אחד הנושאים המאתגרים בשיווק דיגיטלי הוא כתיבה וקידום אורגני וממומן של תוכן איכותי ברשתות חברתיות, באתרים, בלוגים ובכל פלטפורמה או נכס דיגיטלי שבו ניתן לפרסם. הצורך של עסקים לכתיבת תוכן במיוחד ברשתות חברתיות הוא גדול בשל העובדה שתוכן טוב משמעותו יותר חשיפות, יותר עוקבים ויותר לקוחות. כתיבת תוכן איכותי יכולה למצב עסק כאוטוריטה לעניין X ולמרות שנהוג לחשוב שברשתות החברתיות התוכן אמור להיות יותר "קליל", נוטה לסלחנות, לעיתים קומי ופחות מקצועי מאתר או בלוג- עדיין יש חשיבות לתוכן, לדרך היצירה שלו ולאפיקי הפרסום.
אנו מחלקים את המושג הכולל "כתיבה וקידום תוכן" למספר אבני דרך שרצוי שכל עסק יטווה לעצמו כאשר הוא מעוניין להתחרות (במיוחד ברשתות החברתיות). אבני הדרך האלה הן בעצם מעגל שחוזר חלילה כאשר רוצים לשווק תוכן בצורה נכונה.
שלב המחקר
זהו שלב מקדים לשלב כתיבת או יצירת התוכן, בשלב זה ננסה להבין ולחקור מה התוכן שאנשים בפלטפורמות השונות הכי ירצו לראות\להבין\לדעת. השאלה הראשונה שאמורה להישאל היא איזה נושא רלוונטי ופופולרי כיום בתעשייה לתחום התוכן? האם יש נושאים דחופים בקרב הלקוחות שצריכים מענה? לדוגמא: יש לכם דף שעוסק בקוסמטיקה? חפשו בגוגל או בכלי חיפוש ומידע אחרים הקשורים לטרנדים או חיפושים איזה נושאים מדוברים היום בתחום, מה אנשים מחפשים לדעת או לברר? לפי זה תוכלו לכתוב תוכן שמעניין את הקהל שלכם ולתייג מילות חיפוש בפוסט (#) שקשורות לתחום התוכן, כך תוכלו לקבל יותר מעורבות על הפוסט עוד ברמה האורגנית. אם יש לכם מוצר שאתם מפרסמים, נסו להבין מה הלקוחות שלכם רוצים לדעת על המוצר או מה השאלות שצריכות ביאור לגבי המוצר.
בנוסף, חשוב בשלב במחקר להבין איזה סוג של תוכן רלוונטי לתחום העסק, באיזה סוג תוכן המתחרים שלכם משתמשים ובאיזה תוכן הכי כדאי לפרסם בתקופה נתונה. האם בתחום העסק שלכם זה סרטוני המלצות של לקוחות? אולי תמונות? טיפים?
איזה תוכן מקבל הכי הרבה מעורבות ברשתות החברתיות בתחום העסק? כנראה שהתוכן הכי טוב עבורכם להציג הוא התוכן שרץ הכי טוב ברשתות החברתיות וזה התוכן שבו אתם צריכים להתמקד.
השלב הבא הוא להבין מי קהל היעד. כמובן שפלטפורמות שונות מצדיקות תוכן שונה. התוכן למשל שנעלה ללינקדאין שהיא פלטפורמה מקצועית יותר, יהיה שונה מהתוכן שנעלה לפייסבוק או אינסטגרם והתוכן הזה יהיה שונה מתוכן שנעשה בטאבולה. למה? כי הקהלים שונים ונמצאים בשלב אחר במשך השיווקי. עוקבים ומשתמשים באתר הם בד"כ קהל שבוי של העסק, אליו צריכים להתייחס בצורה נפרדת ולכתוב לו תוכן ספציפי עבורו. קהלים קרים מקמפיינים, עד כמה שיהיו מטורגטים כראוי, צריכים התייחסות אחרת כי הם לא מכירים\לא מודעים\לא השתמשו במוצר. וכדי לעשות זאת נכון עלינו לדעת הכין הקהל שלנו "חי".
שלב החדשנות והרעיונות
בשלב השני העסק צריך לחשוב על רעיונות חדשים פורצי דרך לפרסום ברשתות החברתיות: המצאת טרנדים חדשים בטיקטוק, עיצובים שיתפסו את העין, reels שיעשו את ההבדל בין העסק שלכם למתחרים, הצגה אחרת של מידע שיש לעסק (אינפוגרפיקה, סרטון אינטראקטיבי), פוסטים בבלוגים, הפקות ייחודיות של תוכן רלוונטי, הצגת מידע ונתונים בצורה שתעניין את קהל היעד (הן העוקבים והלקוחות החמים והן במודעות הממומנות ללקוחות קרים ולקהלי LA שונים).
שלב התכנון לפרסום
בשלב זה אנשי הדיגיטל בעסק צריכים לתכנן רשימה של נכסים דיגיטליים שאליהם יעלו את התוכן: אתר, פוסט בפייסבוק, אינסטגרם, טוייטר, קמפיינים ממומנים. המטרה בשלב הזה הוא לכוון הכי גבוה שאפשר ולפרסם את התוכן (כמובן לאחר בדיקה שקהל היעד נמצא שם) בכל הפלטפורמות האפשריות. רצוי להתחיל לפרסם מבעוד מועד לפני השקה של מוצר או יום ה-X לאירוע מסוים הקשור במוצר או בשירות.
שלב יצירת התוכן
השלב בחשוב בתהליך בו צריך למצוא את האיזון בין יצירה של תוכן איכותי והדרך לנסות ולמשוך את המשתמשים לתוכן. בגלל החשיבות של שלב זה, אין צורך למהר ולהוציא תוכן פחות טוב ובמהירות, אלא לכתוב ולפתח תוכן איכותי. לצד זה, רצוי מאד להוציא קישורים מסוגים שונים של פלטפורמות לתוכן. לדוגמא: נרצה להוציא קישורים מפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין קמפיינים ממומנים, google my business לאתר לכתבת תוכן איכותית וכך לנסות למשוך קוראים או להמיר לפעולה מסוימת. כמו כן רצוי להסביר על המוצר או השירות ככל שניתן יהיה לרתום לתוכן את הקהל הרלוונטי.
שלב הפרסום
פרסום הוא מילה גדולה לשלב זה והוא שונה בין סוגי אפיקי השיווק. פרסום במייל הוא אישי יותר ושונה מפרסום בפייסבוק או אינסטגרם, פרסום באתר הוא שונה מפרסום ברשתות חברתיות או מייל ולכן צריך להתאים את הפרסום לפלטפורמה. שיווק במיילים למשל צריך להיות מנומס, מדויק, תמציתי ולהפנות את המתעניינים להמשך קריאה או פעולה באתר (שם יוסבר יותר על המוצר או השירות). פנייה במייל יכולה להיות מלווה בשיחה טלפונית ידידותית שיכולה להביא מכירה. שיח ברשתות חברתיות יכול להראות על שירות מצוין, אנושיות ומקצועיות.
שלב הקידום
לאחר פרסום תוכן, אסור להתעלם ממנו ורצוי מאד להתייחס אליו ולשיח שהוא מביא עימו. חלק מקידום מוצר הוא לענות לשאלות בפיד, לענות לשיחות טלפון, לשתול קישורים בקידום ממומן או בכל אפיק אחר (מייל, חתימת מייל, ביו באינסטגרם, סטורי וכו'), לשתף ידוענים ומשפיעני רשת כדי להביא תנועה חזקה לתוכן.
הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

