטנציאליים שמתעניינים בנושא. באסטרטגיה זו תוכלו לארח סמינרים מקוונים בחינם בנושאים הקשורים לתחום הלימוד. סמינרים מקוונים יכולים להיות דרך יעילה למשוך לידים פוטנציאליים שמתעניינים בנושא ורוצים ללמוד עוד.

כדי ליישם אסטרטגיה זו, רצוי לבחור נושא שרלוונטי לקהל היעד וליצור מצגת מפורטת או הדגמה. במקביל צריך לקדם את הסמינר המקוון באמצעות אתר האינטרנט, ערוצי מדיה חברתית וקמפיינים שיווקיים בדוא"ל. במהלך הסמינר המקוון, רצוי ליצור עניין בקרב המשתתפים על ידי מענה על שאלות, עריכת סקרים והצעת מבצעים מיוחדים או הנחות.

 

סמינרים מקוונים יכולים להיות דרך מצוינת לבנות אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים, מכיוון שהם מאפשרים להפגין את המומחיות של המארח אותם בתחום התוכן או הנושא. הם גם מספקים הזדמנות להציג את ההצעות ולעודד את המשתתפים להירשם לקורסים או לתוכניות. על ידי אירוח סמינרים מקוונים על בסיס קבוע, ניתן לבנות קהל עוקבים וליצור לידים לאורך זמן.

סמינר מקוון חינם

4. כנסים מקבילים לתחום התוכן

השתתפות בכנסים הקשורים לחינוך ומקבילים לתחום התוכן עוזרים ליצירת קשר עם לידים פוטנציאליים ולבניית מערכות יחסים. כמו כן, זה הכרחי כדי להישאר מעודכנים במגמות וההתפתחויות האחרונות בענף. השתתפות בכנסים בחינוך יכולה להיות דרך יעילה לפגוש אנשים שמתעניינים בתחום התוכן של המוסד הלימודי ולבנות מודעות למותג.

כדי ליישם אסטרטגיה זו, נדרש לחקור ולעקוב אחרי כנסים ואירועים רלוונטיים בתעשייה ולהשתתף בהם. במהלך הכנס, ניתן ליצור קשר עם המשתתפים, לשתף מידע על הקורס או התואר שמציע המוסד הלימודי ולהשתתף בסדנאות או מצגות.

5. שיווק בדוא"ל

יצירת קמפיינים ממוקדים בדוא"ל נועד לטפח לידים ולשמור על מעורבותם עם המותג. ניתן גם להציע תוכן בלעדי או הנחות למנויים. שיווק בדוא"ל יכול להיות כלי רב עוצמה ליצירת לידים בתעשיית החינוך, מכיוון שהוא מאפשר להגיע ישירות ללקוחות פוטנציאליים ולספק להם תוכן מותאם אישית.

כדי ליישם אסטרטגיה זו, נדרש לבנות רשימת דוא"ל של לידים פוטנציאליים וליצור קמפיינים ממוקדים בדוא"ל שמדברים לתחומי העניין והצרכים של קהל היעד. ניתן להשתמש בדוא"ל כדי לשתף עדכונים על הלימודים במוסד, לקדם סמינרים מקוונים או אירועים, ולהציע מבצעים מיוחדים או הנחות. על ידי מתן ערך לנמענים, ניתן לבנות אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים ולעודד אותם לפעול. חשוב לזכור ששיווק בדואר אלקטרוני צריך להיעשות בצורה שמכבדת את הזמן ותשומת הלב של הקהל, לפיכך צריך להקפיד לשלוח מיילים רק לאנשים שהסכימו והצטרפו לקבוצת המנויים ולספק להם דרך קלה לבטל את המנוי אם הם לא רוצים יותר לקבל את המיילים. על ידי התמקדות בבניית רשימת דוא"ל איכותית ומתן תוכן בעל ערך, ניתן להשתמש בשיווק בדוא"ל כדי לייצר לידים ולקדם את המוסד הלימודי לאורך זמן.

שיווק במייל

6. שיעורי נסיון חינם

אחת האסטרטגיות שעובדות הכי טוב היא שיעור ניסיון חינם או הדגמות של אחד השיעורים בקורס למתעניינים שיכולים להיות לידים פוטנציאליים. זה יכול לעזור לבנות אמון וביטחון במותג ולהוביל להמרות. על ידי הצעת ניסיון חינם או הדגמה, ניתן לתת ללידים פוטנציאליים טעימה מהקורס או הלימוד ולעזור להם לקבל החלטה מושכלת אם לקנות או לא. זה יכול להיות יעיל במיוחד בתעשיית החינוך, מכיוון שלקוחות פוטנציאליים רבים רוצים להרגיש ולראות ממקור ראשון מה הם ילמדו, כיצד החומר מועבר, האם המרצה מעניין ואת החוויה הכללית לפני שהם מתחייבים לתוכנית או לקורס. ניסויים או הדגמות בחינם יכולים גם לעזור לבנות אמון במותג ולהבדיל את ההיצע שלכם מאלה של המתחרים.

כדי ליישם אסטרטגיה זו, אפשר להציע תקופת ניסיון בחינם למספר מוגדר של שיעורים. במקרה של קורס מקוון או מצולם רצוי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים לגשת בחינם לחלק מוגבל של התוכן החינוכי. בנוסף, ראוי גם לספק תמיכה או הדרכה ללקוחות במהלך תקופת הניסיון, כדי לעזור להם להפיק את המרב מהחוויה. בסופו של דבר, המטרה היא לספק חוויה ערכית ומרתקת שתעודד לקוחות פוטנציאליים להפוך ללקוחות משלמים.

7. שיתוף פעולה עם עסקים בתעשייה

אסטרטגיה זו כוללת יצירת שותפויות עם עסקים או ארגונים אחרים המשרתים את קהל היעד על מנת להגיע ליותר לידים פוטנציאליים ולבנות אמינות. כדי ליישם אסטרטגיה זו, צריך לבדוק על שותפים פוטנציאליים לקהל היעד או מוסדות המציעים מוצרים או שירותים משלימים. לאחר מכן לפנות אליהם ולהציע שותפות שתועיל לשני הצדדים. לדוגמה, ייתכן שתרצו לשתף פעולה במסע פרסום שיווקי משותף, להציע מוצר או שירות משלים. בשיתוף פעולה עם עסקים או ארגונים אחרים, ניתן לנצל את בסיס הלקוחות הקיים שלהם ולהגדיל את טווח ההגעה של המוסד הלימודי ללידים פוטנציאליים שאולי לא היו מודעים אחרת להצעות של אותו מוסד. אפשר גם להפיק תועלת מהמומחיות והידע שלהם בתעשייה, מה שיכול לעזור לחדד את ההצעות ולשרת טוב יותר את קהל היעד. בנוסף, יצירת שותפויות יכולה לעזור לבנות אמינות ולבסס את המותג כמשאב מהימן בתעשיית החינוך.

בכל אסטרטגיה שתיבחרו, חשוב מאד לבצע אופטימיזציה של האתר:

לוודא שהאתר מותאם ליצירת לידים.

לוודא העיצוב נכון לתחום התוכן ורספונסיבי.

לוודא שהקריאות לפעולה ברורות.

לכתוב תוכן רלוונטי ומוכוון SEO.

על ידי יישום אסטרטגיות אלו, אפשר בהחלט ליצור לידים ולבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים בתעשיית החינוך.

כעת במנהל המודעות תחת סדרת המודעות תוכלו להגדיר את הקהל שיצרתם לקמפיין

כעת תוכלו לצבוע את הקהל תחת קהלים לפי הקישור הספציפי שיצרתם ולטרגט אותו בקמפיין.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן