בעולם העסקים והשיווק, מיתוג או בניית מותג הוא הבסיס מאחורי כל מותג חדש וחברה מצליחה. לא רק שהמיתוג משפיע ישירות על האופן שבו הצרכנים יראו את המוצר או השירות, אלא הוא משמש כאסטרטגיה ארוכת טווח הקשורה למטרות החברה. מכיוון שמיתוג הוא קריטי, חשוב ליצור אסטרטגיה של תוכנית עבודה לבניית המותג. מאחר ובניית מותג היא תהליך ארוך, העסק צריך להתכונן למסע מאמצים מתמשכים לבניית המוניטין והקשר עם קהל היעד, תוך כדי עקביות.

המדריך האולטימטיבי לבניית מותג ב-6 צעדים

מהו מותג?

כמשווקים, השקעת זמן ומאמץ במיתוג מועילה בטווח הארוך. דרך המיתוג צרכנים יבחינו בין המותג של העסק לבין מותגים דומים אחרים בתעשייה. מותג יכיל את כל האלמנטים היצירתיים והעיקריים שלשמו נוצר: לוגו יצירתי, הצהרת משימה ייחודית, ערכים, סלוגנים, פלטות צבעים ועוד. כל האלמנטים האלו, חזותיים ולא חזותיים, יעבדו לעצב את הזהות והקול של המותג כדי לספק לצרכנים חוויה מיוחדת במינה כאשר הם נתקלים במותג, בתקווה לגייס עוד לקוחות.

מה החשיבות של מיתוג?

עכשיו בואו ניכנס למה שהולך בבנייה וביסוס של מותג מצליח. חשוב להבין שללא מיתוג, יהיה קשה מאוד לעסק חדש לתקשר את מטרתו לקהל היעד הנכון בצורה יעילה. מיתוג משמש ככלי שיווקי יעיל לעסקים כדי לעזור לבדל את עצמם מהמתחרים שלהם באותו ענף, ולכן עליכם ליצור מותג שמותיר רושם מתמשך על קהל היעד שלכם.

רצוי להשתמש בצעדים הבאים בעת יצירת תוכנית אסטרטגית לבניית המותג:

1. חקירת קהל היעד והמתחרים.

לפני גיבוש תוכנית אסטרטגית לבניית המותג, רצוי לחקור ולבסס את הפרסונה וקהל היעד של המותג על ידי מחקר מקיף שיספק הבנה קונקרטית של מגזרי הצרכנים העיקריים שהמותג רוצה להתחבר אליהם ולהיות מזוהה עימם, תוך כדי חיפוש אחר צרכנים פוטנציאליים וגיבוש היתרונות שהמותג יכול להביא לכל פלח.

בנוסף, חשוב לחקור את תעשיית המותג כדי לאסוף מידע לדוגמא על מתחרים. במהלך תהליך המחקר, אלה השאלות שצריכות להישאל לגבי הפרסונה (דמות מקהל היעד):

  • מי קהל היעד הכי קל?
  • מי קהל היעד הכי קשוח?
  • איך קהל היעד שלך מתבטא?
  • מה מעניין את קהל היעד?
  • מי המתחרים?

 

על ידי למידת המתחרים, לא רק שניתן לקבוע כיצד להגיע לקהלי היעד הפוטנציאליים בתעשייה, אלא שניתן גם לנתח מגמות מיתוג שהצליחו או נכשלו בתעשייה ולהתעדכן בטרנדים פופולריים או חדשים בתעשייה שעובדים.

2. הגדרת מטרות העסק והייעוד (סיסמה הצהרתית)

השלב הבא הוא לחקור את מטרת המותג: איך המותג נולד, איך הוא פועל כרגע, וכיצד צופים לאן יתקדם המותג בשנים הקרובות. הגדרת מטרת המותג תעזור להתחבר לקהלים המתאימים שמעוניינים באותה מטרה. אחת הדרכים לתקשר זאת היא על ידי יצירת הצהרת משימה שמתווה את דרך המותג בכל מה שקשור לשאלות הנפוצות בקרב צרכנים; למה? איך? ומה?.

 

  • במה המותג שונה ממתחרים?
  • איזה שירות המותג נותן?
  • למה המותג קיים?
  • למה אנשים צריכים את המותג?
שימוש ב-Canva לעיצוב אינסטגרם

3. יישום אישיות מותג (פרסונה) וסיפור סיפורים (פוקוס)

השלב הזה כולל סיעור מוחות יצירתי על המאפיינים של המותג כדי להחיות אותו ולתקשר לקהל היעד, לחשוב על מיצוב המותג בשוק ולהדגיש היבטים מסוימים במותג כדי לעזור לקהל היעד להתחבר אליו.

לדוגמה, אם המותג הוא מותג נעלי יוקרה שרוצה להדגיש את האיכות הגבוהה, העיצוב המדהים והייחודי של הנעליים, נרצה לחזק את הנקודות הספציפיות האלה במותג באמצעות "קול" ייחודי, טון, שפה ופלטות צבעים המייצגים את "אישיות" המותג (יוקרה, יופי וכו').

4. הגדרת יעדים

אם רוצים לעמוד על יתרונות קצרים וארוכי טווח בהצלחת המותג והבטחת עקביות, רצוי לעשות סיעור מוחות של היעדים ולאסוף מידע ורעיונות בתהליך המיתוג, כמו כן חשוב לוודא שכל המאמצים הולכים בכיוון הנכון שיביא למותג תוצאות חיוביות עם מטרה קונקרטית.

כדי ליישר קו עם היעדים של המותג לאורך ההתקדמות של בניית המותג, חשוב לוודא שמגדירים יעדים ריאליים שהמותג וקהל היעד יכולים לעמוד בהם. יעדים מציאותיים מאפשרים לראות חזון ברור יותר של איך המותג מתקדם כרגע ואיך ייראה העתיד. לכן, ההמלצה היא להישאר עקביים בהתאמת היעדים כדי להתאים לתוצאות שמתקבלות מקהל היעד.

5. בניית זהות (שם, לוגו)

אחד החלקים החשובים ביותר בבניית המותג הוא ביסוס זהות המותג. זהות מותג היא האופן שבו מותג מציג את עצמו לעולם באמצעות תכונות יצירתיות ועיצוביות כמו לוגו, חוויות וכו'. בעת יצירת זהות מותג, חשוב לזכור שכל הנכסים החזותיים שישמשו כבסיס למותג ישפיעו על קהל היעד, שיזהה אותו בנפרד ממותגים אחרים. לכן בשלב זה חשוב להתחשב בכל שאר השלבים שהוזכרו לעיל כדי לדמיין איך המותג ייראה. ישנם סוגים רבים ושונים של נכסים שניתן ליצור כדי לעזור לבנות את המראה והתחושה של המותג וצריך לוודא שכל המרכיבים תואמים את הערכים, המטרות והאישיות של המותג שהקמתם בשלבים הקודמים.

  • לוגו ואייקונים
  • גופן/טיפוגרפיה
  • סִיסמָה
  • פלטות צבעים
  • תמונות

6. שילוב המותג (הטמעת המותג בכל פלטפורמה אפשרית)

השלב האחרון בבניית המותג הוא שילוב של המותג בפלטפורמות השונות. כאן נפעיל את כל ההתקדמות שעשינו בחמשת השלבים הקודמים. המטרה העיקרית של שלב זה היא לשלב את מרכיבי המיתוג בעסק. הכוונה היא להטמיע המותג הן בפלטפורמות מקוונות והן בפלטפורמות לא מקוונות. בשיווק הדיגיטלי, צריך להבטיח הטמעה של המותג באותו אופן בכל הפלטפורמות, כך שקהל היעד יוכל לזהות את המותג וליצור אינטראקציה עם המותג ועם מי שעומד מאחוריו.

שילוב נכון של המותג יעזור להישאר עקביים עם קהל היעד על ידי שימוש בהיבטים כמו לוגו, גופנים ותמונות שיזכירו לקהל היעד את המותג בכל פעם שהם נתקלים בו.

מיותר לציין שאתר ייעודי למותג יתרום בפן הדיגיטלי לדבר את הקול, המטרה, האישיות והזהות של המותג, תוך מענה לכל שאלה שמגיעה מקהלי היעד.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן