המדריך לפרסום ממומן בפייסבוק

המדריך לפרסום ממומן בפייסבוק

דף העסקי בפייסבוק בדרך כלל מכיל פוסטים שנועדו לשרת את מטרות העסק: סיקור וחוות דעת על מוצרים, פרסום דיגיטלי על מוצרים ושירותים, הצעות חדשות ועוד פעולות הקשורות לקידום העסק. לפעמים הפוסטים האורגנים אינם משיגים את טווח ההגעה הרצוי או את ההמרה המיוחלת של התעניינות או חשיפה למוצר לרכישה. כאן נכנס הפרסום ממומן בפייסבוק לפעולה והכתבה הזו נודעה ללמד איך לפרסם בפייסבוק בתשלום. למעשה ככל שהאלגוריתם של פייסבוק התפתח, טווח ההגעה האורגני הלך והתמעט. יותר מוצרים, דפים ודפי מתחרים שנועדו להתחרות על תשומת הלב של המשתמשים מורידים את הסיכוי להשיג הישג רציני באורגני, לכן הפרסום הממומן והידע הקשור בו הופכים להיות קריטיים.

המטרה בפרסום ממומן בפייסבוק היא בעצם להתחרות בהצלחה ב: פוסטים אישיים של משתמשים, החל מסרטונים הכי באנליים שמושכים תשומת לב (חתול מדבר, תינוק מעשן סיגריה וכו’), פוסטים אורגניים של דפים מתחרים אחרים, הבאת עוקבים ואינטראקציות ותחרות בפרסום הממומן בפייסבוק עם מתחרים.

קידום ממומן הוא הדרך הכי מהירה, קלה ומשתלמת לחשוף את הפוסטים לכמות אנשים נכבדה, מטורגטת בצורה מדויקת שתביא לכל מטרה רצויה: מעורבות בפוסטים, הבאת לידים, חשיפה של הדף, הבאת עוקבים ולייקים לדף, שיחות טלפון, שיחות ווטסאפ ועוד.

פרסום ממומן בפייסבוק

מהו פוסט ממומן בפייסבוק?

פוסט ממומן הוא בעצם אחד הפוסטים הקיימים בדף העסקי של העסק בפייסבוק ואנחנו רוצים לקדם אותו. לקדם הכוונה להגיע אל קהלים “אורגניים” בתשלום כדי להשיג מטרה מסוימת: חשיפות לקהלים חדשים, נראות, לייקים, שיחות, כניסות לאתר, לידים וכו’. אין דרך אחת שהיא אבסולוטית לגבי איך לפרסם בפייסבוק היות ועסקים שונים עם קהלי יעד שונים עובדים אחרת בפייסבוק וצריך לדעת כיצד “לתקוף” כל תחום תוכן, עסק או מוצר בפייסבוק.

כיצד להקים קמפיין בפייסבוק עם פוסטים ממומנים.

ישנן שתי דרכים בהן ניתן לקדם פוסט בפייסבוק: ישירות דרך הפוסט בדף העסקי או דרך מנהל המודעות של פייסבוק. במדריך הזה נדון לעומק בפרסום ממומן דרך הפוסט בדף העסקי.

קידום פוסט ישירות מהדף העסקי

פייסבוק מנסה להקל על בעלי עסקים קטנים שפחות מבינים בפלטפורמה או פחות טכניים כדי לקדם פוסטים ישירות מהדף העסקי בקלות יחסית. בעצם, בכל אחד מהפוסטים בדף העסקי ניתן למצוא כפתור כחול “Boost Post” או “קדם פוסט” .

קידום פוסט ממומן בפייסבוק

קידום פוסט ממנהל המודעות

האופציה הזאת לא רעה בכלל והיא די איכותית בהתחשב בכך שמי שאינו מכיר את הפלטפורמה יכול בכמה קליקים להרים פוסט ממומן ולרוץ איתו קצת, לפחות על האופטימיזציה הראשונית או עד כניסה של איש מקצוע במקרה והפוסט לא הצליח. בואו נראה מה אפשר להגדיר ברמה הזו.

אלה אפשרויות שניתן להגדיר לאחר הלחיצה על “קדם את הפוסט”

יעדים לקידום הפוסט

פייסבוק נותנת את האפשרות לנתב את האלגוריתם שלה לפעולה רצויה של המפרסם. מניסיון, יעד אוטומטי מכוון כפתור הנעה נותן לאלגוריתם מושג כיצד לפעול ומנסה להשיג את התוצאה הרצויה. ז”א אם עזבתם את ההגדרה על “אוטומטי” והגדרתם כפתור נניח לשיחת טלפון, האלגוריתם מבין שהוא צריך להביא שיחות טלפון ופועל בהתאם (למשל: יגיש מבין האנשים שטורגטו כקהל יעד את המודעה לאלה שסביר להניח שילחצו על כפתור ההתקשרות או אם הכפתור הוגדר למעבר לדף באתר – את אלה שיגלשו לאתר).

יעדים לקידום פוסט בפייסבוק

אם בכל זאת המפרסם מבין מה הוא עושה ומובן לו כיצד האסטרטגיה שבחר תשרת את המטרות שלו בפייסבוק, אפשר לבחור את אחת האפשרויות האחרות שגם תפתח לו אפשרויות אחרות במהלך אותו חלון קידום (למשל: אם נבחר בקבלת לידים נקבל חלון להגדרת טופס לידים בדומה לאותו חלון שמפרסמים במנהל המודעות מקבלים). שאר האפשרויות בעצם דומות מאד לסוגי קמפיינים שמפרסם במנהל המודעות רואה ממש בתחילת יצירת קמפיין.

קבלת לידים רבים יותר

באופציה זו האלגוריתם יגיש את הפוסט למתעניינים שסביר להניח שימלאו טופס לידים באתר העסק או בפייסבוק במידה והפוסט עניין אותם.

טופס לידים בפייסבוק או באתר

קבלת הודעות נוספות

 באופציה זו האלגוריתם יגיש את הפוסט לאנשים שסביר להניח שישאירו הודעה במסנג’ר בפייסבוק או בווטסאפ ולכן גם הדרת הלחצן בעקבות זה תהיה הודעה בפייסבוק או ווטסאפ.

קבלת הודעות נוספות בפוסט ממומן בפייסבוק

קבלת מעורבות רבה יותר

באופציה זו האלגוריתם יגיש את הפוסט לאנשים שסביר להניח שיעשו לייק, יגיבו או ישתפו את הפוסט.

לחצן מעורבות רבה יותר בפייסבוק

קבלת מבקרים נוספים באתר 

באופציה זו האלגוריתם יגיש את הפוסט לאנשים שסביר להניח שילחצו ויעברו לאתר של העסק. רצוי מאד לשלוח אותם לאתר לדף שיקדם את המטרות שהעסק רוצה להשיג מהפוסט הזה: למשל: דף הסבר על מוצר כדי לחדד את השימוש בו, דף testimonials כדי להראות מה יש ללקוחות להגיד על המוצר או השירות או דף נחיתה קלאסי עם טופס לידים מובנה להבאת לקוחות.

לחצן מעורבות רבה יותר בפייסבוק

קבלת שיחות נוספות

באופציה זו האלגוריתם יגיש את הפוסט לאנשים שסביר להניח שיתקשרו לעסק.

לחצן קבלת טלפונים בפוסט ממומן בפייסבוק

רוצים שיחת ייעוץ חינם לשיווק העסק שלכם?

שימו לב! אל תפספסו את הכפתור “קטגוריית מודעות מיוחדות” מיד בתום הגדרת ההנעה לפעולה. יש עסקים שפייסבוק מגדיר כמיוחדים לעניין הפרסום וזה חשוב. מודעות של עסקים מיוחדים נבדקים אחרת ע”י פייסבוק כדי לא לגרום לחסימת חשבון מודעות או דף כתוצאה מפרסום ממומן מהסוג שפייסבוק מגדיר מיוחד. בכלל עסקים אלה נמצא עסקים המפרסמים: פוליטיקה וקידום פרסונה, הצעות לכרטיסי אשראי, הלוואות לרכישת רכב, שירותי הלוואות אישיות או עסקיות, משכנתאות ומימון, הזדמנויות תעסוקה, נדל”ן וביטוחים למיניהם ועוד.

הגדרות קהל לקידום פוסט ממומן בפייסבוק

השלב הוא הגדרת הקהל בפייסבוק אליו יטורגט הפרסום הממומן. פייסבוק נותנת מספר אפשרויות כדי לטרגט את הקהל, חלקן מוכרות פחות למי שאינו בקיא בפלטפורמה וחלקן די אינטואיטיביות למי שמפרסם אפילו בפעם הראשונה.

בחירת קהל למודעות פייסבוק
אנשים שבחרת באמצעות פילוח

האופציה הראשונה והפשוטה לפילוח, מכילה יחסית בעצם כל מה שמפרסם מתחיל יכול לטרגט: גיל, מין, איזור בארץ, תחומי עניין.

טיפ חשוב: מי שמפרסם ממומן את הפוסט על ידי “קידום פוסט” ישים לב שבאופציה זו אם נטרט ערים לא נוכל לטרגט עיר בלבד, אלא מינימום 17 ק”מ סביבה. אם נרצה לטרגט מדויק יותר נצטרך להשתמש ב “הנח נעץ” מתוך המפה של פייסבוק ואז לבחור מיקום מדויק שבו נוכל “לשחק” על טווח שהנמוך ביותר המוגדר כרגע בפייסבוק הוא 1 ק”מ סביב אותו מיקום. אם תרצו למשל לטרגט את רחובות תוכלו לבחור מיקום ברחובות ואז לשים פחות או יותר 2-3 ק”מ סביב בהנחה שזה יתפוס את גבולות הגזרה של העיר רחובות. זה לא ממש נורא כי לאחר מכן תוכלו לערוך את ההגדרות האלה במנהל המודעות של פייסבוק ולבחור ב”עיר נוכחית בלבד”. לא צריך להיבהל אם רואים ב”הנח נעץ” מספרים במקום מיקום – אלו הקואורדינטות של המקום במפה של פייסבוק (xxxxxxx, yyyyy).

עריכת קהל פרסום ממומן פייסבוק
אנשים שאוהבים את הדף שלך+ אנשים שאוהבים את הדף שלך והחברים שלהם

האופציה הזו בעצם מפרסמת ממומן את הפוסט לחברים בדף או גם לחברים שלהם (אם בחרתם באופציה הזו). בפרסום ממומן דרך “קדם פוסט” תוכלו לראות את תפוצת הפוסט בכל יום מהימים בהם את מפרסמים. למה זה חשוב? נניח שאתם משקיעים בפרסום 300 ₪ ב 4ימים ופייסבוק מציגה לכם הערכה של 2000 חשיפות ביום ויש לכם 3000 אנשים בדף (ונניח 4500 כולל החברים שלהם) – פייסבוק תבזבז את הכסף כפי שהגדרתם לה. אם ב 4 ימים היא יכולה להציג את המודעה ל-8000 אנשים ויש לה 4500 איש בכלל הקהל, היא תציג את המודעה יותר מפעם אחת להרבה אנשים, לכן צריך לשים לב להערכות של פייסבוק מול כמות העוקבים והחברים בדף ולעשות את החישוב. אפשר להוריד את התקציב או למשוך אותו ליותר זמן כדי שהפרסום הממומן ימשך יותר זמן.

טיפ – למה בעצם לפרסם לאנשים בדף והחברים שלהם? ובכן, אנשים בדף הם בעצם הלקוחות שלכם ולכן אם תרצו לעניין אותם במוצר חדש או במוצר נלווה למוצר שסביר להניח שחלק מהאנשים בדף קנו – זה המקום. חלק מהעסקים רוצים לצ’פר את הקהל בדף ולהראות למשל פוסט סרטון שמאשש שהמוצר שהם קנו הוא טוב ושהם עשו בחירה טובה ברכישה בעסק – זה הטרגוט.

 

הקהלים המותאמים שלך

אופציה יותר מתקדמת המתמקדת הקהלים שנוצרו דרך מנהל הקהלים של פייסבוק. בכלל קהלים אלה אפשר למצוא כל קהל שנצבע ע”י קוד פיקסל של פייסבוק לכל מטרה: אנשים ששהו באתר העסק, אנשים שגלשו לדפים מסוימים, אנשים שפתחו טופס לידים ולא שלחו, קהלי רימרקטינג שונים, קהלים דומים (look alike) של גולשים או מרשימת לקוחות שהועלתה למנהל הקהלים ועוד הרבה. בגדול – כל קהל שנצבע במנהל הקהלים ניתן להשתמש בו כאן.

 

תקציב ותפוצה יומית משוערת

פייסבוק ממליצה בקידום ופרסום ממומן של פוסט מתוך הדף העסקי לחשוף את הפושט לפחות 4 ימים כדי להגיע לתוצאות מקסימליות. אין כאן “זה ראה וקדש” – אתם יכולים לראות לאחר יומיים שהפוסט עושה עבודה נהדרת ולשחק עם תקציב וקהל דרך מנהל המודעות ולעשות מה שנראה לכם הכי נכון. לכן גם חשוב למדוד את התוצאות כל יום יומיים ולראות לאן נושבת הרוח. מומלץ מאד גם לעשות שימוש כפי שהוזכר קודם ב”תוצאות יומיות משוערות” שמציגה פייסבוק כדי לדעת לכמה אנשים יוצג הפרסום הממומן בכל יום כדי לחשב את התקציב.

 

קהל ותפוצה יומית משוערת בפייסבוק

מיקומים

כברירת מחדל, פייסבוק מציגה את הפוסט בפייסבוק ואינסטגרם (כמובן בתנאי שהגדרתם קישור בהגדרות הדף לאינסטגרם). לרוב אין סיבה מיוחדת למה לא לרוץ על שתי הפלטפורמות ולראות כיצד הפוסט “מנגן” – אלא אם כן ידוע שהפוסט צפוי לעבוד רע באינסטגרם (הקהל של העסק לא שם או כל סיבה מוצדקת אחרת).

בכל מקרה, גם במקרה זה אפשר לעשות שינויים לאחר מכן במנהל המודעות כדי להחריג קהל מאינסטגרם או חלק מהפרסומים באינסטגרם (למשל: סטורי בלבד).

מיקומים בפוסט ממומן בפייסבוק

איך נדע מה עובד? במנהל המודעות תוכלו לראות תחת הקידום של הפוסט לאחר כמה ימים (כן, צריך לתת לפרסום ממומן קצת זמן כדי להביא לנו מעט מידע שלפיו נקבל החלטות) האם הפוסט עבד או לא.

כיצד?

במנהל המודעות נסמן את הקמפיין הרצוי > נעבור למודעות תחת הקמפיין (הפרסום של הפוסט הממומן) > בעמודות מצד שמאל נבחר ב”פירוט” > לפי הצגה > מיקום

בחירת מיקום לבדיקת פרסום ממומן

כאן אפשר לראות נתונים על פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם ולהבין היכן הפוסט עבד הכי טוב למטרה לשמה נוצר (לידים, קליקים וכו’).

כיצד לדעת אם פוסט ממומן עובד טוב

הגדרת פיקסל

הפיקסל של פייסבוק קוד המוטמע באתר ונועד לאסוף נתונים שעוזרים לכם לעקוב אחר המרות ממודעות פייסבוק, לבצע אופטימיזציה של מודעות, לבנות קהלים ממוקדים למודעות עתידיות ולבצע שיווק מחדש לאנשים שכבר ביצעו פעולה כלשהי באתר שלכם. הקוד מפעיל קבצי Cookie למעקב אחר משתמשים בזמן שהם מתקשרים עם האתר שלכם או מודעות הפייסבוק.

אם אתם רוצים לעשות שימוש בקהל אותו אתם חושפים לפרסום הממומן (במקרה הזה לפוסט המקודם) ולפרסם לו בעתיד או לצבוע אותו לכל שימוש אחר בפייסבוק כקהל – אתם חייבים להגדיר קוד פיקסל באתר. הפוסט הזה יכול בהחלט לעזור לכם.

פייסבוק פיקסל

אמצעי תשלום

החלק האחרון והפשוט ביותר הוא להכניס כרטיס אשראי תקין וללחוץ על “קדם את הפוסט עכשיו”.

אישור הקידום אורך מהר יחסית אבל יכול לנוע בין חצי שעה לכמה שעות.

קצת סבלנות והעיקר- הרבה הצלחה בפרסום הממומן שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

רוצה להתייעץ איתנו?