שיווק במדיה חברתית לעסקים שמוכרים לעסקים אחרים (B2B) נותר מעט מאחור כשמדברים על שיווק דיגיטלי. פגישות עסקיות, פגישות מכירה, פגישות למען שיתופי פעולה וכנסים מתבצעים היום בתדירות גבוהה דרך האינטרנט. האם יש לכם אסטרטגיית סושיאל מדיה לעסק B2B? חשוב לבנות אסטרטגייה כזו כדי לבנות מערכות יחסים עם עסקים נוספים ולבנות את האמון שלהם בכם כשירות משלים לעסקים. לפני שנעבור על הדרכים ליצירת אסטרטגייה זו חשוב שתבינו מה זה בעצם אסטרטגיית סושיאל לעסקים שמוכרים B2B?

שיווק b2b

אסטרטגיית סושיאל לעסק B2B

B2B ראשי תיבות של Business to Business. שיווק במדיה חברתית לעסקים B2B הוא שימוש בערוצי הסושיאל השונים כדי לשווק מוצרים או שירותים ללקוחות עסקיים. משווקים לעסקים B2C (ר"ת Business to Customer) משתמשים בסושיאל כדי להגיע לצרכנים שמקבלים החלטה לגבי רכישה ברמה האישית. בשונה מ-B2C, משווקים של עסקים B2B צריכים לחשוב בצורה אסטרטגית יותר כדי להגיע למקבלי החלטות בעסקים השונים, לטפח איתם קשרים ולבנות אצלם אמון שיוביל לעסקאות בסכום גבוה. אסטרטגיית מדיה חברתית B2B ממוקדת עבור בעלי עסקים ולפניכם 5 שלבים שיעזרו לכם להגיע ללקוחות עסקיים ברשתות החברתיות:

איך לבנות אסטרטגיית סושיאל לעסקים B2B?

בנייה נכונה ומדויקת של תכנית לסושיאל מדיה עבור עסקים שמוכרים לעסקים אחרים היא קריטית למכירות לטווח הקצר וגם לצמיחה נכונה לטווח הארוך. כיצד יוצרים אסטרטגיית סושיאל טובה לעסקים B2B?

1. להציב מטרות מראש

בדיוק כמו באסטרטגיית B2C טובה, כל אסטרטגיית סושיאל לעסקים B2B צריכה לענות על 2 שאלות: מהם היעדים העסקיים של החברה? כיצד שיווק בסושיאל יעזור למימוש יעדים אלה? בעסקים שמוכרים B2B, סביר להניח שנתמקד ביעדים לטווח ארוך כמו: לבנות אמינות למותג, לחנך קהל שנפגש לראשונה עם המוצר שלנו וליצור מודעות למותג. שלושת היעדים הללו תורמים ליצור לידים B2B ברשתות החברתיות. אל תשכחו לכלול יעדים פנימיים בתוך רשימת המטרות שלכם כי הדרך ארוכה עד ליצירת מודעות ובניית אמינות למותג.

2. לפנות ללקוחות פוטנציאליים בצורה אישית

שיווק בסושיאל מדיה עבור עסקים B2B צריך להתמקד ביצירת קשרים עם עסקים ובעלי עסקים ולהנגיש להם את השירותים של החברה. התמקדו ביצירת תוכן מותאם עבור בעלי עסקים כדי ליצור את הקשר הראשוני איתם דרך תוכן שיצרתם עבורם וכדי שתוכלו להכין את הקרקע להמשך המשפך. בשיווק B2B כל מכירה לעסק שלכם היא משמעותית לכן אל תהססו לפנות ישירות אל קהל היעד הפוטנציאלי שלכם. פנייה ללקוחות פוטנציאלים בצורה אישית דרך הסושיאל מדיה מסייעת לכם להציג את המותג שלכם בצורה אישי תבפני קהל יעד רלוונטי עם סיכויים גבוהים להמרה מכיוון שביצירת קשר אישי, בעלי עסקים ירגישו יותר ביטחון להשתמש במוצר או בשירות שלכם.

3. להשתמש בפלטפורמות הנכונות לעסק

כל עסק צריך להיות איפה שקהל היעד והלקוחות הפוטנציאליים שלו נמצאים. לא בטוחים באיזה פלטפורמת סושיאל הקהל שלכם נמצא? תבצעו ניתוח שוק מעמיק ושימו דגש על לינקדאין, פלטפורמה מומלצת לעסקים B2B. פלטפורמות סושיאל נוספות יכולות להיות מעולות עבור פרסום לעסקים בהתאם למה שאתם משווקים. פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, פינטרסט וטוויטר מתאימות לפרסום עסקים שמוכרים B2B כי בכל הפלטפורמות הללו ניתן להגיע לבעלי עסקים ולמנהלים של חברות כדי לשווק את השירות או המוצר שלכם, רק צריך לבצע טרגוט מדויק עבור פרסום העסק שלכם והמטרות שלו שציינו בסעיף הראשון.

פלטפורמות B2B

4. למדוד את מאמצי השיווק שהשקעתם

כמו בכל אסטרטגיית פרסום בכלל ואסטרטגיית פרסום בסושיאל בפרט, חשוב מאוד למדוד את הביצועים ואת מאמצי השיווק שלכם. אתם חייבים לדעת במדויק על מה לעקוב ואיך לבצע את המעקב עבור ביצועי KPI שהגדרתם. המדדים עליהם אתם צריכים לעקוב תלויים במטרות העסקיות שלכם – אתם יכולים לעקוב אחר תפוצה של פוסטים, מעורבות גולשים, לידים והמרות. חשוב למדוד רק פרמטרים שמקדמים אתכם ואת המטרות שלכם, לא כל פרמטר שמדיד עוזר לכם להגיע למסקנות הנכונות בשיווק סושיאל של העסק שלכם.

5. להשתמש בכלים הנכונים לשיווק עסקים B2B ברשתות חברתיות

דרך מעולה לשמור על אסטרטגיית סושיאל יציבה לעסקים שמוכרים B2B היא להשתמש בכלים שעוזרים לכם לעבוד נכון ברשתות החברתיות. שימוש ב-Google Analytics עבור ניטור הטראפיק שמגיע מהסושיאל, שימוש ב-Grammarly כדי לייצר תוכן עם הגהה ברמה גבוהה ביותר, שימוש בתוכנות כמו Canva ו-Animoto ליצירת תוכן מותאם אישית עבור בעלי עסקים ומנהלים. חשוב מאוד לעשות שימוש בכלים הנכונים שיעזרו לכם להגיע לקהל היעד בצורה הטובה ביותר, עם התוכן הנכון ואפשרות לבצע מדידה של רמת האפקטיביות של התוכן שיצרתם.

 

לסיכום

עסקים שמוכרים B2B חייבים לבנות אסטרטגיית סושיאל מדיה מדויקת עם יעדים לטווח הקצר וגם יעדים גדולים יותר לטווח הרחוק. הצבת היעדים זה השלב הראשון בבניית אסטרטגייה מותאמת ליעדים שהצבתם. לאחר מכן עליכם לבחור בקפידה את הפלטפורמות הנכונות לעבוד עליהם עם דגש על לינקדאין שמומלצת מאוד לעסקים שעובדים B2B. בנו תוכן מותאם לבעלי עסקים, בצעו פניות ישירות ללקוחות פוטנציאלים, תמדדו את מאמצי השיווק שלכם ואת התוצאות שניתן למדוד ותעבדו עם הכלים המתאימים כדי לחסוך זמן ולהגיע לתוצאות אפקטיביות.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

לתיאום פגישת ייעוץ דיגיטלי חינם:

דילוג לתוכן