ניהול דף פייסבוק עסקי

ניהול דף פייסבוק עסקי

אחד השלבים במכריעים בפרסום בפייסבוק הוא ללמוד ניהול דף פייסבוק עסקי וקידום דף פייסבוק. בעצם, אלה אותו פעולות שנועדו  לעשות את הפעולות עבורן נוצר הדף: להביא גולשים ומתעניינים חדשים לדף ולתת ערך לעוקבים בדף ואלה שאוהבים את הדף. ניהול דף פייסבוק וקידום דף פייסבוק יכול בקלות לגזול לכם זמן רב, לכן כשמדברים על ניהול דף פייסבוק, חלק מהפעולות קשורות בהאצלת סמכויות בדף וכן שמירה על זמן ניהול שלא יפגע במטלות האחרות בעסק. אבל דעו כי ניתוח משימות הניהול בדף ויצירת תוכן ופוסטים משמעותיים שישמרו על מעורבות עם המשתמשים על בסיס יומיומי יכולים להבטיח לכם דף פייסבוק עסקי מוצלח בטווח הארוך.

ניהול דף פייסבוק

הקצאת תפקידים בדף פייסבוק

גם אם הקמתם את דף הפייסבוק העסקי, זה לא אומר שאתם צריכים לנהל אותו לבד. בהתאם לתפקיד שהוקצה, תוכל לתת לאחד החברים בדף את אחד התפקידים הבאים:

פעולות/תפקיד

מנהל

עורך

מגשר

מפרסם

אנליסט

ניהול התפקידים וההגדרות בדף

V

 

 

 

 

עריכת הדף והוספת אפליקציות

V

V

 

 

 

יצירה ומחיקה של פוסטים בתור הדף

V

V

 

 

 

שליחת הודעות בתור הדף

V

V

V

 

 

מענה לתגובות ולפוסטים בדף או מחיקתם

V

V

V

 

 

הסרה וחסימה של אנשים מהדף

V

V

V

 

 

יצירת מודעות, קידומים או פוסטים מקודמים

V

V

V

V

 

הצגת נתוני שימוש

V

V

V

V

V

הצגת הלשונית 'איכות הדף'

V

V

V

V

V

בדיקה מי פרסם בתור הדף

V

V

V

V

V

פרסום וניהול של משרות

V

V

 

 

 

הפעלת תכונות משרה עבור פוסט

V

V

 

 

 

הרשאות במידה שיש חשבון אינסטגרם מחובר לדף הפייסבוק

פעולות/תפקיד

מנהל

עורך

מגשר

מפרסם

אנליסט

שיתוף פוסטים מפייסבוק לאינסטגרם

V

V

 

 

 

נוספת סטורי מדף פייסבוק מאינסטגרם

V

V

 

 

 

קידום פוסטים

V

 

 

 

 

יצירת מודעות

V

 

 

 

 

סנכרון אנשי קשר עיסקיים

V

V

 

 

 

רוצים לתת הרשאה למשתמש?

כנסו להגדרות הדף<  תפקידים בדף ושם תוכלו לתת הרשאה לפי שם משתמש או כתובת מייל איתה הוא מתחבר לפייסבוק.

שימו לב לא לתת הרשאות יתר אלא רק למי שעובד בעסק. משתמשים יכולים להעלות בטעות תכנים אישיים לערוצי המדיה החברתית של המעסיק, אז כדי להימנע מפרסום תקלות כמו אלה, הקצו תפקידים לעסקי בפייסבוק רק לעובדים הזקוקים לכך באופן מוחלט לעבודה היומית. כמו כן עדיף לתת להם הסבר מפורט מה עליהם לפרסם ומתי.

הקצאת תפקיד בדף פייסבוק

צפייה בנתוני השימוש של הדף

כלי מומלץ מאד שיכול לתת הרבה מידע על דף עסקי ולעזור לניהול דף הפייסבוק. כיצד? הכלי הזה נותן לכם מידע לגבי כמויות של לייקים והקהל שהגיב לפוסטים שלכם, מידע על מעורבויות בפוסטים, תפוצות של פוסטים (אורגני וממומן), מידע על עוקבים בדף ומתי התחילו לעקוב, מידע על צפיות בדפים, תוכן ממותג שעשיתם, מידע על צפיות בסרטונים.

נתוני שימוש של דף פייסבוק2
סקירה כללית של דף פייסבוק

אפשר למצוא בהגדרות את המדדים החשובים לניהול וקידום של דף פייסבוק.

סקירה כללית:

נתונים לגבי איכות הדף ב- zoom out לראות את ביצועי הדף. מלבד הצגת מדדי המפתח של הדף, נראה גם את ערכי המפתח עבור חמשת הפוסטים האחרונים והשוואה קצרה של העמוד עם דפי פייסבוק דומים. לדוגמא, אם אתם מתמקדים בהגדלת עוקבים, תוכלו לגשת במהירות ל"לייקים" או "עוקבים". אם אתה מפרסמים סרטונים בכדי ליצור מעורבות, תוכלו מיד לראות אם האסטרטגיה שלכם עובדת על ידי התבוננות במידע על המעורבות. ראיתם שיום אחד יש הרבה עוקבים שהזמנתם? מצוין, לכו לראות מה הפוסט שעשה את העבודה הזו או מה שיניתם באותו יום בדף (תמונת cover? סרטון? לוגו?).

נתוני שימוש של דף פייסבוק

טיפ: כדאי להגדיר את טווח התאריכים ולהשוות את הממוצעים כדי להבין את פעילות הפוסטים: אם רואים זינוק של טווח הגעה, מעורבות או משוב שלילי, אפשר ללחוץ או לגרור כדי לבחור את החלק בגרף ולגלות עוד מידע. פייסבוק תציג את ההודעות הפעילות באותה תקופה, בסדר הופעות יורד.

לייקים:

מאיפה הגיעו הלייקים לדף שלכם, טווחי ההגעה –  מה הטווח ההגעה של הדף ואילו גורמים משפיעים עליו.  למה זה טוב? כתבתם תוכן שהגיבו לו טוב מבחינת אינטראקציה? שיח? לייקים? שיתופים? אתם רוצים לראות את זה פה כדי לראות איזה תוכן משך הכי טוב את הגולשים שלכם.

לייק בדף פייסבוק

צפיות בדף:

מי צפה באיזה קטע בדף. הכרטיסייה תצוגות עמוד דומה קצת לדוח התעבורה ב- Google Analytics. כאן תוכלו ללמוד על תצוגות העמודים שלכם ומקורות התנועה המובילים. ניתן לפרק את מדדי תצוגות העמודים לפי מאפיינים מסוימים. לקבלת צפיות סה"כ, אפשר לפרק את דף הפייסבוק למקטעים. לסך האנשים שצפו, תוכלו לפרק לפי קטעים, גיל ומין, מדינה, עיר ומכשיר. זה יתן לכם להבין יותר על האנשים שאוהבים את הדף שלכם.

פעולות בדף:

הכרטיסייה פעולות בעמוד מאפשרת להבין מה אנשים עושים כשהם נמצאים בדף הפייסבוק. הפעולות הבודדות שפייסבוק מאפשרת הן לחיצה על "קבל הוראות הגעה", לחיצה על הטלפון, אתר האינטרנט ולחיצה על כפתור הנעה לפעולה.

טיפ: הגדירו את טווח התאריכים כדי להבין ולקשר פעולות מכאן לפעילות בדף (למשל: פרסום פוסט או אירוע).

תפוצה:

הכרטיסייה תפוצה נותנת מידע על טווח ההגעה של דף הפייסבוק והפרסומים והגורמים המגדילים או מקטינים את טווח ההגעה.

סרטונים:

מידע על ביצועי הסרטונים בדף. ראיתם מידע על סרטון טוב שעבד? אחלה. לכו לייצר עוד סרטונים כאלה כדי לתקשר טוב יותר עם הקהל שלכם ולהביא קהל חדש.

צופים בסרטון פייסבוק

אנשים:

מי אהב, ראה או היה באינטראקציה עם הדף. כאשר פוסט מקבל מעורבות, פייסבוק תגיש אותו לאנשים רבים יותר מכיוון שהמעורבות בפוסט מרמזת על כך שאנשים מעוניינים בפוסט. יותר מעורבות מביא לטווח הגעה גבוה יותר. מידע על אוהדים ועוקבים יכול מאד לעזור לדעת מי הקהל שאוהב את הדף שלנו והיכן אנחנו מוכרים יותר לפרסום ממומן.

מידע על אוהדים ועוקבים

רוצים שיחת ייעוץ חינם לשיווק העסק שלכם?

תובנות על קהלים בדף הפייסבוק

אפשר ללמוד של תובנות קהל בפייסבוק ולהבין על החיבור את המותג ישירות ללקוחות כדי לנהל טוב יותר את דף הפייסבוק. הכלי שפייסבוק מציעה לנו הוא Facebook audience insight כדי להבין טוב יותר את הקהל שעוקב או אוהב את הדף. אבל איך אפשר לדעת שמגיעים לאנשים הנכונים? אתם צריכים לחפור עמוק יותר מאשר לדעת רק גיל ומגדר של העוקבים שלכם, אלא תובנות מפורטות יותר כמו תחביבים, דפים אחרים שהם חברים בהם ומצב זוגי למשל. נתונים כאלה יכולים לעזור לנו בבחירת התוכן וכך נוכל להראות ולשתף את הפוסטים הנכונים, בזמן הנכון.

פייסבוק תובנות קהלים

תובנות קהל בפייסבוק מראות מידע על מספר קהלים: אנשים שקשורים לדף, אנשים בקהל המותאם אישית ואנשים בפייסבוק.

באיזו אפשרות לבחור?

  • כולם בפייסבוק: למדו כיצד למשוך אנשים חדשים בפייסבוק.
  • אנשים המחוברים לדף שלך: למידע נוסף על הקהל הקיים שלכם וכיצד ליצור תוכן טוב יותר בדיוק עבורם.
  • קהל מותאם אישית: אם יצרתם קהל מותאם אישית תראו אפשרות זו בתיבת דו-שיח זו.

 

דגשים על דמוגרפיה

מיקום

העסק שלכם הוא במיקום פיזי? מכירת שירותים ברשת? מעבירים את המותג לרשת? מוכרים מוצרים פיזיים?

גיל ומין

פייסבוק מאפשרת התחברות לפלטפורמה  מגיל 18, בחרו טווח גילאים שתואם את המחקר והקהל שלכם. אותו דבר לגבי מגדר.

אם אתם לא בטוחים לגבי הדמוגרפיה, השאירו את השדות האלה ריקים ותנו לפייסבוק לספק לכם תובנות. ככל שתקבל יותר תובנות, תדעו יותר על הקהל שלכם.

 

תחומי העניין

מה תחום העניין של הקהל: בידור? בישול? יחסים? ספורט? שיווק? אפשר להתחיל מתחומים רחבים ולשחק עם זה כדי לראות בגרפים כיצד להתאים את הקהל.

למשל: אפשר להתחיל לראות קהלים בישראל ובכל גיל בכל משתמשי פייסבוק ואז להוסיף תחום עניין ספורט ולצמצם לנשים ולראות מה קורה.

אפשרות נוספת היא לראות לאיזה דפים אנשים המחוברים לדף הפייסבוק עשו לייק.

אנשים מחוברים לדף פייסבוק
פייסבוק לייקים בדף

נראות של דף הפייסבוק

מטרות הדף 

שיווק העסק שלכם בפייסבוק הוא דבר שצריך להיות מתוכנן היטב ודורש הבנה של הפלטפורמה כדי להבטיח את ההצלחה של הדף העסקי. לשם כך חייבים לדעת לנהל דף פייסבוק ולהכיר את הכלים הקשורים בניהול הדף.

חשבתם פעם למה כדאי לכם להיות בפייסבוק? לא כל עסק צריך להיות בפייסבוק כי יש קהלי יעד שלא נמצאים בפייסבוק. בדקו היכן שוק היעד שלך והתמקד בפלטפורמות שבהן ישתלם לכם לפרסם.

חשבו על המטרות שלכם או מה אתם מנסים להשיג: מודעות למותג או מוצר? בניית קהילה? להראות מומחיות באיזה נושא? חינוך להתנהגות? יצירת תנועה לאתר? בניית שותפויות חדשות? הגדלת מכירות. ככל שתכירו טוב יותר את קהל היעד, כך תוכלו למקד את המסר שלכם בדף ולנהל אותו בצורה יותר איכותית.

גלו איזו אסטרטגיה תעזור להשיג מטרות. אסטרטגיות יכולות להשתנות, עליכם לבדוק ולתקן לפי הצורך. זכרו שפחות מ 16% מהאוהדים רואים את הפוסטים בדף.

עיצוב הדף:

אפשר ורצוי להשאיר רושם על מי שמבקר לראשונה בדף הפייסבוק שאתם מנהלים. הקפידו לעצב כראוי את תמונת השער, תמונת הפרופיל ולמלא את הסעיף אודות.

גודל תמונת השער: 851 פיקסלים על 315 פיקסלים ורצוי שלא יכלול יותר מ -20% טקסט.

גודל תמונת פרופיל: העלו תמונות 180 פיקסלים על 180 פיקסלים.

סוגי המידע המופיעים בתיבת הסיכום הם ספציפיים לקטגוריית העמוד, החלק "אודות" מתחת לתמונת הפרופיל מאפשר לכתוב בערך 155 תווים שיופיעו בפרופיל, הקפידו לכלול את כתובת האתר. למרות שמבקרים לא רואים תצוגה מקדימה של הטקסט "אודות"  כאשר הם נוחתים בדף אלא עליהם ללחוץ על האפשרות "אודות" בעמודה השמאלית לצד התוכן – זה עדיין אחד מהמקומות הראשונים שהם יסתכלו עליהם כשינסו לקבל מידע נוסף על הדף העסקי.

גם בתוך החלק "אודות", ישנן אפשרויות רבות. צריך לבצע אופטימיזציה של החלק שעובד הכי טוב עם המותג: תיאור כללי, משימה, מידע על החברה או הסיפור של העסק, קצר אך תיאורי. כך יוכל הקהל שלכם להבין במה עוסק הדף לפני שהוא מחליט לעקוב או לעשות לו לייק. ייתכן שתרצו גם למלא חלקים המאפשרים להראות אבני דרך כמו השקת מוצרים ושירותים פופולריים, היום והשנה בה הוקמה החברה, אירועים גדולים ועוד..

תמונת השער שלך היא הדבר הראשון שמבקרי הדף יראו ולכן צריכה לבטא את מי שאתם כעסק. יש להימנע מיצירת פרופיל אישי לעסק בפייסבוק כי זה מציב אתכם בחסרון עצום והפסד של כל הכלים ליצירת תוכן, הזדמנויות קידום מכירות בתשלום וניתוח תובנות שמגיעים עם דף עסקי. בנוסף, פרופיל אישי ידרוש מאנשים לשלוח אליכם בקשת חברות על מנת להתקשר אתכם ולא עם העסק.

כפתור הנעה לפעולה בדף. מאז שפייסבוק השיקה לראשונה את האפשרות ב 2014, הרבה עסקים עושים בה שימוש בדפים העיסקיים, אם זה להפניה לאתר, שיחת טלפון, הזמנה או הרשמה לניוזלטר. זו דרך נהדרת עבור משווקים במיוחד כדי להעביר תנועה מהדף העסקי בפייסבוק לאתר.

 

פרסום בדף

אז כמה לפרסם? פרסום באופן אקראי או לא באופן קבוע מספיק יכול להשאיר רושם שלילי אצל המבקרים בדף ולהשפיע לרעה על טווח ההגעה. גם פרסום בתדירות גבוהה מדי עלול להשפיע לרעה על מעורבות הדף. רצוי לבדוק את האיזון בפרסום על ידי צפייה במדדים של תדירות ובדיקת המספרים כדי לייעל את המעורבות. יצירת תזמון של תוכן יכולה לעזור להישאר במסלול ולהקל על התהליך לניהול.

קשר עם העוקבים בדף

תמיד יש קשר בין העוקב למנהל הדף. ככל שהקשר קרוב יותר, הדף פעיל ומדורג טוב יותר. רצוי כדי לשמור על קשר כזה לפרסם סוגים שונים של פוסטים:

  • מיקוד פוסט
  • פוסטים נעוצים
  • הודעות מודגשות
  • כרטיסיות מותאמות אישית
  • אירועים
  • תזמון פוסטים
  • הצעות
  • פוסטים מקודמים
  • אבני דרך
  • שאלות וסקרים

 

שמירה על תנאי השירות של פייסבוק

הפרת כללי פייסבוק עלולה לגרום לסגירת הדף שלכם ללא הודעה מוקדמת. הכירו את התנאים וההגבלות. זכרו כי התנאים וההגבלות עשויים להשתנות מבלי שתדעו ולכן עדיף להתעדכן מפעם לפעם בקישור הזה:

https://www.facebook.com/policies_center/

 

תגובות

שווה להגיב לכל התגובות שיש על פוסטים בדף כדי לעורר אינטראקציה בדף וכדי להראות לעוקבים שהתגובות שלהם חשובות. וודאו שההגדרות (תחת ניהול הרשאות) מאפשרות לאנשים להגיב\לפרסם בדף ושהפעלתם "הודעות", כך שאנשים יוכלו לשלוח לך הודעות פרטיות. תכונה נהדרת בהודעות היא תשובות שמורות. רצוי ליצור תבנית לתגובות נפוצות שתוכל להתאים אישית בקלות לשליחה באמצעות ההודעות הפרטיות של הדף. כמו כן, רצוי מאד להגדיר מספר ווטסאפ ולחבר אותו לדף הפייסבוק כדי להיות זמין בפלטפורמה הזו שבמיוחד בישראל מאד נוחה ועובדת.

לחיבור דף הפייסבוק לווטסאפ צריך תחת הגדרות הדף ללחוץ על "WhatsApp”

חיבור ווטסאפ לפייסבוק

כמו כן, רצוי ליצור הודעות אוטומטיות כדי שמשתמש שואל או פונה, הוא יקבל תגובה מיידית שתפנה אותו הלאה לטלפון או מייל או שפשוט תראה לו חיווי על משהו בסגנון "אל תדאג, אנחנו חוזרים אליך תוך זמן ממש קצר".

לחיבור דף הפייסבוק לווטסאפ צריך תחת הגדרות הדף ללחוץ על  "הודעות"

הודעה אוטומטית בפייסבוק

פרסום מחוץ לפייסבוק

כדי להגביר את הנראות של הדף, אנשים צריכים לדעת על קיומו גם מחוץ לפייסבוק. אפשר לפרסם את כתובת הדף בין היתר ב:

  • חתימות מייל
  • רשתות חברתיות אחרות
  • אתר האינטרנט של העסק
  • כרטיסי ביקור
  • חומר שיווקי
  • אירועים
  • עלונים

 

השקעה בקידום הדף

חלק מניהול נכון של דף פייסבוק קשור בהשקעה בדף. מודעות פייסבוק ממומנות כיום נכנסות אוטומטית לסל הקידום הממומן לעסקים וכל עסק שיש לו קהל בפייסבוק צריך להיות שם בדרך כזו או אחרת, בתקציב כזה או אחר. מודעות פייסבוק ופוסטים ממומנים יכולים לסייע באופן משמעותי בהגדלת הלייקים של הדף, מעורבות, נראות וחשיפה ברשת, קידום אירועים, שיווק המוצרים והשירותים של העסק והעלאת המודעות למוצר או השירות שהעסק מספק. לכן רצוי מאד לחשוב על:

  • פוסטים מקודמים
  • סיפורים ממומנים
  • מודעות פייסבוק
  • הצעות

 

ערך ותוכן איכותי

רצוי לפרסם כ -80% תוכן מקורי המספק ערך לעוקבים ולא יותר מ -20% תוכן פרסומי. בתוכן פרסומי הכוונה למכירת המוצרים והשירותים. אם לקוחות מפרסמים אתכם בדף שלהם או ישירות על הקיר בדף העסקי זה עדיף. בכלל זה אין בעיה להציג הישגים שעשה העסק או תיק עבודות של העסק. כמו כן, עדיף לספק שילוב של תוכן הקשור למוצרים או לשירותים של העסק. לעתים קרובות מדי רואים דפים שמפרסמים נושאים אקראיים שאינם קשורים לחלוטין לעסק, לכן חשוב להשאר בגזרת הנושא עליו העסק מבוסס.  מבקרי הדף שלך רוצים לדעת "מה יש בדף הזה בשבילי". זו הסיבה שתמיד צריך לשים לב לתוכן הפרסומי ולוודא שהתוכן מספק ערך למבקרים ולעוקבים. רוב משתמשי פייסבוק אוהבים דפים עסקיים כדי :

  • להישאר מעודכנים.
  • לקבל הנחות או מבצעים.
  • למצוא קשרים, אינטראקציה והתחברות עם אחרים.
  • להשכיל.
  • להשמיע את עצמם או להראות תמיכה בשירות או מוצר.

 

טיפ בונוס של קליקינג!

אל תכניסו את כל הביצים לסל של פייסבוק! פייסבוק יכולה להיות כלי שיווקי נהדר עבור עסקים שהקהלים שלהם נמצאים בפייסבוק, אך היא עדיין זקוקה לתמיכה בערוצים אחרים דוגמת גוגל, לינקדאין (במיוחד בעסקים שרוצים לפרסם b2b), טאבולה וכו'.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?