מדידת ביצועים של מודעות בפייסבוק

מדידת ביצועים של מודעות בפייסבוק

הדיווח בפייסבוק מעניק למשווקים בין 145 ל 200 מדדים מצוינים שיעזרו לכם לפענח מה עובד לכם הכי טוב ולהבין אם הוצאות הפרסום בפייסבוק מחזירות את ההשקעה (ROI). מלבד הלייקים, שיתופים והקליקים שמודעת הפייסבוק שלכם מייצרת, הפעילות המתרחשת באתר שלכם כוללות המרות והרשמות של לקוחות חדשים. כדי לעזור לכם להבין טוב יותר את ההשפעה העסקית שמודעות הפייסבוק שלכם מביאות.

אילו מספרים “טובים” עבור מדדי המודעה השונים שלכם? שיעור קליקים? מחיר לקליק? מדדים “טובים” עבור עסק אחד עשויים להיות רעים עבור עסק אחר ולכן חשוב להבין קצת מה אתם עושים.

גם אם המודעות שלכם מציגות שיעורי קליקים טובים וערכי עלות, איך אתה יודע אם הקליקים והמודעות שולחים את התנועה הנכונה? איך תדעו אם אותם מבקרים הם לקוחות איכותיים? הנה כמה מדדים חיוניים שכל מפרסם בפייסבוק צריך לדעת ולמדוד.

כדי לראות את המדדים העיקריים בפייסבוק צריך לעיתים לעשות שינוי בעמודות הביצועים ולשמור את השינוי כדי להראות להבא את כל המדדים שהחלטתם למדוד.

במנהל המודעות > לחיצה על עמודות: ביצועים (מצד שמאל למעלה) > התאם אישית עמודות

בחירת הביצועים (בצד ימין) > בחירת עמודה המתאימה למדד שתרצו (אמצע) > לחיצה על החל

את המדדים החדשים תוכלו לראות בסרגל המודעות למעלה

 

Engagement

מדדי מעורבות מודדים האם הקהל שלכם מתייחס למודעת בפייסבוק. האם לחצו על הקישור? הגיבו על פוסט? שיתפו אותו? זה מדד חשוב אם אתם עושים קמפיין מעורבות.

Reach

מדידת טווח הגעה. מה מספר האנשים שרואים את המודעות שלכם בפייסבוק?

impressions

מספר הפעמים שהמודעה שלכם מוצגת. הופעות רבות יותר מובילות למודעות גבוהה יותר למותג עבור העסק. אם אתם רוצים להגיע ללקוחות חדשים או משיקים מוצר חדש, מודעות למותג צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. ההבדל בין reach ל impressions הוא שאם אדם צפה במודעה יותר מפעם אחת, הוא נספר ב impressions ולא ב reach.

מלבד מספר ההופעות, כדאי לשקול גם את מיקום המודעות שלכם. הופעה של מודעות בעדכון החדשות גדולה מכפול ממודעות העמודה הימנית ולכן מודעות פיד החדשות משפיעות יותר ויקרות יותר.

Clicks

קליקים כשמם כן הם. מספר הפעמים שמשתמשים לחצו על הקליק לפעולהCTA )): דף הפייסבוק , קישורים לאתר, טלפון וקישורים אחרים במודעה. קליקים הם דרך מצוינת למדוד את מעורבות הלקוחות ואת רמת העניין במודעה. בדקו את העלות לקליק של המודעות שלכם. אם המטרה היא לעורר עניין רב ככל האפשר במחיר הזול ביותר, תרצו להוציא יותר כסף על מודעות עם מחירים נמוכים יותר לקליק.

עלות לקליק = עלות הוצאה כוללת של מודעה / מספר קליקים

Click-Through Rate (CTR)

מבין הרואים את המודעות שלכם, כמה אחוזים עוברים לדף הנחיתה או לדפים מקושרים אחרים? שיעור קליקים הוא תוצאה של חלקות מספר הקליקים בטווח הגעה כולל (clicks\reach) ורבים משתמשים בו כדי לאמוד את איכות המודעה.

 Cost Per Action (CPA)  Cost Per Click (CPC)

כמה עולה לכם כל קליק או פעולה אחרת בהוצאות המודעות? CPC ו CPA מבטאים את סך ההוצאות לחלק לסך הקליקים או הפעולות. ככל שהעלות לרכישה נמוכה יותר, כך אתם מקבלים יותר המרות תמורת פחות כסף.

מיקום המודעה שלכם עושה הבדל גדול בשיעור הקליקים והעלות לקליק. מודעות המוצגות בעדכון החדשות כוללות בדרך כלל שיעורי קליקים גבוהים יותר ועלות לקליק גבוהה יותר מאלו המופיעים בעמודה הימנית. מודעות עדכוני החדשות גדולות יותר ומשולבות בתוכן האורגני של המשתמש ולכן אנשים רבים עשויים ללחוץ על מודעות של עדכוני חדשות מבלי להבין שהם אפילו מודעות.

CPA\CPC = עלות מודעה / מספר המרות

רוצים שיחת ייעוץ חינם לשיווק העסק שלכם?

CPM

מדד הבודק את העלות לאלף הופעות (CPM) של המודעות שלכם. אם שתי מודעות מוצגות באותו מיקום ויש לכם מודעה שמוציאה פחות מהשנייה על עלות ל 1000 הופעות, היא שווה לכם יותר כי כך תוכלו להגיע ליותר אנשים בפחות כסף.

עלות לאלף הופעות היא תוצאה של המדד הסכום הכולל שהוצא, לחלק בטווח בהגעה, כפול 1,000.

 

מדדי המרות (תוצאות)

המרות מתייחסות לפעולות הרצויות שביקשתם לבצע. לדוגמה: ליד, הפניה לאתר, הוספת מוצר לעגלה, שיחה עם לקוח, צ’ט, הזנת כתובת דוא”ל וכו’.

שיעור ההמרות הוא היחס הנמדד בין ההמרות למספר הביקורים בדף (או הקליקים). יחס ההמרה שלכם מציין את הסבירות שמבקר יבצע את הפעולה הרצויה. כשבוחנים מה לפרסם, בחרו מוצרים בעלי יחס המרה גבוה. כמו כן, זכרו כי שיעור קליקים גבוה יותר אינו שווה ליחס המרה גבוה.

שיעור המרה = מספר המרות / מספר קליקים

החזר על הוצאות פרסום (ROAS)

החזר על הוצאות פרסום (ROAS) מחושב כחלוקת הכנסה כוללת בהוצאות פרסום. יש להשתמש בערך זה עבור מפרסמים המעוניינים להניע מכירות באופן מיידי. ככל שהתשואה על הוצאות הפרסום גבוהה יותר זה מראה על פרסום טוב יותר. רוב המפרסמים מחפשים החזר על הוצאות פרסום גבוה מ- 100%. אם המטרה שלכם היא לבנות מודעות למותג או להגביר מעורבות, החזר על הוצאות פרסום לא צריך להיות המדד העיקרי שלכם. ההכנסה חשובה, אך לקוחות חדשים מקמפיין מיתוגי רק מתחילים ללמוד על העסק שלכם וייקח להם זמן עד שהם יבצעו רכישה.

בעת הערכת תוצאות ההחזר על הוצאות הפרסום שלכם, הקפידו להתחשב בתקציב הפרסום ובנפח הקליקים שלכם. אנו ממליצים לקבל בין 100-200 קליקים על מודעה לפני שתעריכו את ביצועי ההחזר על הוצאות פרסום שלכם.

החזר על הוצאות פרסום (ROAS) = הכנסה / עלות מודעה

ערך לכל החיים

ערך לכל החיים הוא ההכנסה החזויה שלקוחות יכניסו לכם במהלך חייהם, כך שהעלות לרכישת לקוחות חדשים תהיה פחות משולי הרווח שנוצרו בפרק זמן נתון מאותם לקוחות.

מה הכוונה?

נניח שאתם מוציאים 100 ₪ על פרסום לרישום לניוזלטר שלכם בפייסבוק ו -10 אנשים הצטרפו לניוזלטר. בחודש הראשון אדם אחד קונה פריט תמורת 25 ₪, בחודש השני, שני אנשים קונים פריטים בסך כולל של 50 ₪, בחודש השלישי חמישה אנשים קונים פריטים בסך 125 ₪. יוצא שתוך שלושה חודשים הרווחתם 200 ₪ מהאנשים שהצטרפו לניוזלטר. מאחר והוצאת 100 ₪ על מודעות, יצרת החזר על הוצאות פרסום של 100%.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

הכתבה עזרה לך? אולי גם זה יעניין אותך...

רוצה להתייעץ איתנו?