המדריך המלא להבאת נרשמים לערוץ יוטיוב

המדריך המלא להבאת נרשמים לערוץ יוטיוב

1. כותרות לסרטונים ביוטיוב

אם נוציא הרשמות לערוצי יוטיוב של משתמשי פורטנייט או כל משחק אחר שיש עליו באז (ולא שיש לנו בעיה עם הרשמות לערוצים כאלה, פשוט אנחנו מכוונים יותר לערוצים שמפרסמים עסקים ותוכן עסקי ולא משחקי מחשב), כלל האצבע הראשון בו צריך להשתמש הוא לפרסם כותרות לסרטונים שאנשים מחפשים בגוגל (אגב, אלו אותן כותרות שקהל רגיל משתמש בהן בכל שפה בעולם). כמה כותרות מצוינות שמצאנו שעובדות :

  • שימוש ב "איך ל…"- במקום לרשום את נושא הסרטון בצורה משעממת, אפשר להתחיל ב"איך ל.." כאשר אנחנו כבר בכותרת נותנים לגולש את הערך שהוא יקבל מהסרטון.

למשל: איך לשים איפור בצורה יעילה, איך להעלות סרטון ליוטיוב, איך להחליף נורה ברכב. (אפשר לקבל רעיונות מהתמונה להלן בסעיף 2 "איך לדעת על מה יש חיפושים").

  • שימוש בכותרת מעניינת – נכון שאפשר לכתוב "כיצד לשדר חי בפייסבוק" אבל הרבה יותר מעניין את הגולש כותרת כמו "שידור בפייסבוק? טיפים מצוינים לעשות את זה קל". המטרה היא תמיד לחשוב כגולש על מה אתם הייתם מקליקים.
  • כותרות קצרות שגולשים יאהבו ושמהר מאד יגיבו אליהם. הפוסט הזה של קליקינג אמנם מדבר על כותרות למודעות אבל הרעיון מאד דומה – שווה קריאה.
כותרות לסרטוני יוטיוב

2. פרסום סרטונים מעל 10 דקות

בעבר הייתה רווחת הדעה כי עדיף לפרסם סרטונים קצרים בני 2 דקות לכל היותר. המוטו של יוטיוב הוא שככל שאנשים ישארו ביוטיוב בגלל תוכן שאתם מפרסמים, כך יעלה התוכן שלכם למקומות ראשונים ויוגש לגולשים, או בגדול כל פעולה שיוטיוב יפרש כעלייה של מדד בשם watch time  יקדם אתכם. איך להשאיר גולש יותר זמן בפלטפורמה? על ידי הפקה של סרטונים איכותיים בני 10 דקות ויותר על תחום תוכן שיש לגביו חיפושים. יותר זמן בסרטונים משמע  צפייה יותר מרובה, הגשת הסרטונים ליותר גולשים רלוונטיים ומכאן יותר הרשמות. ככל שגולשים צופים בסרטונים שלכם יותר, כך גדל הסיכוי שהם יצטרפו כמנויים.

אם הסרטון מדבר על מספר נושאים והוא אורך לדוגמא 20 דקות, אפשר בקלות בתיאור לחלק את הנושאים בצורה יפה על ידי cue points ואז להקפיץ אל הגולש למקום שבו הוא רוצה להיות ב timeline בקלות ובנוחיות. כך אפשר לחלק את הסרטון בתיאור:

cue points

איך לדעת על מה יש חיפושים? 2 דרכים מצוינות הן Google keyword planner tool  וגם חלון החיפוש של גוגל.

אם יש לכם חשבון google ads תוכלו בקלות לקבל רעיונות של כל ביטוי שתרצו כולל מספר חיפושים חודשיים ומחיר לקליק לקידום ממומן.

https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

ניקח לדוגמא עסק לקוסמטיקה, שיכול בקלות לקבל רעיונות על מה להפיק סרטון על ידי חיפוש התחלה של ביטויים דוגמת "איך למרוח…" – גוגל כבר ישלים את השאר כך שנקבל רעיונות טובים.

חיפוש ביטוי ביוטיוב

3. קידום סרטון אחר במסך הסיום של הסרטונים והוספת מסכי סיום.

  • דרך מצוינת להגיש תוכן של סרטונים אחרים בערוץ היא הכנסת כרטיסיות ומסכי סיום לכל סרטון. בכרטיסיות ובמסכי סיום אפשר להשתמש בכל פרק זמן שתרצו בסרטון ואפשר לעשות בהם שימוש כדי להביא להרשמה לערוץ המקורי או ערוץ אחר (כרטיס אחד כזה לכל סרטון)
  • לקדם סרטון אחר
  • לקדם פלייליסט מהערוץ המקורי
  • לקדם קישור לאתר העסק (מותנה בהצטרפות לתכנית השותפים של Youtube)
הוספת מסך סיום של סרטון יוטיוב
הוספת כרטיס הרשמה ליוטיוב

4. מיתוג הערוץ בעזרת watermark

Watermark הוא אותו סימן בעיגול או מרובע קטן שיכול להופיע בכל מקום שתרצו במהלך הסרטון. הפעולה הגדולה שעושה watermark היא יותר תודעתית, כאשר גולש רואה את הסימן הזה הוא יודע להפנים ולזכור על איזה ערוץ מדובר ואם הוא נרשום לערוץ הוא כבר יודע לזהות סרטונים שלכם מיד עם הופעת הסימן הזה בחיפוש. דרך מצוינת להביא את הלוגו שלכם או ה watermark שלכם לתודעה היא לשמור על לוגו או water mark אחידים בכל הפלטפורמות. כך לדוגמא אם גולש יראה לוגו בסרטונים ביוטיוב ואחר כך יגיע לפייסבוק בכל דרך שהיא (קמפיין רימרקטינג ממומן או במקרה) הוא ידע לשייך את הלוגו או ה watermark לעסק.

כך נראה סרטון עם ה watermark.

watermark של סרטון יוטיוב

5. סרטונים איכותיים

כלל אצבע: עדיף איכות על כמות. לא חייבים להעלות באופן קבוע סרטונים בכל X זמן. עדיף להעלות תוכן איכותי שיכול להביא נרשמים לערוץ יוטיוב פעם בכמה זמן.

 

6. ניהול תגובות לסרטונים

צריך להבין שגוגל (יוטיוב) יודעת האם תוכן וידאו יוצר אינטראקציות בין אנשים ומחשיבה בדומה מאד לבלוג טוב או פייסבוק אינטראקציות כאלה כתוכן טוב (שיח בין אנשים בפלטפורמה נוצר על תוכן שכנראה עניין גולשים). השיח הזה מראה בהכרח על התעניינות בסרטון וכמו בכל מערכת ניהול תוכן עדיף להגיב לכל תגובה בסרטון. התגובוץ גורמות לסרטון להופיע גבוה יותר בחיפוש על הביטויים שעליהם מתחרה הסרטון.

תגובות לערוץ יוטיוב

7. כתיבת תיאור לערוץ ולכל סרטון

למה חשוב לכתוב תיאור טוב לערוץ? ראשית אנחנו רוצים שאנשים יבינו במה העסק מתמקד ומה טיב הסרטונים שעולים לערוץ. בתיאור הסרטון תוכלו להכניס כל מה שתרצו על העסק כולל קישורים לאתר שלכם, לפייסבוק ועוד קישורים שיעזרו ללקוחות או למתעניינים בעסק שלכם לראות את הפעילות שךכם או להיחשף לשירותים או מוצרים שאתם מציעים. שיבינו מה טיב הסרטונים שעולים לערוץ.

החשיבות גבוהה כמובן גם לכתיבת תיאור לכל סרטון.

ניתן להגדיר תיאור של ערוץ תחת התאמה אישית ב- Youtube studio > מידע בסיסי.

כך זה נראה:

תיאור ערוץ יוטיוב

להגדרת תיאור סרטון ניתן לבחור בסרטון המבוקש תחת עריכת סרטון

עריכת סרטון יוטיוב
עריכת תיאור סרטון

8. תגים ומילות מפתח לערוץ ולכל סרטון

חשוב מאד להכיר את האפשרות הזו של ביטויים לחיפוש שניתן להכניס לכל סרטון. מה שתכתבו כאן בעצם "יגיד" ליוטיוב על אילו מילות מפתח או ביטויי חיפוש לאנדקס את התוכן שלכם. מכיוון שאתם מוגבלים בכותרת על כל מילות החיפוש שאתם באמת רוצים להכניס- כאן המקום להוסיף את מילות החיפוש. למשל, אם הכותרת שלכם היא "איך להכין מרק שעועית" תוכלו להוסיף ביטויים דומים שעליהם אתם יודעים שיש חיפושים רבים (ראו סעיף 2) ולטרגט אנשים שחיפשו למשל: הכנת מרקים, מרק שעועית, המרק הכי טעים וכו'. שימו לב להפריד בין הביטויים על ידי פסיק (,) וזיכרו שאתם מוגבלים ל 5000 תווים (שזה מספיק תווים לכלול הרבה ביטויים מצוינים בכל תחום תוכן). תמונה של ביטויים לחיפוש.

כך נראה מסך עריכת תיאור תגים תחת סרטון

תגים לסרטון יוטיוב

כך נראה מסך עריכת מילות מפתח לערוץ תחת הגדרות הערוץ

מילות מפתח לערוץ יוטיוב

9. אייקון תמונת פרופיל ובאנר לערוץ

עוד אחת מאותן הגדרות קטנות שמשפיעות על התודעה היא עיצוב אייקון טוב לערוץ. האייקון יכול להיות כמובן הלוגו, אבל עדיין יש עסקים שעושים עבודה טובה מאד עם אייקון ייחודי שגולשים יודעים לזהות עם המותג או העסק שלהם ביוטיוב.

תמונת באנר היא התמונה אליה נחשפים הגולשים כאשר הם מבקרים בדף הבית של הערוץ.

ההגדרות האלה ניתנות לשינוי תחת התאמה אישית > מיתוג ב Youtube Studio

הגדרת תמונת פרופיל

10. השקעה בטריילר

ערוץ יוטיוב מושקע הוא ערוץ שבו כל הסרטונים כולל העיצוב הם ברמה גבוהה. רמה גבוהה הכוונה להפקת סרטונים (במיוחד טריילר) לא כדי לצאת ידי חובה אלא השקעה אמיתית בטריילר איכותי שיכול להביא התעניינות רבה בתוכן. תחשבו: אם גולש רואה את הטריילר והוא מושקע, הוא מיד מניח שכל הסרטונים בערוץ היוטיוב מושקעים ולכן יעניין אותו לראות מה יש לערוץ להציע.

יש הרבה תוכנות מומלצות להכנת טריילרים ולהפקת סרטונים בכלל (זה ממש מתחבר לסעיף 11 מיד).

בין התוכנות שאנחנו בקליקינג ממליצים מאד:

WeVideo – המלצה חמה של קליקינג בכל הנוגע לעריכת סרטונים למתחילים בתחום ומי שרוצה להשיג תוצאות מדהימות בזמן קצר.

התוכנה מכילה אופציות מצוינות וחידושים מרעננים בוידאו כמו:

שיתוף עריכה של וידאו בין אנשים.

יצוא של וידאו ישירות לערוץ היוטיוב או פייסבוק.

מאות קטעי וידאו לשימוש

מאות סוגי כותרות ומעברים

מאות קטעי סאונד לבחירה לשימוש בוידאו

בקישור הזה אפשר לקבל הנחה של 30% לתוכנה.

WeVideo, Inc.

PowToon- פלטפורמה נהדרת עם מאות אפשרויות לעריכת סרטונים מקצועיים בקלות. יש בפלטפורמה אפשרויות ליצירת סרטונים טובים מבחינת אינפוגרפיקה, הוספות של טקסט, תמונות, סרטונים מוצעים וגם סרטונים חיצוניים, אפשרויות הוספת סאונד וגרפיקות שיכולות להתלבש על כל קטע וידאו.

11. השקעה בהפקת הסרטון

ההשקעה בהפקת הסרטון היא אחד מהרכיבים החשובים של יצירת קהל אוהדים לסרטונים. באתר של קליקינג העלנו הרבה כתבות כיצד לעשות שימוש בתוכנות שונות להפקת סרטונים ועוד הרבה על וידאו וקידום של וידאו בפלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק ולינקדאין וביוטיוב. תוכלו לצפות בכתבות האלה ולהתרשם כיצד יש לעשות את סרטון הוידאו טוב יותר.

טיפים להפקת סרטון תדמית לעסקים

צילום וידאו ממצלמת סמרטפון

טיפים לצילום סרטונים על גבי מסך ירוק

שידור חי בוידאו 

טיפים לצילום וידאו מקצועי

 

קחו למשל את סרטון הוידאו הזה כדוגמא לסרטון טוב מבחינת ההסברים, שינויי זוויות של מצלמה ואיכות סאונד טובה.

12. הפצת סרטונים מחוץ לערוץ יוטיוב

בשיווק דיגיטלי סרטון טוב לא חייב להשאר רק בערוץ יוטיוב. להפך – סרטון טוב חייב להיות מפורסם בכל פלטפורמה דיגיטלית עסקית הקשורה למותג, למוצר, לעסק או לשירות. אם מעלים סרטון לפייסבוק עדיף כמובן להעלות את הסרטון עצמו לפלטפורמה כי פייסבוק "אוהב" להציג סרטונים שהועלו native לפלטפורמה החברתית ולא קישורים ליוטיוב (זה הגיוני מאד וגם נראה הרבה יותר בפוסט). מה שיפה כאן שבעזרת קצת מיקרוקופי נחמד או טיזר אפשר בקלות להעביר בפוסט את הצופים לערות היוטיוב. "אהבתם את הסרטון? בוודאי תאהבו גם את שאר הסרטונים שלנו בערוץ היוטיוב שלנו (וכאן מיד קישור לערוץ)" או "הסרטון הזה עזר לכם? בואו לראות עוד סרטונים שיעשו לכם את החיים פשוטים יותר" או השתמשו בטיזר מכירתי עם מספר "בסרטון מספר 2 בערוץ היוטיוב שלנו נראה גם כיצד אפשר (ואז מה שתרצו). אגב, שימוש בסרטונים בפייסבוק כדי למנף לערוץ יוטיוב יוכל גם לעשות לכם את החיים קלים יותר בפרסום ממומן לקהל ייעודי שהביע שביעות רצון מהתוכן שלכם או היה באינטראקציה איתו. למעשה, כתבנו פוסט מצוין על כיצד לעשות קמפיין רימרקטינג מאנשים שצפו בסרטונים בפייסבוק.

דרך נוספת להראות סרטוני יוטיוב היא לקחת embed link של הסרטון ולשתול אותו באתר (אם יש לכם) או בכל אתר אחר בו אתם עושים חשיפה לתוכן שלכם.

embed link

13. סיום סרטון עם קריאה לפעולה

סרטון עסקי נוצר והופק כדי לקדם מטרה מסוימת שאסור לשכוח אותה. זה יכול להיות  unboxing של מוצר, וידאו עם אופן שימוש במוצר, תגובות של לקוחות למוצר ועוד. בסוף כל סרטון כזה, עדיף לשים קריאה לפעולה (בסרטון עצמו או בכל דרך אחרת שיוטיוב מאפשר כמו כרטיסיות או הוספת קישור בתיאור הסרטון).

אם מוסיפים את הקריאה לפעולה בסרטון היא חייבת להיות מובנת וחד משמעית על ידי המציג (יכולה להיות בכתובית או בסאונד).

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

שיווק מרפאות שיניים

שיווק דיגיטלי למרפאות שיניים קליקינג מומחית בבניית קמפיינים בגוגל, פייסבוק, טאבולה ואינסטגרם לרופאי שיניים ומרפאות שיניים, עם נסיון עשיר  בבניית תוכן ממיר להתעניינות: תמונות, פלאיירים,

קרא עוד »

רוצה להתייעץ איתנו?