כיצד לרענן את משפך המכירות באתר E-commerce?

כיצד לרענן את משפך המכירות באתר E-commerce?

ככל שיותר ויותר עסקים קטנים עוברים לדיגיטל ולאתרי ecommerce, עולה הדרישה לדרכים חדשות למשוך לקוחות ולהגדיל המרות לאתר המסחרי, זה מצריך ניתוח וחידוש של משפך המכירות. מכיוון שקניות אונליין הפכו מזמן לנורמה, הן התחרות והן הציפיות של הלקוחות לחוויית לקוח ושמישות גדלות במהירות.

אז הנה כמה טיפים קטנים שיכולים לעזור לכם למכור טוב יותר.

התייחסות לשאילתת החיפוש

לא כל הלקוחות מכווני מטרה וקונים בזמן קצר. הרבה רוצים לבדוק את הביקורות על המוצר, לחפש מבצעים וקופונים וכו'. כדי להבין טוב יותר את מסע הלקוח מחוץ לאתר, חייבים לבדוק את מילות המפתח של המוצגים בהקשרים השונים כדי להבין טוב מה הדרך שעושה הלקוח עד הגיעו לעגלת הקניות. Google Suggest למשל יכול לתת לנו כיוון על חיפושים וכוונה של לקוחות לפני רכישה.

שימו לב להצעות חיפוש תוך כדי הקלדה שעשויות להשפיע על מסע הלקוח.

  1. וודאו שהדפים והנכסים שלכם מחוץ לאתר מכוונים למילות החיפוש האלה (באורגני וממומן) ורצוי שיהיו מדורגים במקום הראשון עבור אותם החיפושים.
  2. הקימו דף נחיתה (או דפי נחיתה) שיעשו עבודה טובה עם הטקסטים והעיצוב המכוון לשאלות אלה. ניתוח כווני חיפוש מונחי סמנטיקה יכול לאפשר לנו לחזות את ציפיות הלקוחות לפני שנוכל לנתח את התנהגות המשתמש בפועל באתר. חלק מהשאלות שניתן לשאול בתהליך זה: מה הלקוח מחפש ולהיכן המחקר יכול להוביל אותו? באילו מוצרים הוא עלול עוד להתעניין? איך ניתן למשוך את תשומת הלב שלו טוב יותר? יש כליפ למיטוב וייעול טקסט שיודעים לאחזר את החיפוש של גוגל עבור שאילתת היעד ומחזירים מושגים בסיסיים שיעזרו לכם לקדם את המוצר (אגב, זה גם יעזור מבחינת SEO גם לקדם את האתר אורגנית על המוצרים האלה).
  3. נסו לענות על כמה שיותר שאלות בתוף דף הנחיתה ותוך כדי תהליך המכירה. אלה שאלות שבדרך כלל נשאלות באמצע המשפך השיווקי, כך שאם נציף אותם בהתחלה או מיד לפני המעבר לעגלת הקניות נוכל לראות תוצאות טובות יותר.
חיפוש מוצר מורחב

ניתוח משפך המכירות 

מעקב אחר משפך המכירות הוא חובה. אמנם ניטור המרות אינו נכלל בדרך כלל במדדי SEO, אך רוב פלטפורמות ניתוח ה- SEO יכולות לספק ניתוח משפכי מכירה. Google Analytics למשל מספק מעקב המרות מקיף הכולל הדמיית משפך מכירות.

במידה והטמעתם תגי המרה כנדרש באתר וספירות ההמרה של אנליטיקס עובדות כמו שצריך, אפשר בקלות לגלול באנליטיקס להמרות -> יעדים -> ויזואליזציות לניתוח משפך המכירות.

Google Analytics יראה כאן לאן הלקוחות מכוונים וגולשים במקום להשלים את מסעות הקנייה שלהם או בדרך למסע הקניות.

ניתוח משפך מכירות

תמיכה במסע הלקוח

ברמה הבסיסית ביותר, קנייה של לקוח נראית פחות או יותר כך: הלקוח עושה חיפוש למוצר > הלקוח נוחת על דף מוצר > הלקוח מוסיף את המוצר לעגלת הקניות > הלקוח שם פרטי תשלום > הלקוח מחכה שהמוצר יגיע.

זה כמובן אם הכל הולך חלק, הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה ויש לו הרגלי רכישה מהירים ומכווני מטרה. אבל לכמה לקוחות יש הפרעות בתהליך הקנייה? הסחות דעת? שאלות על המוצר שהם רוצים תשובות עליהן לפני השלמת הרכישה? האמת היא שלא משנה כמה טוב ירגיש הלקוח במסע הרכישה, לקוחות רבים עדיין ירצו ליצור קשר עם מישהו מהעסק לפני הקנייה. זה המקום שבו הרבה משפכי קנייה יכולים להתקע אלא אם כן התהליך מוגדר כראוי.

רצוי למשל להגדיר מעקב אחר דוא"ל עם הלקוח, לתעד כל אינטראקציה ולבצע מעקב מותאם אישי בהתבסס על פעולת הלקוח (נטש את עגלת הקניות, קנה וכו'). המשמעות של אימיילים היא להחזיר את הלקוח לאתר, לכן במיילים צריכים להיות כמה שיותר קישורים לאתר. עוד חשוב במיילים להוסיף למשל לוגו לחיץ, טלפון וחתימת אימייל עם הנעה פעולה.

המלצות מוצרים קרובים

הצגת מוצרים קשורים למוצר הנדרש בכל שלבי משפך המכירה היא אחד המרכיבים החשובים והלא מטופלים באתרי מכירה. לצורך חשיבות הנושא נזכיר כאן שלמעלה משליש מההכנסות של אמזון הענקית מתבססות על מכירה של מוצרים דומים או נלווים שאמזון מציעה במהלך הקנייה. כמובן שמדובר על שימוש במנוע AI מתקדם ביותר, אבל גם אם עושים את זה ידנית ומכניסים בדף מוצר את המוצרים הנלווים או דומים – אפשר להגדיל את המכירות.

יש כמה שיטות להציע ללקוח מוצרים כאלה:

מכירות מותאמות אישית: הצעות למוצרים נלווים בדפי מוצר כדי לנסות ולשכנע את הלקוח לקנות משהו שלא התכוון לקנות בתחילה והם קשורים יותר להרגלי הקנייה הקודמים של הלקוח.

הבלטת מוצרים: הצגת מוצרים תואמים מיד במעבר לעגלת הקניות בקופה, רגע לפני שהלקוח משלם (גם כאן אמזון עושה את זה נפלא).

יצירת קשר ועדכון במייל: דוא"ל אוטומטי שנשלח מיד לאחר התשלום ומעודד את הלקוח לקנות מוצרי השלמה או לעניין אותו במוצרים אחרים כדי להוסיף לאותו משלוח.

איך אפשר להתאים את ההמלצות לקהל?

פורמטים חדשים של מודעות (למשל מודעות של המלצות, קרוסלה באינסטגרם או פייסבוק, סיפורי הצלחה של מוצרים ואנשים).

פתרונות מבוססי AI באתר להצגת המלצות ללקוחות המבוססות על נתוני גלישה של הלקוח. נניח אם הפלאגין או הקוד באתר מכוון למילות חיפוש שאיתם הגיע הלקוח לאתר – הוא יכול להציע עוד מוצרים קרובים למילות החיפוש האלה. בדרך כלל פתרונות AI גם מעבירים את הלקוח במשפך השיווקי בצורה שתגרום לו להמיר ברמה אופטימלית.

המלצת מוצרים קרובים באמזון
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?