הבאת לידים איכותיים בפייסבוק יכול להיות משימה לא קלה עבור עסקים או מוצרים מסוימים. פייסבוק ידועה כפלטפורמה שיודעת להביא לידים במחירים נמוכים יחסית, אבל עם זאת, לעיתים באיכות שלא מוציאה את ההשקעה. נכון, זה מאד תלוי במוצר או בשירות שמפרסמים, אבל הרבה עסקים מדווחים שגם עם קופי מדהים, תמונה מהפטנת ואחלה CTA, עדיין אנשי המכירות מדווחים על משתמשים ש"לא לחצו", "לא ידעו שהם שלחו ליד", "זה לא הם" ועוד תשובות מביכות. אז נכון שאחת הסיבות היא שמשתמשים לא באמת חיפשו את המוצר בפייסבוק אלא מנהל הקמפיינים החליט שהם קהל יעד והקפיץ להם מודעה בפיד ונכון שהליד הוא יותר קר, אבל יש דרך "לחמם" לידים בפייסבוק.

יצירת לידים אינה יוצאת דופן מבחינת עדיפות של האיכות על הכמות. לא משנה כמה לידים נכנסים למשפך השיווקי שלכם, מה שמעניין אותנו בסופו של יום הוא כמה מהם הופכים ללקוחות משלמים. הגדלת אחוז הלידים שהופכים ללקוחות משלמים זה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים כשאנחנו מדברים על הגדלת איכות הלידים. אז להן מספר טיפים על איך להביא לידים איכותיים בפייסבוק.

כיצד להביא לידים טובים מפייסבוק

1. בניית קהלים

אחת השיטות להבאת לידים איכותיים בפייסבוק היא בעזרת פיקסל ליצור קהלים. רוב מנהלי הקמפיינים מדווחים על תוצאות טובות מבחינת איכות לידים בשימוש באחת מהשיטות הבאות בפרסום לקהלים:

  1. קהל רימרקטינג:

קהל של משתמשים שהיו באתר או בדפים מסוימים (להוציא את אלה שהמירו).

קהל של משתמשים שפתחו טופס לידים ( LeadForm) ולא שלחו.

קהל של משתמשים שראו 50% מסרטון ממומן או בפיד.

  1. קהל מעורבות

קהל של עוקבים בדף, מי שביקר בדף, עשה לייק, שלח הודעה או לחץ על CTA כלשהוא.

  1. קהל דומה Look alike) )

קהל דומה של לקוחות של העסק (מקובץ).

קהל דומה של משתמשים שפתחו טופס לידים ( LeadForm) ולא שלחו.

קהל דומה של משתמשים שראו 50% מסרטון ממומן או בפיד.

קהל דומה של מעורבות.

בניית קהלים בפייסבוק

2. טפסים מהירים בפייסבוק (Lead Form)

היתרון של טפסים מהירים בפייסבוק היא היכולת לתת למשתמש לשלוח ליד בקלות רבה, 2 או 3 קליקים, כאשר כל השדות שאנו כמפרסמים מבקשים כבר ממולאים עבורו. אך הלידים לא תמיד איכותיים בפייסבוק בשימוש בשיטה זו, היתרון הזה הוא גם החיסרון הגדול של Lead Form: יד קלה על ההדק ברמה שאחר כך הלידים מוכחים כלא רציניים.

להלן מספר טיפים כיצד לעשות שימוש ב Lead Form ועדיין לקבל לידים סבירים:

  • טקסט קצר במודעה עם שאלות בטופס

משתמשים מקבלים החלטות מיידיות אם הם רוצים את ההצעה שלכם או לא. שימוש בטקסט מינימלי מאלץ אותם להגיע להחלטה ומאפשר להם להגיע לשדות הטופס מהר יותר. לא תמיד מספיק לשמור על טקסט מודעת הלידים קצר אם הוא לא כולל את הקריאה לפעולה. זכרו, אתם רוצים לבקש מהלקוח ללחוץ על כפתור ההרשמה, אך לא להפתיע אותו פתאום עם טופס לידים. לפעמים משתמשים לוחצים על "הירשם" אבל למעשה מופתעים למצוא טופס לאחר שהם לוחצים כי הם לא מכירים מודעות לידים. הכללת הקריאה לפעולה בטקסט מפחיתה באופן דרמטי את שיעור הירידה באותה נקודה במשפך המכירות. רצוי גם להוסיף משהו כמו: " לאחר הלחיצה על כפתור השליחה, פייסבוק תציג טופס עם מידע שלך לשליחה" כדי להיות הוגנים עם המשתמש.

  • שדות בטופס

אם אתם משתמשים במודעות לידים לרימרקטינג (מסעיף 1), אנו ממליצים לצמצם את מספר השדות למינימום. אנשים כבר מכירים את המותג, כך שאין צורך לאתגר את טווח הקשב שלהם על ידי בקשת מידע נוסף מלבד המידע ההכרחי. לעומת זאת במודעות לקהל קר, רצוי להוסיף שדות כי עם יותר שדות בטופס, פחות אנשים ישלימו את הטופס, אבל אלו שימלאו יהיו איכותיים יותר.

  • שאלות בטופס

הוספת שאלות מתאימות בטפסי הלידים בפייסבוק יכולה לעזור לצוות המכירות למקסם את הלידים, אבל יכולה גם להשפיע רבות על איכות הלידים עם מודעות לידים של פייסבוק.

משווקים רבים מתאפקים מהוספת שאלות ודפים לטפסי הלידים שלהם מכיוון שהם חוששים מהגדלת העלות לליד. זה נכון לעתים קרובות עם המרות באתר (עליהן נדבר כאן בהמשך), עם זאת, האלגוריתם של פייסבוק פועל יפה באופטימיזציה לפעולה שהגדרנו (במקרה זה הגשת טופס לידים), העלות לליד לא עולה יותר מדי, אבל פייסבוק תחפש הגשות לידים באיכות גבוהה יותר כברירת מחדל. על ידי "קושי" במילוי הטפסים, באופן טבעי נגדיל את אחוז הלידים בעלי עניין אמיתי.

שאלות בטופס יכולות גם לתת מידע לאנשי המכירות מול הלקוח. לדוגמה, שאלה כמו "מתי תעדיפו שניצור אתכם קשר?" ואז לתת מספר תשובות כמו "08.00-10.00", "11.00-15.00" יכולות לתת לנו אינדיקציה לגבי זמינות של הליד לבקשתו וכן אישור למשתמש שהוא אמור לצפות לשיחה בשעה שהזין.

  • הצעה

הוכח שמשתמשים נוטים לשתף מידע אישי אם הם מרגישים שהם מקבלים משהו שווה ערך בתמורה. ודאו שמודעות הלידים שלך מציעות משהו בעל ערך שהקהל באמת יכול להפיק ממנו תועלת: קופון הנחה, קובץ PDF עם טיפים וכו'.

  • מעקב אחר מודעות

ניתן לעשות לייק למודעות לידים, לשתף ולהגיב עליהן בדיוק כמו כל מודעת פייסבוק אחרת. משתמשי פייסבוק מצפים משירות לקוחות ואנשי מכירות להיות זמינים במיוחד, מה שאומר שצריך לנטר ולנהל מעורבות במודעות. תגובות לשאלות בזמן סביר (24 שעות) יכול להביא עוד לידים איכותיים.

  • המרה נוספת לאחר ההמרה

המרה משנית היא המרה שנועדה לחזק את ההמרה הקודמת. עודדו אנשים לבצע פעולת המרה משנית באתר שלכם לאחר ששלחו את טופס המודעה ללידים. למרות שהמטרה שלך היא לתפוס את הליד בפייסבוק, נסו להפיק את המרב ממה שמודעות לידים של פייסבוק יכולות לעשות. לאחר שמשתמש עשה המרה במודעת הליד, פייסבוק מציגה אפשרות קישור לאתר האינטרנט שלכם. בדרך כלל, אנשים נוטים הרבה יותר לבצע המרה באתר לאחר שכבר שיתפו חלק מהמידע האישי שלהם, אז תרגישו חופשי להפנות אותם למידע נוסף באתר או להתקשר אליכם.

  • שילוב אוטומטי של הלידים עם המשפך השיווקי

מודעות לידים של פייסבוק משתלבות עם הרבה מערכות CRM ואוטומציה של שיווק שנותנות לעקוב בקלות אחרי לידים, "לחמם" אותם עד לשלב שהם בשלים לשיחת מכירה. רצוי מאד להשתמש באוטומציה כזו (למשל: שליחת ווטסאפ מיד לאחר קבלת הליד והתחלת שיחה לקבלת עוד מידע מהלקוח). רצוי להפעיל גם אוטומציה לניקוי רשימות אנשי קשר עם אימיילים שחזרו או פגומים כל כמה חודשים כדי להגביר את האיכות של הרשימות ב-CRM והאוטומציה.

  • אופטימיזציה למודעות להפחתת ה-CPL.

ככל שה-CPL (עלות לכל ליד) נמוך יותר, אנו משקיעים פחות כסף הבאת לידים. פייסבוק נותנת בקלות היום לבצע אופטימיזציה על ידי קריאייטיב דינמי בו יש אפשרות בקלות לראות איזה תמונה\טקסט\כותרת עבדו הכי טוב.

  • הודעת ברכה

ניתן להשתמש בהודעת הברכה כדי להזכיר למשתמש את הכוונה האמיתית מאחורי המודעה. נכון, זה שלב שאפשר לוותר עליו ולהגיע מהר יותר ללחיצה המיוחלת על כפתור "שלח" אבל דווקא בגלל זה ובשל העובדה שלמשתמש יהיה עוד "הבא" אחד ללחוץ וכביכול אנו "מקשים" על המשתמש- דווקא כאן יש רצינות יותר גבוהה.

לדוגמה, אם אסטרטגיית ה-Lead Gen שלנו כוללת התקשרות לכל הלידים, אפשר לכתוב בברכה: "אנא השאירו מספר טלפון ואנו ניצור איתך קשר בהקדם". על ידי כך, משתמשים עם כוונת המרה נמוכה, שלא רוצים שיתקשרו אליהם, יהיו פחות סבירים לשלוח את המידע שלהם.

טפסים בפייסבוק

3. המרות באתר

ליד איכותי הוא ליד שסביר שיהפוך ללקוח משלם. הדרך היחידה לבצע אופטימיזציה של קמפיינים לאיכות לידים היא להיות מסוגלים למדוד כמה מהלידים הופכים ללקוחות משלמים.

לרוב העסקים יש אתר ואיתו כמובן מערכות CRM, תגי מעקב של גוגל לאנליטיקס וכו'. הבאת משתמש להמרה בד"כ מביאה ליד איכותי יותר, משום שהמשתמש עוזב את פייסבוק, מגיע לאתר ושם מקליד שם, מייל, טלפון, הוא משקיע בהשארת הליד ולכן סביר שהליד יהיה איכותי.

מלבד איכות הליד כאשר משתמש מגיע לאתר שלנו אנו יכולים לבצע עוד פעולות עליו:

  1. לצבוע אותו באתר לרימרקטינג בגוגל (GDN).
  2. לעקוב אחרי מדדים בנוגע למשתמש ב Google analytics.
  3. לתת יותר מידע באתר מאשר במודעה של פייסבוק.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן