קידום ממומן על ידי יצירת עוקבים באינסטגרם לעסקים חדשים או לעסקים שיש להם כבר חשבון אינסטגרם, מותנה במספר עוקבים שכבר יש לחשבון ולכן מספר העוקבים מהווה נקודת מוצא חשובה. כמו כן, חשוב שיהיה חשבון מודעות עסקי פעיל באינסטגרם ופייסבוק המקושרים לפרופיל אינסטגרם ועמוד פייסבוק עסקי. בנוסף וכדי לקבל מידע על קהל, חייב להטמיע פיקסל של פייסבוק לאחר שיש כמות מסוימת של עוקבים בחשבון (עדיף יותר מ 500 וכמה שיותר- עדיף).
עקרונית, ניתן להפוך את התהליך הבא לאוטומטי בדומה מאד לקמפיין המרות רגיל. השיטה מחייבת ניתוח של נתוני העוקבים בפייסבוק ואינסטגרם על בסיס קמפיין, מודעה או פוסט. כמובן שהתהליך הזה יבוא במקביל לתהליך של הבאת עוקבים אורגניים לחשבון האינסטגרם של העסק.
יצירת קהל מותאם אישית לדף אינסטגרם
בהנחה שאין לעסק קהל עוקבים גדול באינסטגרם, הדרך הטובה ביותר היא "ליירט" את קהל העוקבים הנוכחים וליצור קהל דומה לו, מתוך הנחה שהאלגוריתם של אינסטגרם ידע להביא קהל קרוב ככל שניתן לקהל העוקבים ויגרום להם לעקוב אחרי העסק.
כדי ליצור קהל ראשוני של העוקבים באינסטגרם וכל מי שיצר איזו אינטראקציה עם החשבון, יש לעשות כך:
- לגלול לכרטיסייה קהלים בחשבון המודעות, שנמצאת מתחת לכלים העסקיים.
2. "צור קהל " > "קהל מותאם אישית">"פרופיל עסקי באינסטגרם".
3. לבחור ולהוסיף את האפשרויות:
- כל מי שיצר אינטראקציה עם החשבון
- כל מי שיבקר בפרופיל של החשבון
- אנשים ששלחו הודעה לחשבון המקצועי הזה
- חשבונות במרכז החשבונות ששמרו פוסט או מודעה
- חשבונות במרכז החשבונות שהייתה להם מעורבות
לשמור את הקהל הזה בשם מסוים, לדוגמא: "קהל אינסטגרם שיצר אינטראקציה עם החשבון" (להשאיר 365 יום שימור).
יש לשים לב שלא ניתן ליצור קהל שמשלב אנשים ש"התחילו לעקוב אחר החשבון המקצועי הזה" עם אפשרויות אחרות שבתפריט הנפתח ולכן צריך לשמור את שני סוגי הקהלים עם שמות שונים.
4. ליצור קהל חדש נוסף של כל מי ש"התחילו לעקוב אחרי החשבון המקצועי הזה" ולשמור בנפרד. במצב הנוכחי יש שני קהלים שונים הקשורים לאינסטגרם: אלו שהתחילו לעקוב אחרי החשבון ואלו ש שיצר אינטראקציה עם החשבון (קהל זה מכיל תת קהל עם קריטריונים שונים כפי שהוסבר).
יצירת קהל דומה (Look Alike) לדף אינסטגרם
- ללחוץ על "צור קהל" ולבחור כעת באפשרות "קהל דומה" או לחילופין לעמוד על הקהל שנוצר בסעיף הקודם ואז לבחור "צור קהל דומה".
2. לבחור את מיקום הקהל (מיקומים שמהם רוצים שהעוקבים באינסטגרם יגיעו או המיקומים הכי רווחיים לעסק, אם העסק בינלאומי אפשר לבחור את העוקבים עבור ההוצאות הנמוכות ביותר על מודעות מבחינת מדינות). רצוי להתחיל עם קהל דומה של 2% כדי לתת לאינסטגרם למקסם ביצועים.
3. כשמתחילים לקבל דאטה, צריך לשקול יצירת קהלים מותאמים אישית בהתאם לסוג העוקבים שהתקבל.
4. במידה והעסק מתחיל מאפס ויש לו מעט עוקבים, ניתן למקד את האנשים על סמך תחומי עניין ודמוגרפיה, או להשתמש בנתונים מבוססי פיקסל ולבנות קהלים מותאמים אישית מהמבקרים באתר. לחלופין, ניתן לנסות להביא את העוקבים באופן אורגני, על ידי המרת מבקרים באתר לעוקבים באינסטגרם או להשתמש בשיטות אורגניות אחרות באינסטגרם כדי להשיג כמות עוקבים ראשונית ואז להתחיל לעבוד ממומן.
יצירת קמפיין אינסטגרם במנהל המודעות בפייסבוק
- במנהל המודעות של פייסבוק > ליצור קמפיין חדש.
2. לבחור ביעד "תנועה", כמובן למלא שמות לקמפיין, לקבוצת המודעות ולמודעה.
3. בקבוצת המודעות, יש לוודא שהפעלת אופטימיזציה לתקציב של מסע פרסום Advantage Campaign Budget פעיל ולהזין תקציב קמפיין יומי.
4. יש לבחור את הקהל הדומה שיצרנו בסעיף הקודם בשדה "קהלים מותאמים אישית".
5. לא מומלץ לשנות אפשרויות מיקוד דמוגרפי כגון גיל, מגדר או תחומי עניין. האלגוריתם של פייסבוק ינסה לטרגט למשתמשים שסביר להניח שילחצו על קישור המודעה.
6. עדיף לשנות את השפה ל"עברית" כדי לטרגט טוב יותר לקהל ששפת הממשק שלו עברית.
7. יש לבחור את המיקומים שבהם נרצה שהמודעות יופיעו. במיקומים, יש להפעיל את "המיקומים הידניים" ולבחור רק במיקום באינסטגרם.
רצוי לבחור בכל אחד ממיקומי האינסטגרם האחרים ולבחור בקריאייטיב דינאמי למודעה, כך נוכל אחר כך לבדוק מי מהמיקומים הניב את התוצאות הטובות ביותר (במקום להריץ כל פעם מיקום אחר לבדיקה).
8. לאופטימיזציה של ביצועים עדיף לבחור "מקסום מספר הקליקים לקישור".
יצירת מודעה לאינסטגרם
1. יש לבחור את דף הפייסבוק וחשבון האינסטגרם הנכונים בזהות
2. להעתיק את כתובת חשבון האינסטגרם של העסק ולהדביק תחת "כתובת אתר אינטרנט".
3. לבחור תמונה או סרטון עבור המודעה. סרטון קצר ל- Story באינסטגרם יהיה עדיף להמרת משתמשים לעקוב אחר פרופיל החשבון.
4. בקריאה לפעולה, לשנות לכיתוב הנכון שרוצים (אפשר גם להשאיר "למידע נוסף").
5. הווידאו שמעלים למודעה חייב להיות דינמי, מדויק ונקודתי. אם הסרטון יהיה טוב מספיק, לא חייבים לצידו טקסט כי הוא יספר את כל הסיפור. הסרטון בעצם יספר לצופים למה לעקוב אחרי החשבון, מה היתרונות והערך שהם יקבלו מלהיות עוקבים אחרי העסק באינסטגרם. ה- story למשל נותן זמן של 15 שניות להמיר את הצופה לעוקב. אם משתמשים בתמונה, התמונה והטקסט הראשי צריכים להעביר את אותו המסר.
אם יש פיקסל חובר לחשבון, נוכל לעקוב אחר נתונים ולהסיק מסקנות ולבצע אופטימיזציה.
מעקב אחר ביצועי עוקבים באינסטגרם
- במנהל המודעות, צריך לבדוק כמות קליקים ואת העלות שלהם (CPC) בהתאמה כדי למדוד את עלות הפרסום. עלות נמוכה יותר לקליק לא תמיד שווה לעלות נמוכה יותר לכל עוקב.
- מדד מצוין יהיה השינוי במספר העוקבים, על ידי שימוש ב-Instagram Insights או ב-Facebook Insights כדי למדוד את טווח ההגעה וההופעות הכולל בפרסום.
- אפשר לחלק את עלות המודעות בעוקבים החדשים שהושגו כדי להבין כמה עלה כל עוקב (CPF). הבדיקה חייבת להיעשות על מודעות חדשות כדי למנוע בלבול עם נתוני המודעות הבודדות.
- כדי ליצור בדיקת A/B אמינה, רצוי להפעיל מודעה אחת בכל פעם (לא ניתן לעקוב אחר ספירת העוקבים במדויק עם מספר מודעות בקריאטייב דינמי) בצורה הבאה:
- הפעלת מודעה אחת למשך חמישה ימים.
- כיבוי מודעה והפעלת מודעה חדשה לבדיקה למשך חמישה ימים נוספים.
- מדידת הביצועים של שתי המודעות לגבי הבאת עוקבים.
- הפעלת המודעה הטובה ביותר להבאת עוקבים.
- ביצוע אופטימיזציה של הקהלים המותאמים אישית וקהלי ה Lookalike בהתאמה.
הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

אופטימיזציה ל-AI Search (GEO / SGE): כך תגרמו לתוכן שלכם להופיע בתשובות של מנועי החיפוש החכמים
בשנה האחרונה אנחנו עדים לשינוי היסטורי באופן שבו אנשים מחפשים מידע באינטרנט. את החיפוש הקלאסי של “מילת מפתח ואז רשימת תוצאות” מחליף החיפוש המבוסס על

13 דרכים להשיג יותר צפיות בטיקטוק
חלק מבניית אסטרטגיית שיווק של TikTok היא לנסות דרכים חדשות להשגת צפיות. צפיות ב-TikTok נספרות לאחר שמישהו צופה לפחות שנייה אחת בסרטון. גם אם המשתמש

איך ליצור דפי נחיתה ממירים בשנת 2025? כולל דוגמאות
דף נחיתה בעל המרות גבוהות הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, מטרתו להפוך מבקרים ללידים או ללקוחות. הצלחת דף נחיתה נמדדת בשיעור ההמרה שלו,

כיצד להצליח בשיווק עסק ב- TikTok בשנת 2025?
שימוש ב- TikTok לעסקים יכול לשפר את אסטרטגיית השיווק של כל עסק.כיום, רק 30% מהמשווקים משתמשים ב-TikTok. בהתחשב במספר המשתמשים האדיר ובשיעורי המעורבות שהפלטפורמה מציעה,

6 שלבי הקסם שיהפכו סרטון לויראלי
מדוע משווקים צריכים ליצור סרטונים ויראליים? חשבו על סרטונים אורגניים ויראליים כמו שלטי חוצות למותג שלכם. יותר נראות מובילה ליותר מודעות, מה שמוביל ליותר לידים

4 הדרכים הטובות להגדלת שביעות הרצון של הלקוחות והמכירות
אם העסק או המוצר שלכם פעילים במדיה החברתית ואתם רוצים להפוך ליותר רווחיים, לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ולגייס עוד לקוחות באמצעות פלטפורמות חברתיות