למה צריך משפך שיווק בדוא"ל? שיווק במייל עובד בצורה מצוינת מבחינת לידים חמים ואיכותיים, גם בקהל קר ורימרקטינג מאז ומעולם. מחקרים שבוצעו בשנת 2023 נראים שבחלקים העיקריים במסע הלקוח במשפך השיווקי, מייל הוכח כמקור לידים מוביל. ניתן לקרוא ולהבין לעומק את הכתבות: המלצות לתוכן, פעילות ואפיקים דיגיטליים במשפך שיווקי לשנת 2024 גם את כיצד לשווק נכון בשלב המודעות במשפך השיווקי?
ידוע בשיווק שאנשים לא קונים מותג או מוצר מיד ברגע השארת ליד או מסירת כתובת האימייל. באתר זה תוכל ללמוד גם על יצירת משפך שיווקי לתחום החינוך והלימודים. וגם על יצירת לידים בתחום החינוך.
4 השלבים העיקריים בהם עוברים מתעניינים:
מודעות: השלב הראשון במשפך, בו המתעניין חשוף למוצר. ברגע שהוא נרשם כמתעניין, הוא כבר חצה את השלב הזה.
עניין: לקוחות שעוברים לשלב זה הם אלו שפותחים את המיילים מהעסק ומעוניינים לדעת על סוגי הפתרונות והתכנים שהעסק מספק.
שיקול: בשלב זה, הרוכשים מעוניינים ללמוד על השירותים או המוצרים של העסק כפתרון אפשרי לבעיותיהם.
רכישה: השלב בו הופך מתעניין ללקוח.
סדרת מיילים למכירה הבנויה בצורה נכונה והמכילה את הקריאות הנכונות לפעולה הנכונה יכולה לגרום להתעניינות להתבשל לכדי עסקה.
המטרה בשיווק בדוא"ל היא לגרום לאנשים להיות מודעים למוצר, לציין את הבעיות שהוא יכול לפתור, לשים דגש על מה יחמיצו אם הם לא יקנו את המוצר. המטרות האלה מושגות באמצעות רצף של מיילים הנשלחים בלוח זמנים למתעניינים או לקוחות במטרה להמיר אותם ללקוחות וללקוחות חוזרים. אורך הרצף תלוי בסוג המוצר (רכישה חד פעמית או לקוח חוזר), נקודת המחיר (גבוה, בינוני או נמוך), וכמובן האסטרטגיה העסקית של העסק.
הייצוג החזותי של התהליך הוא משפך שיווק בדוא"ל, בו מספר הלידים\ההתעניינות\התגובה מצטמצם משלב לשלב, עד שבסוף התהליך נשארים הלידים הרלוונטיים ביותר.
משפך שיווקי בדוא"ל יכול להיות מכונה משומנת כדי להפוך לידים או מתעניינים ללקוחות ולהפוך לקוחות ללקוחות שחוזרים. עם התוכנות המצוינות והמתקדמות לשיווק בדוא"ל כיום שבקלות עושות דפי נחיתה, אוטומציות, תזמון, פילוח קהלים ונתונים אפשר להגיע לתוצאות מדהימות. חשוב שהמיילים יהיו כתובים היטב ונשלחים בזמנים נכונים. קיימים הרבה תכנים לגבי המשפך השיווקי שעובד הכי טוב, אבל זה מאד אינדיבידואלי לסוג המוצר, אופי העסק ואפילו המדינה והתרבות בה המשפך מתקיים, אבל המשותף לכל הדרכים להקמת משפך שיווקי הן הנקודות הבסיסיות שיבטיחו שהמשפכים שלך ימשיכו להביא תוצאות.
בין אם המטרה היא לייצר מכירות עבור חנות המסחר האלקטרוני או חנות היזית, להביא תנועה לאתר או לגרום לאנשים להירשם לקורסים בתשלום, משפך מכירות שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת לטפח את הקהל לקראת כל אחד מאלה פעולות.

מה היתרונות בשיווק בדוא"ל?
- הבנת מידת המודעות של כל אחד מהנמענים לקמפיין.
לא כל המיילים ישלחו באופן דומה לקהלים שונים, לדוגמה, ללקוחות בשלב המודעות למותג, נצטרך לשלוח מיילים שיעזרו להכיר את המותג. ללקוחות בשלב ההמרה, נשלח מיילים המכילים הצעות הנחה כדי לעודד אותם לקנות עוד. המשפך השיווקי יתאים תוכן לפי רמת המודעות של הלקוח למוצר.
בתוך כך, חובה לשים דגש על העיתוי. הדבר האחרון שלקוח חדש רוצה לראות כשהוא בודק את הדואר זה מייל כמו: "קנה עכשיו!", "הצעה לזמן מוגבל!", "אל תאחר!" או כיוצא באלה. השפה השיווקית הזו הפכה לנקודת תורפה גדולה עבור שיווק דוא"ל, במיוחד לקוחות חדשים במשפך. זה לא שהצעות לזמן מוגבל נתפסים כדבר רע – אלא שהמייל מוצג לעתים לא בזמן הנכון. כשמעצבים תוכן עבור המשפך השיווקי, רצוי לא לקפוץ ישר למכירה.
- פילוח מדויק לטרגוט נמענים שיגיבו לקמפיין.
הפילוח נעשה על ידי הבנת הצרכים באמצעות סקר, או ניתוח העדפות הגלישה של הקונים, פלטפורמות שבהם הם חיים, אזורים גאוגרפיים וכו'.
- התאמה אישית (מגדר, גיל) וחיזוק המותג על מנת לתת למסר לחלחל.
משפך שיווק בדוא"ל הוא כלי מרכזי להתאמה אישית של המיילים, מאחר שהוכח שהתאמה אישית בשיווק בדוא"ל מגדילה את שיעורי פתיחת הדוא"ל ב-29 אחוזים ואת שיעורי ההקלקה ב-41 אחוזים, היא הופכת את משפך השיווק בדוא"ל לחשוב יותר.
- שמירה על רשימות נמענים איכותיות ומעודכנות.
- עיצוב דף וקופי משכנע הכולל תוכן באיכות גבוהה.
מלבד יצירת תוכן עבור הלקוח, משפכי שיווק בדוא"ל עוזרים גם להחליט על מגנטים הלידים המתאימים לשימוש עבור קטגוריות שונות של לקוחות, לפיכך נדרשת עבודת קופי ועיצוב מקסימלית להפצה לכל קטגוריה של לקוחות.
- מדידה משפך שיווק בדוא"ל מאפשר לדעת בוודאות כיצד האימיילים הנשלחים משפיעים על החזר השקעה. היכולת למדוד את ההשפעה של מאמצי השיווק שלך בדוא"ל מקדמת את המפרסם לדעת מה עובד ומה לא ולבצע התאמות במידת הצורך. ניתן גם לדעת באיזה שלב במשפך העסק מאבד את הלקוחות, כדי לתכנן, לעצב, לטרגט ולפתח מחדש. לדוגמה, אם העסק מאבד את הלקוח ממש לפני המרה, כנראה שהתוכן לא מספיק משכנע או שתהליך ההמרה מייגע.

דגשים לבנייה נכונה של המשפך השיוקי
1. טיפוח יחסים במיילים
בשלב זה המטרה היא לשלוח את מה שהובטח בזמן קבלת הליד. כמובן שצריך כאן להכין מראש תהליך אוטומטי בו משאיר הליד מקבל מה שהובטח לו מיד במסירת הליד (טיפ, קובץ שמע, קובץ טקסט, סרטון וכו'). אפשר באותו יום או לאחר יום להתחיל לשלוח תוכן שימתג את העסק כאוטוריטה בתחום השירות או המוצר.
2. מייל בעיה ופתרון
בשלב זה המטרה היא לטפל בבעיה וכיצד המוצר או השירות פותר את הבעיה. לפעמים צריך לעורר בעיה שאנשים לא מודעים לה – אבל קיימת, ואז להראות כיצד הפתרון של העסק יעזור. חשוב לציין שצריך "למכור" קודם את הבעיה ורק לאחר מכן את הפיתרון, להפריד בין העיקר לטפל.
3. מייל הצגה
אימייל המכריז על המוצר או השירות. חשוב שהצגת השירות או המוצר תהיה פשוטה, חשוב לכתוב על תכונות המוצר בנקודות מסודרות, להוסיף כפתור CTA ברור כמו 'הירשם', 'הוסף לעגלה', 'קנה עכשיו' והכי חשוב שהכפתור יעביר את הלקוח ישירות לדף המכירה. גם במייל הזה וגם בבאים אחריו ניתן לבטא את הרציונל למוצר או השירות.
בשלב זה לא צריך להעמיס את המייל הזה עם המלצות וכדומה. אלה דברים שחשוב לדעת רק אחרי שהמתעניין החליט שהמוצר או השירות רלוונטי עבורו.
4. מייל תזכורת
אם המוצר לא "עבר" לחלק מהלקוחות או שהם צריכים מעט זמן, אפשר לשלוח מייל תזכורת על המוצר שלך ועל הערך שהם יפיקו ממנו. באימייל הזה חשוב להבליט ערך מסוים ללקוח ואז להסביר קצת על המוצר, לצרף CTA שעובר ישירות לדף המכירה. ניתן גם להוסיף קישורי לCTA בטקסט שמדבר על המוצר.

5. מייל הוכחה חברתית
בשלב הזה נשלח מייל שנועד לבנות הוכחה חברתית. את אלה שלא רכשו זה יזרז לרכוש, לאלה שרכשו זה יגרום לחשוב שהם עשו עסקה טובה. ניתן להציג הוכחה חברתית באמצעות המלצות, סיפורים ומקרים של השימוש במוצר, תגובות למוצר בכל אפיקי התקשורת כדי ליצור אמון במוצר והעסק.גם כאן ניתן לשלב CTA לדף המכירה שבו אנשים יכולים לקבל מידע על המוצר ולקרוא ביקורות חיוביות.
6. מייל הסרת ההתנגדויות
בשלב זה, אנשים רבים יתעניינו במוצר אך עדיין יהרהרו בשאלות שעלולות להאט את ההחלטה, כאן המקום לשלוח מייל שעונה על שאלות שחוזרות על עצמן (בסגנון שאלות ותשובות מהנפוץ ביותר והכי פחות נפוץ): 'מה מדיניות החזר כספי?', 'במה המוצר הזה שונה ממוצרים אחרים?', 'האם זה מתאים גם לגילי?'
7. מייל סגירה
בשלב זה, לאנשים יש את כל המידע על המוצר. עכשיו נשאר לזרז אנשים לקבל החלטה. ניתן להשתמש בשורת נושא מאוד ברורה וחדה כמו זמן להחליט או אחוז הנחה.
"המכירה נסגרת הלילה בשעה 12.00", "המחיר בעגלה ישמר ל- 48 שעות", "30% הנחה נוספים לקונים ב20 דקות הקרובות".
המייל הזה יכול להיות ארוך ומעורר מוטיבציה. זה המקום שבו צריך להביא את כל האלמנטים על המוצר – תכונות, ביקורות טובות, הנחות, עלות תועלת וכו'.
8. מייל המשך לקנייה
לאחר המכירה, עדיין יש פוטנציאל לייצר עוד הכנסות מאותו משפך. ניתן להשתמש בלקוחות קיימים כדי לייצר יותר לידים באמצעות הפניות (הזמנת חברים תמורת אחוזים), שמירה על מעורבות עם הלקוחות לכתיבת תגובות על המוצר, הנחות למוצרים נילווים, הצעת מוצרים נוספים מתוך הנחה שחווית הקנייה הייתה טובה והם סומכים על העסק.
חשוב בכל שלב ביצירת המיילים
- לחשוב כמו הצד השני ולשמור את האינטרס שלו.
- לשמור כל הומור ושיחה קולחת (פחות רשמי).
- לא להעמיס בתוכן במיילים שלא נועדו לכך.
- לקשר מהמיילים למאמרים\סרטונים\כתבות שתומכים בתוכן.