אינסטגרם מונה למעלה מ-25 מיליון פרופילים עסקיים פעילים ושני מיליון מפרסמים בפלטפורמה, היא גדלה אקספוננציאלית וכבר מזמן הפכה משירות שיתוף תמונות בסיסי לכלי נחשב לשיווק תוכן ולבניית קהל. הרבה מותגים ומשפיענים נבנו בזמן קצר בפלטפורמה והפכו לכוכבים במדיה החברתית בזכותה. סלבריטאים, יזמים, דוגמניות ואנשי מקצוע אחרים הפכו למובילי דעה ומכניסים כסף מפוסטים בשל המעורבות הרבה לה זוכים בפלטפורמה (כמעט פי 60 אינטראקציות לכל עוקב מאשר בפייסבוק). אז אם אתם מחפשים לקדם את עצמכם באינסטגרם ולהשיג קהל עוקבים נאמן, אל תפסחו על כל סעיף בכתבה הזו. נציין כאן שהדרך הנוספת להשיג עוקבים (מלבד הצורה האורגנית) היא לנסות ולהביא עוקבים בקידום ממומן, על כך בכתבה הזו.

18 דרכים להשיג עוקבים באינסטגרם

1. פרופיל

ראשית, עדיף בפרסום מותג לעבוד עם חשבון עסקי כדי לצפות בניתוחים של אינסטגרם ולהבין את קצב ההתקדמות של המותג. קל להמיר את החשבון האישי לעסקי: לחיצה על תמונת הפרופיל  > 'הגדרות' > 'חשבון'>  'החלפת סוג חשבון'> 'חשבון עסקי'. רוב העוקבים באינסטגרם לא יעקבו אחרי מותג בשל פרסומים בעבר אלא בשל ההבטחה למה שיפרסמו בעתיד. קהל חדש רוצה לדעת מה הוא יקבל בפיד אם יהיה עוקב, מכאן החשיבות של הפרופיל. בתוך כך ממולץ מאד לכתוב ביוגרפיה באינסטגרם ולעצב את תשעת הפוסטים האחרונים כרושם הראשון לעוקבים באינסטגרם. חשוב שיתקשרו עם הקהל בעקביות באמצעיםם אישיים כמו: מסננים, צבעים, פריסה. חשוב לשנות מדי פעם את הקישור הקליקבילי בביוגרפיה שישלח משתמשים לתוכן מהנה ומרגש ולא רק לדף הבית.

הפריסה של הרשת בפרופיל היא דרך מצוינת להיות יצירתיים. יחד עם האסתטיקה של הפיד ותוך הוספת קצב, עיצוב יפה ועקביות בפרסום פוסטים- מספר העוקבים יעלה. יש חשבונות המאמצים גישה כזו כדי להשקיע פחות מאמץ ביצירת תוכן ולהתמקד בהמרת מבקרים לעוקבים על ידי הפקות גרפיות, וידאו וטקסט שמנצלות את המראה הראשוני של הפיד להבאת עוקבים.

דרך פופולרית נוספת להגדיל את העוקבים באינסטגרם (בדומה מאד ל- TikTok) היא הגדלת העוקבים בחשבון האישי, זה בעצם הופך את בעל העסק למשפיע. קשירת חשבון המותג והחשבון האישי יכולה להגביר את הכרת המותג, העוקבים והמכירות. מציאת נישה

כדי להשיג עוקבים או להגביר את קצב צבירת העוקבים, צריך להבין את היעד הדמוגרפי שלהם, לדעת מי העוקבים האידיאליים וכיצד רצוי וניתן לתקשר להם את מידע על המותג, להבין כיצד רוצים שהם יתקשרו עם המותג. לפני שמתחילים להעלות תוכן שיביא עוקבים, חייבים להיות עיקביים ולפרסם תוכן שמעניין את קהל הנישה. לדוגמא: מדריכי ספורט? חפשו עוקבים שקשורים לפעילות גופנית וספורט והתחילו לפרסם להם סרטוני כושר או טיפים לתזונה.

פרופיל

2. אסתטיקה

באינסטגרם, האסתטיקה היא קריטית כדי למשוך עוקבים. לב העשייה והפעילות היא שיתוף תמונות ווידאו ולכן האסתטיקה פה מנגנת כינור ראשון. במותגים, צריך לשמור על אסתטיקה כללית של המותג ולדבוק בה בכל הפוסטים או הסטוריז שמעלים. למשל: מנהלי מותג אופנה ירצו תמונות מלוטשות,  מנהלי מותג לייף סטייל יעשו שימוש בתמונות בהירות יותר ומושכות את העין.

מה בעצם מושך משתמשים להיות עוקבים אחרי דף באינסטגרם (חוץ מידוענים?) – כי המותג או האדם הזה מעלים צילומים איכותיים או תמונות מעניינות. כדי למשוך עוקבים רצוי להעלות את התמונות האיכותיות ביותר לפרופיל הציבורי ולגרום לאנשים לשים לב לתמונה מיד שהם גולשים בדף העסקי. כמובן שחשוב לוודא שהאסתטיקה שנבחרה קשורה באופן ישיר ואותנטי למותג, לפיכך להמנע ככל שניתן משינויים דרסטיים (למשל שימוש יתר במסננים) בהעלאה של תמונות המותג עם לוגו. המטרה היא ליצור סגנון ונושא עקביים שאנשים יכולים לזהות מיד.

3. שימוש בהאשטגים #

כדי להביא יותר עוקבים, נדרש להאיץ לייקים, צפיות ושיתופים של הפוסטים של המותג, שימוש בהאשטאגים (למרות ההגבלה על הכמות) הוא דרך חינמית נוחה להראות פוסטים לעוקבים ולקהל שאינו עוקב, אבל מתעניין במונחים הקרובים לתחום המותג. רצוי לבחור האשטגים שרלוונטיים לתחומי העניין והתעשייה של המותג. ניתן גם ליצור האשטאגים משלכם הקשור למותג או סביב נושא מגמתי. כאשר מקליקים #, אינסטגרם מציעה האשטגים לשימוש. רצוי להתאים אישית את ההאשטאגים עבור כל פוסט לנושא באותו פוסט, זה יגרום ליותר פוסטים להיראות על ידי משתמשים רלוונטיים באינסטגרם.

למי שיש חנות מוצרים וקטגוריות באינסטגרם, רצוי לחקור את ההאשטאגים הקשורים למוצרים הפופולריים ביותר ולהרכיב רשימה של 15-20 האשטאגים פופולריים עבור כל קטגוריה של מוצרים, כמו גם 5-10 תגים פופולריים המתארים את המותג והמוצר.גם אם פרסמתם פוסטים רבים באינסטגרם ולא שמתם #, ניתן עדיין לחזור ולפרסם תגובה עם רשימות מילות מפתח עם ההאשטאגים החדשים ולצפות ללייקים ועוקבים.

האשטג

4. שימוש בטקסטים וכתוביות בולטות

עוקבים או משתמשים שגוללים בפיד ורואים תמונה מעולה ככל שתהיה, רוצים לקבל עליה מידע. כדי לשמור את העוקבים נאמנים למותג, עדיף לכתוב טסקט שנון וחד המסביר בבהירות מה העוקבים רואים. כיתובים הם דרך מצוינת להראות את האישיות של המותג ולתת לעוקבים להרגיש מחוברים. הטקסט והכותרות צריכים להיות אינפורמטיביים ותיאוריים אך לא ארוכים מדי. עוקבים יעדיפו טקסט פשוט, קצר ומסקרן לקריאה, הטקסט אמור לשרת את הרוח הזו.

5. פרסום צולב של תוכן

מומלץ מאד לעשות פרסום צולב של תוכן דומה בערוצי מדיה חברתית שונים. זוהי טקטיקה המשמשת כדי לחסוך זמן ומשאבים. הטקטיקה יעילה בהגברת המודעות למותג ובהגדלת קהל באינסטגרם. משתמשים עם מכשירים ניידים מבלים יותר ויותר זמן עם אפליקציות וידאו ובידור, כאשר תוכן וידאו בפלטפורמות מדיה חברתית אחראי לגידול הגדול ביותר. בין אם זה סרטון קצר או הדרכה ארוכה, זה משפר את טווח ההגעה של תוכן האינסטגרם. למשל: פרסום תוכן במקביל ב TikTok וב reels. TikTok הוא לא הערוץ היחיד שניתן להצליב איתו פוסטים. פורמט ה-Instagram Reels מתורגם היטב ל- ל YouTube Shorts למשל. חשוב לציין שהאלגוריתם של אינסטגרם לא יקדם reels שיש להם (watermark) של TikTok. אז אם רוצים להצליב תוכן מאינסטגרם לערוצים אחרים, מומלץ לוודא שהתוכן איכותי ואינו מקדם פלטפורמה מתחרה באמצעות watermarks.

6. פרסום Reels

סלילים (reels) הם סרטונים מהנים שניתן לשתף עם עוקבים בחשבון האינסטגרם. אינסטגרם מציעה אודיו, אפקטים וכלים יצירתיים אחרים לכך. ניתן לשתף סלילים בעדכון בפיד ובפומבי Instagram explore כדי להגיע לקהלים חדשים. חשוב

  • לייצר תוכן ייחודי ומונחה מגמה.
  • לזהות טרנדים באינסטגרם וב-TikTok כדי להגדיל את הסיכוי שה-Reels יהפכו לוויראליים ויביאו עוקבים חדשים.
  • לייצר תוכן פשוט. לא כל reel צריך להיות הפקה. סרטונים באיכות נמוכה יותר יכולים לבצע ביצועים טובים לפחות כמו reels מושקעים. .
  • ללמוד את הקהל של העסק ולמצוא את האיזון בין מידע ובידור ב-Reels.

 

באמצעות Reels Insights, ניתן לראות דפוסים ולהבין עליות שונות במעורבות שמשפיעות על הנראות של המותג בפלטפורמה. כך ניתן ליצור תוכן איכותי שמקבל יותר מעורבות ועוקבים.

7. עבודה עם שגרירי מותג

אם אתם לא רוצים לשלם הרבה כסף למשפיען או סלבריטי כדי לשווק את המותג, אפשר לעבוד עם שגרירי מותג שיש להם בין כמה מאות לכמה אלפי עוקבים באינסטגרם. שגרירים הם אנשים שתומכים ומאמינים במותג  ויספרו על כך באינסטגרם, הם מעידים על ערכים של המותג (למשל: שירות, נוחות, אמינות, איכות וכו'),  הפוסטים שלהם באינסטגרם הם אותנטיים ונכתבים כאילו לקוח רגיל כתב אותם. זה עוזר כמובן למותג להגדיל את העוקבים באינסטגרם ואת המכירות.

8. תגמול עוקבים

ניתן להשיק באינסטגרם תוכניות תגמול כדי לעודד עוקבים לשתף ולשוב ולקנות את המותג.  למשל: לתת לקונים אפשרות לצבור נקודות על ידי מעקב אחר חשבון האינסטגרם של המותג, או לפרסם קופוני הנחה שתקפים רק לעוקבים באינסטגרם.

9. פרסום בזמן הנכון

הדרך הטובה ביותר למשוך עוקבים באינסטגרם היא לא רק באמצעות פרסום, אלא פרסום בזמנים אופטימליים שבהם מקבלים יותר הופעות ואינטראקציות. למרות שאינסטגרם משתמשת בציר זמן אלגוריתמי, זמני פרסום אופטימליים עדיין רלוונטיים לאלגוריתם. ניתן לבדוק את התובנות באינסטגרם כדי לדעת מתי רוב העוקבים של העסק מחוברים (לשונית הפרופיל> סמל עמודות) ובהתאם כך לפרסם. חשוב לרווח את תזמון הפוסטים ככל שניתן כי פרסום של מספר פוסטים בו-זמנית יציף לחינם את הפיד והם לא יקבלו את ה"כבוד" הראוי להם. במקרה ויש מספר תמונות לשתף, עדיף לשלב אותן בפוסט אחד עם תכונת המצגת. לבעלי אנדרואיד, ניתן לשמור פוסטים שמוכנים לפרסום באמצעות טיוטות באינסטגרם. בדרך זו, ניתן לפרסם בכל פעם עם הכיתוב, האשטאגים והעריכות שהיו לך בראש.

אז מתי הכי כדי לפרסם פוסטים באינסטגרם?

מתי הכי כדאי לפרסם פוסטים באינסטגרם

10. מעקב אחר העוקבים של המתחרים

אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא ולמשוך עוקבים חדשים היא על ידי חיפוש חשבונות האינסטגרם של המתחרים הקרובים ביותר לעסק ואינטראקציה עם הקהלים שלהם. אנשים אלה כבר הראו רמה מסוימת של עניין במוצרים דומים, הם פשוט עוקבים אחר המתחרים. אז איך בעצם "גונבים" את העוקבים של המתחרים? יוצרים איתם קשר. הדרכים ליצור אינטראקציה ומעורבות עם משתמשי באינסטגרם הם:

  • לעקוב אחר משתמש
  • לעשות לייק לתמונה
  • להגיב על תמונה

11. קידום ממומן

כדי להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם ולחשוף את המותג לקהל רחב יותר במהירות, הדרך לעשות זאת היא קידום ממומן. הקידום נעשה על ידי מנהל המודעות של פייסבוק וניתן לעשות באמצעותו מספר קמפיינים למטרות שונות. אחת המטרות היא הגדלת החשיפה והמעורבות בפוסטים. כמובן שצריך גם בקמפיינים לשמור על השפה, הצבעים ומיתוג שמשרת את העסק.

12. שיתופי פעולה או תשלום לכוכבי רשת

הדרך לחפש כוכבי אינסטגרם שיכולים לפרסם עבור המותג תמורת תשלום, היא לחפש מילות מפתח לפי # האשטג ואת הקשר שלהן לחשבונות אינסטגרם מובילים הכוללים את מילות המפתח.

בתוצאות הפרופילים נרצה למצוא:

  • קהל עוקבים גדול (בדרך כלל 10,000 עד 50,000)
  • כתובת מייל בפרופיל (אם יש כתובת אימייל בפרופיל, זה בדרך כלל אומר שהחשבון פתוח לפוסטים או סטורי ממומנים).
  • שיעור מעורבות גבוה בפוסטים (לייקים ותגובות ביחס לעוקבים).

המו"מ לגבי פרסום פוסטים שונים ממשפיע למשפיע ומתחום לתחום, התעריף הממוצע יכול לנוע בין 200-600 ₪ לפוסט, תלוי באורך הפוסטים. אם המוצר ייחודי ומקורי, אפשר לשקול לשלוח את המוצר כדי שהמשפיען ישתמש ויפרסם המלצה. בדרך כלל, ככל שהתמונה טבעית יותר ופחות פרסומית, המעורבות והתגובות יגדלו. 

13. תיוגים גיאוגרפיים

ניתן להפוך את הפוסטים והסטוריז באינסטגרם לניתנים לגילוי על ידי תיוג המיקום: העיר שבה נמצאים, המקום שזו צולמה התמונה או הסרטון. למיקומים יש לא רק עדכון אינסטגרם משלהם, אלא גם Story משלהם, והאשטאגים שניתן להכניס בשימוש במדבקת המיקום בסטוריז. עסקים מקומיים יכולים להפיק את המרב מתגיות מיקום על ידי פרסום קבוע בעדכונים אלה וגם מעורבות בפוסטים של לקוחות פוטנציאליים שנמצאים פיזית בסביבה.

14. רוצים עוקבים? פשוט תבקשו

זה נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לבקש מדי פעם מקהל היעד לעקוב אחרי האינסטגרם, בדיוק כמו שיוטיוברים מבקשים מהצופים לעקוב אחריהם בסוף הסרטונים. אנשים שמחוברים למותג יכולים להפיק הנאה ממה שהמותג מפרסם באינסטגרם, אבל צריכים דחיפה לפני שהם הופכים להיות עוקבים. אפשר בקלות לייצר הנעה לפעולה בכתוביות בסטורי, בטקסט ובעיצוב המודעות והפוסטים.

15. Freebies

אחד מסוגי המעורבות הטובים בכל פוסט במדיה חברתית, כולל באינסטגרם, הוא כאשר משתמש אחד מתייג חבר. לא רק שהתגובות הללו תורמות למעורבות של הפוסט וגורם  לאלגוריתם של אינסטגרם להתייחס אליו ברצינות, אלא שכל תיוג חושף חבר חדש שהגיע באמצעות המלצה ופוטנציאל להיות עוקב.

אחת הדרכים לעודד תיוג היא פרסום תוכן שיהיה כיף לעוקב לשתף. למשל: מתנה. ידוע שכל מי שרוצה "לפנק" את החברים שלו במשהו חינמי יתייג, זאת הסיבה שקודי קופון למשל עפים בקבוצות כמו לחמניות טריות. חשוב לזכור לעקוב אחר הנחיות הקידום של אינסטגרם וכל דרישות משפטיות להפעלת תחרות לפני שבוחרים באסטרטגיה כזו.

16. שיתוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC)

תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) הוא כל סוג של תוכן (סרטונים, תמונות, ביקורות, אודיו ועוד) שנשמרים מעוקבים. זהו כלי חיוני בארסנל השיווק להשגת עוקבים באינסטגרם. UGC עוזרת להאניש את המותג על ידי הצגת אנשים אמיתיים, עם סיפורים אמיתיים שמראים את המוצר בחיים האמיתיים, ובונים מערכת אמון עם לקוחות פוטנציאליים.

רצוי לבקש מלקוחות לשתף את החוויות והתמונות המועדפות עליהם עם המוצרים של המותג על ידי:

  • יצירת פיד האשטאג ממותג שבו לקוחות יכולים לפרסם תמונות
  • הוספת קריאה לפעולה בביוגרפיה באינסטגרם
  • פרסום תחרות
  • פנייה למשפיענים
  • יצירת מעורבות אורגנית בדף

17. אינטראקטיביות

שימוש באינסטגרם LIVE

שידור חי של וידאו הוא המפתח להפעלת אסטרטגיית שיווק מוצלחת בכל פלטפורמת מדיה חברתית. באינסטגרם ניתן להשתמש ב- Instagram live כדי להזרים סרטונים לעוקבים ולהיות מעורבים איתם בזמן אמת.

כאשר המותג משדר חי, טבעת מקיפה את תמונת הפרופיל בסטוריז באינסטגרם כדי להודיע לעוקבים על שידור חי. העוקבים מקבלים גם התראה כשעסק מתחיל שידור חי. לאחר סיום השידור החי, ניתן להעלות אותו לסטורי למשך 24 שעות.

חשוב לציין ש Instagram live הוא אינטראקטיבי ומעודד את העוקבים להגיב בזמן השידור, לכן חשוב לרתום אותם ולגרום להם להגיב ולהשתתף בשידור.

כמה דרכים להשיג יותר עוקבים ב- Instagram live:

  • אירוח משפיעים
  • אירוח בעל המותג לשאלות ותשובות
  • טעימה מהשקת מוצר או עדכון של מוצר
  • שיתוף מאחורי הקלעים של המותג והפעולות הנעשות בו.
  • שיתוף אירוע
  • שידור הדרכות מוצרים

 

הודעות ותגובות ישירות (DM)

עוד דרך לשמור על אינטראקציה היא בתגובות והודעות ישירות, חשוב להשיב לתגובות שהמותג מקבל על הפוסטים ולתייג אנשים ומקומות בפוסטים, כל עוד התגים האלה רלוונטיים לתמונה או לסרטון שמפרסמים. כדאי גם ליצור אינטראקציה עם כמה מהעוקבים שחולקים תוכן דומה על ידי הערות על הפוסטים שלהם, מה שיעורר שיחה והחלפת רעיונות.

 

שימוש בסטוריז באינסטגרם

דרך נוספת לאינטראקציה היא באמצעות סטוריז באינסטגרם. ניתן לפרסם סטטוסים בוידאו ותמונות שהעוקבים יכולים לראות, ולאפשר להם לשלוח הודעות. התוכן ספונטני ולא מלוטש ולפיכך מאפשר לאנשים לדעת מה המותג מקדם.

פרסום צולב של תוכן

18. בדיקת מתחרים

תחום המדיה החברתית הוא תחרותי במיוחד. בדיקת מתחרים במותגים דומים להיות יכולה להוות אסטרטגיה טובה. בדיקה טובה תבדוק את הפרטים הבאים:

  • מדדי המעורבות של המתחרים.
  • באילו האשתגים # הם משתמשים
  • מתי הם מפרסמים ומה הם מפרסמים.
  • באיזה תוכן הם מושכים עוקבים ויוצרים את האינטראקציות הטובות ביותר.
  • איזה פוסטים שלהם לא מוצלחים.

התובנות מהמידע של הנקודות הללו יעזרו למותג לייעל את התוכן ולהיות בקו אחד או אפילו לפני המתחרים הצמודים ביותר. כך תבליטו את המותג שלכם אל מול המתחרים.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן