כאשר מחפשים דרך ליצור יותר מעורבות באינסטגרם ולהמציא תוכן שישרת את העסק, צריך לצאת קצת מהקופסא ולגלות רעיונות שיכולים להתחבר לאפשרויות באינסטגרם.

איך לעשות פוסטים עסקיים באינסטגרם ליותר מעניינים

פוסטים לגבי מידע שימושי על המוצר או השירות

המטרה כאן היא "לחנך" עוקבים בדף אינסטגרם על הדגשים שחשובים לבעל העסק. אם בעל העסק יפרסם טיפים שיעזרו לעוקבים לקבל החלטת רכישה או הדרכה לשימוש במוצר, המוצרים או השירותים יהפכו להיות נושא חשוב באינסטגרם. אם יש אתר או דף פייסובק, אפשר לעיין בשאלות הנפוצות שם, או לשאול את הקהל (סקר או פוסט) לגבי עזרה בשימוש או הסבר על המוצר.

למשל: הדגמת מוצר בתצוגה של 360 מעלות וצילום המוצר בפעולה.

באמצעות Instagram Live  למשל אפשר להסביר בשידור חי על התכונות והפונקציות של המוצר כולל שאלות ותשובות לצופים. חנויות באינסטגרם יכולות להציג מוצרים נבחרים או חדשים בלייב כדי שהצופים יוכלו לקנות עם כמה פחות התלבטויות והתנגדויות למוצר.

ניתן גם לעשות Reel באינסטגרם שיעביר את ההדרכה לעוקבים בזמן קצר.

הבלטת רבגוניות של מוצר

עוקבים נוטים לדמיין איך הם ישתמשו במוצרים: מבגדים ואיפור דרך רהיטים ומוצרי בית ועד רעיונות לסטיילינג, ככל שהם יכולים לראות איך הם משלבים את המוצר בחיי היומיום, כך הם יהפכו ללקוחות. כך בחנויות אינסטגרם, חשוב לתייג את המוצרים בפוסטים ולהפוך מתעניינים לקונים. תמונה ועד סלילים וסטוריז, כמעט כל סוג של תוכן באינסטגרם ניתן לקנייה. אם אין חנות אפשר למשל להשתמש בדף נחיתה מכירתי או להוסיף מדבקת קישור לסטורי.

תזכורות על השקת מוצרים חדשים ואירועים

בין אם אתה רוצה, האסטרטגיה הנכונה באינסטגרם כדי לגרום לקהל להתרגש ולהתכונן לקנייה, בין אם רוצים ליצור באזז שבועות לפני השקה או לקראת שיווק מוצר חדש, היא אסטרטגיית התזכורת של אינסטגרם. מדובר על תכונה פיצ'ר אידיאלי להשקות מוצרים. ניתן להוסיף תזכורות לפוסטים חיים או מתוזמנים בפיד וליצור ספירה לאחור בסטורי.

בכלל זה, אם העסק רוצה לארח כנס, שיעור או מפגש, ניתן ליצור מעורבות על ידי פיצ'ר התזכורת של אינסטגרם:

  • הצעת הנחות מוקדמות כדי לעודד את המשתתפים לרכוש בהקדם האפשרי.
  • הגרלת כרטיסים הקשורה לאירוע כדי ליצור באזז.
  • הצגת המארחים והדוברים לקראת האירוע.
  • הדגשת הנושאים או המפגשים כדי לעזור לעוקבים לדמיין את החוויה.

חלוקת פוסטים ארוכים לקרוסלות

אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת לשיתוף מידע בכמויות קטנות וקלות לעיבוד. חשיבה מראש על המסר המועבר לקהל יכול בהחלט להביא ליצירת פוסטים איכותיים מצד אחד מבחינת תוכן וקריאים וידידותיים למשתמש מצד שני. ניתן לחלק פוסט ארוך ומייגע לקטעים קצרים שמתאימים לתמונה או מסגרת וידאו. בהקשר זה, קרוסלות אינסטגרם היא הפיתרון. קרוסלה יודעת לחלק פוסטים למנות של מידע ולהצמיד את הקוראים לתמונה הנוכחית. ניתן לחלק את הפוסט לתשע תמונות או סרטונים נוספים. האלגוריתם של אינסטגרם יכול למקם עד שני פוסטים שונים מקרוסלה בעדכונים של עוקבים ובכך להגדיל את ההופעות והמעורבות.

חלקות פוסטים ארוכים לקרוסלות (1)

הזמנת עוקבים לייצר תוכן

ניתן להשתמש במדבקה כדי להזמין אנשים לכתוב תוכן לסטורי. לדוגמה, לעודד אנשים להוסיף תמונות של אירוע שהיו בו, להראות כיצד הם משתמשים במקרר שקנו מאיתנו, או לשתף תמונה בה הם לובשים את הבגד החדש. לחלופין, ניתן להשתמש בהנחיות של אינסטגרם כדי ליצור מעורבות, לחיצה על הקובייה כדי להתחיל שיחה עם הנחיה כמו "תמונה אחרונה" או "סטטוס נוכחי". שיתוף ההאשטאג בפרופיל יכול גם לעודד עוקבים ליצור תמונות וסרטונים המציגים את העסק.

פרסום קו מוצרים

העלאת פוסט של תמונות מוצר תראה לעוקבים מה העסק מוכר ותתן לעוקבים לזכור את המותג. תמונה בודדת יכולה להדגיש מוצר בודד, אם רוצים להראות קו מוצרים גדול יותר- ניתן להשתמש בפוסט קרוסלה עם סדרה של תמונות או סרטונים.

פרסום קו מוצרים

סקר או שאלות ליצירת מעורבות

האלגוריתם של האינסטגרם (למרבה התדהמה ממש כמו פייסבוק😊) מונע ממעורבות. בפעול זה אומר שחשוב לייצר תוכן שיגרום לעוקבים לעשות לייק, להגיב, לשתף או לשמור. סקר או שאילת שאלה בפוסט יכולה לעורר תשומת לב ולגרור מעורבות ערה בפוסט. בין אם המטרה היא ליצור מעורבות סביב אירוע או לגרום לקהל להגיב למוצר, מדבקות הסטורי האינטראקטיביות של אינסטגרם עושות את העבודה. למה? כי הן מעודדות להקליק ולהגיב- אם זה על סקר, על בחירה, או מענה לשאלה. ניתן להשתמש במדבקת הסקר כדי להשוות בין שתי אפשרויות או להוסיף את מדבקת המחוון, מדבקת החידון או מדבקת השאלות או מדבקת הסליידר כדי להזמין עוקבים לאינטראקציה עם העסק. המדבקות מאפשרות מצד אחד למותג לאסוף משוב מהעוקבים ומצד שני וחושב יותר- לתת לאלגוריתם להבין את הקהל.

תחרות או מתנה חינם

דרך נוספת למקסם את המעורבות היא לארח תחרות או לתת מתנה, בהתאם להנחיות של אינסטגרם. תחרויות יכולות להביא עוקבים חדשים ולעניין מחדש את הקהל הקיים. מתנה בעלת ערך יכולה בהכרח להביא להתקשרות עם התוכן ולשיתוף עם עוד חברים.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן