אם נסתכל קדימה על עולמות למידת מכונה ובינה מלאכותית, נוכל לשער כי עתיד הפרסום בגוגל טומן בחובו הבטחה רבה. גוגל נמצאת בחזית החדשנות בפרסום ויש לה פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיית הפרסום על ידי שימוש בחוויות ממוקדות ומותאמות אישית יותר לצרכנים. השילוב של חיפוש קולי בבינה מלאכותית בשילוב מכשירים חכמים יאפשרו למפרסמים להתחבר לצרכנים בדרכים טבעיות וחלקות יותר.
ויתרה מכך. ככל שצרכנים דורשים שליטה רבה יותר על הנתונים שלהם, המחויבות של גוגל לשקיפות ופרטיות תיצור אמון ותגביר את המעורבות בין מפרסמים וצרכנים.
כיום, גוגל מציעה מגוון מגוון של פתרונות פרסום הנותנים מענה לצרכים ולמטרות המשתנות של מפרסמים. הפךטפורמה של גוגל אדס המציעה פרסום בחיפוש וביוטיוב, מעניקה לעסקים גישה מקיפה לכלים שמאפשרים להם להגיע לקהל היעד בנקודות מגע שונות במשפך השיווקי.
רשת המדיה של גוגל מאפשרת למפרסמים להגיע למשתמשים במיליוני אתרים ואפליקציות, ולהרחיב את טווח ההגעה והנראות שלהם במרחב הדיגיטלי. באמצעות אפשרויות מיקוד מתקדמות כגון מיקוד לפי הקשר ורימרקטינג, עסקים יכולים להציג למשתמשים מודעות רלוונטיות ומותאמות אישית על סמך התנהגות הגלישה ותחומי העניין שלהם. חבילת פתרונות הפרסום המקיפה של גוגל מעניקה אפשרות כבר היום ליצור קמפיינים משפיעים ולהניב תוצאות משמעותיות.
יתרה מכך, המחויבות של גוגל לשילוב בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה בפלטפורמות הפרסום שלה תמשיך להניע חדשנות ויעילות בהצגת מודעות.
כלי בינה מלאכותית ולמידת מכונה כבר החלו להגדיר מחדש את הדרך בה אנו מנהלים קמפיינים לחיפוש בתשלום. גוגל מבטיחה אסטרטגיות הצעות מחיר אוטומטיות מתוחכמות עוד יותר, מיקוד מתקדם לקהלים ויצירת מודעות חצי אוטונומית. בנוסף, בעזרת ניתוח חזוי, מפרסמים יכולים לחזות התנהגות צרכנים, תוך אופטימיזציה של קמפיינים לתוצאות טובות יותר.
יצירת מודעות חצי אוטונומית
גוגל מעודדת מפרסמים להשתמש בקמפיין מסוג ביצועים מקסימליים (PMAX). זהו קמפיין שמאפשר למפרסמים לגשת לכל מלאי המודעות של גוגל (YouTube, חיפוש, Discover, Gmail ומפות) בקמפיין אחד מרוכז.
ב-PMAX, מודעות נוצרות באמצעות קלט. כיום ניתן ליצור נכסי טקסט באמצעות קלט של מפרסמים עם מאגר תמונות שנוצר על ידי AI. בינה מלאכותית מסירה מהמפרסם את הצורך לבדוק ידנית וריאציות מרובות של מודעות, לשלב מילות מפתח על סמך מגמות חיפוש, ואפילו לבצע אופטימיזציה של אלמנטים ויזואליים במודעה לצורך מעורבות מקסימלית.
מיקוד משופר לקהל
פלטפורמת הפרסום בגוגל כבר החלה לשלב בינה מלאכותית בתהליך פילוח הקהל. פייסבוק עושה זאת עם קהל ה-"Advantage+" , גוגל עושה זאת עם ביצועים מקסימליים והרחבת סוגי ההתאמה של מילות מפתח. על ידי ניתוח היסטוריית החיפוש של משתמשים, אינטראקציות באתר ואפילו התנהגויות במדיה החברתית, פלטפורמות המשלבות בינה מלאכותית יכולות לחזות את כוונת המשתמש בדיוק מרשים. המשמעות היא שניתן להציג מודעות למשתמשים שיש להם סיכוי גבוה יותר לבצע המרה, בדומה לאופן שבו פועלות אסטרטגיות הצעת המחיר האוטומטיות כעת.
ניתוח חיזוי אופטימיזציה של קמפיינים
בינה מלאכותית יכולה לאפשר ניהול קמפיינים יזומים בפרסום בגוגל באמצעות ניתוח חזוי. על ידי הערכת ביצועי קמפיינים קודמים ומגמות שוק נוכחיות. בעוד שבינה מלאכותית תטפל בחלק ניכר מההרמה האנליטית הכבדה, תפקידו של המשווק יהיה לקבל החלטות אסטרטגיות יותר.
אוטומציה והצעות מחיר חכמות
בדומה לתכונות המופעלות על ידי בינה מלאכותית, אוטומציה ביצירת מודעות ומיקוד לפי קהל הופכת לנפוצה יותר. אסטרטגיות חכמות למתן הצעות מחיר כמו "יעד עלות להמרה" ו"החזר על הוצאות פרסום" ימשיכו להיות פופולריות, וימנפו בינה מלאכותית לאופטימיזציה יעילה של קמפיינים.
התאמה רחבה במילות מפתח
גוגל מעודדת מפרסמים להשתמש בהתאמה רחבה יותר. למה? כי גוגל בטוחה בדיוק של האלגוריתם במתן הצעות חכמות והיכולת של AI ללמוד ולבצע אופטימיזציה לתוצאות לאורך זמן. אז בעצם, ככל ש"נפתח" את מילות החיפוש ללמידת מכונה, כך היא תוכל להתאים את עצמה למטרה המבוקשת.









