לינקאין נחשבת כבר למעלה מעשור לפלטפורמה זמינה ואיכותית למציאת עבודה, קשרי עבודה וגיוס עובדים. זה לא ממעיט לרגע מאתרי עבודות דוגמת Alljobs או Drushim, אבל גם באתרים אלה, לאחר שהמעסיק מקבל את קורות החיים- הוא בד"כ מחפש את הפרופיל של העובד בלינדאין (לעיתים בפייסבוק) כדי לדעת עליו יותר. בדרך כלל משתמשים בעלי מקצועות דרושים, בעלי ידע ייחודי, או עם ניסיון רב- מקבלים הצעות עבודה מאנשי משאבי אנוש הרוצים לגייס. ופה נכנסת העבודה של המשתמש על פרופיל הלינקדאין שלו. ויש מה לעשות, יש טיפים והמלצות לשדרוג ושיפור פרופיל לינקדאין לקראת חיפוש עבודה שיעשו את ההבדל.

איך לשפר את פרופיל לינקדאין כדי להביא יותר חשיפות?
פעילות בלינקדאין
כאשר מחפשים עבודה בלינקדאין, חשוב להיות פעילים בפלטפורמה: פרסום תוכן מקצועי (לא חייב להיות כתוב על ידי בעל הפרופיל) ומעורבות בפוסטים, יאפשרו להתבדל ממועמדים פוטנציאליים אחרים, ומגדיל את הסיכוי שהמגייסים יבחינו בפרופיל המעורב בפלטפורמה.
שיתוף
בהגדרה, לינקדאין היא פלטפורמה חברתית מקצועית לכל דבר ולכן מן הראוי לפגוש ולהכיר בה אנשים שלא פגשתם מעולם- זו המטרה. לפיכך שווה להתחבר למגייסים, מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס בחברות גדולות שיודעים ששם ניתן למצוא את המשרה הבאה. כך יהיה ניתן להתעדכן במשרות פתוחות ולדעת עליהן לפני שאר המועמדים, אם וכאשר המגייסים יחפשו מישהו עם מיומנויות דומות.
רצוי לפנות באדיבות עם הודעה קצרה לאיש הקשר החדש (מוגבל בתווים), משהו בסגנון:
"הי מיכל,
אני מחפש את המשרה הבאה שלי ולכן פונה לאנשי משאבי אנוש. אשמח לדבר איתך בהזדמנות באם יש אצלכם משרת ___________ פנויה.
תודה מראש,
יותם"
אפשר גם להתחיל שיחת חיבור אם יודעים שאכן מגייסים לאותה חברה כך:
"שלום מיכל,
ראיתי שאתם מגייסים לחברה _______, מעניין אותי מאד לעבוד בחברה שלכם ואשמח אם נדבר. בכל מקרה גם אם לא, אני רוצה להודות לך על החיבור ואשמח אם תפנו אלי לגבי משרות עתידיות".
תודה, יותם.
מילות מפתח
הכללת מילות המפתח הנכונות בכל הפרופיל (כותרת, אודות, ניסיון בעבודה וכישורים) חשוב כדי להוביל את האלגוריתם של לינקדאין להבין שהפרופיל רלוונטי למילות המפתח הספציפיות בהן נעשה שימוש.
לדוגמה, מי שעוסק בשיווק נדל"ן למשל יכול להוסיף בפרופיל ביטויים כמו" שיווק דירות", "מכירת נכסים בחו"ל" ועוד.
שיפור ושינוי הגדרות בפרופיל לינקדאין
כתובת אתר לפרופיל מותאם אישית
ביצירה הראשונית של פרופיל לינקדאין מתקבלת כתובת אתר אוטומטית בדך כלל עם שם המשתמש ולאחריו מחרוזת של מספרים אקראיים. עדיף כמובן לחפש ולשתף כתובת URL מקצועית, נקייה יותר עם שם ושם משפחה.
כדי לשנות את כתובת הפרופיל צריך ללחוץ בפינה הימנית העליונה של דף הפרופיל על "Edit your custom URL" ולשים את הכתובת הרצויה (כמובן אם היא פנויה).

תמונת פרופיל
תמונת פרופיל בלינקאין צריכה לשדר מצד אחד מקצועיות רבה, מצד שני משהו ידידותי ואמיתי, שונה מאשר תמונה בפלטפורמות אחרות דוגמת פייסבוק. חשוב לשים תמונה כי התמונות עולות ראשונות בחיפוש ומקבלות בד"כ יותר צפיות.
להלן מספר טיפים לתמונה בלינקדאין:
- תמונה בה נראים מסודרים, נקיים, ידידותיים וחייכנים.
- תמונה המצולמת פנים עד צוואר ולא חצי גוף, בטח לא כל הגוף.
- תמונה עדכנית ולא תמונה ישנה בה נראים טוב יותר אולי.
- תמונה ברזולוציה גבוהה.
שינוי כותרת עיסוק בלינקדאין
כותרת הפרופיל או העיסוק חשובה במיוחד מכיוון שהיא הדבר הראשון שמגייסים רואים כשהם מסתכלים על הפרופיל בחיפוש. הכותרת צריכה להעביר בקיצור ובתמציתיות מי ב על הפרופיל. כותרת נכונה מבטיחה שמגייסים יפנו לפרופיל למשרה רלוונטית, משום שהכותרת "דירה" אליהם. בכלל הכותרת ניתן להכניס כישורים ותארים מקצועיים, כל עוד הם רלוונטיים וקצרים.
הכותרת צריכה להכיל מילת מפתח מדויקות לחיפוש ולכלול את תחום ההתמחות. לדוגמא: מומחה בשפת קוד פייתון צריך לכתוב "מפתח פייתון" ולא "מתכנת".

חלק אודות ( About)
חלק אודות (About) הוא החלק הראשון שמגייס קורא אחרי הכותרת ולכן הוא חשוב.
מאחר ולמגייסים אין זמן לקרוא את כל הפרופיל כולו, הם קוראים את האודות, לאחר מכן אולי את לשונית skills ומחליטים במהירות אם הפרופיל רלוונטי לתפקיד אליו הם מגייסים או לא.
מה כותבים בחלק אודות (About)?
- שנות הניסיון בתחום הנוכחי
- הכישורים הרלוונטיים ביותר.
- שם העבודה הנוכחית.
- הישג רלוונטי בולט בתחום העיסוק.
- חזון ומה בעל הפרופיל אוהב לעשות
- איזה סוג של תפקיד בעל הפרופיל מחפש
מה נוסח הכתיבה של חלק אודות (About)?
- החלק כולו מורכב מ 4 ל-6 פסקאות
- שימוש במשפטים ברורים ותמציתיים
- הפרדת המידע בפסקאות מובנות
- שימוש בתבליטים במידת הצורך
- שימוש במספרים במידת הצורך כדי להבליט הישגים- תקציבי פרסום\ מספר אנשים שניהל הפרופיל וכו'
- עבור כל תפקיד, רשימת האחריות וההישגים
- דילוג על כל ניסיון העבודה הלא רלוונטי
- כתיבה בגוף ראשון
- רלוונטיות פרופיל הלינקדאין צריך להיות 100% רלוונטי לתפקידים המבוקשים
- להוסיף כישורים רכים במשפט אחר בלבד
חלק פרויקטים (Projects)
לינקדאין נותנת אפשרות לרשימה די ארוכה של פרויקטים אפשריים שניתן להוסיף לפרופיל ומומלץ מאד להשתמש בזה. כל מה שאפשר "להשוויץ" בו נכנס כאן – פרויקטים מגניבים שעבדתם עליהם, אירועים חשובים, מאמרים כתובים, הכל נכנס כאן תחת פרויקטים עם קישורים נלווים.
חלק השכלה (Education)
כאן ניתן ורצוי לכלול את כל ההסמכות והתארים הקשורים לפרופיל ולמשרה המבוקשת.
אפשר גם לכלול כאן תעודת שפה בין אם היא שפת אם או שפה שנלמדה ולא משתמשים בה.
חלק מיומנויות (Skills)
הקטע "מיומנויות" הוא חלק חשוב בפרופיל בלינקדאין.
הכותרת אמורה להיות מכילה מילות מפתח שניתן להשתמש בהן כדי למצוא את הפרופיל בקלות ולציין את התפקיד. לינקדאין נותנת מגבלה של 50 מיומנויות שניתן להוסיף. אפשר להוסיף כל מיומנות שיש, כמו גם מילים נרדפות.

חלק המלצות (Recommendations)
ממומלץ מאד ליצור קשר עם עמיתים לעבודה וחברים שנמצאים בלינקדאין כדי לאשר את הכישורים בפרופיל. חלק מהאנשים אפילו ממליצים אנשים אחרים בתמורה. למה זה חשוב? כי המלצות הם הוכחה חברתית. חשוב בהמלצות לבקש המלצות מקצועיות ולא "איש שקט" או "חברותי מאד". המגייסים צריכים לדעת מה הכישורים והאם הם רלוונטיים לתפקיד שאליו הם מגייסים. למי שמנהל חברה או פרילאנסר, חשוב לקבל המלצות מלקוחות שעבדו איתו.
מילוי יסודי של פרופיל לינקדאין
זה לא רלוונטי כמה משתמש מסוים בלינקדאין הוא איכותי או עונה על כל ההגדרות שהבאנו בהקדמה- זה לא מדד לשים אותו במקומות ראשונים בחיפוש. האלגוריתם של לינקדאין עובד כך שהוא מראה את הפרופילים המלאים במקומות הראשונים בחיפוש של מנהלי משאבי אנוש או מגייסים, לכן חשוב למלא את כל הסעיפים בפרופיל האישי ולמלא כמה שיותר. בסעיף משרות הפלפטפורמה נותנת למלא דע והותר, בסעיפי "אודות" נכון לרגע כתיבת מאמר זה ניתן למלא 2600 תווים- גם זה די והותר.
הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

13 דרכים להשיג יותר צפיות בטיקטוק
חלק מבניית אסטרטגיית שיווק של TikTok היא לנסות דרכים חדשות להשגת צפיות. צפיות ב-TikTok נספרות לאחר שמישהו צופה לפחות שנייה אחת בסרטון. גם אם המשתמש

איך ליצור דפי נחיתה ממירים בשנת 2025? כולל דוגמאות
דף נחיתה בעל המרות גבוהות הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, מטרתו להפוך מבקרים ללידים או ללקוחות. הצלחת דף נחיתה נמדדת בשיעור ההמרה שלו,

כיצד להצליח בשיווק עסק ב- TikTok בשנת 2025?
שימוש ב- TikTok לעסקים יכול לשפר את אסטרטגיית השיווק של כל עסק.כיום, רק 30% מהמשווקים משתמשים ב-TikTok. בהתחשב במספר המשתמשים האדיר ובשיעורי המעורבות שהפלטפורמה מציעה,

6 שלבי הקסם שיהפכו סרטון לויראלי
מדוע משווקים צריכים ליצור סרטונים ויראליים? חשבו על סרטונים אורגניים ויראליים כמו שלטי חוצות למותג שלכם. יותר נראות מובילה ליותר מודעות, מה שמוביל ליותר לידים

4 הדרכים הטובות להגדלת שביעות הרצון של הלקוחות והמכירות
אם העסק או המוצר שלכם פעילים במדיה החברתית ואתם רוצים להפוך ליותר רווחיים, לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ולגייס עוד לקוחות באמצעות פלטפורמות חברתיות

3 הקסמים שמשפיעים על התוצאות בדפי נחיתה
קבלו את המדריך שיעזור לכם להפוך דפי נחיתה רגילים למכונות שמייצרות לידים והמרות. איך גורמים למבקרים לעצור, לקרוא, ולבצע פעולה? בואו לגלות איך ליצור כותרות