אופטימיזציה ל-AI Search (GEO / SGE): כך תגרמו לתוכן שלכם להופיע בתשובות של מנועי החיפוש החכמים
בשנה האחרונה אנחנו עדים לשינוי היסטורי באופן שבו אנשים מחפשים מידע באינטרנט. את החיפוש הקלאסי של “מילת מפתח ואז רשימת תוצאות” מחליף החיפוש המבוסס על

13 דרכים להשיג יותר צפיות בטיקטוק
חלק מבניית אסטרטגיית שיווק של TikTok היא לנסות דרכים חדשות להשגת צפיות. צפיות ב-TikTok נספרות לאחר שמישהו צופה לפחות שנייה אחת בסרטון. גם אם המשתמש

איך ליצור דפי נחיתה ממירים בשנת 2025? כולל דוגמאות
דף נחיתה בעל המרות גבוהות הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, מטרתו להפוך מבקרים ללידים או ללקוחות. הצלחת דף נחיתה נמדדת בשיעור ההמרה שלו,

כיצד להצליח בשיווק עסק ב- TikTok בשנת 2025?
שימוש ב- TikTok לעסקים יכול לשפר את אסטרטגיית השיווק של כל עסק.כיום, רק 30% מהמשווקים משתמשים ב-TikTok. בהתחשב במספר המשתמשים האדיר ובשיעורי המעורבות שהפלטפורמה מציעה,

6 שלבי הקסם שיהפכו סרטון לויראלי
מדוע משווקים צריכים ליצור סרטונים ויראליים? חשבו על סרטונים אורגניים ויראליים כמו שלטי חוצות למותג שלכם. יותר נראות מובילה ליותר מודעות, מה שמוביל ליותר לידים

4 הדרכים הטובות להגדלת שביעות הרצון של הלקוחות והמכירות
אם העסק או המוצר שלכם פעילים במדיה החברתית ואתם רוצים להפוך ליותר רווחיים, לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ולגייס עוד לקוחות באמצעות פלטפורמות חברתיות