מאז השקת רילס Reels בשנת 2020, אינסטגרם הכפיפה את עולם השיווק במדיה בחברתית לעשות שימוש בסרטונים אנכיים קצרים. מאז, אינסטגרם רילס (Instagram reels)  מציעים פלטפורמה חדשה ומלאת חיים למותגים. יוצרים ומשווקים הבינו את הערך העצום בהפקת רילס  Reels  ופרסום שלהם באופן עקבי. עם קרוב ל-2.5 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, אינסטגרם מציעה פוטנציאל הגעה עצום. כאשר משתמשים בהם ביעילות, רילס Reels משמשים דרך מהירה וקלה להגיע לקהל היעד האידיאלי, ליצור מעורבות ולסגור מכירות. מעבר ליכולת להגיע לקהילות גדולות בקלות יחסית, האורך הקצר והפורמט הממוקד באודיו של רילס Reels מורידים את המחסום ליצירה. הפורמט מזמין אותנטיות ומקוריות, ומאפשר להעביר בקלות מידע אותנטי ולבדר את המשתמשים על פני עריכה וליטוש.

על ידי פיתוח קל יחסי של מערכת לכידת וידאו, שילוב אודיו, קופירייטינג, עריכה ופרסום, ניתן לבנות נוכחות באינסטגרם של סרטוני רילס Reels ממכרת שממגנטת את הצופים האידיאליים ומרחיבה את המעורבות וטווח ההגעה.

אז כיצד רצוי וכדאי לפרסם אינסטגרם רילס?

נחלק את המשוואה לשני חלקים: סוג התוכן שכדאי להעלות לאינסטגרם וכדאי צריך להעלות את התוכן.

התוכן המומלץ להעלאה לאינסטגרם רילס Instagram reels הוא מגוון:

אינסטגרם-רילס

1. סרטוני מאחורי הקלעים (Behind the Scenes)

התוכן הזה חושף בפני העוקבים מה קורה מאחורי הקלעים של פרויקט או משימות גדולות, סרטונים של תהליכי יצירה, פגישות צוות, או אפילו רגעים יומיומיים כמו פתיחה של בוקר. זה מעניין את המשתמשים ונותן להם הצצה נדירה ל"חיים" של המותג אחריו הם עוקבים. יש לכם סדנאות יצירה? מקום עבודה יחודי? צלמו ושתפו עם העוקבים.

2. סרטוני הדרכה (Tutorials)

אם מהות העסק היא לדוגמא בישול, אמנות או יצירה, קידום תוכן הדרכתי יכול לשלב כיף ומקצועיות וליצור עניין גדול אם יודעים כיצד לצלם ולערוך לאחר מכן את ההדרכה. בהדרכה כדאי להראות יכולות, טכניקות, או תהליכים. שתפו את הידע בתחום מסוים על מנת לייצר קהל שמחפש ללמוד מכם.

3. תמונות יצירתיות

במיוחד בעידן ה-AI, ניתן להפיק תמונות מקוריות ויצירתיות ללא סגנון או כישרון מיוחד ולהעניק לכל תמונה מצולמת סגנון מעניין ומקורי. אם יש יכולת לצלם, ניתן לעשות שימוש באובייקטים מעניינים ברילס של אינסטגרם, לשנות זוויות ומיקומים כדי להציג יצירתיות וסגנון ייחודי.

4. וידאו יומיומי (Vlogs)

הכוונה כאן היא ליצור מעין יומן יומיומי או סרטונים קצרים ברילס של אינסטגרם שמראים את חיי הפרסונה או המותג היומיומיים: פעילויות, נסיעות, אירועים משפחתיים ועוד.

5. אירועים או פגישות עם עוקבים (Meetups)

סוג תוכן שאנשים פשוט נהנים לעקוב אחריו ברילס של אינסטגרם. זה יכול להיות אירוע יומולדת, פגישה בפארק, או אפילו יצירת אירוע מקוון עם עוקבים. מטרת התוכן הספציפי הזה היא ליצור קשר חיבור ייחודי עם הקהל שלכם.

רילס ארועים-באינסטגרם

מה כדאי לעשות כדי ליצור את התוכן הכי טוב לרילס של אינסטגרם?

1. בניית ספריית סרטונים וידאו

המרכיב הראשון של עבודה עם אינסטגרם רילס  Instagram Reel הוא חיבור ספריית קליפים מגוונת. כאן צריך לתת דגש על מאפיינים חזותיים דינמיים וקטעים מותאמים מדי יום (צילומי סביבה, תקריבים, זוויות). זה דורש הרבה מאד מאמץ- אבל זה שווה. היתרון בבנק תוכן של סרטוני אינסטגרם הוא שניתן לעשות בהם שימוש חוזר וליישם מחדש יצירת רילס ותוכן. התוכן יכול להיות מגוון:

  • משימות יומיומיות ותהליכי עבודה
  • ביטויים ותגובות
  • הליכה מזוויות שונות
  • סצנות מיקום עסקי
  • מונטאז'ים של הצגת מוצרים
  • פעילויות ותחביבים בסוף השבוע

 

לאחר מכן, חשוב לתייג את הסרטונים בספריות כך שניתן יהיה למשוך מהם במהירות בהמשך. קצוי לאחסן קליפים בטלפון או בענן באמצעות Google Drive.

כעת, כאשר השטח מוכן והזמן ראוי, ניתן להעלות בקלות סרטון רלוונטי ולקשר אותו לנרטיב. קיום של ספריית סרטונים מסירה את הלחץ של צילום או מציאת קטעים חדשים בכל פעם שרוצים ליצור סרטון.

2. המלצות לצילום

מומלץ לצלם לפחות 10-20 שניות מהרגעים האלה ממרחקים וזוויות שונות כדי ליצור עניין ולאפשר גמישות בעריכה בהמשך. כאשר מצטלמים לבד, חשוב לעשות שימוש בחצובה ושלט בלוטות' כדי להקל על התהליך, או לבקש ממישהו לתפעל את הציוד. בנוסף, רצוי לצלם ב-4K (רזולוציית ווידאו גבוהה) ולשים לב לקומפוזיציה בממשק של אינסטגרם. בדרך כלל, השליש העליון של המסגרות הוא המקום שבו הטקסט או הכותרת יגיעו,  בעוד שבשליש התחתון ייראו שם המשתמש והכיתוב. לכן רצוי למקם את הנושא המרכזי באמצע הפריים. כמו כן, צריך לשים לב לאייקונים הצדדיים של אינסטגרם (לייק, הערה ושליחה). שמירה של האובייקט המצולם ב "אזור הבטיחות" באינסטגרם תבטיח מסגור נכון לצפייה עבור המשתמשים.

3. הוספת אודיו

בעוד שאמצעים חזותיים משכנעים ומפתים את הצופים, האודיו הופך את ה-Reels למדהים. האודיו הנכון ברקע יכול להכתיב את כל הטון הרגשי והאנרגיה של התוכן. לצלילים פופולריים, קריינות מקורית, שירי אווירה או מוזיקה רגילה יש יתרונות שונים. בשל כך,  מוסיקהב- TikTok או Reels נהיים מהר מאד ויראליים והאלגוריתם של Reels מייחס חשיבות לפופולאריות של האודיו.

רצוי לאתר צליל מגמתי באמצעות ספריית הסאונד של אינסטגרם, לחשוב על מצב הרוח מאחורי הטרנד ולבדוק האם הוא משרת את הסרטון (מצחיק? ניתן לקשר את המילים באודיו לסרטון? מעורר השראה? חינוכי?). מוסיקה אופטימית מולידה סרטון אנרגטי וחייבת להתכתב עם הצילום האנרגטי, בעוד שכותרת חדשותיות רציניות צריכות אודיו אחר וצילום אחר (אפילו תמונה תספיק במקרה הזה).

סרטוני-מאחורי-הקלעים

4. שימוש בקריינות

לא תמיד העסק או המוצר ירצו לבדר את הקהל, אולי הרילס-Reel ישאף לעורר השראה או לחנך בנישה שלו. במקרים אלו, עדיף לוותר על צליל ידוע טרנדי לטובת קריינות מקורית, במיוחד עבור אותם משווקים המעוניינים ליצור תוכן אייכותי שישמש אותם לתקופה ארוכה: דיונים על מוצרים, שיתוף הבנה, לימוד מיומנות חדשות או סיפור מרגש.חשוב שהקריינות תהיה בהלימה עם הצליומים החזותיים. כדי להימנע מאווירה מנותקת, שמרו על עוצמת הקול הנמוכה מספיק כדי לא להשתלט על המסר, כתבו את הטקסט שיקוריין, נסו להקליט את הקטע בטייק אחד כדי שהעריכה תהיה קלה יותר בהמשך. ניתן להקליט קריינות ישירות לאפליקציית אינסטגרם בכרטיסייה "עריכה" ב-Reels. רצוי להשתמש במיקרופון חיצוני לסאונד מקסימלי. לא צריך לדאוג לדבר למצלמה במשך 60 שניות ולתהות כיצד ניתן לערוך את הכל ביחד, אלא לדבר ברצף. אם משלבים רצועת סאונד עם הקריינות, צריך להיות בטוחים שהסאונד לא מתחרה עם הקריינות. לעיתים החזרה על אותו קטע מוסיקלי עלולה לשעמם את הקהל, לכן כדאי לכלול קטעים אינסטרומנטליים או מעברים מוזיקליים.

כמה טיפים לשילוב סאונד וקריינות באינסטגרם רילס:

  • רצוי לעשות שימוש בשירים המוכרים לקהל.
  • רצוי לחתוך שירים ודגימות כדי להתאים את משך הרילס-Reel במדויק.
  • רצוי לכוונן את עוצמת המוזיקה ל-6-8% מאחורי הקריינות.
  • רצוי להוסיף כתוביות.

ניתן להשתמש באוסף הסאונד של Meta כדי להימנע מבעיות בזכויות יוצרים, במיוחד אם מציג מודעות בקמפיין ממומן ברילס-Reels. כשיוצרים רילס, חשוב לחשוב על זה כמו משוואה מנצחת. אם יש שיר טרנדי שרוצים להשתמש בו, עדיף לחשוב רגע כיצד זה יתנגן יחד עם הצילום ואיזה וידאו יתנגן טוב עם השיר הזה. להיכנס לתובנות ולתוכן השמור כדי לראות תגובות ושיתופים כדי להסיק מסקנות לגבי נושאים שהקהל יעד מתעניינים בהם.

ניתן לעשות שימוש במסרים שמאחורי התוכן הזה לרילס-Reel חדש וכך הלאה.

5. יצירת רילס כמגנט למשיכת לקוחות

בדיוק כמו כותרת או תמונה המושכות את העין ואת הקשב, רילס מושך את תשומת הלב של הקהל כדי להעביר ערך. רילס טוב מדבר מיד אל קהל היעד בשתי השניות הראשונות של ה-Reel. לדוגמה, "חמישה רעיונות לחיתוך בצל" או "ביקשתי ממנוע AI לבדוק את חשבון הבנק שלי, וזה מה שקיבלתי". הרילסים הטובים ביותר נותנים לקהל סיבה לצפות ברילס לאורך זמן, להגביר את שיעור ההשלמה של הצפייה ולתת לאלגוריתם להבין שמדובר בסרטון שכדאי לו להפיץ אורגנית.

לפיכך רצוי לשמור על רילס תמציתי עם כותרת במשפט אחד קצר, תוך שימוש במילות מפתח. המסר צריך להיות ברור, מותאם אישית לקהל ולספק הקשר לרילס. לאחר מכן, רצוי להציג את הרציונל למסר למשך 5–7 שניות כדי שהקהל יוכל לעכל את המסר לפני שהוא צופה בהמשך הרילס. רצוי למקם ויזואלית את ההצעה או המסר בשליש העליון של המסגרות כך שלשאר הטקסט יהיה מקום.

כאשר באים לנסח הצעה או מסר, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

האם הטקסט מנוגד בצבעים לרקע?

האם הגופן קריא ובגודל מספיק?

האם המסר מספיק אישי?

האם הטקסט קריא?

6. פרסום קבוע של רילס

ההמלצה לפרסום רילס כדי לאזן את השקעת הזמן עם התוצאות, היא בקצב של 3-4 בשבוע. עוד המלצה היא לפרסם תוכן ארוך טווח ולא זמני (לשם כך יש קמפיינים) כדי למקסם את היעילות. אם רוצים ליצור רילס המבוסס על טרנדים, זה עשוי לדרוש יותר זמן ויותר יצירתיות, אך זה יגביר את הנראות.

לפני כל פרסום, יש להקדיש זמן לניתוח תובנות וטרנדים כלליים באינסטגרם כדי לזהות נושאים מרתקים לשילוב ברילס-Reels. רצוי גם לזהות איזה רילס הכי הצליחו ולפתח עוד כמותם. בדיקת סוגי התוכן והתדירות תגלה את גישת הפרסום האידיאלית עבור העסק.

עוד חשוב להקפיד לשמור את הרילס-Reels כטיוטות לתזמון תוכן עתידי. ניתן לתזמן Reels עד 75 ימים מראש באפליקצייה תחת "הגדרות מתקדמות".

 

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן