UGC (User generated content) הוא כינוי באינסטגרם לתוכן שנוצר על ידי משתמשים. ניהול תוכן באינסטגרם הכוונה לשימוש וניהול של תוכן העוסק במוצר, בשירות או במותג של עסק באינסטגרם, למשל תיוג ב- @ לאזכור או שליחה של תוכן שנוצר על ידי משתמש אחר. בדרך כלל הלקוחות של העסק יוצרים את התוכן אבל UGC מתייחס גם לתוכן מלקוחות פוטנציאליים.
אז למה כדאי לנהל ולעשות שימוש בתוכן משתמשים באינסטגרם?
- זה תוכן חינמי שהעסק לא צריך ליצור, אלא מישהו אחר עושה יוצר את התוכן והעסק יכול להוסיף אותו לתוכן ולשתף אותו.
- UGC מציג את המותג של העסק מנקודת המבט של הלקוח, מה שיכול להיות מאד אמין ואותנטי לצפייה עבור קהל רלוונטי.
איך קובעים האם התוכן מועיל למותג?
- כאשר התוכן תואם את הערכים הויזואלים של המוצג: הסגנון, הצבעים והשפה של המותג, התוכן יהיה טוב ורצוי להשתמש בו.
- כאשר התוכן מדגיש את היתרונות של המוצר או היבטים חיוביים של המותג, רצוי בהחלט להשתמש בו.
איך להניע ליצירת תוכן משתמשים באינסטגרם?
עידוד קהל באינסטגרם לשתף תוכן
כדי לגרום למשתמשים ליצור תוכן, רצוי לפעול בדרכים הבאות:
- לעודד משתמשים להשתמש בהאשטאג (#) של המותג.
- להזכיר את המותג באזכור (@) בתוכן על המותג.
- להכניס את @ וה # בביוגרפיה.
- לכלול את ההאשטאג ו/או שם המשתמש של המותג בקבלות הנשלחות עם המוצר או באריזה עם תזכורת ללקוחות לפרסם באינסטגרם ולתייג את המותג.
אם לעסק יש מיקום פיזי, אפשר גם:
- לעצב שילוט או אפילו עמדת סלפי שתעודד אנשים לצלם ולתייג את המותג.
- לקיים תחרויות נושאי פרסים על יצירת תוכן כדרישת להכנס לתחרות.
בחירת התוכן הנכון לשיתוף באינסטגרם
ברגע שאנשים מתחילים לשתף תוכן באינסטגרם בשימוש בהאשטאג ממותג, נדרש לבדוק את ההאשטאג באופן קבוע כדי לראות איזה תוכן אנשים יוצרים על המותג. אם הלקוחות שלך מזכירים את המותג (@), תתקבלהודעה מיידית שמישהו יצר תוכן על המותג. יש גם כלים שיודעים לגלות שימוש של תוכן במדיה החברתית הקושרים למותג (אזכורים או האשטאגים) ולמצוא תוכן שאנשים יוצרים לגבי המותג.
בבחירה הנכונה מהו התוכן שכדאי לשתף, צריך להיות בררניים:
- לבחור את התוכן הנכון שעובד עבור המותג ומעביר את המסר שרוצים לייצר.
- לבחור את התוכן שעובד נכון עם הצבעים של המותג ולהוסיף מסננים כדי להתאים לשפה של המותג.
- לא לשתף תוכן שאינם מתאים לשפה והסגנון של המותג, לא לשתף פוסטים שבהם מצולמים ילדים, אם התוכן כולל אלכוהול, סיגריות או כל כל חומר שדורש אישור לגבי גיל השימוש החוקי- לאשר שהכל כראוי.
- לבקש לקבל אישור בכתב לפני פרסום לשתף תוכן באינסטגרם. ניתן לבקש רשות באמצעות תגובה על הפוסט שלו המשתמש או לשלוח להם הודעה ישירה (DM). בבקשה רצוי לפתוח בהודעה שהמותג אוהב את הפוסט וברצונו לשתף אותו בחשבון האינסטגרם. לאחר מכן לשאול האם יש למותג רשות להשתמש בפוסט. לאחר קבלת הרשות, ניתן לפרסם את התוכן בחשבון, אך עדיין להזכיר ו/או לתייג את היוצר המקורי.
שיתוף תוכן בפיד ובסטוריז של אינסטגרם
עבור הפיד של אינסטגרם, יש מספר אפליקציות חינמיות לפרסום. האפליקציות לוכדות את הפוסט, התמונה והכיתוב המקוריים ומאפשרים לפרסם את התוכן בפרופיל האינסטגרם של המותג, יחד עם watermark של שם המשתמש של החשבון המקורי.
השימוש בצילום מסך לשיתוף תוכן הוא נפוץ יותר וקל מרוב כלי הפרסום. זה מקובל לחלוטין כל עוד יש למותג הרשאה והוא מתייג את המשתמש המקורי.
לStories באינסטגרם, יש את תכונת השיתוף המובנית המאפשרת לשתף סיפורים שבהם תויג המשתמש ישירות ל- Stories.
המדריך המלא לבנית מותג בולט באינסטגרם יכול להוסיף להבנת ולחבר את התוכן לשאר הפעולות שצריך לעשות כדי לשמר ולקדם את המותג.









