שימוש ב- TikTok לעסקים יכול לשפר את אסטרטגיית השיווק של כל עסק.כיום, רק 30% מהמשווקים משתמשים ב-TikTok. בהתחשב במספר המשתמשים האדיר ובשיעורי המעורבות שהפלטפורמה מציעה, יש הזדמנות ענקית למותגים לנצל את הפוטנציאל הזה.
למה כדאי להשתמש ב- TikTok לעסקים?
בניגוד למה שנהוג לחשוב, ל-TikTok יש פרסונות משתמשים מגוון מאוד. לא רק בני דור Z עושים סרטוני ריקוד מצחיקים. יש גם מבוגרים מגיל 40-60 המשתמשים בפלטפורמה מדי יום לבידור, להתעדכן בחדשות האחרונות או למצוא מוצרים חדשים. נכון להיום, כמעט 50% ממשתמשי TikTok הם בין 25 ל-44 שנים. רוב הסיכויים שקהל היעד של העסק נמצא איפשהו בטווח הזה.

היתרונות הספציפיים של השימוש ב-TikTok לעסקים
הגברת מודעות למותג
TikTok מציעה מספר דרכים לספר על מותג. אפשר לעבוד עם משפיענים, להפעיל סוגים שונים של מודעות ולהשתמש בתכונות כמו האשטאג ומדבקות ממותגות כדי לשים את המותג באור הזרקורים. ליצירת תוכן משעשע וייחודי יש פוטנציאל גבוה להפוך לוויראלי.
קידום מוצרים
היתרון הגדול של TikTok הוא שהפלטפורמה אינה מרגישה שיווקית. יש הרבה דרכים לקדם בה מוצרים מבלי להיראות דוחפים לשיווק: שיתוף פעולה עם משפיענים שהקהל סומך עליהם, יצירת סרטונים משעשעים ועוד.
הגדלת קהל
ל-TikTok יש מיליוני משתמשים. זוהי אחת הפלטפורמות הטובות ביותר להגיע לקהל בינלאומי ולהגדיל את בסיס הלקוחות. יש יתרון נוסף בהגעה למשתמשי TikTok בלעדיים שאינם משתמשים באופן פעיל באף פלטפורמה חברתית אחרת.
הבאת לקוחות חדשים
TikTok עוסקת ביצירת תוכן אותנטי, מרתק שמרגיש אנושי ואישי. זה עוזר לבעל עסק לבנות מערכות יחסים חזקות עם הקהל ומגדיל את הסיכוי שקהלים חדשים יהפכו ללקוחות. בנוסף, אם "רוכבים" על הטרנד הנכון בזמן הנכון (או מתחילים טרנד חדש) אפשר בקלות לגייס הרבה לקוחות חדשים.
כיצד ליצור חשבון TikTok עסקי
הצעד הראשון הוא להחליט איזה סוג חשבון TikTok רוצים ליצור. יש שלוש אפשרויות – עסקי, יוצר ופרטי. עבור מותגים ועסקים, חשבון עסקי של TikTok הוא אידיאלי, הוא נותן גישה לכל חבילת הכלים השיווקיים של TikTok, כולל ניתוח, מודעות, אודיו מסחרי ומשאבים אחרים. ניתן גם להקים חנות TikTok ולהתחבר לאפליקציות של צד שלישי כדי לנהל את תוכן.
כך יוצרים חשבון TikTok עסקי:
- מורידים את אפליקציית TikTok בטלפון ויוצרים חשבון חדש.
- פותחים את הפרופיל ומקישים על תפריט ההמבורגרים בפינה השמאלית העליונה.
- מנווטים אל הגדרות ופרטיות ← נהל חשבון.
- מקישים על "עבור לחשבון עסקי".
- בוחרים את הקטגוריה שמתארת בצורה הטובה ביותר את העסק.
לאחר מכן, מבצעים אופטימיזציה של הפרופיל ומתאימים אותו למותג. כך העסק יופיע בחיפוש ויגרום לחשבון להיראות מקצועי ולגיטימי. רצוי מאד להוסיף לוגו באיכות גבוהה כתמונת הפרופיל, להזין את שם העסק ושם המשתמש וליצור ביוגרפיה קצרה ומשכנעת.
לבסוף, מוסיפים את כתובת אתר העסק וחשבונות המדיה החברתית כמו אינסטגרם ו-YouTube. בהתאם ליעדים האסטרטגיים, ניתן לקשר לדף הבית של האתר, לבחור דף נחיתה או בלוג ספציפיים.
תג מאומת עוזר לבנות אמון ואמינות עם הקהל. זה גם מגן מפני חשבונות מזויפים המנסים להתחזות למותג על ידי סימון הפרופיל שלך כמקורי.
מה צריך כדי לקבל אימות חשבון?
- כניסות ל TikTok במהלך 6 החודשים האחרונים.
- הפרופיל מכיל לפחות סרטון אחד.
- הפרופיל עוקב אחר הנחיות הקהילה ולתנאי השירות של TikTok.
- הופעל אימות דו-שלבי בחשבון.
ניתן להגיש בקשה דרך טופס בקשת האימות של TikTok על ידי מתן הוכחה לזהות (כגון אימייל עסקי).
הגדרתי הכל..מה עכשיו?
הגדרת מטרות
חשוב מאד להגדיר מה רוצים להשיג ב-TikTok. מודעות למותג? תנועה לאתר? מכירות מוצרים? הגדרה זו תעזור למשווק להנחות את אנשי התוכן לגבי התוכן שיוצג כחלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת ב- TikTok.
חלקו את המטרה העיקרית לפי מודל SMART.
לדוגמה, אם רוצים להגביר את המודעות למותג, מגדירים יעדים כמו:
- אני רוצה 30,000 עוקבים חדשים במהלך 6 החודשים הבאים.
- אני רוצה להגיע ל-300,000 צפיות בסרטון בכל תוכן TikTok ברבעון הבא.
- אני רוצה לקבל 25,000 צפיות בפרופיל במהלך 4 החודשים הבאים.
לאחר שמגדירים מדדי KPI במדיה החברתית בהתאם לדרישות העסק, אפשר להתחיל ליצור תוכן המשרת את המדדים האלה ולעקוב אחר ההתקדמות.
זיהוי קהל היעד
כדי להצליח ב-TikTok, צריך ליצור תוכן עבור הקהל הנכון. חשבו מי הלקוח האידיאלי שלכם, מה הוא אוהב ואיך הוא מתנהג בפלטפורמה. התחילו בהסתכלות על הלקוחות הנוכחיים ולזהות תכונות משותפות כמו גיל, מין, מיקום ותחומי עניין. לאחר מכן, בדקו את המתחרים כדי להבין למי הם מכוונים ב-TikTok. לאחר שמתקבלת תמונה ברורה של קהל היעד, רצוי לחפור בפלטפורמה ולבדוק באיזה תוכן הם עוסקים, באילו האשטאגים הם משתמשים ואחרי אילו יוצרים או מותגים הם עוקבים.
לאחר מכן חשוב להשתמש במידע זה כדי ליצור פרסונות המייצגות את העוקבים האידיאליים ב-TikTok. זה יקל על יצירת אסטרטגיית התוכן ויגביר את המעורבות והעוקבים.

פיתוח אסטרטגיית תוכן ב- TikTok
החלק העיקרי הוא יצירת תוכן מרתק שמתאים למותג ומהדהד עם קהל היעד. כאן צריך אסטרטגיית תוכן.
אז איך מייצרים אסטרטגיית תוכן שתחשוף את העסק כמה שיותר ב TikTok?
למידה מהקהל: לפני יצירת תוכן, צריך להכיר את הפלטפורמה, להרגיש את הפונקציות והלחצנים, לבדוק יוצרי תוכן פופולריים בנישה דומה, ללמוד את המתחרים ולהבין את השפה שהקהל מדבר בפלטפורמה (למשל הומור או שימוש באימוג'ים).
מגמות ואתגרים: מגמות TikTok תמיד משתנות. חפשו האשטאגים, מוזיקה, אתגרים ופורמטים של תוכן מגמתיים, ופתחו על גבם תוכן יצירתי משלכם.
שמירה על אותנטיות: הימנעו מיצירת סרטונים רשמיים מדי או עם תסריט. הסתגלו לאווירה הגולמית והמשעשעת של TikTok על ידי הצגת הצד האנושי של העסק. קחו את הקהל אל מאחורי הקלעים או הציגו דמויות מתוך העסק.
ניצול כלי עריכת הווידאו של TikTok: אל תפרסמו סרטונים פשוטים, נצלו את כלי העריכה היצירתיים של TikTok כדי לגרום לתוכן לעוף. בכלל זה, שימוש במעברים, אפקטים ומסננים מושכי עין כדי לתת לסרטונים באז, שימוש במוזיקה מגמתית כדי להפוך את התוכן למושך יותר ושימוש נכון בכתוביות.
תדירות פרסום: עקבו אחר התנהגות הקהל כדי לקבוע את הזמנים והימים הטובים ביותר לפרסום לצורך מעורבות מקסימלית. באילו שעות הם באינטרנט? באילו ימים בשבוע הם משתמשים הכי הרבה ב-TikTok? השתמש בנתונים אלה כדי ליצור יומן תוכן ולתזמן פוסטים שיהיה להם אפקט על הקהל.
האלגוריתם של TikTok
שליטה ב-TikTok דורשת הבנה עמוקה של איך האלגוריתם עובד. זה עוזר ליצור תוכן שמדורג גבוה יותר בעדכוני המשתמשים כמו גם בדפי Explore ו-For You. האלגוריתם של TikTok ממליץ על תוכן המותאם לעניין כל משתמש. אז איך TikTok מחליט אילו סרטונים מקבלים יותר חשיפה?
להלן הגורמים שהאלגוריתם של הפלטפורמה לוקח בחשבון בעת דירוג התוכן:
מעורבות: לייקים, שיתופים, הערות, שיעור השלמה וסרטונים מועדפים – כל זה עוזר ל-TikTok להבין עם איזה סוג של תוכן הקהל אוהב לעסוק.
אינטראקציות משתמש: TikTok מחשיבה את החשבונות שכל משתמש עוקב אחריהם ואת התוכן שהם יוצרים כדי להבין את ההעדפות הייחודיות שלו.
מידע על סרטון: הכיתובים, ההאשטאגים והצלילים בסרטונים עוזרים ל-TikTok לסווג את התוכן ולקבוע מתי להציג אותו ולמי.
הגדרות מכשיר וחשבון: העדפות שפה, סוג מכשיר והגדרות מדינה ממלאות גם תפקיד שבו משתמשים רואים את הסרטונים בדפי For You שלהם.
כמו כן, האלגוריתם של TikTok אינו ממליץ על סוגי התוכן הבאים:
- תוכן משוכפל וספאם.
- תוכן שמשתמשים כבר ראו.
- תוכן שעלול להיות פוגע או מסוכן.
- סרטונים שזה עתה הועלו או נמצאים בבדיקה.
האלגוריתם של TikTok אינו מתחשב בגורמים כמו ספירת עוקבים או סרטונים קודמים בעלי ביצועים גבוהים כאשר הוא ממליץ על תוכן. המשמעות היא שגם אם יש עסק חדש בפלטפורמה, יש סיכוי שהסרטונים שלו ידורגו באותה מידה כמו אלו שפורסמו על ידי חשבונות פופולריים.

אופטימיזציית תוכן ב- TikTok
רוצים שימצאו את הסרטונים שלכם מהר? בצעו אופטימיזציה של התוכן שלך כך שהוא ידורג גבוה יותר עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות. הנה כמה טיפים לקדם תוכן ב-TikTok:
מצאו והשתמשו במילות המפתח הנכונות: חקרו מילות מפתח רלוונטיות ופופולריות בנישה הנדרשת כדי למצוא את מה שהקהל מחפש. שלבו מילות מפתח אלו באופן טבעי בכותרות הסרטונים, התיאורים והכתוביות. פעולה זו עוזרת ל-TikTok להבין על מה התוכן ולהראות אותו למשתמשים שמחפשים את הנושאים הספציפיים האלה.
טרנדים, אתגרים והאשטאגים: יצירת תוכן סביב מגמות ואתגרים עכשוויים יכולה להגביר את הנראות ב-TikTok, במיוחד כאשר יש טרנד חדש ויש פחות סרטונים להתחרות בהם. השתמשו בהאשטאגים רלוונטיים ועתירי מילות מפתח של TikTok כדי שהתוכן יהיה קל לסיווג וניתן לחיפוש.
יצירת תוכן באיכות גבוהה: סרטונים מרתקים, אינפורמטיביים ומשעשעים מקבלים באופן אוטומטי יותר מעורבות. זה מראה ל-TikTok שהתוכן ראוי ליותר חשיפה ומגביר את הנראות והדירוג הכללי בפלטפורמה. הסרטונים חייבים להיות בעלי ערך כלשהוא, למשוך את תשומת הלב בשניות הראשונות עם כיתובים, הצעות אם יש, תמונות ויזואליות ברזולוציה גבוהה, תאורה טובה, אודיו ברור ועריכה ומעברים יצירתיים.
יצירת קשר עם הקהל: פעילות תמידית בפלטפורמה יכולה להגדיל את דירוגי החיפוש, הנראות והמודעות למותג. ניתן לשמור על קשר קבוע עם הקהל על ידי לייקים, הערות על פוסטים, אירוח מפגשים חיים, תגובות להודעות DM, שאילת שאלות והתחלת שיחות.
שיתוף פעולה עם משפיעני TikTok
TikTok הוא מקום מצוין למותגים שמחפשים שיווק משפיענים. יש אינספור משפיענים מכל הרמות בפלטפורמה – ממשפיענים עם כמה אלפי עוקבים ועד משפיענים עם מיליוני עוקבים. עבודה עם משפיענים יכולה לעזור לעסק למשוך קהלים חדשים ולבנות תדמית מותגית אמינה על ידי פנייה דרך מישהו שהם סומכים עליו.
כמה טיפים לעבודה עם משפיעני TikTok :
מציאת המשפיענים הנכונים לעבוד איתם: חפשו משפיענים שמתיישרים עם ה"קול" של העסק. משפיענים גדולים יותר מציעים טווח הגעה רב יותר אך הם יקרים. משפיעים קטנים יותר הם סבירים יותר במחיר ולמרות שיש להם טווח הגעה נמוך יותר, לעתים קרובות יש להם קהל נאמן ומעורב מאוד.
הגדרת מטרות ברורות: שיתוף פעולה עם משפיענים ללא יעדים ברורים יכול להיות בזבוז משאבים עבור שני הצדדים. חשוב לדעת בדיוק מה רוצים להשיג מהשיתוף פעולה הזה ולתקשר את זה למשפיע כדי שידע מה לעשות. האם רוצים מודעות למותג? עלייה בעוקבים? מכירות?.
שליטה בתוכן: לאחר העברת המטרה הסופית למשפיע, אין צורך להשתלט על כל היבט של הקמפיין. תארו למשפיען נקודות שחשובות להדגיש בעסק, אבל תנו להם חופש יצירתי לעשות דברים "בדרכם". זה לא רק ישפר את מערכת היחסים עם המשפיע, זה גם יגרום למותג להיראות אמין ואותנטי יותר.
מדידה וניתוח תוצאות: עקבו אחר ביצועי הקמפיינים השיווקיים של המשפיענים, זה יספק מושג לגבי האם המטרות והיעדים שהגדרתם הושגו, או שצריך לשנות משהו.
שיתופי פעולה עם משפיענים ב-TikTok יכולים להיות מתגמלים מאוד עבור מותג ולכן צריך להשתמש בכלי הזה לבחירת השותפים הנכונים ולעבוד איתם בשיתוף פעולה הדוק במהלך התכנון והאסטרטגיה כדי לראות תוצאות.
TikTok יכול להיות תחרותי מאוד, אבל פיתוח תוכן מבוסס נתונים יכול לעזור לעסק לבלוט ולהניב תוצאות ממוקדות בפלטפורמה. הנה כמה מדדי מפתח שכדאי לשים לב אליהם:
- צפיות בסרטון, זמן צפייה ושיעורי סיום צפייה.
- מקורות תנועה (למשל האשטאגים, צלילים)
- לייקים, תגובות, שיתופים וביקורים בפרופיל
- צמיחת עוקבים וזמני שיא פעילות
- דמוגרפיה של הקהל כמו גיל, מין ומיקום
- שימושים בשיר, לחיצות על קישורים והורדות וידאו
השוו את הביצועים של סוגי סרטונים שונים, פורמטים, אורכים וטקטיקות פרסום כדי לזהות מה מהדהד הכי טוב עם קהל היעד. חפש דפוסים ומגמות בנתונים כדי להנחות את יוצרי התוכן ולדעת מתי לפרסם.