המשמעות של רימרקטינג או ריטרגטינג היא לפרסם לקהל שכבר נחשף למוצר או למותג ולא רכש, על מנת לנסות ולמכור לו שוב, מתוך הנחה בסיסית ופסיכולוגית שלאחר שאדם מודע למוצר מספר פעמים- סביר להניח שהוא ימיר לקנייה או לפחות לליד בלפחות 20% מהפעמים. משתמש פייסבוק ממוצע לוחץ על מודעות ממומנות בחודש ולכן רימרקטינג בפייסבוק נחשב לכלי שעובד אם עושים אותו נכון בקמפיין ממומן- בין אם ללקוחות פוטנציאליים קרים או מבקרים באתר.

רימרקטינג בפייסבוק הוא סט של כלים שעוזרים למקד מודעות לאנשים ספציפיים על סמך המעורבות שלהם עם המותג או המוצר באתר העסק, בדף הפייסבוק, במודעות פייסבוק ועוד.

בנוסף, פייסבוק גם נותנת אופציה לפרסם לקהל לקוחות של העסק (למשל: להעלות קובץ אקסל ולפרסם לאותם לקוחות בפייסבוק), פעילות אפליקציה (רימרקטינג למשתמשים שהורידו אפליקציה וביצעו פעולות ספציפיות בתוך האפליקציה), רימרקטינג לפעילות לא מקוונת ( רימרקטינג לאינטראקציות לא מקוונות של משתמשים עם המותג, כמו שיחות טלפון ואירועים אחרים), רימרקטינג למעורבות במותג (רשימת רימרקטינג המבוססת על אנשים שהיו מעורבים במותג בפייסבוק או באינסטגרם).

רימרקטינג בפייסבוק לוגו

כמה עובדות ממחקרים שנעשו על רימרקטינג בפייסבוק:

  • הסיכוי של משתמשים שרואים מודעות רימרקטינג להמיר גבוה ב-70% בהשוואה לאלו שלא ראו.
  • 3 מתוך 4 לקוחות שמים לב למודעות רימרקטינג.
  • מודעות רימרקטינג מקבלות ב-76% יותר קליקים בהשוואה למודעות רגילות בפיד.
  • מודעות רימרקטינג מובילות בחיפוש הממותג.
  • מודעות רימרקטינג מביאות לסבירות של 50% יותר להמרה מהמוצרים או השירותים בקמפיינים של קהל קר לפי עניין.

החשיבות של רימרקטינג בפייסבוק

יש כמה יתרונות מאד חשובים לרימרקטינג בפייסבוק:

הגברת המודעות והחשיפה למותג

קמפיין ריטרגטינג בפייסבוק עוזר ביצירת קהלים בפייסבוק שהמירו ללידים וקיימו אינטראקציה עם המותג. מלבד המרות והגברת המודעות למותג והגדלת טווח ההגעהף ניתן לעשות שימוש ברשימות אלה להגיע לקהל חדש ואיכותי על ידי קמפיין LookAlike.

הגדלת מכירות ומכירת מוצרים נלווים

קמפיינים של רימרקטינג בפייסבוק מייצרים קשר עם לקוחות קיימים ובנוסף עוזרים למכירה של מוצרים חדשים ומוצרים נלווים, פעולה שתגדיל את הרווחים ותספק ערך משמעותי ללקוחות.

המרות ומכירות

קמפיין רימרקטינג בפייסבוק מוזיל את העלות לליד ולהבאת לקוח. קמפיין ממוקד יודע לפנות בעזרת פיקסל למשתמשים שביקרו באתר בעבר (באופן אורגני או ממומן), כאשר האחוזים לקבל המרה גבוהים במיוחד כי הקהל יותר חם.

התקנת Facebook Pixel

Pixel (פיקסל) הוא קוד JavaScript שצריך להוסיף לכל עמוד באתר שאחריו רוצים לעקוב. הקוד יודע לזהות ולעקוב אחרי פרמטרים ואירועים באתר שאותן רוצים למדוד (מבקרים באתר, זמן ביקור, רכישות, הרשמה, הוספה לעגלה לחיצות על כפתורים וכו') ומסנכרן אותו עם מנהל המודעות של פייסבוק. מומלץ להוסיף לדפדפן כרום את התוסף  Facebook Pixel Helper  כדי לבדוק אם הפיקסל הוטמע כראוי.

בכתבה על יצירת קהלים הרחבנו לגבי כיצד מטמיעים קוד פיקסל והרחבנו גם בנושאים של שימוש בפיקסל של google tag manager

סוגים של רימרקטינג בפייסבוק

המטרה של כל עסק או מותג ברימרקטינג היא למכור. נקודה. אבל, לא כל אותם אנשים ש"נצבעים" לצפייה במודעות רימרקטינג אכן ימירו ויהפכו ללקוחות. וכאן נכנסים פעולות ואפשרויות רבות של משווקים (הכל תלוי כמובן בסוג העסק ורמת הידע של המשווק) לצביעת קהלים על ידי מדדים שונים. אפשר לצבוע קהל לרימרקטינג בדרכים שונות ומגוונות, משווקים שיוצאים בשלב זה מהקופסא וחושבים נכון יכולים להביא למספר המרות גבוה מקהל רימרקטינג. החוק הפשוט בשלב זה הוא לתעדף אנשים שיש להם סיכוי גבוה ביותר לבצע המרה באמצעות הקידום הממומן.

עקרונית, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של רימרקטינג בפייסבוק:

  • רימרקטינג מבוסס פיקסל- האמת שכאן המונח ריטרגטינג יותר מתאים כי ריטרגטינג מכוון לקהלים שהם לא לקוחות (זה שגולש היה באתר לא הופך אותו ללקוח). בכל מקרה, שיווק מסוג זה מבוסס על הצגת מודעות ממומנות למבקרים שביקרו בעבר באתר או בדפי נחיתה, כאשר בעזרת הקוד נבנה קהל והמודעות מפורסמות לאותו קהל. מה שקורה בעצם מאחורי הקלעים הוא שלאחר הוספת הפיקסל, בכל פעם שמשתמש מבקר או יוצר אינטראקציה באתר או בדף נחיתה ספציפי, הפיקסל שותל קובץ Cookie בדפדפן הגולש. הפיקסל יודע מכאן לפרסם מודעות באפליקציה או באתר לכל מי שביקר בדף ועשה את האינטראקציה עבורה רוצים לפרסם לו. יתכן מאד לדוגמא שלא נרצה לפרסם למי שביקר באתר, אלא למי שהיה X זמן בדף מסוים, למי שביקר ביותר מ X דפים, למי שלחץ על כפתור מסוים או התעמק בתוכן מסוים.

 

  • רימרקטינג מבוסס רשימות- דרך מצוינת לפרסם ללקוחות על ידי העלאת קובץ עם שמות, טלפונים וכתובות האימייל על מנת שפייסבוק ידע לזהות את המשתמשים האלה בלפטפורמה ולטרגט אותם לפרסום. החיסרון ברשימות הוא שלקוחות לפעמים משתמשים בכתובות דוא"ל שונות למטרות שונות, ויתכן שכתובת הדוא"ל שאיתה התחברו לפייסבוק שונה מזו שיש לעסק- אבל ב80% מהפעמים בכתובת היא דומה והרימרקטינג יעבוד. רשימות אלה אגב עוזרות גם להביא קהלים חדשים על ידי יצירת קהלי LookAlike, קמפיינים שמוכחים כיעילים מאד להבאת קהל קר-פושר בשל הלמידה והפיתוח של האלגוריתם של פייסבוק.

אילו קהלים הכי טוב לצבוע לרימרקטינג

אז, זה די שונה מעסק לעסק וממוצר למוצר. הנסיון מראה שעסקים עם מוצר יקר יותר צריכים קודם לבשל טוב את הלקוח על ידי מערכת אמון של מידע חינמי, וובינרים וכו' כדי שהרימרקטינג יהיה רציני ויוביל ללקוח. אסור לשמוח על ליד קל שהגיע מרמרקטינג של מוצר יקר ממודעה סתמית. הלקוח לא באמת בשל- הוא המיר כי הוא ראה את המוצר כמה פעמים, זה ממש לא אומר שהוא הולך להיות לקוח. מצד שני, במוצרים זולים, יותר קל לקוחות מפרסום ברימרקטינג משום שהקהל ראה את המוצר, התעניין וכנראה היה צריך את הדחיפה הזאת למכירה. יש שיגידו "אם ראיתי את זה שוב, זהו סימן של כח עליון שאני צריך לקנות את זה" – שום כח עליון. רימרקטינג.

רימרקטינג לקהל של מבקרים באתר

רוב המשווקים יוצרים קהל של מבקרים באתר במהלך 30 הימים האחרונים, כאשר גם את המבקרים האלה ניתן לסווג או לפלח לקטגוריות לפי רמת האינטראקציה שלהם עם האתר. יהיו עסקים שירצו לטרגט את האנשים שהיו בכל דף באתר, לא משנה איזה דף. יהיו כאלה שירצו לפלח אנשים שהיו בדפים ספציפיים, יהיו שירצו לפלח לפי זמן בדף, או לפי פעולה שהלקוח עשה בדף (הרשמה למשל)

כך יוצרים קהלים שונים בפייסבוק תחת קהלים>צור קהל.

קהל מותאם אישית בפייסבוק

כל המבקרים באתר 30 יום

כל המבקרים באתר 30 יום

אנשים שביקרו לפי זמן

אנשים שביקרו לפי זמן

אנשים שביקרו בדפים ספציפיים

אנשים שביקרו בדפים ספציפיים

אנשים שנרשמו

אנשים שנרשמו

כמובן שעדיף לכוון קמפיין נכון לרימרקטינג בהתאם לקהל. סקרים למשל הראו שבקרב גולשים לאתרים, ככל שנפרסם קרוב יותר למועד בו הקהל גלש באתר ויותר מפעם אחת, נוכל להגיע להמרה. בפועל מה שזה אומר, שכדי להגיע למקסימום המרות בקמפיין רימרקטינג בפייסבוק, רצוי לפרסם לקהל גולשים באתר בחלון זמן קצר (בין יום לשלושה ימים) ולבחור את כמות החשיפות שנרצה להציג לגולש בכל יום כדי להגיע למקסימום אנשים שביקרו באתר, בזמן שהם עדיין נמצאים במצב תודעתי של קנייה וזוכרים את המותג. רימרקטינג לגולשים של 30-60 יום יכול להיות חסר טעם, מכיוון שהתבסס של העובדה שמפרסמים בסכום מוגבל, חלק מהגולשים יראו את המודעות לאחר 10, 20, 30 יום ואז הסיכוי להמיר יהיה נמוך כי הגולש כבר לא במצב קנייה ורוב הסיכויים ששכח את המוצר. במוצרים דחופים וזולים, במיוחד שידוע שאנשים צריכים אותם בעונתיות או בפרק זמן של חג מסוים, רצוי אפילו לפרסם לקהל קטן, יותר מפעם אחת תוך כמה ימים.

אז כיצד שולטים ברימרקטינג ובוחרים בקמפיין הנכון? בוחרים בקמפיין תפוצה

קמפיין תפוצה בפייסבוק

בוחרים תדירות רצויה תחת הגדרות המודעות> מיטוב והצגת מודעות

במידה ובוחרים באפשרות "מומלץ", פייסבוק תציג את המודעות בפני מספר האנשים הגדול ביותר שאפשר להשיג בתקציב ליום או התקציב הכולל. עם זאת, ניתן יהיה לקבוע באופן אישי אפשרויות אחרות להצגת המודעות. באפשרות "מומלץ" התדירות היומית יכולה להיות מעל 1, אם כי זה לא מוכח משום שכאשר מטרגטים למספר מיקומים, עשויים להגיע לאותו משתמש פעמיים, לדוגמא: בפיד החדשות ובעמודה הימנית ומלבד זה, הדיווח "יום" של פייסבוק הוא במובנים של אזור זמן, כך שפייסבוק יכולה להציג מודעה בשעה 23.00 למשתמש ואז שוב ב 02.00 לפנות בוקר ולהתייחס לזה בדיווח לאותו יום, למרות שלפי השעון עבר יום.

חשוב לציין ששליטה בתדירות חייבת להבדק במונחים של ROI לאיתור מיקומים בעלי ביצועים נמוכים כמו Audience Network, לעומת זאת יכול להיות שמיקומים כמו עדכוני החדשות במחשבים שולחניים ובנייד יעבדו טוב יותר.

מיטוב והצגת מודעות מומלץ מול חשיפות
מיטוב והצגת מודעות פייסבוק- תדירות

במידה ובוחרים באפשרות "חשיפות", פייסבוק תתמקד באנשים שסביר להניח שיבצעו את הפעולה הזו מתוך הקהל המטורגט. בעוד שהקהל הפוטנציאלי עשוי להיות למשל 10,000, פייסבוק עשויה להתמקד ב-3,000 האנשים שלהם הסבירות הגבוהה ביותר ללחוץ על הקישור או להמיר. צריך להיות מאד זהירים באפשרויות האלה ולדעת את תחום העסק והקהל שאליו פונים.

פרט חשוב נוסף בנוגע לשני סוגי הקמפיין שמטרגטים לקהל רימרקטינג, הוא כמובן לצבוע את הקהל שכבר המיר באתר או לקוחות קיימים ולהגיד למערכת לא לפרסם להם (exclude) כך:

אי הכללה של אנשים בקמפיין

רימרקטינג למבקרים לפרק זמן מסוים באתר

רימרקינג לפרק זמן באתר יכול לעזור ביצירת קהל שאמת מתעניין במוצג או במוצר וקרא עליו. יצירת קהל לטירגוט מהסוג הזה מקטינה משמעותית את הקהל, כי אולי יהיו 1000 כניסות לאתר או לדף נחיתה, כאשר 500 מהם כלל לא מתעניינים במותג, הם הגיעו לאתר בטעות, לחצו על קישור מגוגל ומיד לחצו על "חזרה", טעו במותג, או פשוט לא אהבו את האתר. בכל מקרה, לא תמיד רימרקטינג לכלל המבקרים באתר יכול להיות מועיל. צריך לקחת בחשבון שכאשר מפרסמים רימרקטינג לאתר שבו שיעור הנטישה ברוה הדפים הוא סביב 70%-80%, אנו בעצם מבזבזים כסף בקמפיין רימרקטינג מסוג "כל המבקרים באתר" לאנשים שרוב הסיכויים שהם לא רלוונטיים. לעומת זאת, רצוי להשקיע בפרסום לאנשים שבילו לפחות 30 שניות באתר. זה מאפשר להפחית את העלות לרכישה ולפרסם ברימרקטינג לאנשים רלוונטיים יותר, בנינו? זה גם פחות מתסכל.

כיצד זה עובד?

פייסבוק פיקסל לא מודד את הזמן בכמות של שניות או שעות. מדידה כזו ניתן לעשות על ידי שימוש ב- Google Tag Manager ולשלוח את הקהל הצבוע משם לפייסבוק כאירוע ואז ליצור קהל לפי אירוע בפייסבוק. ניתן ללמוד כיצד לעשות את זה כאן

לעומת זאת, פייסבוק מביאה פרמטרים של אחוזי שהייה בדף או בכל האתר כך שניתן ליצור קהל של 5%, 10% או 25% מהמבקרים המובילים במונחים של זמן שהייה באתר. הגישה הזו טובה ליצירת מבקרים בעלי ערך, אך היא גם חותכת את הקהל ולכן פחות אידיאלית עבור אתרים עם תעבורה דלה. לחלופין, אפשר להוריד תקציב כאשר עושים שימוש ברימרקטינג לקהל ששהה יותר באתר ולנתב את שאר התקציב לקמפיינים אחרים מועילים יותר. לדוגמא: כדי ליצור קהל של 25% הכי הרבה זמן באתר לקהל של 100,000 כניסות ביום, פייסבוק לוקחת את ה-25,000 המובילים. כמובן שניתן גם להצר עוד יותר את הקהל אם מכוונים את הטרגוט לגולשים שהיו בדפים מסוימים את הזמן הרב ביותר, כך:

טרגוט קהל לפי זמן ודפים מסוימים

רימרקטינג משולב לביקור בדפים שונים באתר

הקהל הכי חם בעסק אינטרטי נחשב לקהל שביקר בדף יצירת קשר, או הגיע לעגלת קניות, אך לא ביקר    בדף תודה או הפעיל אירוע שמראה על המרה. הפיקסל של פייסבוק מאפשר ליצור קהל מותאם אישית של אנשים שביקרו בעמוד אחד, אך לא ביקרו בעמוד אחר. באתרי איקומרס אפשר אפילו לשכלל את המידע הזה ולפרסם ללקוח מודעות מסוג:

  1. הנחה על המוצר בו הוא ביקר ולא המיר.
  2. הצעת מוצר אחר מהמוצר בו ביקר.

כלל טוב הוא ברימרקטינג (אם ניתן כמובן) הוא לא לפרסם בדיוק את אותו מוצר, תמונה או מחיר. צריך לזכור שהלקוח היה באתר ומשהו גרם לו לא להמיר. אולי זה המחיר, אולי זה העדר חוות דעת או הוכחה חברתית, אולי זה תמונה שלא נראתה לו, בכל מקרה שווה במודעות רימרקטינג:

  1. להציע הצעה מעט שונה: אחוז הנחה, הנחה בשקלים.
  2. מתנה חינמית בעלת ערך שתגרום ללקוח להמיר.
  3. תמונה או טקסט מעט שונים.
  4. וידאו של חוות דעת של אנשים שעשו שימוש במוצר.

 

כך זה נראה בכלי הקהלים

קהל מותאם אישית בפייסבוק

רימרקטינג ללקוחות

לעסק ששומר לעצמו רשימת לקוחות המכילה מידע כמו: שמות, טלפונים, כתובות מייל יש את האפשרות להעלות רשימה כזו לאזור הקהלים בפייסבוק ולפרסם להם אישית. ככל ניתן לפרסם מוצר חדש לכלל הלקוחות שקנו או לא קנו בעסק. ניתן גם לפלח את הרשימה ללקוחות רשומים שלא קנו ואז לפרסם להם:

  1. מוצר חדש.
  2. קופון הנחה על מוצר שלא קנו.
  3. משהו חינמי בקניית המוצר.

 

פייסבוק דורשת רשימה של לפחות 100 לקוחות כדי להעלות רשימה כזו, אבל לא ניתן יהיה לפרסם לרשימה כזו, אלא אם כן היא חלק מקהל גדול יותר. לפיכך ותמיד כדאי להעלות רשימות כמה שיותר גדולות. הערך המוסף של הרשימות היא האפשרות הנהדרת ליצור מהן קהלי LookAlike שמוכחים לאחרונה כקהלים איכותיים.

כך עושים זאת:

רשימת לקוחות
העלאת קובץ רשימת לקוחות

בשלב מאוחר יותר ניתן לערוך את קובץ הלקוחות

עריכת-רשימת-לקוחות

ברמת המודעות נוכל לעשות שימוש בבחירת הקהל כך:

שימוש בקהל לקוחות בקמפיין

יצירת קהלים דומים מלקוחות

לאחר שנוצרה רשימת לקוחות בפייסבוק, האלגוריתם יודע למצוא פרופילי פייסבוק של האנשים הדומים שיכולים לענות לאותם קרטריונים שאנחנו מחפשים לפרסום. אלו אנשים שלא שמעו על המותג אבל תואמים את הרגלי הצריכה, תחומי ההתעניינות, הגיל והמקומות בפייסבוק  של האנשים ברשימת הלקוחות. זהו מקור מצוין למשיכת קונים פוטנציאליים.

חשוב לזכור! ניתן ליצור קהלי LookAlike  מותאמים אישית מהרבה פרמטרים בפייסבוק: תנועה לאתר, אנשים שצפו ועוד. הבסיס של קהל דומה רלוונטי הוא המקור שממנו נוצר קהל LookAlike ולכן חשוב לדעת האם המקור הוא בסיס טוב להמרות.

כשצריך לקבל החלטה מאיזה מקורות לשאוב קהל דומה, עדיף תחילה לעשות שימוש במקורות חמים בעלי תנועה נמוכה יותר במשפך השיווקי ולהתקדם למקורות קרים בעלי תנועה גבוהה. המקום הטוב ביותר להתחיל קמפיין LookAlike מוצלח הוא עם האנשים שכבר ביצעו המרה (שלחו טופס לידים, ביצעו רכישה וכו'). לדוגמא: אם 10000 איש צפו בוידאו ואף אחד לא המיר, אם ניצור קהל lookalike, סביר להניח שנקבל עוד צפיות ללא המרות. לעומת זאת (ובכוונה אנו שמים את הדוגמא לLookalike דווקא בסעיף קהלים שנוצרו מלקוחות) אם ניקח רשימה של קהל שהמיר מצוין, כמו קהל לקוחות- סביר להניח שהקהל LookAlike שיווצר מהקהל הזה ימיר באחוזים טובים יחסית. עדיף בפייסבוק לפחות בתחילה לנסות קהל דומה של 1%-2% ולראות כיצד הוא מגיב לפרסום. זה גם תלוי מאד במיקום וברדיוס שבו רוצים לפרסם, בפרסום למקומות גדולים צריך מיקוד פחות רחב ולהפך.

כך זה נראה בפייסבוק:

יצירת קהל דומה מלקוחות

קהלים שנטשו עגלות

כן, השם קצת הזוי ומעלה תמונה של אנשים שקנו בסופר, הלכו לקופה וזרקו שם את העגלות בגלל התור. אז לא- מדובר על אתרי איקומרס שבהם הגולשים הגיעו לדף cart ושם מסיבה כזו או אחרת לא המירו. הם נחשבים לקהל מאד חם כי הם כבר עמדו להוציא כרטיס אשראי. הם צריכים עוד דחיפה קטנה להמרה. אפשר לעקוב אחריהם כמובן בעזרת פיקסל ולהציע להם אחוז הנחה קטן, תוספת חינמית בעלת ערך למוצר, או מוצר אחר. משהו בסגנון "ראינו שלא סיימת את הרכישה של הטלוויזיה! קבל חינם זרוע לקיר" או "ראינו שלא קנית בסוף את הטלוויזיה, שמעת שללקוחות חדשים יש אצלנו 5% הנחה?" ואז לצרף CTA מזמין בדרך להמרה.

חשוב לציין כאן שבאיקומרס רצוי לפצל פרסום לפי ערך המוצר באמצעות הקטלוג, כך שקמפיינים לרימרקטינג יוצגו רק לאלה שמעוניינים בפריטים יקרים כדי להילחם במחירים לקליק כאשר התקציבים נמוכים.

רימרקטינג למשתמשים המגיעים מפרמטרים שונים של URL

שימוש בפרמטרים של URL יכול להוות מקור נוסף לרימרקטינג, גם בנסיבות של חלוקת URL לפי נושאים או תיקיות משנה באתר וגם בנסיבות של שליחת פרמטרים של UTM ממקורות מידע שונים או פלטפורמות שונות. לדוגמה, אם מביאים משתמשים מקמפיין ב-Linkedin המכוון לקבוצות או מיומנויות ספציפיות של Linkedin, ניתן להשתמש ב-Facebook כמקור נוסף לרימרקטינג בצורה חסכונית יותר. כך עושים זאת:

קמפיין לפי מקור UTM

רימרקטינג בפייסבוק לצפיות וידאו

עסקים שעושים שימוש בסרטונים בקמפיינים רגילים בפייסבוק (מומלץ מאד) ורואים המרות או אחוזי צפייה גבוהים, יכולים לעשות שימוש ברימרקטינג להמרות וליצירת קהל LookAlike. אחת הדרכים שבהן תוכל לאפס את קהלי המעורבות שלך היא על ידי שיווק מחדש של צפיות בסרטונים. ברימרקטיהג לפציות בוידאו, לא ניתן  לבחור טכנית את הפוסט המדויק, אלא לבחור ליצור קהלים רק מסרטונים ספציפיים או מכל הסרטונים. ניתן לקבוע לפרסם למשתמשים שצפו ב- 3 שניות, 10 שניות, 15 שניות  או לחלופין,  לפרסם לאנשים שצפו בלפחות 20%, 50%, 75% או 90% מהסרטון. כך למשל, ניתן לפרסם ברימרקטינג בשלב גבוה במשפך השיווקי לאנשים שצפו בלפחות 50% מהסרטון (רצוי עם חלון זמן מוגבל של מספר ימים כדי שמשתמש יהיה במצב תודעתי של קנייה). כך זה נראה בפייסבוק:

רימרקטינג בפייסבוק לסרטונים
רימרקטינג בפייסבוק לסרטונים בחירת סרטונים
רימרקטינג בפייסבוק לסרטונים גמור

רימרקטינג לטפסים ליצירת לידים בפייסבוק -Lead Gen Forms

ברימרקטינג לטפסים ליצירת לידים בפייסבוק ניתן  לשווק לאנשים שפתחו טופס, פתחו אך לא שלחו את הטופס, או אנשים שפתחו ושלחו טופס, יחד עם האפשרות לבחור עם איזה טפסים הרשימה תיווצר. כמובן שחובה לא להכליל את המשתמשים שמילאו ושלחו טופס (אלא למטרות שיווק מוצרים אחרים). גם אופציה זו מראה על כוונה גבוהה של משתמש להמיר, מכיוון שהטופס אינו נפתח אוטומטית, אנשים שפתחו את הטופס מראים כוונה גבוהה. כך זה נראה בפייסבוק:

רימרקטינג טופס לידים
פתחו ולא שלחו טופס לידים רימרקטינג

רימרקטינג למשתמשי אירועים בפייסבוק

עסקים שיוצרים תוכן ואירועים בדף פייסבוק יכולים לפרסם ברימרקטינג לקהל ש(חלק מהאופציות):

  • הגיב על השתתפות באירוע.
  • ביקר או היה באינטראקציה לגבי אירוע.
  • החל לרכוש כרטיסים אך נטש את תהליך הרכישה.
  • השלים את תהליך רכישת הכרטיסים.
דף אירועים
רימרקטינג להשתתפות בדף אירועים

רימרקטינג למשתמשים שהיו באינטראקציה עם התוכן או הדף

עסקים שמנהלים דף פייסבוק יכולים לפרסם ברימרקטינג לקהל ש(חלק מהאופציות):

  • עוקב אחרי הדף.
  • מפגין מעורבות בדף.
  • ביקר בדף.
  • לחץ על לחצן בדף.
  • שלח הודעה לדף.
  • שיתף פוסט בדף.
דף פייסבוק
אינטראקציה בדף פייסבוק

רימרקטינג לקניות בפייסבוק

חנויות פייסבוק ואינסטגרם מציעות אפשרויות שימושיות ליצירת קהל רימרקטינג כדי לייעל את פעילות המסחר האלקטרוני הגוברת. חלק מהאפשרויות לטירגוט הן:

  • אנשים שצפו במוצרים
  • אנשים שהוסיפו מוצרים לסל
  • אנשים שרכשו מוצרים

 

האפשרויות האלה מספקות מגוון דרכים יעילות לחיזוק מעורבות של אנשים שהביעו עניין ברור במוצרים ועם סיכוי של עד 70% יותר לביצוע המרה לאחר קמפיין רימרקטינג. היתרון הגדול כאן הוא  היכולת ליצור קהלי Lookalike על בסיס אותו קהל בשל היכולת הגבוהה של האלגוריתם ללמוד התנהגויות ותחומי עניין של משתמשים בפלטפורמה.

קניות בפייסבוק
רימרקטינג לחנויות

רימרקטינג לשיתופי פעולה עם אתרים חיצוניים

השיטה הזו של רימרקטינג מצוינת עבור מותגים שיש להם קהל רחב, אפשרויות תקציב גבוהות ומעט יצירתיות. כיצד? ניתן ליצור עמוד נחיתה איכותי עם קוד פיקסל בדומיין האם ולהגיע לשיתוף פעולה עם אתרים אחרים (בחינם או בתשלום- לרוב זה בתשלום) להבאת תנועה קרה לדף הנחיתה מתוך הנחה שחלק ימירו והעיסקה תהיה כדאית.

את התנועה מהאתר הגדול בו נמתא הבאנר או הקישור, אפשר לעטוף ב UTM ואז "ללכוד" בכלי ליצירת הקהלים את כל התנועה שבאה מהאתר המפנה ולפרסם לה רימרקטינג בתוך פייסבוק- כמובן בשיטות שהזכרנו מעלה.

שיהיה בהצלחה!

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן