המדריך למדידת ביצועים (KPI) בשיווק דיגיטלי בשלבי המשפך השיווקי

המדריך למדידת ביצועים (KPI) בשיווק דיגיטלי בשלבי המשפך השיווקי

משפך שיווקי הוא האלמנט השיווקי הראשי בשיווק דיגיטלי להמרות והגדלת המכירות של המותג או המוצר. המשפך מדמה תהליך מכירה בין ארבעה שלבים בשיווק באינטרנט מהשלב הראשון שבו מתעניין פוטנציאלי נחשף למוצר ועד לשלב הרביעי שבו המתעניין רוכש את המוצר והופך ללקוח. המשפך השיווקי הידוע ביותר בשיווק דיגיטלי נקרא מודל AIDA והוא מדמה תהליך שבו המתעניין נחשף למוצר ( Awareness), לאחר מכן מביע בו עניין (Interest), בשלב הבא הוא מחליט שהוא רוצה את המוצר (Desire) ומסיים בשלב בו הלקוח נוקט פעולה לרכישת המוצר (Action).

כך נראה המודל:

משפך שיווקי ישן

מחקרים אחרונים בשיווק דיגיטלי מראים כי המודל מעט השתנה בשל ההתקדמות באופן הפרסום בשיווק הדיגיטלי, בהחלטות המבוססות מחקר (כולל ברשתות חברתיות) של הלקוחות הפוטנציאלים, אפשרויות הרכישה של הלקוחות והכסף והמאמצים הרבים לשנות ולהבין תפיסות בפסיכולוגיה שיווקית. זה לא שהמודל החדש אינו נכון, אלא הוא מעודכן יותר ומשקף סטטיסטית את אופן קבלת ההחלטות בקרב לקוחות.

השלבים במשפך השיווק הדיגיטלי החדש הם: מודעות יחד עם מחקר וגילוי המוצר (לולאה שיכולה לקחת מעט זמן), רכישה (כולל חווית רכישה) ושביעות רצון מהמוצר (לולאה שנקרא לה "נאמנות"). אם נוציא מהמשוואה פרסומות מסוג push (שגם הם נמצאות במודל) ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ואינסטגרם, הלקוח החדש עוסק במספר שלבים במודל במקביל ולא תמיד לפי סדר מסוים וחשוב מאד להזכיר כבר בשלב זה שלקוח מרוצה תמיד יביא עוד לקוחות לעסק או למותג. כך נראה המשפך השיווקי החדש:

משפך שיווקי חדש

אם נתחיל דווקא מרשתות חברתיות וממודעות push, תהליך רכישה אפשרי במשפך החדש יכול להראות כך: ניקח לדוגמא את רחל (שם בדוי), אישה בגילאי 20-40 שגולשת בפייסבוק.

  • במהלך הגלישה בפייסבוק, רחל רואה מודעה לקרם נגד קמטים. היא עוצרת, חושבת על הקרמים שיש לה וממשיכה לגלול – זה שלב המודעות.
  • למחרת רחל רואה מודעה דומה באינסטגרם עבור אותו קרם עם ביקורות של לקוחה שהשתמשה בקרם. רחל חושבת שוב על הקרם ולוחצת על המודעה כדי לראות את הביקורת – זה שלב שיקול דעת.
  • רחל כבר מודעת לקרם ומקלידה בגוגל את שם הקרם כדי לראות כמה הוא עולה במקומות אחרים ואם היא יכולה להשיג אותו בזול יותר – זהו שלב מתקדם של מודעות ושיקול דעת עמוק לקראת קנייה.
  • עובר יום ובזמן שרחל גולשת באינטרנט, היא ממשיכה לראות מודעות של הקרם (שהרי היא נצבעה לרימרקטינג באחד השלבים הקודמים) לקבל דוגמית של הקרם לניסיון – זהו עוד שלב בשיקול דעת.
  • רחל משאירה פרטים לקבלת דוגמית של הקרם – זהו בעצם שלב התחלתי של רכישה או לקראת רכישה.
  • רחל מקבלת את הקרם, מנסה אוצו ומחליטה לרכוש את המוצר המלא – רכישה בפועל.
  • רחל עוקבת אחרי המותג שקנתה ברשתות החברתיות, מגיבה לפוסטים על הקרם, ממליצה – שלב של לולאת נאמנות, לקראת רכישה חוזרת.
  • רחל רואה מודעות של מוצר נוסף מאותה חברה – שלב של מודעות מחדש.
  • רחל כעת מדלגת על שלב ההתחשבות ורוכשת את המוצר החדש על סמך שביעות רצונה מהמוצר הקודם ועל סמך האמון שלה במותג – לולאת נאמנות, שלב רכישה חדש.

אם נדמה חווית רכישה מוכוונת צורך, התהליך יכול להראות כך: ניקח לדוגמא את לאה (שם בדוי) אחותה של רחל, אישה בגילאי 30-50 שגולשת בפייסבוק. לאה החליטה שזה הזמן להחליף מטבח.

  • בדרך כלל לאה תכנס לפייסבוק או לאינסטגרם כדי לקבל המלצות על מטבחים- שלב המודעות.
  • לאה תתחיל לקחת שמות של חברות מומלצות ולחפש עליהן בגוגל- שלב השיקול.
  • לאה מבקרת באתרים ורואה עבודות מטבחים, כולל ביקורות ופרויקטים של מעצבי המטבחים המומלצים- שלב שיקול מתקדם.
  • לאה מתקשרת לחברה לאחר ההמלצות שקיבלה עליה בפייסבוק, ההמלצות באתר והתמונות באתר ומבקשת לקבל מידע נוסף – שלב שיקול דעת וחישוב כדאיות.
  • לאחר שנפגשה עם החברה ודיברה על צרכים ורצונות, לאה מזמינה עבודת מטבח חדש – שלב הרכישה.
  • לאה מתעדת את המטבח החדש שלה בפייסבוק ובאינסטגרם – לולאת נאמנות.
  • שנתיים לאחר מכן, הבת של לאה קרן צריכה מטבח לבית ששכרה, לאה מדלגת על שלבי המודעות והשיקול דעת וקוראת ישירות לאותה חברת מטבחים לקבלת הצעת מחיר – לולאת נאמנות, שלב רכישה חדש.

    אז מה כדאי לעשות בשלבים השונים של המשפך השיווקי?

שלב המודעות (awareness)

בראש המשפך נמצאים אנשים שלא ראו את המוצר (או לא היו זקוקים לו) או שלא נחשפו לחברה. המפתח להתחברות לקונים בשלב זה של המשפך הוא לגרום להיות מודעים למוצר והיתרונות שהוא מציע. המטרה הסופית בשיווק המשפך היא להוריד משתמשים במשפך לשלב החשיבה על המוצר, שם מופיעים הסימנים הראשונים לכוונת הרכישה.

בשלב זה קיימות שתי אסטרטגיות שיווק דיגיטליות עיקריות: מדיה חברתית ומודעות לתצוגה.

ערוצי מדיה חברתית

פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אלה המקומות שסטטיסטית הכי משתלם לפרסם את המוצר או את השירות, לקבל על הדרך פידבקים, שיתופים ולבדוק אם המסר השיווקי עובד בקלות על ידי מדידה. מעל 80% מגילאי 18-29 נמצאים בפייסבוק ואחוזים דומים מגילאי 30-49, מעל 60% מגילאי 18-29 נמצאים באינסטגרם יחד עם מעל 30% מגילאי 30-50 כך שבכל מקרה שווה להציג שם את המוצר בקמפיינים של מעורבות או חשיפה.

מה עושים? מגדירים קהל יעד ואז מתאימים אותו לפלטפורמה הנכונה. קמפיינים למודעות על המוצר על פי interest כדי לגרום לקהל לראות ולגלות את המוצר.

 

מודעות לתצוגה בגוגל

החלק החזק של אסטרטגיית השיווק של המשפך הוא מודעות לתצוגה. לדברי גוגל, רשת התצוגה מגיעה ליותר מ -90% ממשתמשים באינטרנט בעולם. בקמפיינים זולים יחסית ניתן בקלות לגרום להכרה במותג. אמנם קל יותר למדוד זיהוי מותג ולגרום לזכירת מודעות באמצעות מדיה חברתית מאשר PPC, אך אם עדיין רוצים לראות את השפעת המודעות לתצוגה (GDN) במדדים ובסטטיסטיקה, ניתן בהחלט לעקוב אחרי כניסות לאתר לכתבות, דפי מוצרים וכו' ולראות את השינוי.

הכתבה הזו בקליקינג מלמדת על מדידת ביצועים בפייסבוק.

 

כמו כן, אפשר לעשות שימוש בשיווק באמצעות תוכן. שיווק תוכן הוא אחד הנושאים העיקריים בשיווק דיגיטלי. היות וכל שלב בשיווק דיגיטלי הוא מדיד, ניתן לעקוב די בקלות אחר מדדי ביצועים (KPI) ולפיכך לשפר את האסטרטגיה השיווקית. הכוונה היא לגזור ולהבין כל פיסת תוכן בכדי להבין את כוונת המשתמש בל שלב במשפך השיווקי.

ראשית צריך לזהות באיזה שלב במשפך השיווקי העסק נמצא, לאחר מכן לבחור את המדדים להגדרת ההצלחה של אותו תוכן.

 

KPIs בשלב המודעות

התוכן בשלב המודעות מתמקד בלגרום למשתמשים לעצור לרגע כאשר הם קוראים את התוכן. זו יכולה להיות כותרת טובה ומעניינת, תמונה מדהימה בפיד של פייסבוק, או תוכן שמכוון לפתור בעיה מאד נפוצה והרבה משתמשים מתעניינים בו.

הופעות בחיפוש אורגני

הופעות בחיפוש אורגני היא חלק מתחום קידום אתרים אורגני (SEO) והמדד הזה יכול בהחלט להעיד על מודעות למותג בשלב מוקדם של המשפך השיווקי, היות ותוצאות החיפוש במנועי החיפוש (SERP) מביאות להקלקות ולעניין במותג. כשעסק מופיע בתוצאות החיפוש, המחפשים מודעים לכך שהעסק מציע פתרון לבעיה שלהם. ככל שהעסק יופיע לעתים קרובות יותר, כך גדל הסיכוי שיתעניינו בו. ניתן לבצע מדידת הופעות חיפוש אורגניות לתוכן בכלים שונים, כאשר החינמיים שביניהם הם Google Search Console ו- Bing Webmaster Tools.

 

טבלת Google Search Console המציגה הופעות חיפוש אורגניות לתוכן.

הופעות חיפוש אורגני

מדד SOV

מדד SOV (share of voice) הוא מדד המבטא אחוזים ותפקידו למדוד את התדירות שבה מופיע האתר המבוקש ב- SERP בהשוואה למספר החיפושים הכולל של על אותו ביטוי. למשל, אם האתר שלכם הופיע בכ- 100 מתוך 1000 פעמים שחיפשו למשל את מילת המפתח "מזון לכלבים", ה- SoV שווה 10%. המדד זה נותן הערכה האם התוכן שלכם מופיע בחיפושים הקשורים לתוכן שיצרתם או לא. ניתן לעקוב אחר SoV בכמה כלים.

 

משתמשים חדשים

משתמשים חדשים כשמם כן הם- משתמשים שלא ביקרו באתר בעבר. לפיכך, הם מהווים אינדיקטור לגבי כמה אנשים מצאו את האתר שלכם בצורה אורגנית בחיפוש תוכן ספציפי. אפשר ב- Google Analytics לבחון את המדד הזה בתצוגת "דף נחיתה".

משתמשים חדשים

שלב שיקול וחישוב כדאיות ( Consideration)

כאשר מדברים על שלב שיקול דעת במשפך השיווקי החדש, אנחנו בעצם מתכוונים לאסטרטגיות לשיווק דיגיטלי באמצע המשפך, לאחר שקהל היעד מודע לצרכים שלהם ולחברה ועובר לשלב החשיבה. רוב המחקר הצרכני מתרחש בשלב זה, ולולאת המחקר והגילוי מעבירה אותם דרך פלטפורמות שונות וכלי רימרקטינג שונים. בשלב זה, חשוב לבנות את הסמכות ולהעביר את קהל היעד לאתר. מחקרים מראים ש:

  • 93% מכל החוויות המקוונות מתחילות במנוע חיפוש.
  • 92% מהקונים קוראים ביקורות מקוונות לפני שרכשו מוצר.
  • פי 4 לקוחות מעדיפים לצפות בסרטון על מוצר מאשר לקרוא עליו.
  • 71% מהצרכנים מתחילים את שלב מחקר הקניות במנוע חיפוש.
  • במודעות Google Ads, בממוצע 41% מההקלקות הן על שלושת המודעות הממומנות הראשונות בדף תוצאות החיפוש.

הצרכנים המקוונים של היום יותר משכילים ויודעים לקנות אונליין מאשר פעם, זו הסיבה שבד בבד שהם נהנים ללמוד על מוצרים, שירותים ומותגים חדשים, הם פחות לויאליים לעסקים (למשל: יכולים לקנות במקום הכי זול בלי להתחשב בשירות). למסע של הרוכש הדיגיטלי יש נקודות מגע רבות ושונות עם העסק, וקונים שונים מחפשים איכויות שונות שעליהן הם שמים דגש, לכן חשוב להשקיע בשלב זה במשפך ביותר מאסטרטגיית שיווק אחת. אסטרטגיות השיווק הדיגיטליות הטובות עבור משתמשים בשלב זה הן:

קידום אתרים (SEO) 

אופטימיזציה למנועי חיפוש מהווה את המקור הראשי לתעבורת רשת אורגנית והפניות, וללא ספק משרת את שלבי המסע של הקונה. באמצעות SEO נכון, האתר יופיע בתוצאות החיפוש – כאשר מעל 90% מהחוויות המקוונות מתחילות במנוע חיפוש. אם האתר לא מדורג לפחות בדף הראשון בתוצאות החיפוש, צריך לעשות עבודת SEO קשה. אפשר ורצוי להקים בלוגים שיענו על כל שאלה של לקוח פוטנציאלי כדי לעבות את התוכן האתר (כמובן עם עבודת SEO נכונה).

במידה ויש כרטיס עסק של Google My Business חשוב לקבל שם ביקורות, בארה"ב 95% מהקונים מתחילים בביקורות של עסקים ומוצרים.

שיווק במייל (ניוזלטר)

 עדיין חשוב מאד ורלוונטי לא רק כדי לשמור על קשר עם לקוחות וליצור mailing list שיעזור לשלוח הצעות חדשות ללקוחות קיימים. כלים טובים לאוטומציות במייל יכולות להביא לתוצאות מצוינות הן במיילים של רוכשים מתעניינים, הן לרוכשים שנטשו עגלה באמצע ולו רק כדי להראות רצינות של עסק שמדוור ללקוחות וכאילו "מלווה" אותם בשלבים שונים עד למכירה וגם לאחריה. שלושה נתונים סטטיסטיים על שיווק באמצעות דוא"ל :

7 מתוך 10 אנשים אומרים שעשו שימוש בקופון או הנחה מדוא"ל שיווקי.

ברכישות שבוצעו כתוצאה מקבלת הודעה שיווקית, בדוא"ל יש שיעור ההמרות הגבוה ביותר.

מעל ממחצית האנשים מקדישים 10-60 דקות בקריאת דוא"ל שיווקי במהלך השבוע.

ובכלל, אם אנשים טרחו והצטרפו לרשימת דיוור, הם ממש מצפים לראות מידע בעל ערך מהעסק, אז אין בעיה לפרסם להם.

שיווק בוידאו

 מדוע שיווק וידאו טוב עבור משתמשים באמצע המשפך? כי לקוחות רבים מעדיפים לצפות בסרטון על מוצר אפילו 4 פעמים מאשר לקרוא עליו, וכמעט 50% ממשתמשי האינטרנט מחפשים סרטונים הקשורים למוצר או שירות לפני שהם מבקרים בחנות. הצלחת הווידיאו והתפקיד שהוא ממלא באמצע מחקר הצרכנים המשפך תלויה לחלוטין בשלושה נתונים עיקריים: מבוגרים מבלים כעת כמעט שש שעות ביום בצפייה בווידיאו, שמונה שניות של וידאו שוות בערך 30,000 מילים וטווח הקשב האנושי המקסימלי הוא שמונה שניות. מומלץ מאד ליצור סרטונים קצרים (פחות מ -30 שניות) על החברה או המותג וכן הוראות וסרטונים העונים על שאלות צרכנים, לקדם אותם ב- YouTube ובאתרי מדיה חברתית, בדפי נחיתה ובלוגים מותאמים באתר.

מודעות חיפוש בתשלום

אותן המודעות המופיעות בראש תוצאות החיפוש כאשר משתמש מחפש בגוגל. המודעות האלה מלבד הנחתה בדף המבוקש באתר שיכול להמיר, משרתות ערך אורגני רב ועל ידי מדידה נכונה ניתן להבין אם המשפך השיווקי עובד (בכמה דפים ביקרו, מאיזה דף נטשו וכו').

KPIs הקשורים למעורבות בתוכן

שלב המעורבות של משתמשים עם התוכן במשפך השיווקי חשוב מאד כדי לתת לבעל העסק או בעל המקצוע שעושה את השיווק הדיגיטלי אינדיקציה אם המשתמשים באמת מתחברים לתוכן, מגיבים אליו, קוראים אותו, חוזרים לאתר כדי לעשות עוד פעולות וכו'. בשלב מאוחר כמובן שמעורבות רבה עם התוכן תביא למכירות, לידים וכל פעולה רווחית לעסק.

קליקים

בחיפוש האורגני, קליקים הם סימן שלפחות הכותרת של המאמר או הדף הייתה מרתקת (לכן אנשים לחצו על הקישור בחיפוש). ניתן למדוד קליקים המגיעים מ- SERP בקלות דרך Google Analytics, אותם קליקים בעצם מופיעים כ- sessions וניתנים לצפייה בכל מה שקשור לרכיבי תוכן באנליטיקס. אפשר גם למדוד קליקים מפוסטים בפלטפורמות חברתיות (ב- Google Search Console, בכלי מנהלי האתרים של בינג) המובילות לדף באתר או כל קליק שמוביל בעצם לתוכן שיצרתם.

ניתן ללמוד בכתבה זו כיצד למדוד קליקים ועוד מדדים על ידי שימוש ב tag manager.

אחוזי נטישה

כאשר משתמשים נמצאים באתר מסוים, המדד הראשון המורה אם הם מתחברים לתוכן הוא אחוזי נטישה. זה מדד שבעצם מוכיח כמה זמן משתמש היה ב session באתר. ניתן לעקוב אחר שיעור יציאה מדף הכניסה באמצעות Google Analytics. אפשר למדוד את שיעור היציאה מדף הכניסה לדף הכללי, כמו גם את שיעור העזיבה בדף ממקורות ספציפיים כדי לקבל מושג על מעורבותם של קהלים שונים.

זמן באתר

כאשר משתמש מבלה זמן באתר, הוא בעצם יוצר אינטראקציה עם התוכן. אם למשל יוצרים כתבת תוכן מסוג "מדריך ל…" באורך 3,000 מילים והזמן הממוצע בעמוד הוא פחות מחיצי דקה, סביר להניח שהתוכן הספציפי הזה לא מעניין. השתמשו ב- Google Analytics כדי לעקוב אחר מידע זה.

זמן באתר

עומק גלילה (Scroll Depth)

גלילה בדף היא סימן טוב למעורבות בתוכן, ככל שהמשתמש גולל בתוכן, הוא מראה עניין בו. המטרה של איש שיווק דיגיטלי ואנשי התוכן היא לגרום למשתמש לגלול כמה שיותר, אם זה ע"י כתבה טובה ומעניינת, וידאו (ואז ניתן להשתמש גם במדדי וידאו שנעסוק בהם בהמשך) או כל תוכן אחר שיגרום למשתמש להשאר באותו דף ולגלול קדימה ואחורה בתוכן. בעוד שמדדים אחרים יכולים להיות מוטים על ידי פעולות מקריות (לחיצות, לידים), גלילה היא דרך מאד בדוקה להתעסקות בתוכן. ניתן למדוד גלילה של תוכן באמצעות Google Tag Manager ו- Google Analytics.

ניתן ללמוד בכתבה זו כיצד למדוד עומק גלילה ועוד מדדים על ידי שימוש ב tag manager.

שלב ההמרה ( Action\Purchas)

באמצע-תחתית המשפך זהו השלב בו הקונה ממיר למעשה מלקוח פוטנציאלי ללקוח. האתגר הגדול כאן הוא לייצר תוכן שמניע משתמש לפעולה.

כמה מהאסטרטגיות המוצלחות של אמצע- תחתית אסטרטגיות השיווק של המשפך, כוללות: קידום אתרים, קידום ממומן ומיילים.

בשלב הזה צריך לבחור טוב את המילים ואת המידע שניתן ללקוח רגע לפני ההמרה ולדעת מה יגרום לו להמיר, על ידי היכולת לספק ללקוח הפוטנציאלי את המידע שהוא הכי זקוק לו באותו רגע במסע. בשלב זה עליכם לבצע אופטימיזציה למודעות התוכן וה- PPC שלכם למונחי החיפוש הבאים:

  • מילות מפתח הקשורות לרכישה, למשל "קנה", "חבילה" או "הצעת מחיר".
  • תנאי מותג ומתחרים.
  • מילות מפתח ליצירת קשר כמו "איש קשר", "שיחה" או "בקשה".
  • מונחי השוואה, עלות ותמחור כמו "כמה" או "עלות של".
  • שינויים במילות מפתח ספציפיות למיקום כמו עיר או אזור.
  • טקטיקות לטיפוח צרכן משלב החשיבה לשלב העשייה.

באילו כלים ניתן להשתמש בשלב זה כדי לסגור את המכירה?

  • שירות צ'אט באתר כך שלקוחות יוכלו לקבל תשובה מיידית לשאלותיהם ולהזמין פגישות או לרכוש מוצרים.
  • יצירת תוכן מותאם אישית.
  • פרסום נתוני מחקר או מיקרי בוחן של שימוש במוצר.
  • פרסום המלצות.
  • פרסום גרסאות חינמיות של המוצר או השירות.
  • התאמה אישית של תוכן מטורגט קהל.
  • פרסום דפי נחיתה של שאלות ותשובות על המוצר.

KPIs הקשורים להמרות

מעקב אחר המרות עוזר לנו להבין איזה תוכן המיר ואיזה לא והוא הבסיס ליצירת תוכן חדש דומה או שונה בעקבות הצלחת  או כישלון ההמרות מהתוכן שנוצר עד כה.

השלמות יעדים

יעד (או כפי שנקרא באנליטיקס Goal) יכול להיות בעצם כל מה שבעל העסק או המשווק רואה לנכון להגדיר כיעד שהוא רוצה לעקוב אחריו ומתוקף הבנתו את השיווק הדיגיטלי של העסק- הוא זה שכנראה מכניס כסף לעסק ושווה לעקורב אחריו. יעד יכול להיות מילוי טפסים, השארת פרטים, מעקב אחרי צפיה של וידאו, הורדה של קובץ ובעצם עוד המון אפשרויות שתלויות בעסק. אם מדברים על תוכן, אז בעיקרון לא משנה מה יקרה לאחר שמשתמש יצפה בתוכן, ניתן לעקוב אחר האירוע הזה כמטרה באמצעות Google Tag Manager ו- Google Analytics.

רכישות

רכישה בעצם יכולה להמדד על ידי מעקב של לחיצה על כפתור קניה (ואז הקוד הוא על הכפתור) או מדידה של דף תודה שמוצג למשתמש לאחר הקנייה (ואז המעקב הוא אחר Thank you page).ניתן גם לעקוב אחר רכישות שבהן משתמשים גם ביקרו בתוכן על ידי הוספת פלח חדש בהתבסס על "כותרת דף ביקור" ב- Google Analytics.

הכנסה

אנשי שיווק דיגיטלי לעיתים מפספסים את נושא החזר ההשקעה. ז"א רואים בגדול אם העסק מרוויח מבלי למדוד לעומק את ההחזר על ההשקעה הן מבחינת תוכן והן מבחינת מודעות ממומנות. כדי לחשב את ההחזר על ההשקעה, חייבים לדעת מה הושקע ביצירת התוכן וכמה הכנסות אותו תוכן תרם או הניב.

ניתן להגדיר מחירים להמרות ולעקוב אחר הכנסות שהגיעו מהפעלות שבהן הדף ביקר באמצעות פילוח מותנה בו נעשה שימוש בקטע רכישות ב- Google Analytics.

ביצועי רכישות בגוגל

שלב החוויה לאחר הקנייה (Post purchase)

השאלה העיקרית שצריך לשאול את  בשלב הסופי של משפך השיווק הדיגיטלי החדש זה כיצד לשמר את הלקוחות לקניות נוספות, כי באמת אין שלב סופי במסע הקונה. כל בעל עסק יודע שקל יותר לשמור על לקוח קיים מאשר לייצר לקוחות חדשים, לכן חובה להשקיע בשמירה על הלקוחות הנוכחיים או אפילו לגרום להם להמליץ על המותג.

ביקורות והמלצות

לביקורות יש חשיבות רבה בשלב זה כי הן בבחינת פרסום חינמי.  אז איך תביאו את הלקוח החדש לשתף את הרכישה ואת חווית הקנייה ברשתות החברתיות? איך תביאו אותם להמליץ לחברים עליכם?

מילת המפתח כאן היא אכפתיות. פנו ובקשו מהם למלא ביקורות, דברו איתם ברשתות החברתיות, תנו להם הנחות, משהו חינמי קטן ביום ההולדת שלהם, טיפים. יש הרבה טקטיקות של שימור לקוחות, מצאו את אלה שמתאימים ביותר לעסק שלכם.

התאמה אישית

צרכנים מודרניים אוהבים התאמה אישית, עד כדי כך שכמעט 80% אומרים שהם שוקלים ממש קנייה רק אם היא הותאמה אישית לאחר אינטראקציות קודמות שהיו להם עם המותג.

 

KPIs הקשורים לנאמנות למותג

הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות בשיווק דיגיטלי כדי לקדם עסק הוא לגרום לאנשים לחזור לאתר. מעקב אחר נאמנות של משתמשים יכול בקלות להראות לנו כמה כסף חסכנו על ידי השארת אנשים במשפך.

 

החזרת משתמשים לאתר

תוכן שמחזיר אנשים לאתר בהכרח טוב לעסק משום שככל שמשתמשים יחזרו לאתר יותר פעמים, הם יקיימו אינטראקציה עם התוכן וכך גדל הסיכוי שימירו, מה גם שחזרה של משתמשים ובילוי של זמן באתר מגדיל את מדדי האיכות בגוגל ומעלה את האתר בדרוג האורגני. ניתן לעקוב אחר משתמשים חוזרים לדף ספציפי בגוגל אנליטיקס.

לקוחות חוזרים גוגל 1
שימור לקוחות גוגל

מלבד זאת, רצוי וכדאי כמובן להשקיע ברשתות חברתיות ולראות אילו פוסטים יצרו מעורבות, שותפו, קיבלו הכי הרבה לייקים או תגובות ולפעול בהתאם כדי להשאיר את הלקוחות נאמנים למותג.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?